Christmas hugs {Mo’s Dream Team}

Another Wednesday, another Mo creation. This time I colored up Chimney Sweep really quickly, fussy cut him and glued him to my background. Simplicity is key when you’re strapped for time, right?

As usual, I colored my image with Copics. I grabbed some colors that were already out on my desk – no surprise that lots of blue markers were among them. The snowflake background is diecut with a Hero Arts die, and I added rock candy distress glitter in the holes left behind by the die. Unfortunately, glitter and photographs are a bad match, so it doesn’t really show up in the photos.

I stamped and heat embossed Juleklem (Christmas hug in Norwegian) on a piece of Blueberry Sky cardstock before diecutting it with a fishtail flag frame die from My Favorite Things. I stamped til deg (for you) on a white piece of cardstock using Blueberry Sky ink and diecut that, too. The stamps are from a new Huldra designstudio stamp set.

I added both my banners with foam tape and finished the card off with a few blue enamel dots from Papirdesign.

God jul og godt nytt år {Papirdesign}

Hei og hopp!

I dag har jeg et enkelt julekort å dele. Noen ganger er det enkle det beste, ikke sant? Jeg har laget et A2-kort med en bit av et mønsterark, en die jeg har stanset ut flere ganger, litt glitter og noen krystaller. Av og til trenger man ikke mer.

Jeg valgte arket Stjerneklar fra Papirdesign, som er et blått ark med mange små stjerner på – perfekt til en bakgrunn som denne.

Jeg stanset ut dieen fire ganger i hvit kartong og limte dem oppå hverandre for å få teksten litt stødig og til å vises ekstra godt på kortet. Det øverste laget dekket jeg med distressglitter, men det vises dessverre ikke så godt på bilder.

Da teksten var limt på pyntet jeg veldig enkelt med noen krystaller, og det er faktisk hele kortet – veldig enkelt, lett å masseprodusere hvis man ønsker det, og det er også veldig fort gjort å finne en annen bakgrunn eller stanse ut teksten i en annen farge.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Hjem til jul – Stjerneklar PD 18516

Dies:

God jul og godt nytt år PD 18468

Annet:

Krystaller, sort, nr. 870

Kjære pappa {Ett trykk}

I dag er det farsdag i Norge. I oktobernummeret av Ett trykk hadde vi en brettemal med nettopp farsdag som tema. Dette er mitt kort.

Jeg gikk litt amok med mønsterark, men jeg storkoste meg mens jeg lagde kortet. Det er et kort i A2-størrelse. Det i seg selv er ganske vanlig fra min kant, jeg liker størrelsen, men ofte er A2-kortene mine veldig enkle i utformingen. Dette er ikke akkurat det, her er det lag på lag, mønsterark fra flere produsenter, litt ymse pynt og flere ting i bruk som ikke er typisk meg.

Mønsterarkene kommer fra tre forskjellige kolleksjoner fra Papirdesign (Skolestart, Julehilsen, Kaffepause), Vintage Romance-kolleksjonen til Maja Design (bildet av bilen) og Fancy Pants Designs (det blå mønsterarket).

Jeg ville ha et veldig lag på lag-kort med ulike ark i ulike størrelser, så jeg skjærte til mønsterarkene mine i så mange ulike størrelser jeg klarte og la dem lagvis oppå hverandre. Noen er limt på med 3D-puter, andre ikke. Det viktige var å få alt til å harmonere, og samtidig måtte alt limes på den ene halvdelen av kortet. Det lille du kan se av mørkeblå kartong (Enchanted Evening fra Papertrey Ink) som går på skrått fra nederst til venstre og opp til høyre er nemlig åpningen på kortet. For at det skal kunne åpnes måtte derfor alt limes på den ene delen.

Jeg har stanset ut et hullmønster i en bit av den blå kartongen med en die fra Papirdesign og limt den på litt her og der på kortet for litt mer interesse. Det samme har jeg gjort med litt chipboard fra Snip Art.

Jeg har også limt på noen stjerner fra Studio Calico. Stjernetemaet blir hentet opp igjen av den store blå stjernen, som fungerer som bakgrunn for den lille bilen og glassrøret med den stemplede teksten.

Jeg har splættet litt blekk på bakgrunnen for at den ikke skal virke så rigid med alle de rettvinklede elementene, og jeg har også limt fast litt sytråd bak den store stjernen for å løsne opp uttrykket enda litt til.

Kortets innside tar igjen elementer fra forsiden, både med betongarket fra Julehilsen-kolleksjonen til Papirdesign, det lille utstansede hullmønsteret og flere stjerner. Her er stjernene i stempelvariant fra Stampers Anonymous (Tim Holtz), stemplet i den samme blå blekkfargen (Enchanted Evening fra Papertrey Ink) som jeg brukte på stempelet i glassflasken på forsiden. Fargen matcher også kartongen. Den ene stjernen er generasjonsstemplet for et litt svakere uttrykk.

Røde bær {Ett trykk}

Hei og hopp! Jeg har et nytt julekort å vise frem i dag, publisert i årets Julehilsen, som er en spesialutgave av Ett trykk.

Kortet skulle stå i stil til det forrige julekortet jeg viste frem, så jeg har valgt papirer fra Joyous Winterdays-kolleksjonen til Maja Design også på dette kortet, men her har jeg introdusert litt rødt i tillegg. Som på det forrige kortet har jeg fuktet og krøllet kantene, og også som på det forrige kortet finner jeg kun dette ene bildet av kortet på PCen min. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg har gjort av resten.

Motivet kommer fra Studiolight og er stanset ut med en die fra My Favorite Things. Kakeservietten bak er stanset ut i kraftkartong med en die fra Studiolight, og grenene er stanset ut med en die fra Papirdesign. Ellers har jeg pyntet enkelt med røde bær fra Kort & Godt som jeg har tatt litt hvit gesso på, og et barkehjerte fra Prima.

Christening card {Mo’s Dream Team}

Another Wednesday, and another card with a Mo Manning cutie. This time I’ve colored up Christening, for a little boy.

I’ve gone with a tried and true layout on my card. I didn’t have a whole lot of time to make this, so I needed to not reinvent the wheel. I colored up my image with Copics and used patterned papers from the Vintage Baby collection by Maja Design.

I embellished with blue and white flowers and rose buds, along with a few Kort & Godt diamonds scattered around my flower clusters. I diecut the letters in the little boy’s name twice and stacked them for a little bit of dimension. I added the letters to a fishtail banner in the perfect size.

I stamped a North Star Design sentiment on the back of the card using Papertrey Ink Blueberry Sky ink.

Uhuuuuu {Ett trykk}

Hei og hopp! Dagens prosjekt er årets siste Halloweenprosjekt, jeg lover. Av og til er det enkle det beste, og dette er virkelig enkelt.

Jeg har laget et lite hylster til en bitteliten sjokolade (eventyrsjokolade). Denne er superenkel å lage, og krever egentlig ikke at du måler heller. Jeg sørget for at mønsterarket mitt var langt nok til at sjokoladen fikk plass inni og jeg samtidig kunne lime den sammen i den ene enden og lage et hull i den andre enden til å træ bånd gjennom.

Jeg syns svart og grått passer bra til Halloween, så jeg fant frem et mønsterark fra Papirdesign som jeg syns var fint. Det er egentlig et fotballark som tilhører en konfirmasjonsserie, men jeg syns det var ypperlig til Halloween også. Jeg brettet arket rundt sjokoladen og limte igjen i den ene enden. Gjennom hullene i den andre enden trædde jeg et oransje bånd. Deretter dyttet jeg inn sjokoladen, så båndet går rundt sjokoladen. Jeg knøt fast båndenene, og når man drar i båndet kommer sjokoladen ut.

Det er en ganske effektiv måte å få ut sjokoladen på, samtidig som båndet pynter opp en ellers veldig enkel innpakning. Jeg pyntet ellers veldig enkelt med tekststripe, spøkelse og oransje dotter, alle fra Papirdesign. Dette prosjektet kan lett masseproduseres, så da er det kjekt at det er litt enkelt.

God jul og godt nytt år {Papirdesign}

Hei og hopp!

Det er en ny utfordring hos Papirdesign i dag – julekort! Det bør være overkommelig for de fleste å lage i disse førjulsdager, nå går det uhyre fort frem til julaften. Her er mitt lille inspirasjonsbidrag.

Det er et ganske enkelt kort, noe som ikke akkurat er en overraskelse hos meg, men jeg har stanset ut god jul seks ganger i hvit kartong og limt oppå hverandre, så det er likevel ikke noe hurtigkort.

Jeg stemplet resten av teksten med Scarlet Jewel blekk fra Papertrey Ink og limte strimmelen min på kortet med 3D-teip for at den skulle komme like høyt opp fra mønsterarket som den utstansede teksten. Til slutt var det bare å lime på noen gullfargede krystaller og kortet var ferdig.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Hjem til jul – Julefest PD 18499

Stempler:

Julebukk PD 17335

Dies:

Flasketag, god jul PD 18482

Annet:

Krystaller gull, nr. 871

Heksebrygg {Ett trykk}

Hei og hopp! Jeg fortsetter med Halloweenprosjekter, selv om vi teknisk sett er ferdig med Halloween. Denne gangen har jeg en liten heksegryte å vise frem, publisert i oktobernummeret av Ett trykk.

Jeg bygde heksegryten min av kartong som allerede er full av rynker. Det gir en litt morsom tekstur allerede før du begynner. Jeg prøvde meg frem litt og endte opp med å lage en mal for meg selv. Jeg lagde fem like biter som jeg limte sammen for å lage gryten min. Øverst krøllet jeg kartongen utover, så jeg fikk en litt pyntet kant. Jeg satte halvperler under gryten som føtter, og skrev teksten ut fra Photoshop på kartong og limte på siden av gryten. Jeg limte på et par spøkelser fra et mønsterark fra Papirdesign som pynt.

Death by chocolate {Ett trykk}

Hei og hopp! Selv om Halloween var i går har jeg et Halloweenprosjekt å vise frem i dag, publisert i oktobernummeret av Ett trykk. I hvert nummer av bladet har vi en sesongmal som vi følger, og for oktobernummeret var malen på en kiste. Jeg brukte den samme malen i fjor og lagde en godterikiste, så da vi skulle bruke den til Halloweenartikkel i bladet i år ville jeg lage en litt annen variant. Jeg kopierte malen i 70% størrelse, så min kiste ble ganske liten. Selve esken er brettet av svart Bazzill, og jeg har brukt et mønsterark fra Papirdesign til å lage lokket. Teksten fant jeg på nettet, og jeg syns den passet så bra til en kiste at jeg skrev den i en passende font i Photoshop og tok den på en oransje bakgrunn som kom til å passe til det oransje båndet jeg skulle ha rundt. Jeg stanset ut tekstpanelet mitt med en die som hadde en form som minnet meg litt om spindelvevet i mønsterarket. Det får alt til å se ut som det hører sammen, så jeg limte tekstfeltet mitt rett på det oransje båndet, og vips hadde jeg et enkelt magebelte til å gå rundt kisten. Som pynt klippet jeg ut et par spøkelser fra et mønsterark og limte på.

Esken måtte selvsagt fylles med sjokolade. Med tanke på teksten på lokket var det det eneste som ga mening. Jeg endte opp med porsjonsbiter med After Eight. De er ikke veldig store, men esken var liten, så det var ikke plass til mange nedi.

Med ønske om en gledelig jul {Papirdesign}

Hei og hopp!

Jeg lager julekort jevnt og trutt hele året, men likevel er jeg ikke i mål med kortene for i år, så i dag har jeg et enkelt julekort å by på. Dette kortet kan gjøres enklere og mer masseproduksjonsvennlig hvis man velger et mønsterark uten så veldig mye mønster istedenfor å sverte bakgrunnen som jeg har gjort her. Å sverte bakgrunner er tidkrevende.

Jeg brukte granbardieen til å stanse ut tre kranser i hvit kartong som jeg limte oppå hverandre litt vilkårlig. Jeg brukte veldig lite lim, for jeg ville ha litt dimensjon og liv i den ferdige kransen, og det får man ikke hvis man bruker lim på hele.

Jeg stemplet en tekst fra en av de nye stempelplatene og embosset i hvitt før jeg svertet med forskjellige farger blått blekk på hele panelet. Hvitt og blått er favorittkombinasjonen min til juekort, så jeg pyntet veldig enkelt med noen lyseblå krystaller og sa meg ferdig med hele kortet.

Papirdesignprodukter brukt:

Stempler:

La roen senke seg PD 18473

Dies:

Granbar, krans PD 17315

Annet:

Krystaller PD 872

Ellers har jeg brukt kartong fra Papertrey Ink (Stamper’s Select White), blått Distress Ink i fargene Stormy Sky, Faded Jeans og Chipped Sapphire i tillegg til fargen Spring Rain fra Papertrey Ink. Jeg har også brukt super fine detail emossingpulver i hvitt fra Ranger og Chunky White embossing enamel fra Stampendous.

Håper du fikk noen ideer til enkle julekort hvis du fremdeles har mange kort igjen å lage før jul og liten tid. Varme juleklemmer fra meg.