Julebukk {Papirdesign}

Hei og hopp! Håper du har en fin tirsdag. Her i Oslo snør det store filler, og de snør nesten vannrett, så det beste er å holde seg innendørs. Man får nesten litt julestemning av det hele, og jeg har faktisk en pakkelapp å vise frem i dag, så det passer jo bra.

Jeg stemplet en julebukk med Papertrey Ink Classic Kraft blekk og farlela med Copics før jeg klippet ham ut og satte på pakkelappen min. Pakkelappen min er ikke veldig innviklet, men skal man lage pakkelapper til alle årets julegaver må man gjøre det litt enkelt.

Jeg har brukt det samme oppsettet på baksiden av pakkelappen. Diecut og Til/Fra-stempel, stort enklere kan det ikke bli. Nå mangler bare å pakke inn gaven og henge på lappen.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Julestemning – Amaryllis PD 17350

Stempler:

Julebukk PD 17335

Dies:

Hjerte 3 PD 17327

Hipp hurra, oval PD 17236

Håper du ble litt inspirert til å lage litt juleprosjekter i snøkaoset.

Upside down {Mo’s Dream Team}

Hi everyone! Another Wednesday equals another Mo Manning creation around these parts. I went for a very summery image this time. We’ve got plenty of snow, and I’m longing for warmer weather, I wasn’t built for the cold.

I colored Let’s Hang Out with my Coipcs, making the little girl look like my niece. She’s blonde and gets a really nice deep tan as soon as the sun peeks out. And she never sits still, so this image is perfect for her. I diecut my image with a Rayer die, put it on a Papertrey Ink Hibiscus Burst cardbase and added a Norsk Stempelblad AS button, a few butterflies and some bling. And that finishes the card – really simple.

De beste ønsker for julen og det nye året {Mo’s Dream Team}

Hei og hopp! Det er onsdag, og det betyr Mo Manning-inspirasjon her i gården. Jeg har laget årets første julekort! Det ble enkelt, og i favorittkombinasjonen min – blått og brunt.

Jeg har brukt motivet Got the Wreath og fargelagt på X-Press It med Copics. Jeg skjærte ned panelet med motivet mitt til 4 1/4 x 4 1/4″, fant noen mønsterark fra Maja Design i farger som matchet (fra kolleksjonene Home for the Holidays og Vintage Winter), og limte alt på en stående A2 kortbase i Blueberry Sky kartong fra Papertrey Ink.

Jeg har tatt Wink of Stella på sløyfa, men det syns dessverre ikke på disse bildene. Det som syns er at jeg har stemplet et stempel fra B04-platen til Norsk Stempelblad AS med Blueberry Sky blekk. Jeg har til slutt satt på to blå krystaller fra Papirdesign som pynt, og det er hele kortet.

Årets første pakkelapp {Papirdesign}

Hei og hopp! Jeg har laget årets første pakkelapp. Jeg har også kjøpt inn årets første julegaver, så pakkelappen skal på en av dem.

Jeg har stemplet den søte snømannen fra Papirdesign, fargelagt ham med Copics, stanset ham ut og lagt ham lag på lag på en pakkelapp. Jeg har tatt tre lag med hvitt embossingpulver på en trefigur av et snøfnugg og satte på en rød button på toppen. Jeg har satt et bånd gjennom hele pakkelappen med en løkke på toppen. På den måten kan jeg lett træ pakkelappen inn på båndet rundt pakken. Lurt, ikke sant?

På baksiden har jeg bare lag på lag med papir, med en sirkel med et gaaaaaaammelt stempel i midten. Og det er hele pakkelappen. Easy peasy!

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Julestemning – Amaryllis PD 17350

Julestemning – Amaryllis knopp PD 17351

Stempler:

Snømann PD 17203

Til/Fra-sirkel

Dies:

Hipp hurra, oval PD 17236

Annet:

Trefigur, vinter PD 14955

Button, god jul PD 857

Nytt år og nye utfordringer {Papirdesign}

Hei og hopp! Et nytt år med Papirdesign betyr et nytt år med utfordringer og i dag starter årets første.

Jeg har laget en eske denne gangen, til oppbevaring av ferdige kort som ennå ikke er gitt bort. Den er til kort i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), siden det er kortstørrelsen jeg lager mest av. Hvis hukommelsen din er god kan du kanskje huske at jeg lagde en i fjor også, den finner du her. Denne jeg har laget nå er større, selv om den er til kort av samme størrelse som den forrige esken. Grunnen er faktisk så enkel som at clearbagsene jeg har fått tak i nå er av en annen type. De er litt større enn de jeg har hatt før, og de har flappen i den korte enden, som er grunnen til at denne esken er såpass høy (den er 7 1/2″).

Lokket har jeg laget i en annen farge enn selve esken, og jeg har pyntet veldig enkelt med klistremerkebokstaver og noen dotter. Teksten er valgt ut fordi det er den samme jeg bruker her i bloggen. Papirarbeid (i form av hobbyvirksomhet og kortlaging) ER jo gøy!

Pairdesignprodukter brukt:

Ark: 

Dagen er din – Blomstereng PD 17296

Dagen er din – Blomsterbukett PD 17297

Dies: 

Doily 2 PD 17322

Annet: 

Hvite klistremerkebokstaver PD 101

Button, hjerte

Dotter, blå

Rudolf er rød på nesen – igjen!

Hei og hopp. I dag tror jeg er dagen for det siste julekortet for 2017. CAS, no lines, Maja Design, litt Papirdesign og litt Norsk Stempelblad – en ganske herlig kombinasjon.

Jeg har printet ut motivet fra Kinda Cute by Patricia veldig svakt og fargelagt med no lines-teknikk med Copics. Jeg har satt motivet på et mønsterark fra Maja Design og også satt på en 24-button fra Papirdesign.


Øverst i det venstre hjørnet har jeg laget en bitteliten cluster med en bit av en minikakeserviett, to små bannere jeg har laget av mønsterark og noen dotter fra Papirdesign. God jul er et stempel fra Norsk Stempelblad AS som jeg har stemplet og embosset i hvitt. Nesene til Rudolf og snømannen har fått et tynt lag med Glossy Accents. Glossy Accents tar som kjent litt tid å tørke, men det hadde ikke jeg tid til å vente på, for jeg var litt sent ute og det var ikke lenge til postgang da Glossyen først hadde kommet på. Jeg vet av erfaring at varmepistol og Glossy Accents er en dårlig kombinasjon, men kaldluftsfunksjonen på hårføneren funket supert, og jeg rakk å poste kortet fire minutter før fristen.

Julen varer helt til påske {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Ny onsdag betyr ny inspirasjon for Mo Manning. Jeg er ikke helt ferdig med jul ennå, så dagens kort er et julekort. “Helt enkelt – sirkler” var en av oppgavene våre i Ett trykk i desembernummeret.  Jeg printet ut Seasons Greetings ganske liten og fargela med Copics.

Jeg hadde et ark fra Papirdesign som det står god jul på over hele arket, så jeg fant ut at det var genialt å bruke, for da slapp jeg å stempe tekst. Det skulle jo være enkelt, og jo mindre elementer, jo enklere, tenkte jeg. Og det er faktisk hele kortet.

Pakkelapp {Mo’s Dream Team}

Hei og hopp! Det er onsdag, og det betyr EN ting – Mo Manning-prosjekt her i gården. Denne gangen har jeg en enkel pakkelapp, laget med Carrying the Wood.

Hi everyone. It’s Wednesday, which means ONE thing – a new Mo Manning project around here. This time I’ve got a simple gift tag, featuring Carrying the Wood

Som vanlig er motivet fargelagt med Copics. Jeg har stanset det ut med en die fra Rayher og brukt et mønsterark fra Papirdesign bak, også stanset ut med en Rayher-die.

As usual I’ve colored my image with Copics. I used a Rayher die to diecut it into a banner shape, and a larger die from the same die set on a piece of Papirdesign patterned paper. 

Jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med blått blekk fra Papertrey Ink og stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success. I enden satte jeg en malje og blå twine til å knyte fast i pakken. Og det er faktisk det hele.

Using Papertrey Ink Enchanted Evening ink I stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment, punching it out with a 1″ circle punch. On one end of the tag I added an eyelet and a string of blue twine to add the tag to the gift. And that’s it. 

Fargene jeg har brukt på motivet mitt.

The colors I used for my image. 

Julekorttrio {Papirdesign}

Hei og god 2. juledag. I dag har jeg en korttrio av like, men ulike kort, de tre siste jeg sendte i år. Jeg har brukt det samme oppsettet på alle sammen, men med forskjellige ark og forskjellige dies som hovedmotiv ser de ikke like ut likevel.

Jeg starter med det blå. Her har jeg brukt en stor snøfnuggdie som hovedmotiv. Skyggedieen har egentlig et hull, men jeg har diecuttet den delvis, så jeg ikke får hullet. Snøfnugget er satt på 3D-puter og jeg har brukt den lange god jul-dieen med skygge oppå.

På kort nummer to har jeg et hjerte som hovedfokus, og teksten er også fra det samme diesettet. Jeg har pyntet veldig enkelt med en knapp og litt naturfarget tråd.

På det røde kortet har jeg også brukt den lange god jul-dieen som jeg brukte på det blå, men her har jeg brukt en kransdie som jeg har stanset ut to ganger i hvitt.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Julestemning – Stjernehimmel PD 17348

Julestemning – Juletradisjoner PD 17354

Julestemning – Amaryllis PD 17350

Dies:

Snøfnugg, stor PD 17308

God jul, lang PD 17307

Hjerte 3 PD 17327

Granbar, krans PD 17315

Håper du får en strålende 2. juledag.

Pakkelapp {Mo’s Dream Team}

Hei og hopp! Ny onsdag betyr ny inspirasjon for Mo Manning, og i dag har jeg en rask og enkel pakkelapp. Vel, monteringen var rask og enkel, fargeleggingen ikke fullt så mye, den tok litt tid. Jeg har brukt Ragged Angel på pakkelappen min, som er mitt favorittmotiv over alle, jeg bruker det til jul hvert eneste år og blir aldri lei. Denne gangen ble det en rød versjon. Litt snodig egentlig, siden jeg i utgangspunktet ikke liker rødt, ikke engang til jul. Det røde er kombinert med en fin gråfarge og hun er satt på en scallopsirkel. Jeg har brukt glitter som snøfnugg som daler ned.

På baksiden har jeg brukt noen rester fra en gammel kolleksjon fra Maja Design. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, og stempelet jeg har brukt kommer fra en av de nye platene til Norsk Stempelblad AS som ble lansert i høst, nærmere bestemt B06, som er en plate med mange til/fra-stempler.