Å prøve noe nytt {Ett trykk}

Hei og hopp! Jeg har prøvd noe nytt. I juninummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på bryllup. Jeg forbinder bryllup med blomster. Det er i og for seg ikke noe nytt. Jeg har brukt fargelagte blomster på mitt kort, men jeg har fargelagt motivet jeg brukte på kortet med Zig-tusjer, og det har jeg ikke prøvd på før. Jeg kjøpte tusjene på Stempelscrapmessa i fjor sammen med et stempelsett med blomster fra Altenew, så jeg har kombinert dem på dagens kort.


For å gjøre livet litt enklere for meg selv embosset jeg motivene mine i sølv. Det gjør at fargeleggingen holder seg innenfor strekene.


Jeg stanset ut både blomsten og bladene mine med koordinerende dies og satte dem på 3D-puter. Jeg hadde en chipboardramme som jeg også embosset i sølv som ga fokuset på teksten inni.


Jeg syns kombinasjonen av sølv og blått er veldig fin, så det var enkelt å gå for blått på fargeleggingen.

På innsiden har jeg også embosset en ramme, men denne har jeg bare laget av et par lag kartong. Inni har jeg brukt et stempel fra Stempelglede.

Enkel bakside. Det lekre hjertet er to dies fra Papirdesign, skyggen har jeg beholdt som normal, mens jeg har embosset det intrikate hjertet. På alle fire sidene av kortet har jeg kjørt hovedpanelet gjennom BigShoten med en embossingfolder fra We R Memory Keepers. Jeg har også sprutet litt av tusjfargen jeg har brukt på blomstene på bakgrunnen for litt ekstra liv.

Make a Wish {Mo’s Dream Team}

Hi everyone! Another Wednesday, and you know what that means – it’s Mo Manning day. I’ve colored up the adorable Make a Wish image for my card today. I made it very simple, so there’s not too much on the card to distract from the image.

I colored her up with my Copics in mainly RVs ang BGs. I diecut her with a stitched rectangle die from the Stitched Rectangles STAX Set 2 from My Favorite Things – try saying that ten times fast. I put her on lots of foam tape to a panel of Ocean Tides cardstock from Papertrey Ink, diecut with another stitched rectangle die from MFT, this time from Set 1. I added that to a Plum Pudding cardbase.

I tend to make my cards simple with clusters of embellishments. This card is no exception. I dug through my patterned paper scraps and found some papers that matched my cardstock pretty well. The light teal is from My Mind’s Eye, the dark teal is from Pion Design, and the purple is from Papirdesign.

I also added a doily. Well, half a doily, another signature of mine. I diecut my teal banners with a couple of My Favorite Things dies, and glued a little vine from Snip Art on top. This chipboard piece is very delicate, so I used spray adhesive on the back of it to avoid having to deal with liquid glue oosing out the sides. I added my diecut heart with some liquid glue, put a layer of Wink of Stella on top, and then Glossy Accents on top of that.

Here you can see the Glossy Accents on the heart heaps better. I also added Wink of Stella and Glossy Accents on the heart on her shirt.

Ikke helt, men delvis {Ett trykk}

Hei og hopp! I aprilnummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på flere måter å bruke embossingfoldere på. Her er mitt bidrag til artikkelen.


Som du muligens ser av bildet over er det meste av den blå kartongen embosset, men ikke sirkelen i midten. Ved å lime på sirkler i flere lag (jeg brukte tre, men man må tilpasse antallet til maskinen man bruker) på utsiden av embossingfolderen vil ikke det området på innsiden embosses.

Her syns det tydeligere at området utenfor sirkelen er embosset, mens området innenfor ikke er det. For å forsterke uttrykket lagde jeg en sirkel av flere lag med naturlig twine og brukte som en slags ramme, i tillegg til at jeg tok en pussekloss og pusset forsiktig på de embossede områdene. Med Coredinations-kartong er kjernen i en annen farge enn resten av kartongen, så den egner seg veldig bra til dette.


Jeg brukte en tekstdie med skygge fra Papirdesign i sirkelen. Skyggen har jeg i tillegg til å stanse den ut i hvit kartong også delvis stanset den ut i mosegummi for at teksten skulle stå litt opp fra den blå kartongen. Til slutt pyntet jeg enkelt med noen tannhjul fra Snip Art.