Hei og hopp.
Det kan virke som om bloggen min har støvet ned de siste månedene. Skaden jeg pådro meg i høyrearmen i påsken var verre enn først antatt, og det viste seg at jeg hadde et brudd i skulderen. Det har dermed ikke blitt noe scrapping på meg disse månedene, men nå er det konfirmasjonstid igjen. Jeg har laget et bunadskort. Niesen min fikk dette kortet da hun konfirmerte seg i begynnelsen av juni, men det er like relevant for årets høstkonfirmanter.
Det ser ikke ut som en typisk norsk bunad, og det er det heller ikke. Konfirmanten har nemlig islandsbunad, og den går i svart, hvitt og gull.
Jeg brukte ark fra forskjellige Papirdesign-kolleksjoner for å lage denne islandsbunaden, to av arkene jeg har brukt er fra Bryllupsfest-serien, ett ark fra Velkommen lille venn-serien og ett ark fra Gledelig jul-serien. De passet sammen til noe som ligner ganske bra på islandsbunaden.
Baksiden gjorde jeg ikke noe spesielt med, lagde et belte med det ene arket fra Bryllupsfestserien og har ellers holdt meg til svart kartong fra Papertrey Ink på skjørtet.
Papirdesignprodukter brukt:
Ark:
Bryllupsfest – Til lykke, grå PD 18448
Bryllupsfest – Til lykke, beige PD 18449
Velkommen lille venn – Klovnestreker PD 17284
Gledelig jul – Stjerneskudd PD 16227
Dies:
Bunad, stor PD 18400
Konfirmant PD 17262
Jeg stanset ut en die fra Papirdesign i fem lag av Berry Sorbet kartong fra Papertrey Ink og limte dem rett på lommen. Jeg pyntet enkelt med blomster og blader fra I am Roses og Wild Orchid Crafts, limte på noen perler fra Papirdesign og et par sommerfugler fra Snip Art.
Kortet for øvrig er laget som et vanlig dobbelt kort, med paneler til skrivefelt inni. Kantene på selve bukselommen er ikke 100 % rette, så resten av målene måtte tilpasses deretter. Det var også en av grunnene til at jeg valgte å rufse kantene på papirene, da er det ikke så farlig at det ikke er helt perfekt. Av en bit mønsterark fra Summer Crush-kolleksjonen til Maja Design stanset jeg ut en sirkel med pyntekant med en die fra Cottage Cutz og stemplet en tekst fra Stempelglede med Espresso Truffle blekk fra Memento. Følte at jeg måtte ta igjen litt av pynten fra forsiden, så det ble en liten sommerfugl her også.
I used Mo’s
The pink I used for the dress matched perfectly with the roses in the Vintage Romance collection by Maja Design. I stacked white konfirmant diecuts on top of each other and finished off with a pink one on top colored with the darkest Copic I used for her dress. I’ve added dimension to pretty much all the panels, and a few flowers to embellish a little.
When you pull on the front of the card, there’s a neat little suprise behind it, four accordian folded “walls”, one on each side. I stamped confirmation sentiments from Norsk Stempelblad AS in Papertrey Ink Autumn Rose ink on punched circles of patterned paper and added them to my accordian folds.
Inside the “walls” of the card, I put a sentiment from Stempelglede, stamped in the same Autumn Rose ink from Papertrey Ink that I used on the punched circles.

Jeg satte en hvit utstanset oval på 3D-puter for dimensjon og limte på en dame stanset ut i flere lag kartong. Jeg er ikke spesielt glad i strukturen på Bazzill, så jeg har stanset ut figuren, så det er baksiden av kartongen som vises. Den er glattere. Ordet konfirmant med skygge stanset jeg ut av de samme mønsterarkene som er i bakgrunnen. Limte på blomster av ymse slag (hortensia med perle, kirsebærblomst, roser og tulipaner), og kortets forside var i boks.
Kortet skulle ha plass til pengelomme, så i den ene ovalen på innsiden stanset jeg ut bølgekanten med en die fra Gavekort-settet. Ovalen er kun limt i kantene til panelet bak, så det går fint an å putte noen sedler i lommen. Stemplet på en tekst med Memento Espresso Truffle og satte på konfirmantens navn med klistremerkebokstaver. Høyre innside har plass til personlig hilsen.
Jeg fortsetter med det samme oppsettet også på baksiden av kortet. En fin tekst som passer perfekt både til konfirmanten og til ovalen den er stemplet på. Jeg limte på noen blomster også her, som en liten siste finish.
Jeg stanset ut et vindu med en die fra My Favorite Things til å ha alle bananene mine i. Det hvite panelet er satt på mosegummi, så bananene har litt spillerom. Jeg svertet Distress Oxide blekk i fargen Tumbled glass på en hvit bit kartong med hjelp av en skystensil (også fra My Favorite Things), så bananene ikke skulle flyte i hvitt tomrom. Under vinduet stemplet jeg en av tekstene fra
Her syns det godt at det er god plass til bananene i vinduet, dybden på mosegummien gjorde dette shakervinduet veldig enkelt å lage.
Den lille apekatten er stemplet med svart blekk (Extreme Black fra My Favorite Things), farget med Copics og så stemplet enda en gang, denne gangen med VersaFine Onyx Black. VersaFine Onyx Black er et supert blekk, det blir ordentlig svart når du stempler, men det kan ikke brukes med Copics. Ved å fargelegge først og stemple med VersaFine etterpå får jeg fine, svarte linjer. Det hvite panelet er limt på en kortbase jeg har laget av kartong fra Hero Arts i fargen Periwinkle.
Enda en nærtitt på shakervinduet med bananene. Ved å farge noen bananer gule og noen grønne får man litt liv i shakerområdet også. Og alle bananer er jo ikke like, eller hva?
Jeg følte behovet for en apekatt inni kortet også. På samme måte som med apekatten på fronten ble den stemplet, farget med Copics, stemplet på nytt og så skjært/klippet ut og limt på med flytende lim.

Jeg klippet ut bananene og lagde en haug med polaroidrammer til både bananene og apekattene. Jeg tør nesten ikke å tenke på hvor mange rammer jeg har limt oppå hverandre for å få dimensjon. På rammen med bananene brukte jeg også en bit acetat for å lage shakerboks. Den øverste rammen på apekatten som er oppned ble stemplet med en tekst fra stempelplaten som passet perfekt både til apekatten, til bananene og også til rammen – størrelsen kunne ikke ha vært mer perfekt.
Jeg stemplet så mange bananer at jeg hadde en del til overs, så jeg stemplet enda en tekst, denne gangen på kortets innside, og limte på noen flere bananer som pynt.
I wanted a very colorful cake, but had a hard time deciding what color her dress should be (and subsequently what color cardbase I needed). I went with a really bright green. It really is super bright. A Granny Smith apple is pale in comparison, this green is so vivid!
I recently spent a crafty weekend with some really good crafty friends. I borrowed a die from one of them and a few sentiment strips from another.
I wanted to use enamel dots that matched the colors of the patterned paper matted behind the sentiment strips. The purple one matches better in real life, purple is a color that’s really hard to get right in photographs.




I recently purchased a new glass film set for my phone. The set comes with a front film and a back film. I got a crack in my previous front film and needed to replace it, thus the new set. The old back film is still perfectly fine, so I don’t have the need to replace that (at least not yet). I realized that the new back film was perfect to use as a template for whatever design I wanted. I get the nice rounded corners and the hole for the camera is in the right spot.
I’m longing for summer and warmer weather, so I decided that
I have a clear silicone back cover that I put on top, and voilà – my phone is suddenly one of a kind. I guess I should get that front film on there. Even though I bought the new set a few weeks ago, both pieces are still in the packaging. There’s not exactly much protection on my phone when they’re not attached, I need to get to it!