I fjorårets februarnummer av Ett trykk lagde vi søte, små washi-beholdere. Jeg bruker ikke washiteip, men holderen min har blitt godt brukt og jeg oppbevarer småkrukker med perler og paljetter i den. Jeg har glasskrukker med blomster innerst på pulten min på scrapperommet, og av en eller annen grunn er det veldig mye annet enn akkurat den lille esken som havner på toppen av glasskrukkene mine. Flytende lim, antistatisk pulver, Nuvo-dråper og mer til. Siden jeg må fjerne alt som står oppå krukkene for å få tilgang til innholdet i krukkene tenkte jeg at det var på sin plass med en beholder til, så jeg bare løfter på én ting for å komme til innholdet i krukkene mine.
Jeg er ikke den som bruker mest mulig stæsj på prosjektene mine, jeg har en relativt enkel stil, så jeg har pyntet enkelt med et par blomster og diecuts laget med den nye bladdieen. Kos-buttonen syns jeg passer bra, jeg koser meg jo når jeg sitter på scrapperommet og leker.
Her er esken min fylt. Jeg fikk plass til to flasker Nuvo-dråper, en stor flaske Glossy Accents og en flaske flytende lim. Så nå trenger jeg bare å løfte på én ting når jeg skal ha tak i blomstene i krukkene mine istedenfor fire. Praktisk for en organiseringsfrik som meg.
Produkter brukt:
Mønsterark:
Velkommen lille venn – PD17282 Baby jente
Velkommen lille venn – PD17274 Øyenstein
Dies:
Blomster:
Blomster109 – Søte blomster, rosa
Rose, gul
Annet:
Håper du får en god dag i dag og en herlig 17. mai-feiring i morgen.


Det er to-fluer-i-en-smekk-dagen. Hvertfall er det det hos meg, så dagens blogginnlegg er mitt inspirasjonsbidrag til vår helt nye utfordring hos
Jeg har laget et bursdagskort til niesen min denne gangen, hun blir 7 år om litt over en måned, og alle bursdagsbarn fortjener jo kort, så da er det greit å ha det klart.
Jeg har mer eller mindre kopiert (ned tillatelse, selvfølgelig) oppsettet av et kort Henrikke har laget som hun sendte meg et bilde av i forrige uke. Arkene er alle fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design, fra den gangen den faktisk var i begrenset opplag. Blomstene og perlene er alle fra Papirdesign og Kort & Godt.
Motivet heter
Bak motivet har jeg gjemt en tag. På tagen har jeg stemplet en tekst fra en av de relativt nye stempelplatene til Norsk Stempelblad AS. Platen heter B01, men er for øyeblikket utsolgt i nettbutikken. Jeg har brukt blekk i en farge fra Papertrey Ink som matcher den rosa fargen jeg har brukt som base på kortet.
På innsiden har jeg brukt enda et stempel fra den samme stempelplaten.
Den andre innsiden har masse plasse til å skrive på. Tallet er stanset ut med en die fra Papertrey Ink i mosegummi. Da tallet var stanset ut med Stick-It på begge sider av mosegummien fjernet jeg beskyttelsespapiret på toppen og strødde distressglitter over. Sommerfuglene er stempler fra Kort & Godt.
På baksiden av kortet har jeg brukt et annet bursdagsstempel fra en annen av de nye patene til Norsk Stempelblad AS. Denne heter B02, og du finner den i nettbutikken til Norsk Stempelblad AS
Som vanlig med innlegg med fargelegging avslutter jeg med fargene jeg har brukt. Jeg har også brukt B20, som er en farge jeg har laget selv.

Jeg har brukt motivet
Jeg har laget en liten cluster oppe i det høyre hjørnet av en liten kakeserviett, to bittesmå vimpler laget av mønsterark og en vimpel med en stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS. Til slutt limte jeg på en knapp fra My Mind’s Eye med litt twine tredd gjennom.
Vi er halvveis i vår monokromutfordring på CopicMarkerNorge, og her er mitt lille bidrag.
Jeg har fargelagt et søtt lite motiv fra Mo Manning som heter Pampered. Hun er så søt der hun sitter med tåskillere og spiser agurken sin.
Tekstene har jeg skrevet ut fra Photoshop i Copicfarge R85 for å matche det rosa i motivet. De er stanset ut med en die fra Project Life og proppet opp på lave 3D-puter fra Clas Ohlsson. Jeg har pyntet enkelt med en knapp fra Papertrey Ink og et par dotter fra Papirdesign.



Da jeg fikk dieen Gratulerer 5 i posten var jeg sikker på at den ikke kom til å bli brukt. Jeg liker best når ting er rett og på linje, og her var jo bokstavene litt hulter til bulter. Utrolig nok er det likevel den dieen jeg brukte først av alle de som kom i postkassa den dagen, og den funker veldig bra på dette kortet. Jeg trodde ikke jeg kom til å bruke skyggen heller. Skygger blir jo bare flere lag og mer rotete – trodde jeg. Men på dette kortet hadde jeg ikke klart meg uten, de hvite bokstavene ble litt borte i fargeleggingen nedenfor, men med skyggen bak er det mye lettere å se hva som står. Jeg proppet opp min doble gratulererdiecut på 3D-puter, stemplet deler av et bursdagsstempel fra Du er flott-settet med VersaMark og embosset i hvitt på Autumn Rose kartong fra Papertrey Ink, og proppet det opp på 3D-puter også. Til slutt limte jeg på noen dotter i matchende farger, og det er faktisk hele kortet.
Jeg har laget et criss cross-kort denne gangen. Noen ganger er det greit å ta gamle kunster frem i lyset igjen. Disse criss cross-kortene er jo så enkle å lage. Lillafargen i arket
Tekststempelet har jeg stemplet med Memento Sweet Plum, også en farge som matcher veldig godt. Stempelet er egentlig for langt til å få plass på panelet mitt. De beste ønsker for dagen står egentlig på én linje, så jeg måtte dele teksten i to for å få plass i sirkelen min. Jeg har pyntet enkelt med roser og peoner og brukt den nye
Inni kortet og også på tagen til å skrive på har jeg brukt arket
På baksiden av kortet har jeg også brukt arket med sommerfugler, og stemplet en tekst fra samme stempelplate som jeg brukte på forsiden. Da matcher fontene hverandre, og det er jeg tilhenger av!
Vi er halvveis i utfordringen vår på Copic Marker Norge. Alt er lov, så det er fremdeles tid til å bli med.
Mitt bidrag denne gangen er et veldig enkelt kort. Motivet er fra Aurora Wings og er skrevet ut veldig svakt fra Photoshop, så jeg kunne fargelegge med no lines-teknikk.
Siden jeg ville ha motivet i fokus på kortet gjorde jeg resten enkelt og kuttet ned det fargelagte panelet mitt så det var 4″ bredt. Det gjør at litt av den rosa Berry Sorbet-fargen vises på sidene, siden kortet er i standard A2-størrelse.
Tekststempelet fra Papirdesign har jeg embosset med Frost embossingpulver fra Inkido. Det er et hvitt embossingpulver med litt glitter i. Det vises ikke så godt på bildene, men glitrer i virkeligheten. Jeg satte på noen blingstener fra Papirdesign som en siste lille finish, og det er faktisk hele kortet.