Det er onsdag i dag, og det betyr Mo Manning-inspirasjon i disse trakter. Et enkelt bursdagskort står på planen i dag,
It’s Wednesday, which means Mo Manning inspiration around here. A simple birthday card is on the menu today.
Motivet Say It Ain’t So er farget med Copics som vanlig, og jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS ved siden av med Memento Sweet Plum blekk.
The image, Say It Ain’t So, is colored with Copics as usual, and I’ve stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment next to it using Memento Sweet Plum ink.
Jeg har stanset ut scallopkanter på rester av mønsterark fra Papirdesign og Pion Design, som jeg har limt øverst på kortet. Jeg pyntet enkelt med paljetter fra UIT-Hobby og diamanter fra Kort & Godt, og det er det hele. Her kan du se at jeg har gjentatt scallopkanten, paljettene og diamantene også inni kortet, som har en kortbase av Papertrey Ink kartong i fargen Plum Pudding.
I diecut some scalloped edges on scraps of patterned paper from Papirdesign and Pion Design, and glued them to the top of the card. I embellished simply with UTI-Hobby sequins and Kort & Godt diamonds, and that’s it. Here you can see that I’ve repeated the scalloped edge, the sequins and the diamonds inside the card too. The cardbase is made from a Papertrey Ink Plum Pudding cardstock.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på motivet mitt. Ikke akkurat mange denne gangen.
As usual I finish with the colors I’ve used for my image. Not exactly a lot this time.
Dagens kort er et veldig enkelt et. I aprilnummeret av Ett trykk hadde vi fokus på guttekort, og dette er et av mine bidrag.
Jeg har fordelt forskjellige farger Dylusions-maling (Lemon Zest, Fresh Lime, Cut Grass og Vibrant Turquoise) på en våt engangsklut fra Jordan. Engangskluten er så lagt flat på hvit kartong, før fargen i kluten er presset ned i det hvite arket med en bonefolder.
Som en siste lille finish sprutet jeg bittesmå dråper svart Dylusionspray over hele bakgrunnen min med en nesten helt tørr pensel. Stemplet en tekst og satte på litt Divine twine som pynt.
I aprilnummeret av Ett trykk hadde vi en inspirasjonsartikkel med konfirmasjonskort. Jeg lagde to kort, dette er det første. Jeg har brukt kjempegamle ark fra Maja Design og en die med sekskanter fra Papertrey Ink til å bygge bakgrunnen min.
Arkene kommer fra Mina vänner-kolleksjonen og er stanset ut flere ganger i forskjellige mønsterark med den samme dieen. Til slutt er alt sammen satt sammen som et puslespill. Det er en veldig enkel måte å lage en bakgrunn på.
Jeg har stemplet en tekst fra Stempelglede rett på et av mønsterarkene og stanset ut med en Project Life bannerdie. Jeg stanset også ut et av de andre mønsterarkene med den samme dieen og la dem oppå hverandre med lave 3D-puter og en kakeserviett under.
Jeg gjorde om ballongen til en shakerboks ved å skjære ut selve innmaten. Jeg la lilla perler i boksen og vips hadde jeg et enkelt shakerkort.
Jeg kunne ha laget selve shakeren litt tykkere, perlene har lyst til å sette seg fast i plasten når de snur seg, men ved å knipse litt bak detter de ned igjen. Og det finnes jo begrensninger for hvor mye mosegummi man vil bruke på et kort, her er undersiden av hele kortets flate dekket av mosegummi, bortsett fra akkurat der ballongen er.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt. Det var ikke så mange på dette kortet, men så er det jo også et veldig enkelt motiv.

Helt enkelt-artikkelen i aprilbladet av Ett trykk handlet om trekanter. Med Helt enkelt-artikkelen liker jeg veldig ofte å lage kort med regnbuefarger. Helst uten mønsterark og bare med blekk og kartong, det er hvertfall sånn det ofte blir.
Jeg brukte maskeringsteip til å maskere trekantene mine og svertet med Memento Lady Bug for de røde trekantene, Simon Says Stamp Orange Peel for den oransje, Memento Dandelion for de gule, Simon Says Stamp Green Apple for de grønne, Papertrey Ink Blueberry Sky for den blå, Papertrey Ink Plum Pudding for de lilla og Papertrey Ink Autumn Rose for den rosalilla. Jeg stemplet og embosset en tekst fra Norsk Stempelblad AS som jeg limte rett på panelet med trekantene.
Jeg har brukt motivet
Jeg har laget en liten cluster oppe i det høyre hjørnet av en liten kakeserviett, to bittesmå vimpler laget av mønsterark og en vimpel med en stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS. Til slutt limte jeg på en knapp fra My Mind’s Eye med litt twine tredd gjennom.
Vi er halvveis i vår monokromutfordring på CopicMarkerNorge, og her er mitt lille bidrag.
Jeg har fargelagt et søtt lite motiv fra Mo Manning som heter Pampered. Hun er så søt der hun sitter med tåskillere og spiser agurken sin.
Tekstene har jeg skrevet ut fra Photoshop i Copicfarge R85 for å matche det rosa i motivet. De er stanset ut med en die fra Project Life og proppet opp på lave 3D-puter fra Clas Ohlsson. Jeg har pyntet enkelt med en knapp fra Papertrey Ink og et par dotter fra Papirdesign.
I februarnummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på bruk av finér. Dette er det ene av kortene jeg lagde.
Jeg stemplet et stempel fra Papertrey Ink på hvit bakgrunn med tre farger blekk – Memento Dandelion, Simon Says Stamp Apple Green og Audrey Blue, også fra SSS.
Finérordene fra Studio Calico dynket jeg i VersaMark og embosset i hvitt, før jeg limte dem på kortet. Til slutt satte jeg på noen gjennomsiktige Nuvo-dråper som pynt.