Hei og hopp! Det har kommet et par robotkort fra meg i det siste, og her er enda et. Dette er nok det mest omfattende av de jeg har laget, her er det lag på lag og klipping tett inntil motivet. Dette er et ganske bildetungt innlegg, så det er bare å sette seg ned med noe godt å drikke og scrolle seg nedover.
Dette Robots Blueprint-settet fra Stampers Anonymous kan man jo gjøre så mye med, og her har jeg fargelagt én av robotene, klippet ham ut og limt ham på kortet mitt med gjennomsiktig 3D-teip.
Mine lag-på-lag-kort har en tendens til å bli såpass tykke at de ikke får plass i konvolutt, derfor pleier jeg ofte å lage en slags eskekonvolutt. Denne gangen lagde jeg den av et mønsterark, embosset roboten i hvitt, limte på navnet på jubilanten og pyntet veldig enkelt i det ene hjørnet.
Arkene i Denim & Friends-serien til Maja Design syns jeg passet ypperlig til dette kortet, og jeg har til og med brukt den matchende kartongen fra Maja Design som både kortbase, og til å stemple tekstene mine på, i tillegg til å stanse ut tallene.
Den venstre innsiden har flere tekster fra NSB og et par tannhjul, mens den høyre innsiden har et tannhjul til og masse god skriveplass, mønsterarket er nemlig såpass lyst at det fint kan brukes som skrivefelt.
Flere tekster og tannhjul på baksiden. Litt pyntet, men heller ikke for mye, med tanke på at det er et herrekort.
Jeg startet med å fargelegge roboten min og klippe ham ut. Jeg lot stilken til antennen være igjen i første omgang, og gikk over kantene med en svart Memento-tusj for at den hvite kjernen på arket ikke skulle synes fra siden.
Jeg kuttet til paneler til kortet mitt. Jeg har det samme oppsettet på alle fire sidene, så dette er en enkel prosess.
De brune panelene satte jeg på lave 3D-puter fra Clas Ohlson.
Jeg brukte deler av finérbiter fra SnipArt og limte i motsatte hjørner på det brune panelet.

Jeg fargela noen tannhjul fra samme produsent med en brun Copic-tusj for å matche det brune fra mønsterarket.
Tannhjulene mine dyttet jeg så rett ned i en gammel, litt stygg VersaMark-pute (denne er perfekt for dette bruket) med den fargelagte siden ned.
Jeg dynket dem så med Distress embossingpulver i fargen Vintage Photo og embosset.
Mer mønsterark på lave 3D-puter.
Så tannhjulene strategisk plassert. Jeg stanset ut tallet 50 i noen lag blå kartong og limte på et av tannhjulene.
Jeg la gjennomsiktig 3D-teip på baksiden av roboten min. Her har jeg også klippet til stilken på antennen, den er veeeldig tynn!
Roboten passer perfekt på det lyse mønsterarket. Jeg tok en bitteliten bit med den gjennomsiktige 3D-teipen og la under “klumpen” på antennen også. Lagde meg noen strimler med bursdagstekster av stempler fra Norsk Stempelblad AS og limte dem oppå tannhjulene i visuell trekant.
Jeg stemplet noen flere NSB-tekster til innsiden og baksiden med Enchanted Evening blekk fra Papertrey Ink, forøvrig det samme blekket jeg brukte på strimlene mine.
Jeg følte jeg måtte pynte litt på innsiden også, så jeg satte på et par tannhjul til.
Etterfulgt av et par strimler til med bursdagstekster.
Til slutt gjorde jeg det samme på kortets bakside. Da får jeg en rød tråd gjennom hele kortet.
I printed my image in soft gray and colored her in with Copics, before using a die from My Favorite Things to turn her into a nice panel. I then made snow by sprinkling on chunky white embossing enamel and heating it from underneath the panel.
I absolutely love the effect you get by adding this particular embossing powder.
I just got my hands on this year’s Christmas collection from Maja Design, and couldn’t pass up the opportunity to use some of them on this very simple card. The one in the bakground is Let it snow, so is the vertical blue on the left (it’s the back), the darker blue is called Snowflakes. I’ve also used the Frost Monochrome paper for the sentiment, which is a Norsk Stempelblad AS sentiment that I white heat embossed and diecut with another MFT die. It’s a fishtail flag frame die, and you can just see the frame of it on the inside of the card at the bottom right.
I glued my Ragged Angel to the patterned paper with lots of foam tape, and added some snowflake sprinkles from Little Things by Lucy’s Cards to finish it off.
In addition to these colors (and yes, that really is B45 amongst all the 90s), I also used B90, which is a color I’ve made myself.
Med enkle kort kan man faktisk ikke gjøre feil, det syns så veldig godt, så jeg måtte være nøye med plasseringen av hjertene mine på dette kortet. De måtte alle være like langt fra høyrekanten, de måtte alle ha lik avstand mellom, og det måtte heller ikke være forskjell på avstanden fra det øverste hjertet til toppen og fra det nederste hjertet til bunnen. Pirk, med andre ord. Jeg er glad i pirk!
Jeg brukte en die fra Lawn Fawn til å stanse ut alle hjertene i det hvite panelet mitt. Panelet er limt med lave 3D-puter til kartongen under, som er i fargen Melon Berry fra Papertrey Ink. I det nederste hjertet stanset jeg ut flere hjerter i Melon Berry-fargen og limte oppå hverandre, med en liten tekst fra Norsk Stempelblad stemplet og embosset på toppen. Til slutt pyntet jeg med paljetter fra Pretty Pink Posh på hjertet, og limte en diamant fra Kort & Godt i midten av hver.
Jeg har brukt stempler fra Vintage Roses-settet til Altenew, stemplet i farger av Rose Petal og Tropical Forest-settene til Altenew. Jeg stanset ut rosene og bladene med matchende dies.
Jeg har limt blomstene og bladene på kortbasen min med forskjellige dimensjoner bak for å få litt liv i et veldig enkelt oppsett. Jeg stemplet også en gratulerer-tekst på en hvit kartongstripe i samme farge som kortbasen og embosset den.
Jeg lagde tekststripen min litt lengre enn bredden på kortet, så den stikker litt ut på hver ende. Den siste rosen limte jeg over tekststripen min.
Jeg stemplet robotene rett på kortbasen med lysegrått blekk og lot dem være sånn uten å fargelegge dem. Jeg stanset ut et par bannere i mønsterpapir fra Denim & Friends-serien til Maja Design med dies fra My Favorite Things og embosset en tekst fra Norsk Stempelblad AS på det ene.
Jeg limte på tannhjul fra idea-ology (mer Tim Holtz) og noen dotter fra Papirdesign i visuelle trekanter for å trekke øynene til teksten.
Blått og brunt banner, blått og brunt i dotter og tannhjul. Selv om dette kortet ikke er voldsomt overdådig liker jeg å holde meg til en enkel fargepalett, det gir mer ro og harmoni på kortet. Her ser du også en liten sniktitt på innsiden, jeg brukte nemlig rammen til det blå banneret på innsiden av kortet.
Jeg stemplet en tekst fra Papirdesign med mørkeblått blekk fra Papertrey Ink inni rammen min, og det er liksom det lille ekstra på kortets innside.

I printed him out in soft gray lines to be able to color him up and get the lines disappearing, I love the soft look on no line coloring, espesially on snow. I glued my panel of X-Press It onto my top fold card base and added a very dimensional cluster of diecut patterned paper scraps from Maja Design. I stamped and white heat embossed a Norsk Stempelblad AS sentiment on that top ticket stub, and embellished very sparsely with some Sparkling Clear sequins from Pretty Pink Posh.
I like making clusters like this, and it’s such a great way to use those tiny scraps, I’m sure we all have them. I rarely make my clusters this dimensional, but it’s kind of fun to see all the layers and view it from different angles.
I didn’t use a lot of Copic colors for this one, it is a pretty simple image, after all. I hope you give clusters a try, they’re fun to make. And let’s not forget about that adorable snowman! Hope you have a nice day!
I’ve made a tag for a Christmas present with the adorable
I added snow with chunky white embossing powder, glued on the corner of a small paper doily and a diecut ticket stub from patterned paper on top of that with some 1 mm foam tape. I stamped a tiny Norsk Stempelblad AS sentiment with Scarlet Jewel ink from Papertrey Ink and decided to also add a few snowdrift sprinkles by Little Things from Lucy’s Cards. I love these tiny white clay snowflakes.
Gift tags, by nature, need space for names. I stamped another Norsk Stempelblad AS stamp on another patterned paper ticket stub and mounted it to the back my tag using more of that 1 mm foam tape.
I årets aprilnummer av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på alternativ layout. Inspirasjonen bak hele artikkelen var et kort jeg hadde laget som Annie syns var fint fordi det hadde et annet oppsett en et vanlig kort. For meg var det ikke noe uvanlig med kortet eller andre kort av samme type som jeg lager, men jeg gjør tydeligvis noe litt spesielt av og til uten at jeg er klar over det selv. For meg var det derfor av en eller annen grunn vanskelig å lage kort med alternativ layout, siden jeg ikke helt skjønte hva som var så alternativt med noen av oppsettene mine i utgangspunktet. Likevel fikk jeg laget noen kort, og dette er ett av dem.
Jeg kuttet korte kartongstrimler i fire forskjellige farger og limte dem på skrått tett i tett på kortbasen min. Over stemplet jeg et tekststempel fra Norsk Stempeblad AS i den samme fargen som den ene kartongen jeg hadde brukt, og det var hele forsiden på kortet. Jeg hadde litt rester av kartongstrimlene som jeg limte på kortets innsider.
Er det alternativt? Eller er det et helt normalt, enkelt kort? Jeg lar deg få avgjøre.
I used Mo’s
The pink I used for the dress matched perfectly with the roses in the Vintage Romance collection by Maja Design. I stacked white konfirmant diecuts on top of each other and finished off with a pink one on top colored with the darkest Copic I used for her dress. I’ve added dimension to pretty much all the panels, and a few flowers to embellish a little.
When you pull on the front of the card, there’s a neat little suprise behind it, four accordian folded “walls”, one on each side. I stamped confirmation sentiments from Norsk Stempelblad AS in Papertrey Ink Autumn Rose ink on punched circles of patterned paper and added them to my accordian folds.
Inside the “walls” of the card, I put a sentiment from Stempelglede, stamped in the same Autumn Rose ink from Papertrey Ink that I used on the punched circles.
I colored my image years ago, so I have no idea which Copics I used. I added more contrast to the image at some point last year, but that doesn’t mean I remember any more. My memory’s pretty good, but not THAT good!
I rummaged through my blue scraps of patterned paper for this card. The dark blue one is from the Muligheter collection by Papirdesign, and the paler blue is from the Denim & Friends collection by Maja Design.
I chose stitched STAX sets from My Favorite Things (Stitched Rectangles STAX Set 2 and Stitched Circle STAX) to diecut all the panels on my card except for the blue circle I used as a mat for my sentiment, I used a Spellbinders die for that, it was the only “oddly” sized circle die I found in my stash, and it fit perfectly around my other circle with a 1/16″ border, which I happen to think is the perfect border size!
I glued my matted sentiment circle to the card using foam tape, and decided to add a few dark blue Papirdesign enamel dots to add more circular elements.
For once I decided to put something on the back. I don’t usually do that on my simple cards, but I really wanted to use that pale blue diecut strip I’d made, and I really love that Norsk Stempelblad AS sentiment (What? Aren’t you older?) that I stamped in Papertrey Ink Enchanted Evening ink.