Pakkelapp {Mo’s Dream Team}

Hei og hopp! Ny onsdag betyr ny inspirasjon for Mo Manning, og i dag har jeg en rask og enkel pakkelapp. Vel, monteringen var rask og enkel, fargeleggingen ikke fullt så mye, den tok litt tid. Jeg har brukt Ragged Angel på pakkelappen min, som er mitt favorittmotiv over alle, jeg bruker det til jul hvert eneste år og blir aldri lei. Denne gangen ble det en rød versjon. Litt snodig egentlig, siden jeg i utgangspunktet ikke liker rødt, ikke engang til jul. Det røde er kombinert med en fin gråfarge og hun er satt på en scallopsirkel. Jeg har brukt glitter som snøfnugg som daler ned.

På baksiden har jeg brukt noen rester fra en gammel kolleksjon fra Maja Design. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, og stempelet jeg har brukt kommer fra en av de nye platene til Norsk Stempelblad AS som ble lansert i høst, nærmere bestemt B06, som er en plate med mange til/fra-stempler.

Juleklem {Mo’s Dream Team}

Hei og hopp. Håper du får en god Lucia-dag. Jeg burde jo ha hatt et ekte Lucia-kort i dag, men dengang ei, jeg har en liten julerev istedenfor.

Hi everyone! It’s the 13th of December, which is known and celebrated as St. Lucy’s Day in the Nordic countries. In Norway, Sweden and Swedish-speaking regions of Finland, as songs are sung, girls dressed as Saint Lucy carry cookies and saffron buns in procession, which symbolizes bringing the light of Christianity throughout world darkness. This is done early in the morning, before the sun rises, and each girl in the procession carries a candle, with St. Lucy leading the way with a wreath of candles on her head. What I should really have for you today is a card with St. Lucy on it. I don’t, but I do have a cute little Christmas fox to share. 

Mo Manning Winter Fox forsideJeg har printet ut motivet Winter Fox fra Mo Manning i lysegrått og fargelagt med Copics med no lines-teknikk. Hele panelet er satt 3D-teip på en base av Aqua Mist kartong fra Papertrey Ink. Julestjernen har fått et strøk med Wink of Stella, og jeg har satt på tre små perler fra Kort & Godt i midten. Øynene og snuten har jeg brukt en svart Glaze-penn på, så de er ordentlig svart og skinnende, og jeg har brukt en 0,03 mm Copic-penn til å lage værhår.

I printed Mo Manning’s Winter Fox with a low opacity and colored it with Copics using the no lines technique. I popped the entire panel on a Papertrey Ink Aqua Mist card base using foam tape. I added a coat of Wink of Stella to the poinsettia, and three little Kort & Godt pearls in the center for a little bit of embellishment. I made the eyes and nose shine using a black glaze pen, and I used my 0.03 black Copic pen to add the whiskers. 

Mo Manning Winter Fox forside liggendeResten av kortet har jeg gjort meget enkelt, jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med Scarlet Jewel blekk fra Papertrey Ink på en liten bit Aqua Mist-kartong, og satt på noen dotter fra Papirdesign som siste lille finish.

I made the rest of the card pretty simple – stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment on a piece of Aqua Mist cardstock using Papertrey Ink Scarlet Jewel dye ink, and finished the card off with a few Papirdesign enamel dots. 

Råsøte rådyr {Ett trykk}

Jeg syns rådyrene i Kitsch Christmas-settet til Avery Elle er så søte, så da stilarten vi hadde fokus på var Whimsical i en artikkel i fjorårets desembernummer av Ett trykk, bare måtte jeg fargelegge disse rådyrene.

Jeg har fargelagt rådyrene med Copics, klippet dem ut og satt dem på en base svertet med Papertrey Ink Aqua Mist blekk. Jeg har strødd litt Shabby White embossingpulver fra Stampendous over og smeltet til snøfnugg. Jeg stanset ut en tynn ring med mosegummi og lagde en shakerboks med litt acetat som vindu, en diecut laget med en Memory Box die og noen paljetter og diamanter.

Her syns det at paljettene og diamantene er løse inni shakerpanelet. Jeg har ikke brukt så mange paljetter og diamanter, men jeg syns det er nok, det er ikke mye som skal til. På bakgrunnen har jeg brukt en stensil fra Simon Says Stamp og embossingpaste. Det rødstripete mønsteret kommer fra et digitalt mønsterark.

God jul {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Hi everyone! I’ve got a simple card for you today for Mo’s Dream Team, featuring Snowy House. It’s such a cosy image! This card was published in the October issue of Ett trykk in an article focusing on simple cards with squares.

I printed my image onto a 5 1/2 by 4 1/4″ piece of X-Press It blending card before lightly tracing three squares with a pencil. I colored my squares and erased the pencil lines before adding embossing paste to the entire panel. When the embossing paste was dry, I cut each of the squares out of the panel using a craft knife, before adding them back in with fun foam behind each square.

My final touch was a white heat embossed sentiment on a strip of red cardstock, which I added with a little bit of foam tape.

Boo! {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Hi everyone! I’ve got a Halloween project for you today for Mo’s Dream Team. It might seem a bit late, but this candy box was published in the October issue of Ett trykk and made some time this summer, so I really wasn’t late at all.

I don’t really make Halloween cards, so I had to think of something else for our Halloween article, and this is what I came up with. It’s a box I made for my niece, for her to put Halloween candy in. She’s a huge fan of purple and lilac, so I made my project a little cute with Mo’s Halloween Fairy and some patterned papers by Maja Design and Papirdesign.

When you open the lid, there’s plenty of room for candy inside.

I made the bat a couple of years ago using black cardstock. I cut the shape of the bat using scissors, then added a thick layer of Wink of Stella trapped underneath an even thicker coat of Glossy Accents. You can sort of see a little of the sparkle in the photo, but it sparkles a lot more in real life. I added a strip that says “scariest of the night” from a piece of Papirdesgn patterned paper, and that’s actually it for my box.

Blånissejul {Papirdesign}

Hei alle sammen! Det er ikke så lenge igjen til jul nå, så har man ikke allerede begynt med julekortene er det virkelig på tide å starte.

Jeg har brukt nissestempelet fra Nisse med lykt-platen som hovedfokus på forsiden av kortet mitt. Jeg annengangsstemplet stempelet med Memento Summer Sky og fargela med nolinesteknikk med Copics. Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale annengangsstempling med akkurat det blekket, det ble nesten usynlig. Det er en veldig lys blåfarge i utgangspunktet, så førstegangsstempling hadde sikkert vært bra nok.

Jeg brukte den største dieen i Hipp hurra, oval-settet til å stanse ut motivet, og jeg har også stanset ut ordene god jul og limt på snøen min. For å få litt tykkelse på det hele stanset jeg ordene ut fire ganger i vanlig hvit kartong og limte oppå hverandre, før jeg limte en versjon i glitterkartong på toppen. Sølvfargen på glitterkartongen matcher faktisk sølvfargen på snøfnuggchipboardene ganske bra.

Innsidene lagde jeg veldig enkle. Tekstpanelene er stanset ut med den samme dieen som jeg brukte på nissen, og jeg har stemplet noen snøfnugg i blått for å pynte opp litt.

Flere snøfnugg stemplet i den samme blåfargen på baksiden, og også en tekst som passer bra til snøfnuggtemaet.

Produkter brukt:

Ark:

Julestemning – Gevir PD 17347

Julestemning – Hjerteknuser PD 17349

Stempler:

Nisse med lykt PD 17336

Snøfnugg PD 14949

Dies:

God jul, lang PD 17307

Hipp hurra, oval PD 17236

Annet:

Chipboardsnøfnugg

Håper jeg har inspirert deg litt til å komme videre i julekortproduksjonen.

Fuglehus til jul {Ett trykk}

Hei og hopp! I dag har jeg et lite fuglehus å by på, publisert i fjorårets desembernummer av Ett trykk.

Jeg har laget fuglehuset etter malen vi alle fulgte til artikkelen, og brukt gode, gamle ark fra Maja Design. Fuglene er faktisk et treklosstempel fra Penny Black – ett av veldig få treklosstempler jeg har. Jeg har som vanlig fargelagt dem med Copics.

Sløyfen på taket er en hvit, relativt bred silkesløyfe av ukjent opphav, og når du knyter opp knuten finner du godis inni huset. Jeg har hjemmelagde brente mandler i mitt hus, men man kan selvsagt putte hva man vil oppi der.

Happy Halloween {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

It might seem that I’m a bit behind, but I made this Halloween treat coffin for the October issue of Ett trykk. Featuring Mo Manning’s It’s all about the Candy! (boy), it even made the cover, which never gets old.

I colored my image with Copics before fussy cutting it, leaving a small white border. The coffin is made from Bazzill covered in Papirdesign patterned papers.

I added the image with foam squares to the lid of the coffin.

I put some cheesecloth at the bottom of the coffin, and added candy in Halloween appropriate colors. By the time I gave the coffin to my nephew, all the candy was gone. Imagine that… 😉

I cut my banners from a Papirdesign patterned paper and added sparkly bats. I made the bats using black cardstock that I cut with a knife/pair of scissors, a coating of Wink of Stella, then a thick layer of Glossy Accents.

 

En mann i sin beste alder {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Dagens kort er et skikkelig gladkort. Jeg syns hvertfall at denne herremannen ser ganske sprek og glad ut. Motivet heter He’s Still Got It og kommer fra Mo Manning. Kortet er publisert i oktobernummeret av Ett trykk.

Utrolig nok er dette i hovedsak et kort laget med rester. Med ark fra Maja Design, Inkido, Making Memories og 3ndypapir er det et under at det i det hele tatt ble et bruktbart resultat ut av det hele til slutt. Men jeg liker fargekombinasjonen rød og turkis. Tekstene kommer fra Norsk Stempelblad, bokstavene i navnet er fra Panduro. Tannhjulene, klokken og pilen er alle fra Tim Holtz.

Teksten inni er også et stempel fra Norsk Stempelblad, stemplet med Papertrey Ink Aqua Mist blekk, akkurat som stemplene på forsiden.

Den andre innsiden har masse plass til en personlig hilsen, og for å ta igjen temaet med tannhjulene fra forsiden har jeg her satt på et par tannhjul i finér fra Wycinanka.

Baksiden har nok et stempel fra Norsk Stempelblad og flere Wycinanka-tannhjul.

Like, men ulike {Papirdesign}

Hei og hopp! I dag har jeg med to like, men ulike kort. Jeg har samme oppsett på begge kortene, og samme stempelplate på begge kortene, men ellers er det forskjeller.

Jeg starter med kortet med den grønne snømannen. Kortet er i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), og jeg har dekket hele fronten med en bit av mønsterarket som heter Kristtorn med bær. Mønsterarket fungerer som en ramme, for jeg har limt på hvit kartong over mønsterarket. Den hvite kartongen har fått struktur ved hjelp av en stripestensil fra Simon Says Stamp og embossingpaste.

På tvers av det hvite panelet har jeg lagt en bred stripe av det samme mønsterarket, med tekst stemplet i svart. Jeg ville at teksten min skulle vises godt selv om jeg stemplet på et relativt mønstrete mønsterark, så fargevalget på stemplingen var enkel.

Snømannen har jeg stemplet på X-Press It med samme blekkfarge som på teksten, før jeg har fargelagt ham i farger som matchet mønsterarket og så klippet ham ut. Det finnes en die som stanser ut hele snømannen med skygge rundt, men jeg liker å klippe tett inntil motivene mine. Armene hans ble klippet med litt skygge, siden de ville ha blitt så spinkle ellers. Jeg pyntet enkelt med tre krystaller, og det var hele kortet.

Her er fargene jeg brukte på snømannen min, som du ser er det ikke mange.

Kort nummer to for i dag er i samme gaten. Her har jeg brukt mønsterarket Reinsdyr og gjort akkurat det samme som på det grønne. Jeg har brukt en annen stensil fra Simon Says Stamp, og stripen min med mønsterark har fått embosset tekst og er i tillegg satt på lave 3D-puter for å komme litt opp fra den hvite bakgrunnen.

På denne snømannen brukte jeg mange flere farger for å fargelegge snøen, og jeg hadde et lite uhell når jeg klippet rundt armene, så jeg endte opp med å klippe dem helt av. Jeg reddet armene hans ved å gni den svarte stempelputen inn i en restearkbit på begge sider, og så brukte jeg dies for å stanse ut armene hans, som jeg så limte på. Det funket gull.

Her limte jeg også selve snømannen på lave 3D-puter, og satte også på dette kortet på noen krystaller til pynt.

BV29, 25 og 23 har jeg brukt på hatten, skjerfet og knappene. Resten av fargene har jeg faktisk brukt til å farge snøen.

Papirdesignprodukter:

Ark:

Julestemning – Kristtorn med bær PD17352

Julestemning – Reinsdyr PD17345

Stempel:

Snømann PD17203

Dies:

Snømann PD17319

Annet:

Krystaller

Håper jeg kan inspirere deg til å lage et sett med like, men ulike kort. Kreativ klem fra Elin