Til det som egentlig skulle være årets oktobernummer av Ett trykk lagde jeg tre kort med stempelsettet Robots Blueprint fra Stampers Anonymous, det første (uten fargelegging) finner du her, men dette er om mulig enda enklere, det består nemlig av kun ett lag, et såkalt OLC (one layer card) som det heter så fint i forkortelsenes verden.
Jeg stemplet robotene med Extreme Black blekk fra My Favorite Things på en kortbase av 120 lb Ultra Thick White kartong fra Simon Says Stamp. Kartongen er veldig tykk og laget på en måte som gjør at fargeleggingen ikke vises fra baksiden, som er veldig praktisk når man skal lage ettlagskort. Jeg sørget for at ca halvparten av hver robot faktisk ikke fikk plass på kortet, jeg syns det var en morsom vri.
Fargeleggingen er veldig enkel, jeg har faktisk holdt meg til åtte tusjer (selv om den ene fargen ikke vises i oversikten under her, den har jeg nemlig laget selv)! Da jeg var ferdig med begge robotene stemplet jeg en tekst fra Norsk Stempelblad AS mellom dem med VersaFine Onyx Black blekk og embosset med klart embossingpulver.
Her vises effekten man får med embossingen, teksten blir hevet og blank. På flere av boltene og øynene til robotene la jeg på Glossy Accents og Nuvo Crystal Drops i fargen Granite. LITT pynt må man jo ha, selv på et meget enkelt herrekort.

Jeg har brukt stempler fra Vintage Roses-settet til Altenew, stemplet i farger av Rose Petal og Tropical Forest-settene til Altenew. Jeg stanset ut rosene og bladene med matchende dies.
Jeg har limt blomstene og bladene på kortbasen min med forskjellige dimensjoner bak for å få litt liv i et veldig enkelt oppsett. Jeg stemplet også en gratulerer-tekst på en hvit kartongstripe i samme farge som kortbasen og embosset den.
Jeg lagde tekststripen min litt lengre enn bredden på kortet, så den stikker litt ut på hver ende. Den siste rosen limte jeg over tekststripen min.
Jeg stemplet robotene rett på kortbasen med lysegrått blekk og lot dem være sånn uten å fargelegge dem. Jeg stanset ut et par bannere i mønsterpapir fra Denim & Friends-serien til Maja Design med dies fra My Favorite Things og embosset en tekst fra Norsk Stempelblad AS på det ene.
Jeg limte på tannhjul fra idea-ology (mer Tim Holtz) og noen dotter fra Papirdesign i visuelle trekanter for å trekke øynene til teksten.
Blått og brunt banner, blått og brunt i dotter og tannhjul. Selv om dette kortet ikke er voldsomt overdådig liker jeg å holde meg til en enkel fargepalett, det gir mer ro og harmoni på kortet. Her ser du også en liten sniktitt på innsiden, jeg brukte nemlig rammen til det blå banneret på innsiden av kortet.
Jeg stemplet en tekst fra Papirdesign med mørkeblått blekk fra Papertrey Ink inni rammen min, og det er liksom det lille ekstra på kortets innside.

I printed him out in soft gray lines to be able to color him up and get the lines disappearing, I love the soft look on no line coloring, espesially on snow. I glued my panel of X-Press It onto my top fold card base and added a very dimensional cluster of diecut patterned paper scraps from Maja Design. I stamped and white heat embossed a Norsk Stempelblad AS sentiment on that top ticket stub, and embellished very sparsely with some Sparkling Clear sequins from Pretty Pink Posh.
I like making clusters like this, and it’s such a great way to use those tiny scraps, I’m sure we all have them. I rarely make my clusters this dimensional, but it’s kind of fun to see all the layers and view it from different angles.
I didn’t use a lot of Copic colors for this one, it is a pretty simple image, after all. I hope you give clusters a try, they’re fun to make. And let’s not forget about that adorable snowman! Hope you have a nice day!
Kraft og hvitt syns jeg funker veldig bra til julekort, det gir et mye roligere utseende enn rødt. Jeg stanset ut en
Rammen fungerer også fint som et holdepunkt for blomsten min. Jeg stemplet blomsten med kraftfarget blekk, fargela veldig enkelt med en hvit blyant, og stemplet og embosset over i hvitt. Dette gjorde jeg på flere blomster, og til slutt klippet jeg dem så jeg fikk laget en lag på lag-blomst med lave 3D-puter mellom lagene. Til slutt sprutet jeg
I’ve made a tag for a Christmas present with the adorable
I added snow with chunky white embossing powder, glued on the corner of a small paper doily and a diecut ticket stub from patterned paper on top of that with some 1 mm foam tape. I stamped a tiny Norsk Stempelblad AS sentiment with Scarlet Jewel ink from Papertrey Ink and decided to also add a few snowdrift sprinkles by Little Things from Lucy’s Cards. I love these tiny white clay snowflakes.
Gift tags, by nature, need space for names. I stamped another Norsk Stempelblad AS stamp on another patterned paper ticket stub and mounted it to the back my tag using more of that 1 mm foam tape.
Jeg stemplet blomstene og bladene i
Jeg ville ha en enkel, men ikke altfor enkel bakgrunn på kortet mitt. Valget falt på et ark med folierte gulldetaljer. Prikkene går litt inn i arket og gir et letterpress-utseende som jeg virkelig liker.
Jeg stemplet en tekst fra en stempelplate fra
Her kommer gullprikkene i hovedpanelet på kortet godt frem.
Jeg prøver å være flink til å få med hvilke tusjer jeg har brukt på motivene mine, veldig kort og enkel fargepalett denne gangen.
I’m back! I’m slowly getting back to this paper crafting thing after fracturing my shoulder in April. And now that I’ve started, I’m finding inspiration everywhere. From stamp sets that aren’t my style, from patterned paper that’s not my style, from color combinations in sequin mixes, I just hope it will translate once I actually get around to playing with paper and making stuff.
I’m rusty, there’s no doubt about that. So rusty, in fact, that I die cut the purple patterned paper behind my main panel instead of the main panel. The result is a slightly smaller card, and hopefully I’ll die cut the right pieces next time. I used Mo’s
I love the line of frogs waiting to kiss the princess, and the frog peeking out from inside the hollow log is such a great detail!
I added a piece of a small Doodlebug paper doily in the top left corner, along with some scraps of patterned paper by Pion design that I die cut using a couple of banner dies from My Favorite Things. Stamped a Huldra Designstudio sentiment in Memento Sweet Plum ink on one of the banners, and popped both banners up using foam squares. A few Papirdesign enamel dots, and my card is finished.
I love how the patterned papers from both Papirdesign and Pion Design match both the soft coloring I did on the image and those purple Papirdesign enamel dots.
I årets aprilnummer av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på alternativ layout. Inspirasjonen bak hele artikkelen var et kort jeg hadde laget som Annie syns var fint fordi det hadde et annet oppsett en et vanlig kort. For meg var det ikke noe uvanlig med kortet eller andre kort av samme type som jeg lager, men jeg gjør tydeligvis noe litt spesielt av og til uten at jeg er klar over det selv. For meg var det derfor av en eller annen grunn vanskelig å lage kort med alternativ layout, siden jeg ikke helt skjønte hva som var så alternativt med noen av oppsettene mine i utgangspunktet. Likevel fikk jeg laget noen kort, og dette er ett av dem.
Jeg kuttet korte kartongstrimler i fire forskjellige farger og limte dem på skrått tett i tett på kortbasen min. Over stemplet jeg et tekststempel fra Norsk Stempeblad AS i den samme fargen som den ene kartongen jeg hadde brukt, og det var hele forsiden på kortet. Jeg hadde litt rester av kartongstrimlene som jeg limte på kortets innsider.
Er det alternativt? Eller er det et helt normalt, enkelt kort? Jeg lar deg få avgjøre.
Et av mine “varemerker” er kort som ser enkle ut, men som likevel tar en del tid å lage, så jeg tenkte det var på sin plass å avslutte med et sånt et. Et mønsterark, to dies (tre hvis man regner skyggen bak tusen takk) og noen krystaller.
Jeg startet med å stanse ut hjertesirkelen i hvit kartong fire ganger, og limte alle lagene oppå hverandre. Jeg gjorde det samme med tusen takk, men limte kun tre oppå hverandre, så vellumen under, og to nye lag med tusen takk under der igjen. Da kommer alt litt lengre opp fra mønsterarket bak og synes bedre enn om det var limt rett på.
I de åpne hjertene på rammen la jeg først et lag Wink of Stella glitterpensel, så et lag med Glossy Accents over. Glitter er vanskelig å få frem på bilder (spesielt når bildene er tatt sent på kvelden, som er tilfellet med disse, men i virkeligheten glitrer hjertene akkurat passe mye. Til slutt pyntet jeg med krystaller på en diagonal inni hjertesirkelen.