Hei og hopp! Et nytt år med Papirdesign betyr et nytt år med utfordringer og i dag starter årets første.
Jeg har laget en eske denne gangen, til oppbevaring av ferdige kort som ennå ikke er gitt bort. Den er til kort i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), siden det er kortstørrelsen jeg lager mest av. Hvis hukommelsen din er god kan du kanskje huske at jeg lagde en i fjor også, den finner du her. Denne jeg har laget nå er større, selv om den er til kort av samme størrelse som den forrige esken. Grunnen er faktisk så enkel som at clearbagsene jeg har fått tak i nå er av en annen type. De er litt større enn de jeg har hatt før, og de har flappen i den korte enden, som er grunnen til at denne esken er såpass høy (den er 7 1/2″).
Lokket har jeg laget i en annen farge enn selve esken, og jeg har pyntet veldig enkelt med klistremerkebokstaver og noen dotter. Teksten er valgt ut fordi det er den samme jeg bruker her i bloggen. Papirarbeid (i form av hobbyvirksomhet og kortlaging) ER jo gøy!
Pairdesignprodukter brukt:
Ark:
Dagen er din – Blomstereng PD 17296
Dagen er din – Blomsterbukett PD 17297
Dies:
Annet:
Hvite klistremerkebokstaver PD 101



Jeg hadde et ark fra Papirdesign som det står god jul på over hele arket, så jeg fant ut at det var genialt å bruke, for da slapp jeg å stempe tekst. Det skulle jo være enkelt, og jo mindre elementer, jo enklere, tenkte jeg. Og det er faktisk hele kortet.
Jeg har printet ut motivet Snowman and Friends fra Kinda Cute by Patricia med veldig svak farge og fargelagt med no lines-teknikk. Kortet er egentlig uhyre enkelt, jeg har dekket hele forsiden med et mønsterark fra Joyous Winterdays-kolleksjonen til Maja Design, laget en polaroidramme av hvit kartong som jeg har montert motivet inni, stemplet en Norsk Stempelblad AS tekst med blått blekk fra Papertrey Ink og pyntet enkelt med diecutsnøfnugg fra Marianne Design.
For å få litt dimensjon i kortet er hele polaroidrammen satt på 3D-teip. Og det er faktisk hele kortet – litt fargelegging, noen snøfnugg og et mønsterark. Easy peasy.
Som det forrige hvite julekortet jeg viste er dette i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), og jeg har brukt den samme hvite kartongen med trestruktur fra Simon Says Stamp, og også den samme stensilen som på det første kortet til å lage snøfnuggene i bakgrunnen.
Jeg har stanset ut et banner med en die fra Papertrey Ink som jeg har satt på 3D-puter. Det store snøfnugget er stanset ut flere ganger og limt sammen, med glitter på det øverste laget.
For at bokstavene mine, som også er dekket med glitter, ikke skulle bli usynlige på det store snøfnugget, har jeg limt dem på en diecutsirkel laget av vellum. Vellumsirkelen er limt på snøfnugget med sterkt flytende lim på undersiden av teksten for at limet ikke skal vises gjennom vellumen.
Jeg har svertet bakgrunnen med Distress Ink i forskjellige farger og laget et shakerkort. Jeg har pyntet veldig enkelt med snøfnugg stanset ut med en die fra Marianne Design.
Selve shakerboksen har jeg laget ved å stanse ut flere lag med hvit kartong, så et lag med acetat, og til slutt en diecut laget med en die fra Memory Box dekket med glitter. Glitteret inni shakerboksen er glassglitter fra Melissa Frances.
Motivet Reindeer and Snowman kommer fra Kinda Cute by Patricia, er printet ut veldig svakt og fargelagt med Copics med nolinesteknikk. Jeg har valgt å la motivet dekke mesteparten av fronten av kortet.
Kortet ellers er ganske så enkelt. Jeg har stanset ut en rest av et mønsterark fra en gammel Maja Design kolleksjon (Vintage Winter) med en vimpeldie fra Rayher og embosset en tekst fra Papertrey Ink (fra settet Christmas Poinsettia) med hvitt embossingpulver. Vimpelen er satt på 3D-puter, og jeg har ellers pyntet meget enkelt med noen utstansede snøfnugg og et par bjeller fra Darice.
Det ble mange farger på dette kortet. Jeg har også brukt B90, som jeg har laget selv.
Som vanlig er motivet fargelagt med Copics. Jeg har stanset det ut med en die fra Rayher og brukt et mønsterark fra Papirdesign bak, også stanset ut med en Rayher-die.
Jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med blått blekk fra Papertrey Ink og stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success. I enden satte jeg en malje og blå twine til å knyte fast i pakken. Og det er faktisk det hele.
Hei og god 2. juledag. I dag har jeg en korttrio av like, men ulike kort, de tre siste jeg sendte i år. Jeg har brukt det samme oppsettet på alle sammen, men med forskjellige ark og forskjellige dies som hovedmotiv ser de ikke like ut likevel.
Jeg starter med det blå. Her har jeg brukt en stor snøfnuggdie som hovedmotiv. Skyggedieen har egentlig et hull, men jeg har diecuttet den delvis, så jeg ikke får hullet. Snøfnugget er satt på 3D-puter og jeg har brukt den lange god jul-dieen med skygge oppå.
På kort nummer to har jeg et hjerte som hovedfokus, og teksten er også fra det samme diesettet. Jeg har pyntet veldig enkelt med en knapp og litt naturfarget tråd.
På det røde kortet har jeg også brukt den lange god jul-dieen som jeg brukte på det blå, men her har jeg brukt en kransdie som jeg har stanset ut to ganger i hvitt.
Jeg har brukt
På baksiden har jeg brukt noen rester fra en gammel kolleksjon fra Maja Design. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, og stempelet jeg har brukt kommer fra en av de nye platene til Norsk Stempelblad AS som ble lansert i høst, nærmere bestemt B06, som er en plate med mange til/fra-stempler.