Juleklem {Papirdesign}

Hei og hopp!

Vi har en ny utfordring hos Papirdesign i dag, vi vil se julegaver. Jeg har laget en godtepose. Denne er fin å fylle med for eksempel hjemmelagde fløtekarameller eller brente mandler. Fremgangsmåte til denne finner du i desembernummeret av Ett trykk, som du finner her.

Jeg har brukt en av årets nye dies til å lage sirkelen min med ordet Juleklem. Stemplet et bittelite stempel i grønt over og under teksten og limte på tre perler på hver lille grønne kvist.

På bakgrunnen har jeg brukt embossingpaste og en stensil fra Simon Says Stamp for å lage stjernene. Da embossingpasten var tørr brukte jeg varmepistolen på den. Det gjør at den blåser seg opp litt.

På baksiden stemplet jeg et annet av årets nye stempler med VersaMark og embosset med superdetaljert embossingpulver fra Ranger.

På klaffen som holder posen lukket limte jeg en sløyfe av Chalk White seam binding. Jeg pyntet enkelt med en kraftfarget stjerneknapp fra Papertrey Ink. Jeg syns den passet perfekt, den tar igjen stjernene fra forsiden i tillegg til stjernene i tenne teksten som er på baksiden av posen.

Papirdesign-produkter brukt:

Ark:

Hjem til jul – Julepus PD 18493

Stempler:

Stress ned PD 18471

La roen senke seg PD 18473

Dies:

God jul 9, sirkel PD 18466

Annet:

Perler, hvite nr. 822

Pakkelappmoro {Ett trykk}

Hei og hopp! I dag har jeg et lite knippe pakkelapper å dele, publisert i desembernummeret av Ett trykk i 2016.

pakkelapp Inkido PionDenne første pakkelappen er stanset ut med en tagdie fra Sizzix. Jeg har brukt mønsterark fra Pion Design og Inkido, og stempelmotivet kommer også fra Inkido. Teksten er fra Norsk Stempelblad AS, og jeg har pyntet veldig enkelt med utstansede kvister og noen pyntebær fra Magnolia. Den lille snellen kommer fra Maya Road.

pakkelapp Inkido Pion baksidePå baksiden stemplet jeg et digert Til/Fra-stempel fra North Star Design med Papertrey Ink Dark Chocolate blekk, som er samme blekkfarge som jeg brukte på stemplene foran på tagen. Den lille røde biten med twine kommer fra Whisker Graphics.

pakkelapp rådyrPakkelapp nummer to er mye mindre. Her har jeg stemplet og embosset trær fra Mama Elephant på kraftfarget kartong og limt på et lite rådyr fra Nille. God jul-stempelet kommer fra Norsk Stempelblad AS og er stemplet med Papertrey Ink Dark Chocolate.

pakkelapp rådyr baksideOgså her har jeg brukt et stempel fra NSD på baksiden stemplet med Dark Chocolate, men dette stempelet er ganske mye mindre enn det på den første tagen. I enden har jeg festet hvit hamp fra Hemptique.

pakkelapp vimpelDenne pakkelappen er av det veldig enkle slaget. Jeg brukte to vimpeldies fra Papertrey Ink, den ene litt større enn den andre, og stanset de ut i henholdsvis kartong og mønsterark fra Pion Design. Jeg pyntet enkelt med seam binding og to bjeller som lager herlig julelyd.

pakkelapp vimpel baksideBaksiden denne gangen har et stempel fra Inkido, stemplet med Blueberry Sky blekk fra Papertrey Ink.

pakkelapp snøkledde hustakEnda en pakkelapp av det enkle slaget. Jeg stemplet et stempel fra Poppydesign rett på et mønsterark fra Maja Design med Coffee Archival Ink fra Ranger og klippet ut formen på pakkelappen rundt kanten på stempelet. Jeg limte på løs bling fra Kort & Godt i midten av hvert store snøfnugg på stempelet.

pakkelapp snøkledde hustak baksideEnkel bakside med stempler fra North Star Design. Her har jeg også brukt hvit hemp fra Hemptique.

pakkelapp silent nightPakkelapp nummer fire. Her har jeg stemplet tekst fra Papertrey Ink rett på mønsterark fra Pion Design med Memento Rich Cocoa blekk. Formen på pakkelappen er stanset ut med en die fra Magnolia, og jeg har brukt en liten bit blonde og litt naturlig twine fra May Arts i enden.

pakkelapp silent night baksideStemplene på baksiden kommer fra Norsk Stempelblad AS.

pakkelapp fargetDen siste pakkelappen er den som egentlig er mest omfattende. Her har jeg brukt en liten bit av et stempel fra Penny Black som jeg har stemplet og embosset på akvarellark før jeg har fargelagt med Copic-refiller og vannpensel fylt med blenderrefill. Motivet er skjært ut og limt på en sirkel av Rustic White kartong fra Papertrey Ink med en stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS stemplet med Papertrey Ink Scarlet Jewel blekk.

pakkelapp farget baksidePå baksiden har jeg brukt et Til/Fra-stempel fra Papirdesign. Jeg oppdaget litt sent at bildet mitt av baksiden er litt uklart, men pakkelappen er jo gitt bort, så jeg kan ikke akkurat ta nye bilder. Også her har jeg brukt rød twine fra Whisker Graphics.

 

Tid for party {Ett trykk}

Hei og hopp! I oktobernummeret av Ett trykk tok vi for oss flere måter å bruke acetat på. Mitt er inspirert av teknikken Jennifer McGuire bruker her. Jeg har ikke dies til formålet som hun har, men dette går fint uten dies også!

Jeg har brukt acetatarket mitt (Heat Resistant acetat fra Hot off the Press) som et vindu på forsiden. Det eneste jeg har gjort på selve vinduet er å stemple og embosse ballongen i svart. Den rosa ballongen er fargelagt med Copics på X-Press It, klippet ut og limt på vinduet, før den har blitt dekket med et lag Wink of Stella glitterpensel. Teksten er et stempel fra Norsk Stempelblad AS, stemplet med Extreme Black blekk fra My Favorite Things.

Når man drar i den lille flappen som stikker ut til høyre forsvinner hele teksten. Den er nemlig stemplet på den hvite kartongen, så det eneste som blir igjen er den rosa ballongen på selve vinduet.

Bak kartongen skjuler det seg nemlig et par kyllinger fra My Favorite Things. De er (som begge ballongene) farget med Copics. Kyllingene er maskert, og bakgrunnen rundt er svertet med Distress Oxide Ink i fargene Peacock Feathers, Cracked Pistachio og Twisted Citron. Jeg har også stemplet noen bursdagstekster fra Norsk Stempelblad AS rundt kyllingene og embosset med hvitt embossingpulver fra Ranger. Dermed blir hele panelet kun ett lag, selv om det ser ut som om kyllingene er limt oppå. Jeg har pyntet kortet superenkelt med paljetter fra Pretty Pink Posh.

God jul {Mo’s Dream Team}

Another Wednesday, another Mo day. Today I’ve got a Christmas card to share with you. Is modern vintage a style? I think it looks kind of vintage, yet modern, but I’ll let you decide. I chose Winter Present, colored her up with Copics and turned her into a fairly clean and simple card.

I chose muted colors with lots of grays in them, diecut my colored panel with a stitched rectangle die from My Favorite Things and sprinkled on chunky white embossing enamel from Stampendous which I heat embossed. It gives the look of falling snow, which I really love for Christmas cards. No pattern, completely random, which really is how snow falls in real life.

I added my panel to my card base using dimensional adhesive without too much dimension. The card base is Classic Kraft cardstock from Papertrey Ink. I stamped a pinstripe stamp from Altenew across it in Scarlet Jewel ink, also from Papertrey Ink.

I tend to add little embellishment clusters on my simple cards, and this one is no different. Part of a mini doily from Doodlebug, some patterned paper diecut with a Docrafts die, a ticket with a white heat embossed sentiment from Papirdesign, and diecut pine branches from patterned paper. I added three Papirdesign crystals as a finishing touch.

Nyt juledagene {Ett trykk}

Hei og hopp! I fjorårets desembernummer av Ett trykk hadde vi en artikkel med flere måter å bruke maskering på. Jeg brukte mange måter å maskere på bare på ett kort, og det er tilfeldigvis dagens lille kort. Jeg startet med å stemple den lille reven min fra Lawn Fawn som jeg fargela med Copics, før jeg lagde en maske av det samme motivet og limte oppå. Jeg stemplet noen bjørketrær fra Mama Elephant og embosset med hvitt embossingpulver før jeg svertet over hele bakgrunnen med forskjellige blå og turkise farger med distress Ink.

Da jeg var ferdig med svertingen fant jeg frem et rent ark og strykejernet mitt, og fjernet embossingen ved å legge det rene arket over embossingen og så stryke. Varmen fra jernet gjør at embossingpulveret fester seg i arket, og motivet du ender opp med da er hvite trær med svertet bakgrunn, men uten embossingen. Alt blir en stor, glatt flate – det hele er litt magisk. Strykejern kan brukes til mer enn bare kjedelige saker!!

Min siste måte å maskere på ble en litt mer vanlig en enn å bruke embossingpulver som du så fjerner. Jeg brukte nemlig en snøfnuggstensil fra Simon Says Stamp og embossingpaste til å lage snøfnuggene på bakgrunnen. Jeg stanset ut et mosegummisnøfnugg med en Sizzix-die og festet sytråd til snøfnugget. Limte snøfnugget på kortet og festet den andre enden av sytråden i den ene hånda til reven – snøfnugget gjør jobben som en slags ballong, og reven kan lande trygt og mykt på bakken, som er stanset ut med en die fra Lawn Fawn. Teksten fra Norsk Stempelblad AS er stemplet på det hvite panelet.

 

Hurra – du har jo bursdag {Ett trykk}

Hei og hopp! I dag har jeg et veldig enkelt kort å vise frem, laget til Helt enkelt-artikkelen i oktobernummeret av Ett trykk. Temaet var hvit embossing. Jeg hadde egentig en helt annen plan enn kortet jeg endte opp med, men den første ideen min funket ikke. Da var det bare å starte på nytt med ny idé. Jeg svertet forskjellige farger Distress Oxide-blekk på en bit hvit kartong og lot det tørke (hjalp til litt med varmepistol, jeg er for utålmodig til å la det tørke på egen hånd). Jeg stanset ut panelet mitt med en sirkeldie fra My Favorite Things, stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med VersaMark og embosset med hvitt embossingpulver fra Ranger.

For å gi litt interesse til bakgrunnen på mitt veldig enkle kort trykket jeg VersaMark gjennom en stensil fra Simon Says Stamp og embosset med iriserende embossingpulver fra JudiKins. Jeg limte tekstpanelet mitt på kortbasen med 3D-teip og satte på noen paljetter fra Pretty Pink Posh som en siste finish.

Christmas hugs {Mo’s Dream Team}

Another Wednesday, another Mo creation. This time I colored up Chimney Sweep really quickly, fussy cut him and glued him to my background. Simplicity is key when you’re strapped for time, right?

As usual, I colored my image with Copics. I grabbed some colors that were already out on my desk – no surprise that lots of blue markers were among them. The snowflake background is diecut with a Hero Arts die, and I added rock candy distress glitter in the holes left behind by the die. Unfortunately, glitter and photographs are a bad match, so it doesn’t really show up in the photos.

I stamped and heat embossed Juleklem (Christmas hug in Norwegian) on a piece of Blueberry Sky cardstock before diecutting it with a fishtail flag frame die from My Favorite Things. I stamped til deg (for you) on a white piece of cardstock using Blueberry Sky ink and diecut that, too. The stamps are from a new Huldra designstudio stamp set.

I added both my banners with foam tape and finished the card off with a few blue enamel dots from Papirdesign.

God jul og godt nytt år {Papirdesign}

Hei og hopp!

I dag har jeg et enkelt julekort å dele. Noen ganger er det enkle det beste, ikke sant? Jeg har laget et A2-kort med en bit av et mønsterark, en die jeg har stanset ut flere ganger, litt glitter og noen krystaller. Av og til trenger man ikke mer.

Jeg valgte arket Stjerneklar fra Papirdesign, som er et blått ark med mange små stjerner på – perfekt til en bakgrunn som denne.

Jeg stanset ut dieen fire ganger i hvit kartong og limte dem oppå hverandre for å få teksten litt stødig og til å vises ekstra godt på kortet. Det øverste laget dekket jeg med distressglitter, men det vises dessverre ikke så godt på bilder.

Da teksten var limt på pyntet jeg veldig enkelt med noen krystaller, og det er faktisk hele kortet – veldig enkelt, lett å masseprodusere hvis man ønsker det, og det er også veldig fort gjort å finne en annen bakgrunn eller stanse ut teksten i en annen farge.

Papirdesignprodukter brukt:

Ark:

Hjem til jul – Stjerneklar PD 18516

Dies:

God jul og godt nytt år PD 18468

Annet:

Krystaller, sort, nr. 870

Røde bær {Ett trykk}

Hei og hopp! Jeg har et nytt julekort å vise frem i dag, publisert i årets Julehilsen, som er en spesialutgave av Ett trykk.

Kortet skulle stå i stil til det forrige julekortet jeg viste frem, så jeg har valgt papirer fra Joyous Winterdays-kolleksjonen til Maja Design også på dette kortet, men her har jeg introdusert litt rødt i tillegg. Som på det forrige kortet har jeg fuktet og krøllet kantene, og også som på det forrige kortet finner jeg kun dette ene bildet av kortet på PCen min. Jeg skjønner ikke helt hvor jeg har gjort av resten.

Motivet kommer fra Studiolight og er stanset ut med en die fra My Favorite Things. Kakeservietten bak er stanset ut i kraftkartong med en die fra Studiolight, og grenene er stanset ut med en die fra Papirdesign. Ellers har jeg pyntet enkelt med røde bær fra Kort & Godt som jeg har tatt litt hvit gesso på, og et barkehjerte fra Prima.

Juletre {Ett trykk}

Hei og hopp! I fjorårets desembernummer av Ett trykk hadde vi fokus på adventskalendere. Jeg lagde to bidrag til artikkelen, dagens lille tre er et av dem.

Jeg brukte rester fra Greetings from the North Pole-serien til Pion Design til treet mitt. Jeg tror det må være favoritten min av alle juleseriene Pion Design har laget – fargene er helt perfekte til jul og det samme er mønsterne.

Jeg har stanset ut tallene mine med dies fra KaBoks. Alle tallene er dekket med distressglitter. Det vises dessverre ikke så godt på bildene, men gir en herlig frostet effekt i virkeligheten. Samtlige tall er limt på sirkler av mønsterark, som igjen er limt på scallopsirkler i kartong og proppet opp fra fronten av hver lille eske.

Alle lukene åpnes i fronten, og jeg har satt på små snøfnugg laget med en die fra Marianne Design her og der. Snøfnuggene er også dekket med distressglitter.

24. desember-luken har jeg laget litt annerledes. De nye stempelplatene til Norsk Stempelblad AS som Åshild lagde i fjor var ferdig akkurat i tide til at jeg kunne bruke et av dem på den siste luken min. Jeg stemplet med VersaMark og embosset med hvitt embossingpulver rett på mønsterarket på fronten av luken.