With Christmas in your heart {Mo’s Dream Team}

I love Giggling Snowman from Mo’s Digital Pencil. I have lost track of how many times I’ve colored this image, let’s just say it’s a whole lot. On today’s card, I’ve colored him using blues, once again. I love blue for Christmas, I can’t help it.

I fussy cut my little snowman and stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment on a diecut banner. I’ve dry embossed the bacground using a cover plate die from Neat and Tangled.

I’ve added a few Papirdesign dots, mounted my dry embossed panel on foam tape and added a diagonally striped patterned paper from Papirdesign behind it. That’s it. Very clean and simple, and this time even fairly quick to make. My cards tend to be clean and time consuming, but this was clean and simple, it took me less than two hours from start to finish, including coloring.

Grip dagen og velg lykke {Papirdesign}

Hei og hopp! Vi er ute med ny utfordring hos Papirdesign i dag, og temaet denne gangen er høst – noe som bør passe riiiimelig bra med de nye arkene som akkurat har kommet ut.

Jeg har laget magebelter til to veldig enkle glasslykter jeg har til lys. Jeg brenner mye lys om høsten, så jeg tenkte dette kunne passe fint. De nye høstarkene fra Tur i skogen-kolleksjonen var perfekte for formålet, og jeg har brukt to av arkene fra serien (både for- og bakside av det ene arket).

På det ene magebeltet har jeg stemplet to gamle skystempler på det ene arket og et tekststempel som kom ut tidligere i år på den største skyen. Skyene er limt til resten av magebeltet med lave 3D-puter.

På det andre magebeltet har jeg stemplet de to samme skyene, men her har jeg stemplet teksten min på den lille skyen, den var akkurat stor nok til teksten min, som kommer fra samme stempelplate som den andre. Jeg har pyntet begge magebeltene mine veldig enkelt med dotter i en gulfarge som matchet det ene mønsterarket ganske bra.

Jeg festet magebeltene mine med borrelås. På den måten kan jeg ta dem av når høststesongen er over uten å ødelegge dem, og spare dem til neste år.

Følgende Papirdesignprodukter er brukt på disse magebeltene:

Ark:

Tur i skogen – Høstblader PD18553

Tur i skogen – Fargefest PD18547

Stempler:

Skyer PD13775

Fantastisk PD17250

Annet:

Dotter, oransje Nr. 866

Enkle pakkelapper {Papirdesign}

Hei og hopp i kveldingen. I dag har jeg et par veldig enkle pakkelapper å vise frem, det nærmer seg jo jul med stormskritt nå, og jo mer som er ferdig, jo bedre.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Hjem til jul – Stjernesludd PD 18512

Hjem til jul – Blåtime PD 18513

Stempel:

Tag PD 12685

Dies:

God jul 9 PD18466

Vintag, jul PD18482

Sirkel 2 PD 18414

Annet:

Snøkrystaller chipboard nr.711

Krystaller, assortert nr. 872

Båndpakke babygutt nr. 615

Inspirert {Ett trykk}

Hei og hopp! Til hvert nummer av Ett trykk lar vi i designteamet oss inspirere av en annen scrapper og lager to prosjekter inspirert av denne scrapperen. I augustnummeret lot jeg meg inspirere av Marika Rahtu, hun er den råeste jeg vet om når det gjelder fargelegging. Kortene hennes er stort sett enkle, så motivene kommer virkelig i fokus. Planen min var egentlig å la meg inspirere av henne for juninummeret, men en betennelse i et muskelfeste satte en stopper for planene mine i februar, så da måtte jeg endre planen min til betennelsen gikk over.

Jeg har laget et OLC denne gangen, eller one layer card, som det heter på godt norsk. Jeg stemplet først motivene mine fra Altenew med blekkfarger som ville forsvinne når fargeleggingen kom over. Jeg brukte Memento Angel Pink for blomstene, og annengenerasjonsstempling med Memento Bamboo Leaves for det grønne.

Det neste trinnet mitt var å fargelegge med Copics. Jeg brukte tre tusjer for det rosa, tre for det grønne og tre for det gule. For meg er ni tusjer på et motiv veldig lite, men det skulle bare være underlaget til blyantene jeg skulle bruke over.

Jeg brukte ikke mange fargeblyanter heller, men det tok litt tid. Jeg hadde ikke brukt fargeblyanter over Copic-tusjer før, så jeg lærte underveis. Det siste jeg gjorde var å stemple en tekst fra Gratulerer-platen til Norsk Stempelblad AS med svart blekk og lime på tre hvite halvperler fra Papirdesign, og det er hele kortet. Enkelt i utseende, men tidkrevende å fargelegge, så det er ikke masseproduksjonsvennlig akkurat, men det er vanligvis ikke kortene mine likevel, det er ikke noe mål.

Santa hug {Mo’s Dream Team}

Once again, we’ve reached Wednesday, which means coloring around here. Specifically, coloring of Mo Manning’s adorable digital stamps. This time, I chose Kayla with gingerbread and turned her into a gift tag for Christmas. You can never have too many gift tags.

I’ve colored her up before. A couple of years ago I colored her with reds and turned her into a Christmas card. This time, though, I just had to go for the blues. I love blue for Christmas. Well, I love blue all year, but especially at Christmas time. There’s just something about it that screams Christmas to me, way more than red ever will.

I wanted to make her hair golden blonde. Well, this is more in the area of light redish brown, but she’s so darn cute, I really don’t mind. The bench, her pants, and her little winter boots are actually all colored with the same color family, I just didn’t use the lighter ones for the bench, and similarly, I didn’t use the dark ones for her boots. Skipped both the lightest and the darkest for her pants. I did the same thing with my blues, I went very light with the scarf, and darker on everything else.

I found a tiny little gingerbread man in my stash, I just had to include him. I used some lacy ribbon from Papirdesign in the perfect blue color to match my coloring, and tied the gingerbread man to the ribbon with some warp thread from my grandmother’s loom stash. Added a tiny bit of strong liquid glue to my knot, so that it wouldn’t come undone.

The sentiment is made from two stamps from the B04 stamp set from Norsk Stempelblad AS. I stamped Nisseklem first, in Enchanted Evening ink from Papertrey Ink, then the smaller bit right below using the same ink. I wanted the two lines to be fairly close together, otherwise I would have stamped them both at the same time.

On the back I used another Norsk Stempelblad AS stamp, stamped it in the same blue color, then started on my background. I started with my tree and the little kid tobogganing by stamping them both in white hybrid ink from Papertrey Ink. I did this in my Misti, making sure I got good coverage over the entire surface of both stamps. I then went in with an acrylic block and a tiny snowflake stamp from the same stamp set, rotating between each stamping to create a random snowflake border along the top. When I was sure my hybrid ink was dry (I used a heat tool to help speed up the drying process), I went in with a mini ink blending tool and blue inks (Spring Rain and Blueberry Sky from Papertrey Ink), trying to make an even blend across the rest of the background. The hybrid ink somewhat resists anything you put on top, but not completely, resulting in a much softer look than if I were to heat emboss the images, then ink blend on top. I really like this soft look, it won’t distract from the names I’m putting on my gift tag, and everyone will be able to read it on Christmas Eve when it’s time to open presents, even with dim lights.

Med ønske om en fredfull juletid {Ett trykk}

Hei og hopp! I dag er det nøyaktig tre måneder igjen til jul, så jeg tenkte jeg skulle vise frem et julekort – publisert i fjorårets Julehilsen.

Julehilsen CAS blåturkis shaker liggendeJeg er den på designteamet til Ett trykk som lager mest CAS-kort. Det var derfor naturlig at jeg fikk ansvaret for CAS-kortene i fjorårets Julehilsen og lagde CAS-kort selv. På dette kortet svertet jeg en bakgrunn med forskjellige blå og turkise farger distress ink, før jeg embosset en tekst fra Papirdesign i hvitt.

Julehilsen CAS blåturkis shaker liggende glitter ristetJeg ville lage et shakerkort, så jeg stanset ut flere sirkelrammer i kartong som jeg limte oppå hverandre, limte en acetatsirkel oppå og en diecut dekket med distressglitter på helt øverst. Dieen jeg har brukt kommer fra Memory Box. Jeg fylte shakerboksen min med glassglitter fra Melissa Frances og pyntet resten av kortet veldig enkelt med snøfnugg stanset ut med en die fra Marianne Design og dekket med det samme glitteret jeg brukte på den runde snøfnuggrammen min.

Gratulerer med dagen {Ett trykk}

Hei og hopp! Forrige uke viste jeg frem et kort laget til en artikkel i Ett trykk med bidrag inspirert av Jennifer McGuire-tips. Min løsning var å fargelegge ett motiv som jeg kunne bruke på to kort – her kommer kort nummer to.

På det forrige kortet hadde jeg fargelagt rammen, mens sirkelen i midten var gul med svakere linjer i trykket. Her har jeg sirkelen i midten i farger, limt på mosegummi for dimensjon, og det gule panelet limt rett på kortbasen. For å skape litt mer interesse i den gule kartongen brukte jeg noen av de gule tusjene jeg hadde brukt på det fargelagte motivet, bare for å få litt mer kontrast til resten av kartongen.

Jeg stanset ut en Gratulerer-die fra Papirdesign tre ganger i hvit kartong og limte dem oppå hverandre for dimensjon. Jeg limte så den stablede diecuten midt på motivet. For å få samme farge på “kartongen” jeg brukte til resten av teksten farget jeg litt X-Press It med rosa tusjer fra motivet før jeg stemplet den lille teksten fra North Star Design og embosset i hvitt. Jeg limte på den lille rosa strimmelen med 3D-puter for enda litt dimensjon.

Her syns det godt at det er mye som bygger opp fra kortbasen. Først sirkelen på mosegummi, så den utstansede teksten i flere lag, og til slutt strimmelen med resten av teksten.

Her er begge kortene samlet. Det syns at de på en måte hører sammen, men de er likevel ganske forskjellige til å ha samme (eller egentlig stikk motsatt) utgangspunkt.

En lykke så stor {Ett trykk}

Augustnummeret av Ett trykk var proppfullt av babyinspirasjon. Her er enda et av mine bidrag.

Et kort med relativ få elementer, men det trenger ikke å være kjedelig av den grunn. Jeg har brukt en stensil fra Simon Says Stamp sammen med embossingpaste og embossingpulver på bakgrunnen for å pynte opp det lyseblå mønsterarket med stjernene litt.

Jeg stanset ut en tag fra en rest av et grønt mønsterark fra Maja Design. Den er montert med 3D-teip for å få litt mer dimensjon før jeg pyntet med diverse blomster og noen sommerfugler klippet ut av mønsterark fra Pion Design. Det hvite Babyordet er tynn chipboard fra Papirdesign.

På innsidene har jeg gjort det meget enkelt. Jeg har brukt den samme stensilen også her, men istedenfor embossingpaste har jeg brukt Spring Rain blekk fra Papertrey Ink til å sverte med. Jeg har stemplet en tekst fra Papirdesign på venstresiden, og det lille hjertet med føttene er også et stempel fra Papirdesign. Begge er stemplet med Blueberry Sky blekk fra Papertrey Ink, og de runde panelene er stanset ut med en die fra My Favorite Things og så satt på 3D-teip. De grønne stjernene er stanset ut med en Papirdesign-die.

Baksiden har omtrent det samme oppsettet. Her syns svertingen gjennom stensilen litt bedre, og teksten som er stemplet her kommer også fra Papirdesign.

Korteske {Papirdesign}

Hei og hopp! I dag vil jeg vise frem en eske jeg har laget for Papirdesign. Sånne esker er veldig kjekke å ha når man skal gi vekk bunker med kort, som jeg noen ganger gjør.

Selve esken har jeg laget i kartong, og jeg lagde den såpass bred, lang og høy at jeg fikk plass til en bunke med ti A2-kort nedi. At det ble ti er rent tilfeldig, jeg bare plukket frem noen kort og målte høyden på bunken.

Jeg har pyntet esken vedig enkelt med en grå peon, hvite roser og et par ferskenfargede roser som passet den turkise kartongen jeg brukte.

Her er esken med lokket delvis av. Ofte pynter jeg eskene mine inni også, det gjorde jeg ikke denne gangen, jeg bare knøt seam binding rundt bunken med kort og la dem pent i esken.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Bryllupsfest – Brudebukett PD18445

Vintage damer PD17362

Dies:

Ramme 2 PD16202

Blomster:

Peon, grå

rose, hvit

rose, fersken

roseknopper, hvit

Hallo {Papirdesign}

Hei og hopp! I dag har jeg et meeeeget enkelt kort å vise frem. Her er ikke et eneste stempel brukt, kun sverting og et par dies.

Jeg svertet Distress Oxide (Picked Raspberry, Fossilized Amber, Twisted Citron, Cracked Pistachio, Peacock Feathers og Salty Ocean) på et panel Stamper’s Select White kartong og sprutet litt vann over. Jeg stanset ut den superkule hallo-dieen til Papirdesign flere ganger i den samme hvite kartongen og limte dem på det svertede panelet før jeg limte det til kortbasen min.

Jeg stanset ut et par halloer til i svart kartong og limte dem oppå hverandre for litt dimensjon, med skyggen stanset ut i vellum under. Jeg dekket det svarte først med et strøk Wink of Stella, så et tykt lag Glossy Accents, før jeg limte det hele på den hvite tagen min, som igjen er satt på resten med 3D-teip.

Jeg pyntet det hele veldig enkelt med Juvo Jewel Drops i Fargene Rosewater, Limoncello, Key Lime og Sea Breeze.

Papirdesignprodukter brukt:

Dies:

Hallo, tags PD 18415