Med blanke ark og fargestifter {Papirdesign}

I dag deler jeg et veldig enkelt prosjekt for Papirdesign. Jeg har en god del fargeblyanter av forskjellige slag fra forskjellige produsenter, og noen av dem har fast bosted i metallbokser som tidligere har blitt brukt til mat. Jeg har gjort om en av disse til en litt mer scrappevennlig versjon enn originalemballasjen.

Jeg brukte arket Tavle til å dekke hele boksen min (som forøvrig egentlig er en boks til struller av sjokoladekjeks fra Caprice – nam), før jeg klippet ut en lang bit av et ark med blyanttupper i forskjellige farger i et litt vilkårlig mønster og limte oppå. Til slutt fant jeg frem noen klistremerkebokstaver og lagde litt tekst. Enkelt, men effektivt og mye bedre enn den røde originalemballasjen.

Produkter brukt:

Ark:

Skolestart – Tavle PD13847

Skolestart – Skolemateriell PD13849

Annet:

Alfabet – Grå PD111

Håper du kanskje ble litt inspirert til å finne frem scrappesakene dine i sommervarmen. Kreativ klem fra meg.

Blog hop {Mo’s Dream Team}

Hi everyone!

Today’s a special day for Mo’s Dream Team. We’re having a blog hop, in honor of Mo’s birthday. This is the blog hop run:

Debby

Lou

Julie

Rosette

Kalina

Elin – you are here.

Olesya

Gaynor

Nela

Anneke

Daria

Gretha

Franz

Pat

If you came here from Kalina’s blog, you’re on the right track. If not, feel free to start at the beginning to see what all my lovely team mates are doing.

My contribution is this fairly simple card, featuring Look, Ma! I colored him with Copics and actually did some pretty bold chopping to the image. There’s a pair of training wheels at the bottom left corner of the image, which I trimmed off, I felt the card was more fitting for a somewhat older boy without the training wheels.

I paired my image with some really old (but still amazing) patterned papers from Scenic Route. I’ve used the Metropolis line for this card. I also added a few enamel dots in matching colors, a black sentiment and put my entire front on an A2 topfolding landscape cardbase made from Summer Sunrise cardstock from Papertrey Ink. And that finishes the card.

The next stop on the hop is the delightful Olesya – thanks for stopping by.

 

Til en gal 60-åring {Mo’s Dream Team}

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort front skrått PSHei og hopp. Det er onsdag, og det betyr Mo Manning-bidrag fra meg. Det er sommer, det er sol og det er ferie, og dagens kort er sånn sett veldig passende, laget på bestilling til en gal dame (ikke mine ord) som fyller 60 år i disse dager.

Hi. It’s Wednesday, which means a Mo Manning contribution from me. It’s summer, the sun is out and it’s vacation time, my card for today is fitting in that respect. It’s a commissioned card made for a crazy lady (not my words) turning 60. 

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort frontJeg har brukt motivet Look Out Summer, og som vanlig har jeg fargelagt med Copics. Jeg har stanset ut motivet med en die fra Spellbinders og satt på 3D-puter på resten av kortet, som forøvrig er av Vintage Spring Basics-serien til Maja Design, stanset ut med dies fra GoKreate.

I used Look Out Summer, and as usual I colored my image with Copics. I diecut the image using a Spellbinders die and added it to the rest of my card using lots of foam squares. I used dies from GoKreate to create the other panels from the Vintage Spring Basics line from Maja Design. 

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort front skråttJeg fikk beskjed om at kortet mitt måtte ha både blomster og perler, og jeg har derfor pyntet med fargerike blomster fra Papirdesign og perler fra Kort & Godt. Navn og alder er satt på med mørkerosa klistremerkebokstaver, også de fra Papirdesign.

I was told that my card needed to have flowers and pearls, so I embellished with Papirdesign flowers and Kort & Godt pearls. I added her name and age with dark pink letter stickers from Papirdesign. 

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort inniJeg har gjort det enkelt på innsiden og stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med Blueberry Sky blekk fra Papertrey Ink på en sirkel og satt på lave 3D-puter.

I made the insides simple and stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment using Papertrey Ink Blueberry Sky ink on a circle that I added using foam squares that aren’t very thick. 

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort innside isPå den andre siden har jeg stemplet en liten is to ganger med generasjonsstempling. På isen i full styrke har jeg limt tre små perler som pynt, og resten av panelet har god plass til en personlig hilsen.

On the other inside I stamped a small ice cream cone twice using generation stamping. I glued three little pearls on the full strength ice cream cone, and the rest of the panel has plenty of room for a personal message. 

Mo Manning Look Out Summer bursdagskort baksidPå baksiden har jeg noen flere blomster og perler som pynter opp, og enda et stempel fra Norsk Stempelblad AS stemplet med samme blekk som på kortets innside.

I added a few more flowers and pearl on the back of the card, and another Norsk Stempelblad AS sentiment stamped using the same color ink that I used on the inside of the card. 

 

Til konfirmanten {Papirdesign}

Hei! Jeg har et konfirmasjonskort å vise frem i dag, Jeg har kost meg med ark fra Dagen er din-kolleksjonen til Papirdesign og brukt røde dotter og klistremerker for kontrast. Teksten på konvolutten har jeg også laget i rødt, for å få en rød tråd gjennom hele prosjektet.
Jeg har brukt en die til å stanse ut konfirmanten min i blå kartong, og de nye konfirmant-diesene til teksten. Jeg stanset ut to lag av selve tekstdieen i blått og ett lag under av skyggedieen i hvitt.
 Jeg har også brukt den nye stjernedieen under det mørkegrå mønsterarket, også i blått. Jeg har pyntet med noen finérstjerner for å understreke stjernene enda mer.
 På innsiden har jeg brukt et av 3×4″-arkene på Vinnere-arket på den ene siden, og på den andre har jeg god plass til en hilsen.
På baksiden har jeg brukt et stempel fra stempelplaten Nesten mann stemplet i rødt og laget dato med stempler fra Kalender-platen stemplet i blått.

Med nål og tråd {Mo’s Dream Team}

Ny onsdag, og det betyr Mo Manning-prosjekt hos meg.

Baby Fairy Bobbin passet perfekt til bursdagskort til tanten min. Hun er en kløpper med symaskinen, så jeg kunne ikke funnet et bedre motiv. I tillegg er hun glad i engler, og den lille feen har jo vinger, så det er vel nærme nok? Jeg har brukt mønsterark fra Alma’s Sewing Room-kolleksjonen til Pion Design, og jeg har pyntet med blomster, pyntebær og perlekvister fra Papirdesign, Wild Orchid Crafts og Kort & Godt.

Bak motivet har jeg gjemt en tag. Stempelet kommer fra B02-platen til Norsk Stempelblad AS, stemplet med Hero Arts Soft Granite blekk. I enden av tagen har jeg en sløyfe av kremfarget seam binding og en pynteknapp fra Melissa Frances.

Jeg har brukt de samme mønsterarkene som på forsiden inni kortet, bare i motsatt rekkefølge. Også her har jeg brukt et stempel fra B02-platen til NSB stemplet med samme farge blekk som på forsiden.

Baksiden med enda et NSB-stempel og flere blomster. Den gule knoppen som var i midten av sweetheartblomstene har jeg fjernet og erstattet med blå perler fra Papirdesign.

Nyt sommeren {Copic Marker Norge}

Vi har en ny utfordring hos Copic Marker Norge, denne gangen vil vi nyte sommeren. Hvis ikke dette motivet sier sommer, vet ikke jeg hva som skal til.

Motivet heter Pool Party og kommer fra Mo Manning. Et herlig motiv og et veldig enkelt kort, men jeg liker å variere mellom det helt enkle og litt mer innviklede prosjekter.

Jeg har satt på en liten cluster i det ene hjørnet med en liten kakeserviett fra Doodlebug, noen rester fra digitale mønsterark, noen dotter og en stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS.

WOW! {Mo’s Dream Team}

Det er onsdag i dag, og det betyr Mo Manning-inspirasjon i disse trakter. Et enkelt bursdagskort står på planen i dag,

It’s Wednesday, which means Mo Manning inspiration around here. A simple birthday card is on the menu today. 

Mo Manning Say It Ain't So front rettMotivet Say It Ain’t So er farget med Copics som vanlig, og jeg har stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS ved siden av med Memento Sweet Plum blekk.

The image, Say It Ain’t So, is colored with Copics as usual, and I’ve stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment next to it using Memento Sweet Plum ink. 

Mo Manning Say It Ain't So frontJeg har stanset ut scallopkanter på rester av mønsterark fra Papirdesign og Pion Design, som jeg har limt øverst på kortet. Jeg pyntet enkelt med paljetter fra UIT-Hobby og diamanter fra Kort & Godt, og det er det hele. Her kan du se at jeg har gjentatt scallopkanten, paljettene og diamantene også inni kortet, som har en kortbase av Papertrey Ink kartong i fargen Plum Pudding.

I diecut some scalloped edges on scraps of patterned paper from Papirdesign and Pion Design, and glued them to the top of the card. I embellished simply with UTI-Hobby sequins and Kort & Godt diamonds, and that’s it. Here you can see that I’ve repeated the scalloped edge, the sequins and the diamonds inside the card too. The cardbase is made from a Papertrey Ink Plum Pudding cardstock.

Mo Manning Say It Ain't So CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på motivet mitt. Ikke akkurat mange denne gangen.

As usual I finish with the colors I’ve used for my image. Not exactly a lot this time.

Tusen takk {Papirdesign}

Det har blitt sommer, og attpåtil er det den første søndagen i måneden. Det betyr én ting: ny utfordring hos Papirdesign. Stikk innom bloggen for å se hva det er og bli med på moroa. Her er mitt bidrag.

Papirdesign utfordring juniJeg har laget et litt sommerlig og luftig kort denne gangen, og har kombinert et ark fra Dagen er din-serien med et fra Hell og lykke-serien. Jeg er ikke akkurat den som stæsjer mest, så her er det noen diecuts laget med den nye blad-dieen, en peon, to roser og noen perler, i tillegg til en kakeserviett som alt får hvile på. Og det syns jeg egentlig er akkurat passe.

Papirdesign utfordring juni liggendeBanneret med teksten er satt på 3D-puter, og under har jeg lagt et lite “rede” av englehår. Siden det er sølvfarget vises det ikke så veldig godt på bildene, men det bidrar til å gjøre kortet mer luftig.

Juleklem {Mo’s Dream Team}

Det er onsdag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på DT-bloggen til Mo Manning. I dag har jeg nok et julekort å vise frem. Jeg syns det er litt deilig å ligge bittelitt i forkant når det gjelder julekortene, så Urchin with Bird kombinert med rester fra Maja Design er veldig kjekt å ha for hånden når det er tid for å sende alle disse julekortene.

Bak motivet på forsiden har jeg gjemt en tag som jeg har stemplet en tekst fra Julehilsen-platen til Norsk Stempelblad på. I tagen har jeg festet et bånd og en bjelle som lager herlig julelyd.

Når kortet er oppreist kan man se litt av innsiden. Jeg hadde to ferdige paneler i full størrelse som jeg hadde planlagt til et kort for lenge siden, men ikke brukt, og nå bød sjansen seg, så da var det bare å kjøre på.

Jeg har brukt mer eller mindre det samme oppsettet på innsidene mine, her har jeg stemplet et gammelt NSB-stempel på et panel jeg har stanset ut med en ny die fra Papirdesign.

Jeg har gjort det enkelt på baksiden og bare satt på en tag på de andre lagene mine med mønsterark.

Organiseringsfriken slår til igjen {Papirdesign}

For to uker siden viste jeg frem en eske til oppbevaring av småting på scrappepulten min. Denne gangen fortsetter jeg litt i samme organiseringsstil med en eske til oppbevaring av ferdige kort. Jeg lager en del enkle kort i A2-størrelse (5 1/2 x 4 1/4″), men manglet oppbevaring til ferdige kort, så jeg bestemte meg for å lage en eske til dem.

Esken er en halv tomme større enn kortene i begge retninger, altså 6 1/4 x 4 3/4″. Lokket er enda 1/8″ større for at det skal gå lett på. Selve esken er 3″ dyp. Jeg er ikke den som pynter og stæsjer mest, men stjernene og perlene var akkurat den lille touchen jeg trengte, spesielt med alle de bittesmå stjernene i mønsterarket også.

Lokket, som er en tomme høyt, har jeg pyntet enkelt med kakeserviett, litt av mønsterarket med stjernene for å få helhet og en grønn stjernebutton på toppen.

Oppi esken har jeg nå A2-kort jeg har laget som ikke er gitt bort ennå. Alle kortene ligger i hver sin clearbag, likevel har de god klaring så de ikke blir skviset verken den ene eller den andre veien. Det er en fordel å prøve å bevare de så godt som mulig når man bruker såpass mye tid på å lage dem.

Produkter brukt:

Ark:

Muligheter – PD16147 Naturligvis, brun

Hell og lykke – PD15021 Gifteringer, grå

Stempel:

PD13795 Fri som fuglen

Annet:

PD13816 Kakeservietter, 10 cm

PD16163 Stjerner

Nr. 861 Button

Nr. 818 Perler, grønn

Den lille biten med finér kommer fra Wycinanka, og jeg har laget stjernene grønne ved å blande Twisted Citron distress ink i litt hvit Sorbet fra Art Anthology som jeg har smurt på. Selve basen på esken er laget av Vintage Cream kartong fra Papertrey Ink. Den er tykkere enn Bazzill, så den er mer solid og tåler bedre å bli “bygget” med.