Hei og hopp! Håper du har en fin tirsdag. Her i Oslo snør det store filler, og de snør nesten vannrett, så det beste er å holde seg innendørs. Man får nesten litt julestemning av det hele, og jeg har faktisk en pakkelapp å vise frem i dag, så det passer jo bra.
Jeg stemplet en julebukk med Papertrey Ink Classic Kraft blekk og farlela med Copics før jeg klippet ham ut og satte på pakkelappen min. Pakkelappen min er ikke veldig innviklet, men skal man lage pakkelapper til alle årets julegaver må man gjøre det litt enkelt.
Jeg har brukt det samme oppsettet på baksiden av pakkelappen. Diecut og Til/Fra-stempel, stort enklere kan det ikke bli. Nå mangler bare å pakke inn gaven og henge på lappen.
Papirdesignprodukter brukt:
Ark:
Julestemning – Amaryllis PD 17350
Stempler:
Dies:
Håper du ble litt inspirert til å lage litt juleprosjekter i snøkaoset.
I colored
Jeg har brukt motivet
Jeg har tatt Wink of Stella på sløyfa, men det syns dessverre ikke på disse bildene. Det som syns er at jeg har stemplet et stempel fra B04-platen til Norsk Stempelblad AS med Blueberry Sky blekk. Jeg har til slutt satt på to blå krystaller fra Papirdesign som pynt, og det er hele kortet.
Jeg har stemplet den søte snømannen fra Papirdesign, fargelagt ham med Copics, stanset ham ut og lagt ham lag på lag på en pakkelapp. Jeg har tatt tre lag med hvitt embossingpulver på en trefigur av et snøfnugg og satte på en rød button på toppen. Jeg har satt et bånd gjennom hele pakkelappen med en løkke på toppen. På den måten kan jeg lett træ pakkelappen inn på båndet rundt pakken. Lurt, ikke sant?
På baksiden har jeg bare lag på lag med papir, med en sirkel med et gaaaaaaammelt stempel i midten. Og det er hele pakkelappen. Easy peasy!
Jeg har laget en eske denne gangen, til oppbevaring av ferdige kort som ennå ikke er gitt bort. Den er til kort i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), siden det er kortstørrelsen jeg lager mest av. Hvis hukommelsen din er god kan du kanskje huske at jeg lagde en i fjor også, den finner du
Lokket har jeg laget i en annen farge enn selve esken, og jeg har pyntet veldig enkelt med klistremerkebokstaver og noen dotter. Teksten er valgt ut fordi det er den samme jeg bruker her i bloggen. Papirarbeid (i form av hobbyvirksomhet og kortlaging) ER jo gøy!



Jeg hadde et ark fra Papirdesign som det står god jul på over hele arket, så jeg fant ut at det var genialt å bruke, for da slapp jeg å stempe tekst. Det skulle jo være enkelt, og jo mindre elementer, jo enklere, tenkte jeg. Og det er faktisk hele kortet.
Som vanlig er motivet fargelagt med Copics. Jeg har stanset det ut med en die fra Rayher og brukt et mønsterark fra Papirdesign bak, også stanset ut med en Rayher-die.
Jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med blått blekk fra Papertrey Ink og stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success. I enden satte jeg en malje og blå twine til å knyte fast i pakken. Og det er faktisk det hele.
Hei og god 2. juledag. I dag har jeg en korttrio av like, men ulike kort, de tre siste jeg sendte i år. Jeg har brukt det samme oppsettet på alle sammen, men med forskjellige ark og forskjellige dies som hovedmotiv ser de ikke like ut likevel.
Jeg starter med det blå. Her har jeg brukt en stor snøfnuggdie som hovedmotiv. Skyggedieen har egentlig et hull, men jeg har diecuttet den delvis, så jeg ikke får hullet. Snøfnugget er satt på 3D-puter og jeg har brukt den lange god jul-dieen med skygge oppå.
På kort nummer to har jeg et hjerte som hovedfokus, og teksten er også fra det samme diesettet. Jeg har pyntet veldig enkelt med en knapp og litt naturfarget tråd.
På det røde kortet har jeg også brukt den lange god jul-dieen som jeg brukte på det blå, men her har jeg brukt en kransdie som jeg har stanset ut to ganger i hvitt.
Jeg har brukt
På baksiden har jeg brukt noen rester fra en gammel kolleksjon fra Maja Design. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, og stempelet jeg har brukt kommer fra en av de nye platene til Norsk Stempelblad AS som ble lansert i høst, nærmere bestemt B06, som er en plate med mange til/fra-stempler.