Berries, snowflakes and kindling {Mo’s Dream Team}

Hi everyone! It’s Wednesday again, which means it’s time for another Mo Manning creation from me. I was talking to the DT coordinator over at Copic Marker Norge last week, and after establishing the fact that I’ve made many simple cards recently, she told me she was hoping to see a “layers upon layers upon layers upon layers Elin card” soon. I accepted her challenge and this is the result, layers upon layers upon layers, using Gathering Kindling as the focal point.

I printed my image with a very low opacity percentage and colored her with Copics. She’s diecut with a Spellbinders die, and the shape of the card itself is made using a Go Kreate die. I’m a huge fan of blue for Christmas cards, so the new papers from Papirdesign are perfect for me.

I’ve hidden a tag behind my image, diecut with an old Magnolia die. The sentiment is from Norsk Stempelblad AS, as are the rest of the sentiments on the card, all stamped using Papertrey Ink Enchanted Evening ink.

I’ve embellished with frosted berries from Kort & Godt, a SnipArt snowflake chipboard border, some cheesecloth and diecut branches with some gesso painted as snow.

I made the insides really simple. A stitched snowflake circle frame from Memory Box and another SnipArt snowflake, in addition to the sentiment. The other inside is pretty similar, but without a stamped sentiment – perfect for writing a personal message to the recipient.

The back is also pretty simple. The rest of the snowflakes from that long border strip on the front, another stitched snowflake circle frame and one last sentiment.

As usual, I leave you with the colors I’ve used for my image. I’ve also used B90, which is a color I’ve made myself, for the background, in addition to BV20, N0 and the blender.

Et enkelt julekort {Papirdesign}

Hei og hopp! I dag har jeg et ganske så enkelt julekort. Jeg er glad i å lage enkle kort, men det er ikke alltid ting går som planlagt. Egentlig hadde jeg tenkt til å vise tre like, men ulike kort med bruk av snømannstempelet til Papirdesign som kom ut nå i høst, men rødfargen jeg hadde brukt på snømannen min matchet ikke den røde kartongen jeg brukte til diecuten, så snømannen ble forkastet. De andre to snømennene mine passet resten av kortene sine mye bedre, så de kommer senere her på bloggen.

Siden kortet mitt er såpass enkelt ville jeg gjøre litt ekstra ut av bakgrunnen. Jeg tok den nye granbardieen og stanset den ut flere ganger i hvit kartong og limte hver diecut litt hulter til bulter på en hvit bakgrunn. Det skapte litt liv i bakgrunnen min, samtidig som fokuset holdes på den røde teksten, som er laget av Schoolhouse Red kartong fra Simon Says Stamp.

Teksten er montert på lave 3D-puter for at den skulle skille seg litt ut fra mønsterarket. Jeg pyntet enkelt med noen røde dotter og brukte også en glitterpensel på de røde bokstavene, selv om det ikke vises så godt på bildene.

Papirdesign-produkter brukt:

Ark:

Julestemning – Amaryllis knopp PD17351

Dies:

Granbar PD17324

God jul, lang PD17307

Annet:

Dotter, rød

Håper du ble litt inspirert til å prøve å lage bakgrunn med dies. Det er utrolig effektivt, og det blir helt sikkert ikke siste gang jeg gjør dette. Kreativ klem fra meg.

Best of the Bunch {Mo’s Dream Team}

Wednesdays are funny. They come around every single week, and the calendar says it’s Wednesday AGAIN. Which means one thing around these parts – Mo Manning inspiration from me.

This time I’ve got a cute birthday card featuring the always adorable Best of the Bunch. I saw Liz had colored up this cutie in the most gorgeous way last week, and she inspired me to create this one.

I’ve used the same colors as she did for the skin and the hair (her hair is a lot lighter, though). The greens are also the same, but I’ve changed everything else. The card itself is made with a die set from Go Kreate (XXL Square Frames Frilly #10, try saying that ten times fast) and gorgeous Maja Design papers from the Ska vi ta en Fika? collection.

I embellished with flowers, a couple of diecuts, some sprays and a few Nuvo Jewel Drops, in addition to some lace behind everything and micro beads on the flowers.

I added my Norsk Stempelblad AS sentiment on the inside with an ink that matched the color of the patterned paper, and used some green ink for the edge stamping. The other inside has plenty of room for a personal message.

The back of my card. I used some more flowers to embellish, and another Norsk Stempelblad AS text from the same stamp set as the one I used on the inside.

These are all the colors I used for my image.

Babylykke {Papirdesign}

Hei og hopp! I dag har jeg et kort å vise frem med de nye Strikkedilla-arkene til Papirdesign. Jeg har kombinert dem med et par ark fra Velkommen lille venn-serien, som kom ut tidligere i år. Fargene passer perfekt til hverandre. 


Jeg har også brukt en ny stempelplate med babytema. Jeg stemplet motivet på X-Press It med Memento Espresso Truffle og fargela med Copics (E11, E00, E000, E0000, E93 til hud, E44, E57 og E49 til hår og V99, V95, V93 og V91 til resten), som jeg så klippet ut og limte på sirkelen med den stemplede teksten, som forøvrig kommer fra samme stempelplate. 

Jeg har brukt samme oppsett på begge innsidene. Her vises den første. Et par ordstriper fra et av babyarkene og masse med skriveplass, det syns jeg nesten man må ha på et babykort. 

På den andre innsiden har jeg satt et par andre ordstrimler på skrivepanelet mitt, her i motsatt “hjørne” av det forrige.

Baksiden har også samme basisoppsett, noen flere ordstrimler og en tørkesnor med babytema fra SnipArt. 
Grunnen til at jeg har brukt blanding av Strikkedilla og Babykolleksjonen er faktisk så enkel at jeg har strikket en babydrakt, omtrent i samme fargene som jeg har brukt på kortet. 

Følgende produkter er brukt: 

Ark: 

Strikkedilla – Garnnøster PD 17342

Strikkedilla – Flettestrikk PD 17343

Velkommen lille venn – Baby jente PD 17282

Velkommen lille venn – Snuppi PD 17283

Stempel: 

Lille trille PD 17245

Til en arbeidskar {Papirdesign}

Papirdesign er ute med en ny utfordring i dag. Denne gangen spiller vi bingo. Hopp over i Papirdesignbloggen, ta en titt på bingobrettet og bli med på moroa.

Jeg har laget et bursdagskort denne gangen. Søsteren min og mannen har kjøpt seg hytte, noe som fører med seg både traktorjobb og litt graving, så jeg tenkte at både stempel og papir passet perfekt for anledningen.

Trillebårarket (det gråmønstrede er baksiden) er fra den nye Gøy på landet-kolleksjonen, og stempelet er også nytt. Jeg har til og med brukt en ny die (sirkel og stjerner) til å stanse ut stjernene mine. Den minste stjernen er stanset ut med en annen die, men den ser ut til å være utsolgt i nettbutikken.

Følgende Papirdesignprodukter er brukt:

Ark:

Gøy på landet – Trillebår PD15090

Stempel:

Arbeidskar PD17242

Dies:

Sirkel og stjerner PD17321

Stjernedies PD17238

 

Blått bryllup {Ett trykk}

I juninummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på bryllupskort, sommeren er jo bryllupssesong. Et av mine kort i artikkelen var dette. Veldig enkelt, men den hjertediecuten pynter mye opp.


Det er ingen hemmelighet at jeg er svak for arkene til Maja Design, og på dette kortet har jeg brukt ark fra Vintage Romance-serien, både i 6×6″ og full størrelse.


For å lage hjertet har jeg brukt to dies fra Papirdesign som kommer som et sett. De utstansede bladene er også stanset ut med en die fra Papirdesign. Den store blomsten kommer fra Petaloo og passet perfekt i fargen til mønsterarkene. Navnene og datoen er skrevet ut fra PC og stanset ut til banner med en Project Life-die.


Jeg har lagt litt englehår under blomstene før jeg limte dem på og pyntet enkelt rundt med gjennomsiktige Nuvo-dråper.


På den ene innsiden har jeg stemplet et Stempelglede-stempel med blått blekk fra Papertrey Ink. Den andre innsiden har et like stort tekstfelt med god plass til en personlig hilsen.


På baksiden har jeg stanset ut et hjerte og stemplet enda en tekst fra Stempelglede i blått. Rent og enkelt.

Flere pakkelapper? {Norsk Stempelblad AS}

Hei og hopp! I dag begynner årets StempelScrapmesse, og i dag slippes de nye stemplene til Norsk Stempelblad AS som Åshild har designet. Jeg har faktisk et par pakkelapper å vise frem i dag også, selvfølgelig laget med de nye stemplene.

Denne gangen har jeg holdt pakkelappene mine i blått og brunt, en fargekombinasjon jeg er uendelig mer komfortabel med enn rød og grønn. Jeg har stemplet tekstene mine fra B04-platen med Papertrey Ink Dark Chocolate blekk. Papirene er rester fra Pion Design, og jeg har brukt dies fra Spellbinders, Lifestyle Crafts og Papirdesign på lappene mine. På den ene har jeg satt på en liten Bambi i tre.

Baksidene har stempler fra B06-platen, også her stemplet med PTI Dark Chocolate. Formen på rammen på stempelet til høyre var perfekt til Petite Ovals Large-settet til Spellbinders.

Pakkelapper med ny’stempler {Norsk Stempelblad}

Hei alle sammen! I dag har jeg et par pakkelapper med de nye stemplene Åshild har designet for Norsk Stempelblad AS. Jeg har faktisk brukt stempler fra alle de tre nye platene B04, B05 og B06 på disse to pakkelappene. Åshild er genial, som har laget så anvendelige stempler. Så er jeg litt genial, som begynner på pakkelapper allerede nå, og ikke venter til siste liten, ikke sant?

 

Det kan nesten virke som jeg har slått meg, for jeg lager veeeeeldig sjelden noe som er rødt og grønt. Faktisk så sjelden at jeg ikke kan huske at jeg noengang har gjort det. Ok, så er grønnfargen her veldig svak, men den er der på alle kvistene. Jeg valgte å lage en sirkelformet pakkelapp og en vimpel. 24. desember-stempelet kommer fra B04-platen og den drodlede sirkelen fra B05-platen.

Stemplene på baksidene kommer fra B06-platen, som er en plate med Til/Fra-stempler. Genialt, ikke sant? Den ene har jeg stemplet med Memento Espresso Truffle (som jeg også gjorde med stemplene på forsiden), mens jeg har brukt Papertrey Ink Scarlet Jewel på den til høyre. Hadde jeg laget pakkelappene mine en gang til hadde jeg nok brukt den fargen til all stemplingen, men i utgangspunktet skulle jeg ha grønne pakkelapper (jeg er ikke glad i rødt), og jeg hadde ingen grønne stempelputer som passet grønnfargen på kvistene mine. Tenkte som så at Memento Espresso Truffle duger til ALT – og det gjør den, men akkurat her syns jeg den andre passet bedre. Det blir ikke årets siste pakkelapper, så jeg har tid til å lage flere med stempelblekk i matchende farger til prosjektene mine!

Stemplene blir sluppet på messa på fredag og kommer i nettbutikken til Norsk Stempelblad AS over helgen.

Til konfirmanten {Papirdesign}

Sent på fredag ettermiddag for litt over to uker siden fikk jeg bestilling på konfirmasjonskort. Kortet måtte lages kjapt, siden konfirmasjonen var allerede på lørdagen. Hva gjør man da? Vel, min løsning var å ta frem ark, dies og stempler og nesten lifte et kort jeg hadde laget til en annen konfirmant.

Jeg fikk beskjed om at kortet skulle være grått og hvitt, ellers fikk jeg frie tøyler. Da alt det grå og hvite var laget fant jeg ut at jeg måtte legge til litt farge. Jeg syns det er fint med grått og hvitt, men kortet ble litt kjedelig. Navnet på konfirmanten i knallrosa og noen matchende dotter gjorde susen.

På innsidene gjorde jeg det enkelt. Her har jeg byttet ut de rosa dottene med noen grå, men jeg har stemplet med rosa blekk istedenfor. På høyresiden er det god plass til å skrive en hilsen til konfirmanten.

På baksiden brukte jeg både dotter og stempelfarge i rosa, og pyntet enkelt med en grå rose.

Produkter brukt:

Ark:

Velkommen lille venn – Babygutt PD17277

Velkommen lille venn – Klovnestreker PD17284

Stempler:

Uslipt diamant PD13797

Dagen i dag er en gave PD13768

Dies:

Dame PD16170

Konfirmant PD17262

Blad PD17264

Hipp hurra, oval PD17236

Blomster:

Roser 1,0 cm, hvit

Peon, grå 

Dette var nok årets siste konfirmasjonskort fra meg. Nå er det nesten bare jul som gjelder resten av året.

En brett her og en brett der {Papirdesign}

Hei og hopp. Jeg har et lite brettekort i dag, laget med nye ark, stempler og dies fra Papirdesign. Line har gjort en fantastisk jobb, det nye er så fiiiiint!!!

Kortet ser ganske lite ut, men det er egentlig ikke så lite likevel. Det åpnes nemlig opp og blir ganske så stort.

Kortet består av fire flapper og en lomme med plass til tag med skriveplass.

Jeg har stemplet noen snøfnugg på tagen min og stanset ut god jul og limt på taglommen.

De forskjellige flappene har jeg pyntet med forskjellige ark, diecuts og stempler.

Denne snømannen er så skjønn, og han var helt herlig å fargelegge. Og hvor genialt er det med matchende die??

Så over til litt forklaring av hvordan kortet lages. Start med å skjære til kartong til 11 15/16 x 11 5/16″ som vist på tegningen over.

Preg på langsiden på 3 7/8″, 4″ og 8″. Snu kartongen 90 grader mot klokka og preg på kortsiden på 3 5/8 og 7 3/8″. Preg også til de små brettene på tegningen på 1/4 og 3/16″.

Flere pregebrett har muligheten for å prege på sekstendelsmål, mitt er fra Martha Stewart. For å prege på sekstendelsmål tar du ikke kartongen helt inntil kanten på venstresiden av brettet, men ved streken med pilen øverst på brettet. Man har likevel 1/8″ mellom hver mulighet til å prege, men den første er nå på 1/16, den neste på 3/16″ osv.

Skjær så kartongen på målene på tegningen. Legg spesielt merke til det lille hakket i kroken øverst til venstre på tegningen. Som du ser på bildet over skal det være sånn. De to “rutene” til venstre skal nemlig bli lommen. Den nederste av de to rutene brettes over den øverste, og den lille brettekanten på 3/16″ brettes og limes på baksiden, så man kan bruke hele bredden på lommen.

Skjær til mønsterarkbitene til inn- og utsider. De forskjellige rutene i kartongen er av forskjellig størrelse, så mønsterarkene må også ha det. Jeg har pyntet både innsider og utsider på mitt kort, så jeg har to av hver størrelse.

Sånn ser utsiden ut før kortet pyntes. Dette er før lommen limes sammen, derfor er det ikke noe mønsterark på den ene ruten øverst.

Og innsiden. De to øverste rutene er ikke dekket av mønsterark fordi dette blir innsidene på lommen. Lim (flytende lim er best) langs den nederste kanten på ruten til venstre, brett ruten over ruten i midten, og lim den lille strimmelen på utsiden av kortet før du limer på den siste ruten med mønsterark. Nå er det bare å pynte etter ønske.

Når du skal lukke kortet starter du med de to flappene nederst, som lukkes mot hverandre.

Lukk så de doble flappene inn mot midten av kortet.

Brett så taglommen ned mot midten.

Til slutt er det bare to flapper igjen å lukke. Jeg har brukt seam binding bånd til å knyte kortet mitt.

Papirdesignprodukter brukt:

Produkter brukt:

Ark:

Stempler:

Dies: