Hi everyone! It’s Wednesday again, which means it’s time for another Mo Manning creation from me. I was talking to the DT coordinator over at Copic Marker Norge last week, and after establishing the fact that I’ve made many simple cards recently, she told me she was hoping to see a “layers upon layers upon layers upon layers Elin card” soon. I accepted her challenge and this is the result, layers upon layers upon layers, using Gathering Kindling as the focal point.
I printed my image with a very low opacity percentage and colored her with Copics. She’s diecut with a Spellbinders die, and the shape of the card itself is made using a Go Kreate die. I’m a huge fan of blue for Christmas cards, so the new papers from Papirdesign are perfect for me.
I’ve hidden a tag behind my image, diecut with an old Magnolia die. The sentiment is from Norsk Stempelblad AS, as are the rest of the sentiments on the card, all stamped using Papertrey Ink Enchanted Evening ink.
I’ve embellished with frosted berries from Kort & Godt, a SnipArt snowflake chipboard border, some cheesecloth and diecut branches with some gesso painted as snow.
I made the insides really simple. A stitched snowflake circle frame from Memory Box and another SnipArt snowflake, in addition to the sentiment. The other inside is pretty similar, but without a stamped sentiment – perfect for writing a personal message to the recipient.
The back is also pretty simple. The rest of the snowflakes from that long border strip on the front, another stitched snowflake circle frame and one last sentiment.

As usual, I leave you with the colors I’ve used for my image. I’ve also used B90, which is a color I’ve made myself, for the background, in addition to BV20, N0 and the blender.



I’ve used the same colors as she did for the skin and the hair (her hair is a lot lighter, though). The greens are also the same, but I’ve changed everything else. The card itself is made with a die set from Go Kreate (XXL Square Frames Frilly #10, try saying that ten times fast) and gorgeous Maja Design papers from the Ska vi ta en Fika? collection.
I embellished with flowers, a couple of diecuts, some sprays and a few Nuvo Jewel Drops, in addition to some lace behind everything and micro beads on the flowers.
I added my Norsk Stempelblad AS sentiment on the inside with an ink that matched the color of the patterned paper, and used some green ink for the edge stamping. The other inside has plenty of room for a personal message.
The back of my card. I used some more flowers to embellish, and another Norsk Stempelblad AS text from the same stamp set as the one I used on the inside.
These are all the colors I used for my image.





Jeg har laget et bursdagskort denne gangen. Søsteren min og mannen har kjøpt seg hytte, noe som fører med seg både traktorjobb og litt graving, så jeg tenkte at både stempel og papir passet perfekt for anledningen.
Trillebårarket (det gråmønstrede er baksiden) er fra den nye Gøy på landet-kolleksjonen, og stempelet er også nytt. Jeg har til og med brukt en ny die (sirkel og stjerner) til å stanse ut stjernene mine. Den minste stjernen er stanset ut med en annen die, men den ser ut til å være utsolgt i nettbutikken.






Denne gangen har jeg holdt pakkelappene mine i blått og brunt, en fargekombinasjon jeg er uendelig mer komfortabel med enn rød og grønn. Jeg har stemplet tekstene mine fra B04-platen med Papertrey Ink Dark Chocolate blekk. Papirene er rester fra Pion Design, og jeg har brukt dies fra Spellbinders, Lifestyle Crafts og Papirdesign på lappene mine. På den ene har jeg satt på en liten Bambi i tre.
Baksidene har stempler fra B06-platen, også her stemplet med PTI Dark Chocolate. Formen på rammen på stempelet til høyre var perfekt til Petite Ovals Large-settet til Spellbinders.






Kortet består av fire flapper og en lomme med plass til tag med skriveplass.
Jeg har stemplet noen snøfnugg på tagen min og stanset ut god jul og limt på taglommen.
De forskjellige flappene har jeg pyntet med forskjellige ark, diecuts og stempler.
Denne snømannen er så skjønn, og han var helt herlig å fargelegge. Og hvor genialt er det med matchende die??
Så over til litt forklaring av hvordan kortet lages. Start med å skjære til kartong til 11 15/16 x 11 5/16″ som vist på tegningen over.
Preg på langsiden på 3 7/8″, 4″ og 8″. Snu kartongen 90 grader mot klokka og preg på kortsiden på 3 5/8 og 7 3/8″. Preg også til de små brettene på tegningen på 1/4 og 3/16″.
Flere pregebrett har muligheten for å prege på sekstendelsmål, mitt er fra Martha Stewart. For å prege på sekstendelsmål tar du ikke kartongen helt inntil kanten på venstresiden av brettet, men ved streken med pilen øverst på brettet. Man har likevel 1/8″ mellom hver mulighet til å prege, men den første er nå på 1/16, den neste på 3/16″ osv.
Skjær så kartongen på målene på tegningen. Legg spesielt merke til det lille hakket i kroken øverst til venstre på tegningen. Som du ser på bildet over skal det være sånn. De to “rutene” til venstre skal nemlig bli lommen. Den nederste av de to rutene brettes over den øverste, og den lille brettekanten på 3/16″ brettes og limes på baksiden, så man kan bruke hele bredden på lommen.
Skjær til mønsterarkbitene til inn- og utsider. De forskjellige rutene i kartongen er av forskjellig størrelse, så mønsterarkene må også ha det. Jeg har pyntet både innsider og utsider på mitt kort, så jeg har to av hver størrelse.
Sånn ser utsiden ut før kortet pyntes. Dette er før lommen limes sammen, derfor er det ikke noe mønsterark på den ene ruten øverst.
Og innsiden. De to øverste rutene er ikke dekket av mønsterark fordi dette blir innsidene på lommen. Lim (flytende lim er best) langs den nederste kanten på ruten til venstre, brett ruten over ruten i midten, og lim den lille strimmelen på utsiden av kortet før du limer på den siste ruten med mønsterark. Nå er det bare å pynte etter ønske.
Når du skal lukke kortet starter du med de to flappene nederst, som lukkes mot hverandre.
Lukk så de doble flappene inn mot midten av kortet.
Brett så taglommen ned mot midten.
Til slutt er det bare to flapper igjen å lukke. Jeg har brukt seam binding bånd til å knyte kortet mitt.