I dag har jeg nok et eksempel på “Elin gjør ting hun ikke kan”-kort. Mixed media er så absolutt ikke typisk meg, jeg hater jo å grise til fingrene mine. Likevel ble det tre mixed media-kort på meg i augustnummeret av Ett trykk, og dette er kort nummer to. Denne gangen ble det ikke papp som grunnlag for alt griseriet, men et mønsterark fra Bo Bunny.

Jeg brukte en stensil og embossingpaste på bakgrunnen. Det overskytende på spatelen smurte jeg tilfeldig utover mønsterarket. Jeg malte noen strimler av mønsterarket med malingsblandinger jeg lagde i gul, fersken og rosa, og fant også frem noen rester av Washi jeg har laget selv av tissue wrap farget med Copics. Jeg har stemplet et linjalstempel litt her og litt der svakt med rosa blekk og også påført litt snow paint enkelte steder.
Jeg har bygget opp kortet for det meste på høyresiden med farget osteklut, en ramme, hjerter fra 3rd Eye malt med de forskjellige fargene, i tillegg til blomster og en stor sommerfugl fra Prima. Blomstene har fått perler i midten.
Til slutt limte jeg på bokstavene, som er klistremerker fra Prima.

Kortet er i størrelse A2 (4 1/4 x 5 1/2″) og jeg har brukt Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp til basen min. Jeg stemplet et sommerfuglstempel fra en stempelplate fra North Star Design fem ganger over hverandre med VersaMark og embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Når du smelter pulveret blir det gjennomsiktig med kjempemasse glitter. Teksten embosset jeg i hvitt, og jeg brukte en hvit bit Bazzill bak hovedpanelet mitt for å ta igjen det hvite.
Stempelteksten er egentlig på kun én linje, men jeg har klippet stempelet mitt i to (det gråter ikke når man gjør dette, jeg lover), så jeg får flere bruksmuligheter. Her ser du også glitteret på sommerfuglene litt bedre.
Jeg ville at mesteparten av fokuset på kortet skulle være på teknikken med embossingen, så jeg gjorde resten enkelt. Stanset ut ordet gratulerer i mosegummi og limte på, embosset en tekst fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS med hvitt på svart kartong og limte oppå, og pyntet veldig enkelt med noen raindrops som jeg har hatt liggende i åresvis, men aldri har brukt. Kjekt å ha!
Dette kortet er laget for anledningen og er et enkelt bursdagskort.
Motivet kommer fra Mo Manning og heter Tall Cake. Tekstene kommer fra “Grattis”-platen til Norsk Stempelblad AS. De rosa og turkise enamel dotsene er fra My Mind’s Eye og de hvite har jeg laget selv med Nuvo Crystal Drops fra Tonic Studios. Fargen heter naturlig nok White. Til slutt har jeg knytt fast en liten sløyfe med Divine Twine i fargen Aqua.
Fargene jeg har brukt. I tillegg har jeg brukt R87 og R80 på de rosa lagene på kaken. Det er farger jeg har laget selv.









På kortbasen, som er Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp, har jeg stemplet et confettistempel fra Papertrey Ink med VersaMark og embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Enkelt nok, ikke sant?
Det er onsdag og min tur på
Jeg har fargelagt motivet
Jeg stanset ut noen bannere av kartongen og satte øverst til venstre på panelet mitt. På det ene har jeg brukt en stripestensil fra Simon Says Stamp til å maskere striper og gnidd en VersaMark-pute over resten for å lage stripene, som jeg så embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Det er et klart embossingpulver med masse glitter i! Jeg stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med Hibiscus Burst blekk som jeg satte på det ene banneret mitt, og til slutt pyntet jeg det hele med noen enamel dots fra My Mind’s Eye.
Jeg fikk en bestilling på et kort til en liten gutt for en stund siden, og
Jeg har brukt mønsterark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. Jeg stanset ut navnet til gutten med bokstavdies fra Scrapmagasinet.
Jeg har også brukt en Magnoliadie til å lage stjernekanten, og jeg brukte den samme dien til å stanse ut stjernene i mønsterarket, som jeg limte på sammen med finérstjerner fra Studio Calico.
På den første innsiden har jeg stemplet tekster fra North Star Design, og stjernene, som er andregangsstemplet, er også fra NSD.
Den andre innsiden har jeg også stemplet stjerner på. Har satt på et banner også her.
På baksiden har jeg stemplet et vaskelappstempel, som jeg faktisk har sydd på og rufset bittelitt i kantene. Her har jeg også pyntet med noen finérstjerner og flere stjerner fra mønsterarket.
Det er onsdag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på 
Jeg har brukt
Dagens kort er publisert i årets aprilnummer av Ett trykk. I hvert nummer fokuserer vi i designteamet på én stilart, og i aprilutgaven var det clean and simple.
Jeg har stemplet et bursdagslys fra stempelsettet Birthday Style fra Papertrey Ink i forskjellige farger i en slags regnbuerekkefølge på Stamper’s Select White kartong fra Papertrey Ink. Blekkfargene jeg har brukt er Audrey Blue, Apple Green, Sunshine, Orange Peel, Doll Pink og Island Blue, alle fra Simon Says Stamp. Flammen er stemplet med Sunshine på alle lysene, og jeg har lagt et strøk med Wink of Stella på flammene.
Jeg maskerte og stemplet opp mesteparten av et bursdagsstempel fra Definisjoner-platen til Norsk Stempelblad AS med VersaMark-blekk på True Black kartong fra Papertrey Ink og embosset med hvitt. Jeg skjærte teksten i strimler og limte dem på med lav 3D-teip fra Clas Ohlsson. Det hvite panelet er limt på en base av Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp. Og det er hele kortet. Enkelt!