Hei og hopp. Nå begynner det virkelig å dra seg til, bare ni dager igjen til jul. Dagens kort er et av mine bidrag i årets Julehilsen. Jeg lagde to blå/turkise kort og to hvite kort, i tillegg til et ekstrakort i blått og hvitt. Dagens kort er et av de hvite.
Jeg har laget kortet mitt i A2-størrelse (4 1/4 x 5 1/2″), og jeg har brukt hvit kartong med trestruktur fra Simon Says Stamp til alt på kortet bortsett fra biten med vellum. Da får jeg samme hvitfarge på alt. Der du ikke ser trestrukturen har jeg brukt baksiden av kartongen, det er nemlig kun trestruktur på den ene siden.
Jeg har laget snøfnugg på bakgrunnen ved hjelp av en stensil og embossingpaste. Resten av kortet er bygget opp med 3D-elementer. Jeg har laget en slags polaroidramme med en vellumbakke inni, stanset ut med en die fra Lawn Fawn. Kjelken, som er stanset ut med en die fra Papertrey Ink, har jeg satt delvis utenfor rammen for litt interesse og bokstavene er stanset ut med dies fra Scrapmagasinet og dekket med Distressglitter.
Biten med vellum gjør at bokstavene jeg har limt oppå ikke blir borte i alt det hvite, samtidig som den gjør jobben sin med å være bakke for kjelken.
Jeg har printet ut motivet
Resten av kortet har jeg gjort meget enkelt, jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med Scarlet Jewel blekk fra Papertrey Ink på en liten bit Aqua Mist-kartong, og satt på noen dotter fra Papirdesign som siste lille finish.



Jeg har brukt blomster fra Petaloo, Wild Orchid Crafts, Kort & Godt Hobby og Papirdesign på fronten, i tillegg til englehår fra Mester Grønn. Teksten kommer fra Papirdesign, og er stemplet rett på mønsterarket.
På innsiden har jeg laget det litt renere og enklere. Her har jeg brukt stempler fra Norsk Stempelblad AS og dies fra KaBoks (tallene) og Papertrey Ink.
Baksiden har jeg laget relativt enkel, men med elementer som bordene fra forsiden. Stempelet her kommer også fra Norsk Stempelblad AS. Ordet DU har jeg stemplet på en mørk bit mønsterark, klippet ut og limt på tagen.


Jeg har fargelagt rådyrene med Copics, klippet dem ut og satt dem på en base svertet med Papertrey Ink Aqua Mist blekk. Jeg har strødd litt Shabby White embossingpulver fra Stampendous over og smeltet til snøfnugg. Jeg stanset ut en tynn ring med mosegummi og lagde en shakerboks med litt acetat som vindu, en diecut laget med en Memory Box die og noen paljetter og diamanter.
Her syns det at paljettene og diamantene er løse inni shakerpanelet. Jeg har ikke brukt så mange paljetter og diamanter, men jeg syns det er nok, det er ikke mye som skal til. På bakgrunnen har jeg brukt en stensil fra Simon Says Stamp og embossingpaste. Det rødstripete mønsteret kommer fra et digitalt mønsterark.
I printed my image onto a 5 1/2 by 4 1/4″ piece of X-Press It blending card before lightly tracing three squares with a pencil. I colored my squares and erased the pencil lines before adding embossing paste to the entire panel. When the embossing paste was dry, I cut each of the squares out of the panel using a craft knife, before adding them back in with fun foam behind each square.
My final touch was a white heat embossed sentiment on a strip of red cardstock, which I added with a little bit of foam tape.
I don’t really make Halloween cards, so I had to think of something else for our Halloween article, and this is what I came up with. It’s a box I made for my niece, for her to put Halloween candy in. She’s a huge fan of purple and lilac, so I made my project a little cute with Mo’s
When you open the lid, there’s plenty of room for candy inside.
I made the bat a couple of years ago using black cardstock. I cut the shape of the bat using scissors, then added a thick layer of Wink of Stella trapped underneath an even thicker coat of Glossy Accents. You can sort of see a little of the sparkle in the photo, but it sparkles a lot more in real life. I added a strip that says “scariest of the night” from a piece of Papirdesgn patterned paper, and that’s actually it for my box.
Jeg har brukt nissestempelet fra Nisse med lykt-platen som hovedfokus på forsiden av kortet mitt. Jeg annengangsstemplet stempelet med Memento Summer Sky og fargela med nolinesteknikk med Copics. Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale annengangsstempling med akkurat det blekket, det ble nesten usynlig. Det er en veldig lys blåfarge i utgangspunktet, så førstegangsstempling hadde sikkert vært bra nok.
Jeg brukte den største dieen i Hipp hurra, oval-settet til å stanse ut motivet, og jeg har også stanset ut ordene god jul og limt på snøen min. For å få litt tykkelse på det hele stanset jeg ordene ut fire ganger i vanlig hvit kartong og limte oppå hverandre, før jeg limte en versjon i glitterkartong på toppen. Sølvfargen på glitterkartongen matcher faktisk sølvfargen på snøfnuggchipboardene ganske bra.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Tekstpanelene er stanset ut med den samme dieen som jeg brukte på nissen, og jeg har stemplet noen snøfnugg i blått for å pynte opp litt.
Flere snøfnugg stemplet i den samme blåfargen på baksiden, og også en tekst som passer bra til snøfnuggtemaet.

Sløyfen på taket er en hvit, relativt bred silkesløyfe av ukjent opphav, og når du knyter opp knuten finner du godis inni huset. Jeg har hjemmelagde brente mandler i mitt hus, men man kan selvsagt putte hva man vil oppi der.