I juninummeret av Ett trykk skrev jeg en artikkel med fokus på bevisste fargevalg under kortlagingen. Jeg bruker bevisst fargeteori på kortene mine, og dette kortet er et av kortene fra artikkelen.
På dette kortet har jeg brukt analoge farger. Analoge farger er farger (gjerne tre) som ligger ved siden av hverandre på fargehjulet. De skaper ofte veldig rolige og balanserte design og er enkle å jobbe med.
Jeg startet med å blende tre farger distress ink på hvit kartong. Med stick-it på baksiden stanset jeg ut stjernedieen fra Papirdesign og gjorde mitt beste for at bitene ikke skulle komme helt fra hverandre når jeg tok bitene ut av dieen. Jeg stanset også ut en i hvit med stick-it bak og en i hovedkartongen som hele stjernepuslespillet mitt skulle plasseres i.
Med alle bitene satt sammen til et slags bilde svertet jeg kantene på hovedpanelet lett med distress ink og satte det på lave 3D-puter på en hvit base. Jeg stemplet en enkel tekst med VersaMark og distress ink på et banner og satte på noen enamel dots. De pynter opp og drar samtidig øyet til teksten, en ganske effektiv måte å lage fokus på på et kort som er ganske enkelt.
Helt enkelt-artikkelen i aprilbladet av Ett trykk handlet om trekanter. Med Helt enkelt-artikkelen liker jeg veldig ofte å lage kort med regnbuefarger. Helst uten mønsterark og bare med blekk og kartong, det er hvertfall sånn det ofte blir.
Jeg brukte maskeringsteip til å maskere trekantene mine og svertet med Memento Lady Bug for de røde trekantene, Simon Says Stamp Orange Peel for den oransje, Memento Dandelion for de gule, Simon Says Stamp Green Apple for de grønne, Papertrey Ink Blueberry Sky for den blå, Papertrey Ink Plum Pudding for de lilla og Papertrey Ink Autumn Rose for den rosalilla. Jeg stemplet og embosset en tekst fra Norsk Stempelblad AS som jeg limte rett på panelet med trekantene.
Vi er halvveis i vår monokromutfordring på CopicMarkerNorge, og her er mitt lille bidrag.
Jeg har fargelagt et søtt lite motiv fra Mo Manning som heter Pampered. Hun er så søt der hun sitter med tåskillere og spiser agurken sin.
Tekstene har jeg skrevet ut fra Photoshop i Copicfarge R85 for å matche det rosa i motivet. De er stanset ut med en die fra Project Life og proppet opp på lave 3D-puter fra Clas Ohlsson. Jeg har pyntet enkelt med en knapp fra Papertrey Ink og et par dotter fra Papirdesign.
I februarnummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på bruk av finér. Dette er det ene av kortene jeg lagde.
Jeg stemplet et stempel fra Papertrey Ink på hvit bakgrunn med tre farger blekk – Memento Dandelion, Simon Says Stamp Apple Green og Audrey Blue, også fra SSS.
Finérordene fra Studio Calico dynket jeg i VersaMark og embosset i hvitt, før jeg limte dem på kortet. Til slutt satte jeg på noen gjennomsiktige Nuvo-dråper som pynt.
Jeg har svertet stripene med Simon Says Stamp-blekk i følgende farger: Island Blue, Audrey Blue, Green Apple, Sunshine, Orange Peel og Doll Pink. Og det er faktisk hele kortet. Veldig enkelt – og med striper, akkurat som det skulle være.
Teksten var perfekt til å dele ved gaffelen, motivet i seg selv er fargelagt med Copics. Jeg har satt på noen enamel dots fra My Mind’s Eye i farger som mer eller mindre matcher fargene i motivet og det er hele kortet.

Det er min dag på
Jeg har splattet noen bittesmå dråper turkis, gul og svart Dylusionsmaling over mer eller mindre hele kortet for litt mer interesse enn en heeeelt hvit bakgrunn.
Øverst i det venstre hjørnet har jeg laget en liten cluster med en kakeserviett, noen mønsterark og enamel dots i spreke farger og et stempel fra
Pelskantene på motivet er dekket med hvit flock, og jeg har brukt snow paint for bakken for litt dimensjon. Jeg strødde litt distressglitter på snøen før den var tørr, da sitter den godt fast.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.



Mitt bidrag denne gangen er en veldig enkel pakkelapp. Jeg har printet ut Soon fra Mo Manning og fargelagt med no lines-teknikk, før jeg har brukt en stensil og emossingpaste til å lage snøfnugg. Og det er egentlig det hele. Pakkelapper får man jo aldri nok av til jul, så det er greit å ikke lage dem for kompliserte.
Fargene jeg har brukt går hovedsaklig i blått, brunt og grått, en ganske standard kombinasjon for mine juleprosjekter. Øynene er tegnet med E25 med VELDIG lett hånd, jeg har brukt det aller ytterste på tuppen av tusjen for å få strekene fine nok.