Hei og hopp!
I dag har jeg et enkelt blomsterkort å vise frem, laget for Huldra designstudio. Jeg har brukt det store blomsterstempelet fra blomsterplaten (i nettbutikken til Hobbykunst her), og også en tekst fra Fleksitekstplaten (den finner du her).
Elin gjør ting hun ikke kan. Jeg er vant til å bruke Copic-tusjene mine, men det betyr at fargeblyantene mine blir neglisjert. Det har jeg lyst til å endre på, så jeg fant dem frem for dette motivet og farget i vei. Jeg er fortsatt nybegynner, men øvelse gjør mester.
De rosatonene jeg brukte på blomstene passet perfekt til den rosa kartongen fra Papertrey Ink jeg valgte meg (fargen er Hibiscus Burst), og jeg klippet ut deler av motivet for å skape litt mer liv i både motivet og kortet.
Hele det hvite panelet limte jeg på med masse 3D-teip for dimensjon, og den embossede tekststrimmelen limte jeg på litt lavere 3D-teip. Jeg pyntet kortet relativt enkelt med svarte krystaller fra Papirdesign.
Midten av blomstene har jeg embosset med iriserende embossingpulver fra JudiKins, så de skinner litt.
Disse Prismacolorfargene har jeg brukt på motivet mitt: Blush Pink 928, Pink 929, Magenta 930, Process Red 994, Limepeel 1005, Apple Green 912, Olive Green 911, Dark Green 908, Dark Brown 946, Black 935.
Håper du ble litt inspirert til å bruke blomsterplaten, den er superfin! Kreativ blomsterklem fra Elin.
Jeg startet med å fargelegge alle monstrene flere ganger i no lines-teknikk med Copics. Jeg stemplet alle fem monstrene på én gang i Mistien min, så da alle monstrene var ferdig fargelagt var det lett å stemple øyne og munn på riktig sted med svart blekk.
Da alle monstrene var ferdig fargelagt og stemplet, klippet jeg dem ut for hånd før jeg farget kutteflaten på hver av dem i farge som ble brukt på monsteret.
Det var på tide å lage resten av kortet, og jeg skjærte et panel til 4 1/16 x 5 5/16″, som jeg så stanset ut en sirkel fra langt oppe midt på. Deretter brukte jeg en impression plate for å lage struktur i kartongen. Jeg stemplet en tekst fra monsterplaten rett på kortbasen og limte panelet med sirkelhullet på kortbasen med masse 3D-teip.
Jeg danderte monstrene mine rundt sirkelåpningen og limte dem på med sterkt, flytende lim før jeg la på Glossy Accents på øynene.
Bare for moro skyld stemplet jeg et av monstrene på innsiden med lysegrått blekk fra Papertrey Ink. Fargen heter Soft Stone, og det er samme blekk jeg brukte da jeg stemplet monstrene.
Til slutt en liten oversikt over tusjene jeg har brukt på monstrene mine.
Jeg stemplet blomsten min på Strathmore Bristol Smooth-ark med blekk fra Papertrey Ink i fargen
Jeg stanset ut en sirkel av det grå panelet mitt (
Jeg fargela i utgangspunktet to blomster. Jeg hadde aldri prøvd Zig-tusjene på Bristol Smooth før, så jeg trengte en prøverunde. Den første blomsten jeg fargela delte jeg i tre og satte på innsidene av kortet. Det er litt mer farge – og sånn sett også litt mer liv – på denne, men jeg ville ha et veldig dust uttrykk på forsiden av kortet, derfor havnet den lyse varianten på fronten.
I’ll admit, I struggled putting this one together. I had a stray pink Copic streak on the left side of the image, and no matter how times I used my blender on it, it was just too stubborn to go away. I decided to cut it off, I wasn’t about to redo the entire image. I sort of had a plan, but that didn’t really work, so I wound up diecutting a scrap piece of 7 Dots Studio patterned paper to go behind my image.
I used the same patterned paper for my sentiment strip, which I stamped with a Norsk Stempelblad AS stamp and then diecut using one of the Fishtail Flag Frames dies from My Favorite Things. The pink patterned paper behind the sentiment strip is actually the other side of that same patterned paper. I thought it fit my Papertrey Ink Berry Sorbet cardstock pretty well, in addition to the pink in the actual image. The pink cardstock is debossed with an impression plate from Papertrey Ink and then diecut with a stitched rectangle die from My Favorite Things. I also added some enamel dots in coordinating colors, as well as a couple of scraps of some doilies I had in my stash.
I popped up the entire image using foam tape – lots of it, I’m not shy when I use foam tape.
Hi! I’ve got what I believe to be the simplest birthday card I’ve ever created today. I had to go with
I colored her with my Copics in the colors shown at the bottom of this post, and diecut her using a stitched rectangle die from My Favorite Things. I added her with lots of foam tape to a piece of Papertrey Ink Aqua Mist cardstock that I embossed using a quilted backdrop die from Lawn Fawn, and added some 2 mm Kort & Godt pearls to the background for a little bit of extra interest.
I diecut my sentiment using a small stitched circle die, also from MFT. I punched out a 1″ circle out of some Aqua Mist cardstock that I glued my stitched circle to. I stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment in a combination of Doll Pink ink from Simon Says Stamp and Autumn Rose ink from Papertrey Ink. Neither of the colors matchet my image on their own, but together they were perfect.
As you can see from this photo, my main panel is popped up from the rest of the card, keeping the focus on her.
I chose another one of my favorites today –
I diecut her using the largest of the dies in the Stitched Rectangles STAX 1 set from My Favorite Things. It cuts the perfect rectangle to use on an A2 card front and gives you a perfect 1/16″ border around it.
I added part of a tiny Doodlebug doily and a Papirdesign sticker that I glued to a scrap of blue cardstock and popped up from the background. I embellished a tiny bit with some grey Marianne Design enamel hearts.
For the inside of the card, I diecut another one of those rectangles, used more of that tiny doily and added another Papirdesign sticker – in blue this time. I thought I’d used a different sentiment for the inside, but I didn’t realize that I’d used the same one twice until the card was finished. There was no way I was removing (and destroying) either of the stickers, so they both get to stay put.
En stykk speilvendt drage. Det var noe galt med selve stempelet, så dragen min er enøyd og mangler tuppen av det ene øret, men dette var mer for å vise at det faktisk går an.
Over til selve kortet mitt. Her stemplet jeg med lysere blekk enn på eksempelet mitt, jeg ville nemlig fargelegge med no lines-teknikk med Copic-tusjene mine. Den lille dragen var en fryd å fargelegge, jeg slet mer med den store. Grunnen er såpass enkel at jeg var tom for de rosafargene jeg helst ville bruke, så hun fikk en annen farge enn planlagt. Nå har jeg fått tak i refiller til de riktige rosafargene, så neste gang jeg vil bruke dem går det mye bedre.
Jeg stanset ut panelet med dragene mine med en rektangeldie (Stitched Rectangles 1) fra My Favorite Things med juksesøm og limte panelet mitt rett på kortbasen av Raspberry Fizz kartong fra Papertrey Ink. Jeg stemplet en tekst fra et stempelsett fra Altenew med Picked Raspberry Distress Oxide og embosset med klart embossingpulver fra Ranger. Til slutt limte jeg på noen krystaller fra Papirdesign.
This time I chose
I diecut the banners, as well as the main panel, using dies from My Favorite Things. MFT dies are my favorite, they’re so versatile. I glued part of a doily underneath my banners and stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment on the biggest one (It says “BIRTHDAY – a special day that brings together people you love” in Norwegian).
I used a small star punch for my yellow stars, and added a few veneer ones from Studio Calico to put something on the front that wasn’t made from paper. I added a couple of enamel dots to finish it off, simply because the pink color matched everything else perfectly.
I put a tiny cluster on the inside. Another banner diecut using an MFT die, another veneer star and also a polaroid frame, diecut with another MFT die – told you they’re my favorite. A couple of punched little pink hearts and another Norsk Stempelblad AS sentiment (Happiness is being one year older), and my card was done.
Jeg lagde et meget enkelt kort til artikkelen, med en blomst jeg stemplet i tre lag og så stanset ut. Jeg embosset et par blader i hvitt på lysegrå kartong, satte blomsten min på 3D-teip og stemplet en tekst nedenfor i blått. Jeg skar til det grå panelet så jeg fikk en fin ramme av den mørkeblå kartongen rundt. Kartongen er i den samme fargen som den mørkeste blå på stemplingen.
Nærbilde av blomsten. Disse blomstene ser veldig realistiske ut når du får stemplet alle lagene.
This time I chose
I wanted to embellish the inside, too, but make it very simple. I took the diecut frame left from the banner on the front and glued it to my white cardstock before stamping a sentiment in red. I diecut a small yellow patterned paper circle for an extra bit of detail, and that’s it.