Hei og hopp! Håper du har en bra uke! I dag har jeg et enkelt, fargerikt shakerkort å vise frem. I hvert nummer av Ett trykk i år skal vi i designteamet la oss inspirere av en scrapper hver, og lage to prosjekter inspirert av denne scrapperen. I februarbladet valgte jeg Laura Bassen. Hun er mitt store scrappeidol – kortene hennes er alltid iøynefallende uansett om hun lager de klassisk og elegant eller litt mer barnslig og humoristisk. Hun sniker stort sett alltid inn hele regnbuen om hun kan, og på toppen av det hele har hun en fantastisk personlighet. Selvfølgelig er hun mitt scrappeidol! Vi skulle lage to kort hver, men jeg endte opp med å lage tre – to av dem like, men ulike. Det er et av disse kortene jeg har i dag, og det kortet som ikke ble med i bladet.
Hi, everyone! Hope you’re having a great week! Today, I have a simple, colorful shaker card to share. In each edition of the Norwegian cardmaking magazine Ett trykk this year, each member of the design team chooses one other papercrafter to be inspired by for a new article (aptly titled “Inspired by”). For the February magazine I chose Laura Bassen. She’s my cardmaking idol – her cards are always eye catching, whether it’s a classic, elegant one, or if it’s more childlike and playful. She tends to sneak in the entire rainbow on her cards whenever she can, and to top it off she’s got an amazing personality. No wonder she’s my cardmaking idol! We were supposed to make two cards each, but I wound up making three – two of them the same, but still different. This card is one of those two, and the one card not published in the magazine.
Laura er dronningen av sverting, så jeg har svertet forskjellige farger Distress Oxide på bakgrunnen min (Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron og Fossilized Amber), og så sprutet vann over for å få de hvite flekkene. Jeg har stanset ut en bursdagsramme fra Memory Box som jeg har lagd til en shakerboks som jeg har fylt med paljetter.
Laura is the queen of ink blending, so I ink blended different colors of Distress Oxide on my background (Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron, and Fossilized Amber), and then flicked on some water to get the white spots. I diecut a birthday frame using a Memory Box die and turned my frame into a shaker that I filled with sequins.
Jeg syns jeg måtte ha bittelitt pynt, og Laura bruker mye Jewel Drops, så jeg syns det var den siste lille finishen jeg trengte. Jeg har brukt Jewel Drops i forskjellige farger på de forskjellige delene av panelet mitt, så de skal fremheve fargen bak (Limoncello på det gule, Pale Periwinkle på det lilla, Key Lime på det grønne, Sea Breeze på det turkise, Rosewater på det rosa og Grey Mist på det blå).
I felt like I needed to embellish just a tiny bit. Laura uses Jewel Drops a lot, so I thought that was the final touch I needed. I used Jewel Drops in different colors on the different areas of my background, to enhance the colors (Limoncello on the yellow, Pale Periwinkle on the purple, Key Lime on the green, Sea Breeze on the turquoise, Rosewater on the pink, and Grey Mist on the blue).
I’m planning on giving this card to my nephew. He turns ten in March, and he loves doing experiments, so I think the image is perfect.
I colored my image with Copics and added Glossy Accents to his glasses, the test tube and the laboratory flask.
I cut my panel down slightly and glued it to a topfolding note card made from Papertrey Ink Limeade Ice cardstock. I stamped some bubbles using the same color ink (the bubbles are really confetti from a birthday stamp set from PTI), and a banner with a Norsk Stempeblad AS sentiment on some foam adhesive. Behind the banner I put a tiny bit of a digital piece of paper from Cathy Zielske, and finished off my card with a few Papirdesign enamel dots.
Jeg har fuktet og krøllet kantene på arkene mine for å få litt liv i dem. Teksten stemplet jeg rett på det ene mønsterarket med blått blekk (Memento Paris Dusk), og det er montert på 3D-puter for dimensjon.
Jeg pyntet med blomster og noen blader som jeg stanset ut av ett av mønsterarkene mine.
Baksiden har samme oppsett i arkene, men med annen tekst og enklere pynt. Her har jeg fokusert alle blomstene mine i ett “hjørne”.
I mirrored my image in Photoshop, so her face is turning right, colored her with Copics, cut her slightly smaller and put her on a card base covered with Maja Design patterned paper.
I added a couple of Norsk Stempelblad AS sentiments, one under a pebble and one on a banner, and embellished my card very lightly with bling from Papirdesign and a litte bit of a doily. I also embossed my dandelions with Hologram embossing powder, but it’s kind of hard to see in these photos.
I wanted to keep the focus on my image without covering it up too much, so I decided on a strip of vellum with an embossed sentiment going across the card. I added a second Norsk Stempelblad AS sentiment, heat embossed it on that Orange Zest cardstock, and popped it up using some foam squares. I added three Papirdesign enamel dots to finish off my card.
Jeg stemplet en julebukk med Papertrey Ink Classic Kraft blekk og farlela med Copics før jeg klippet ham ut og satte på pakkelappen min. Pakkelappen min er ikke veldig innviklet, men skal man lage pakkelapper til alle årets julegaver må man gjøre det litt enkelt.
Jeg har brukt det samme oppsettet på baksiden av pakkelappen. Diecut og Til/Fra-stempel, stort enklere kan det ikke bli. Nå mangler bare å pakke inn gaven og henge på lappen.
I colored
Jeg har brukt papirer fra Play Time-kolleksjonen til Pion Design på kortet mitt. Det er en kolleksjon med ark med barnetema, men jeg syns de passet fint til en 60-åring også. Motivet aner jeg ikke helt hvor kommer fra, men det er fargelagt med Copics. Jeg fikk beskjed om at mottaker av kortet hadde god sans for humor, så jeg syns motivet passet bra.
Jeg har pyntet kortet mitt med “herrepynt” – denne gangen ble det tannhjul og knapper. Knapper er aldri feil. Tannhjulene er stanset ut i flere lag hvit kartong med et lag med mønsterpapir på toppen. Jeg har også brukt et relativt tykt lag med Crackle Accents på tannhjulene for ekstra effekt, selv om det ikke syns så veldig godt på bildene.
På innsiden av kortet måtte jeg jukse litt, jeg hadde nemlig ikke nok av mønsterarkene fra forsiden til å bruke på innsiden også, så her har jeg brukt mønsterark fra Maja Design. De er heldigvis blå og grønne de også, så kortet blir helhetlig likevel. Tekststempelet kommer fra den samme stempelplaten som stempelet på forsiden, som er Til mannen-platen fra Norsk Stempelblad AS.
På baksiden har jeg også brukt et stempel fra den samme platen som ellers på kortet, stemplet med Papertrey Ink Enchanted Evening blekk, som er den samme stempelputen jeg har brukt på alle tekstene.
Jeg har brukt motivet
Jeg har tatt Wink of Stella på sløyfa, men det syns dessverre ikke på disse bildene. Det som syns er at jeg har stemplet et stempel fra B04-platen til Norsk Stempelblad AS med Blueberry Sky blekk. Jeg har til slutt satt på to blå krystaller fra Papirdesign som pynt, og det er hele kortet.
Jeg har stemplet den søte snømannen fra Papirdesign, fargelagt ham med Copics, stanset ham ut og lagt ham lag på lag på en pakkelapp. Jeg har tatt tre lag med hvitt embossingpulver på en trefigur av et snøfnugg og satte på en rød button på toppen. Jeg har satt et bånd gjennom hele pakkelappen med en løkke på toppen. På den måten kan jeg lett træ pakkelappen inn på båndet rundt pakken. Lurt, ikke sant?
På baksiden har jeg bare lag på lag med papir, med en sirkel med et gaaaaaaammelt stempel i midten. Og det er hele pakkelappen. Easy peasy!