Baby girl {Mo’s Dream Team}

Hi, everyone! It’s Wednesday, aka Mo day, and I’m still on F in my alphabetic list of unused Mo images, today it was Flidais’ turn. She’s from the 6 Baby Fairies set.

I colored her up with my Copics, focusing on the RV90s that go so incredibly well with the patterned paper from Papirdesign that I used, it’s ridiculous!

I made a shaped card using the third largest die in the XXL Square Frames Frilly #10 set from GoKreate, and did a whole bunch of diecutting elsewhere on the card too. To break up the monotony of a diecut on top of a slightly larger diecut on top of a slightly larger diecut on top of a slightly larger diecut, I cut some Kort & Godt lace and put it across the card. The diecut heart banner, the word banner and all those Wild Orchid Crafts flowers also help. The flower berries and pearls are from Kort & Godt.

There’s a banner hidden behind that image, diecut with a Magnolia die. I tied a bow of seam binding ribbon with the help of a DIY bow easy, I can’t make nice bows for cards to save my life (true story!), so the Bow Easy helps. I stamped a Papirdesign stamp using Memento Sweet Plum ink, which also matches the patterned papers beautifully. On top of the bow I added an old button from Melissa Frances.

Is that an adorable little fairy or what? Those flower berries from Kort & Godt are really old, I think they might actually be from their first production of flower berries. They made some later on that had more of a greenish yellowy tint, but these are more creme colored and perfect for this card. I still have a few left, I only use them on very special cards.

I added another Papirdesign sentiment stamp on the back of the card, along with a few more flowers. I removed the centers of the sweetheart blossoms and added back in some purple pearls from Papirdesign that once again matched the colors of everything else.

As you can see from the above photo, this is a very dimensional card and not at all mail friendly, it’s super thick.

Not too many Copics used for this one. Probably because it’s mostly that one dominating color.

Jentebaby {Copic Marker Norge}

sneak-peekVi er halvveis i februar, og det betyr at det er på tide med en ny utfordring hos Copic Marker Norge. Denne gangen spiller vi bingo, gå inn på CMN-bloggen for å se bingobrettet og bli med på moroa.  Hvis du er på jakt etter dagens Mo Manning-bidrag finner du det i innlegget nedenfor dette.

02-februar-mo-manning-eadan-frontJeg har laget et babykortet denne gangen, med motivet Eadan fra Mo Manning. Kortet ble laget i helgen, da vi hadde en aldri så liten uoffisiell DT-helg med hele Ett trykk-gjengen og koset oss masse med kortlaging hjemme i stua til Åshild.

02-februar-mo-manning-eadan-front-liggendeDe nye, fine babyarkene til Papirdesign ropte høyt på meg, så jeg byttet ut min opprinnelige plan for mønsterark til fordel for disse. Alt av papir på kortet er stanset ut med diverse dies, og jeg har lesset på med blomster fra Wild Orchid Crafts og pyntebær og perlekjeder fra Kort & Godt.

02-februar-mo-manning-eadan-front-tag-uteBak motivet har jeg gjemt en tag, stanset ut med en Magnolia-die. Sløyfen. Har jeg festet til tagen med litt hvit hemp og en knapp fra Melissa Frances. Teksten er et nytt stempel fra Papirdesign.

02-februar-mo-manning-eadan-baksideBaksiden har jeg laget relativt enkel, med noen flere blomster og enda en tekst fra den nye babyplaten til Papirdesign.

02-februar-baby-fairy-eadan-copicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på kortet mitt. Jeg har også brukt RV97, som er en farge jeg har laget selv.

Glitter og stas

Jeg fikk en helt nydelig hjertedie av snille, gode Renate til bursdagen min i mars som jeg har hatt planer for helt siden den gang. Jeg fikk umiddelbart en idé til noe som kanskje ikke er helt vanlig bruk for LalaLand-dies, men jeg hadde så innmari lyst til å lage et enkelt kort med inlay-teknikk med denne die’en, så en gang tidlig i sommer satte jeg i gang. glitterhjerter frontKortet ble litt større enn mine vanlige enkle kort, det måler 6 1/4 x 4 1/4″, og består kun av kartong fra Papertrey Ink (i fargene Stamper’s Select White, Summer Sunrise, Harvest Gold, Lemon Tart, Aqua Mist og Hawaiian Shores), 3D-puter og glitter. Jeg stanset ut dieen fem ganger fra den hvite kartongen jeg brukte, før jeg dekket resten av kartongen med VersaMark og sticky embossingpulver. Etter en sveip med varmepistolen strødde jeg over distress glitter (rock candy). Jeg stanset ut fem diecuts i fem forskjellige farger, og gjentok prosessen med VersaMark, sticky embossingpulver, varmepistol og distress glitter på de små hjertene i hver bord. Jeg limte det hvite glitterpanelet på basen med 3D-puter, og smatt de utstansede bordene inni. Easy peasy! Og ganske uortodoks måte å brukte LalaLand-dies på, syns jeg selv.

glitterhjerter front skråttKortet ble sendt til Hege, som vant min juni-RAK på scrapping.no. Teksten inni kortet (som vises bittelitt på dette bildet) har jeg skrevet med distress marker i fargen tumbled glass, som matcher den turkise kartongen sånn tålelig greit. 🙂