Hei og hopp! I dag har jeg et kort å vise frem med de nye Strikkedilla-arkene til Papirdesign. Jeg har kombinert dem med et par ark fra Velkommen lille venn-serien, som kom ut tidligere i år. Fargene passer perfekt til hverandre.

Jeg har også brukt en ny stempelplate med babytema. Jeg stemplet motivet på X-Press It med Memento Espresso Truffle og fargela med Copics (E11, E00, E000, E0000, E93 til hud, E44, E57 og E49 til hår og V99, V95, V93 og V91 til resten), som jeg så klippet ut og limte på sirkelen med den stemplede teksten, som forøvrig kommer fra samme stempelplate.
Jeg har brukt samme oppsett på begge innsidene. Her vises den første. Et par ordstriper fra et av babyarkene og masse med skriveplass, det syns jeg nesten man må ha på et babykort.
På den andre innsiden har jeg satt et par andre ordstrimler på skrivepanelet mitt, her i motsatt “hjørne” av det forrige.
Baksiden har også samme basisoppsett, noen flere ordstrimler og en tørkesnor med babytema fra SnipArt.
Grunnen til at jeg har brukt blanding av Strikkedilla og Babykolleksjonen er faktisk så enkel at jeg har strikket en babydrakt, omtrent i samme fargene som jeg har brukt på kortet.
Følgende produkter er brukt:
Ark:
Strikkedilla – Garnnøster PD 17342
Strikkedilla – Flettestrikk PD 17343
Velkommen lille venn – Baby jente PD 17282
Velkommen lille venn – Snuppi PD 17283
Stempel:
Jeg har laget et bursdagskort denne gangen. Søsteren min og mannen har kjøpt seg hytte, noe som fører med seg både traktorjobb og litt graving, så jeg tenkte at både stempel og papir passet perfekt for anledningen.
Trillebårarket (det gråmønstrede er baksiden) er fra den nye Gøy på landet-kolleksjonen, og stempelet er også nytt. Jeg har til og med brukt en ny die (sirkel og stjerner) til å stanse ut stjernene mine. Den minste stjernen er stanset ut med en annen die, men den ser ut til å være utsolgt i nettbutikken.






Kortet er i A2-størrelse (4 1/4 x 5 1/2″) og er laget av Bazzill Marshmallow. Jeg har brukt en embossingfolder fra We R Memory Keepers til å lage struktureffekten på bakgrunnen, stanset ut en liten snøbakke med en die fra Lawn Fawn og stemplet to stempler fra en av de nye stempelplatene til Norsk Stempelblad AS med Papertrey Ink Enchanted Evening blekk. Til slutt har jeg pyntet veldig enkelt med Nuvo Jewel Drops i fargen Sea Breeze her og der.
Siden det var så mange fine nye dies som ble lansert nå, tenkte jeg å holde fokuset mest mulig på dem, så jeg har laget pakkelapper i forskjellige former, og jeg har også brukt et par av de nye julearkene. Alle disse diesene er nydelige og veldig godt gjennomført. På julekulesettet er det til og med en bitteliten sirkel du kan bruke hvis du vil stanse hull tvers igjennom. Både julekulesettet og hjertesettet kommer med ordene God jul (God Jul på julekulen), og jeg har brukt teksten fra hjertesettet på snøfnugget mitt. Teksten på julekulen er også fra et nytt stempelsett.
På baksiden har jeg gjort det veldig enkelt. Jeg har stanset ut et lag til av den ytterste dieen i alle tre settene og stemplet Til og Fra før jeg limte disse til baksidene av lappene mine. Da får jeg avrundede kanter på begge sider, jeg syns nemlig ikke baksiden av en diecut er spesielt fin i kanten, så jeg stanser ut dobbelt så jeg egentlig ikke får noen bakside (baksidene er jo limt mot hverandre). Nestemann på hoppen vår er herlige
Denne gangen har jeg holdt pakkelappene mine i blått og brunt, en fargekombinasjon jeg er uendelig mer komfortabel med enn rød og grønn. Jeg har stemplet tekstene mine fra B04-platen med Papertrey Ink Dark Chocolate blekk. Papirene er rester fra Pion Design, og jeg har brukt dies fra Spellbinders, Lifestyle Crafts og Papirdesign på lappene mine. På den ene har jeg satt på en liten Bambi i tre.
Baksidene har stempler fra B06-platen, også her stemplet med PTI Dark Chocolate. Formen på rammen på stempelet til høyre var perfekt til Petite Ovals Large-settet til Spellbinders.


I used Mermaid Lagoon, Cracked Pistachio and Twisted Citron Distress Inks on my background, and colored the cutie wth Copics, before fussy cutting him and gluing him to the tag.
Here’s a photo of both tags together.


