Hei og hopp!
Jeg lager julekort jevnt og trutt hele året, men likevel er jeg ikke i mål med kortene for i år, så i dag har jeg et enkelt julekort å by på. Dette kortet kan gjøres enklere og mer masseproduksjonsvennlig hvis man velger et mønsterark uten så veldig mye mønster istedenfor å sverte bakgrunnen som jeg har gjort her. Å sverte bakgrunner er tidkrevende.
Jeg brukte granbardieen til å stanse ut tre kranser i hvit kartong som jeg limte oppå hverandre litt vilkårlig. Jeg brukte veldig lite lim, for jeg ville ha litt dimensjon og liv i den ferdige kransen, og det får man ikke hvis man bruker lim på hele.
Jeg stemplet en tekst fra en av de nye stempelplatene og embosset i hvitt før jeg svertet med forskjellige farger blått blekk på hele panelet. Hvitt og blått er favorittkombinasjonen min til juekort, så jeg pyntet veldig enkelt med noen lyseblå krystaller og sa meg ferdig med hele kortet.
Papirdesignprodukter brukt:
Stempler:
Dies:
Granbar, krans PD 17315
Annet:
Ellers har jeg brukt kartong fra Papertrey Ink (Stamper’s Select White), blått Distress Ink i fargene Stormy Sky, Faded Jeans og Chipped Sapphire i tillegg til fargen Spring Rain fra Papertrey Ink. Jeg har også brukt super fine detail emossingpulver i hvitt fra Ranger og Chunky White embossing enamel fra Stampendous.
Håper du fikk noen ideer til enkle julekort hvis du fremdeles har mange kort igjen å lage før jul og liten tid. Varme juleklemmer fra meg.
Jeg er den på designteamet til Ett trykk som lager mest CAS-kort. Det var derfor naturlig at jeg fikk ansvaret for CAS-kortene i fjorårets Julehilsen og lagde CAS-kort selv. På dette kortet svertet jeg en bakgrunn med forskjellige blå og turkise farger distress ink, før jeg embosset en tekst fra Papirdesign i hvitt.
Jeg ville lage et shakerkort, så jeg stanset ut flere sirkelrammer i kartong som jeg limte oppå hverandre, limte en acetatsirkel oppå og en diecut dekket med distressglitter på helt øverst. Dieen jeg har brukt kommer fra Memory Box. Jeg fylte shakerboksen min med glassglitter fra Melissa Frances og pyntet resten av kortet veldig enkelt med snøfnugg stanset ut med en die fra Marianne Design og dekket med det samme glitteret jeg brukte på den runde snøfnuggrammen min.
Jeg svertet Distress Oxide (Picked Raspberry, Fossilized Amber, Twisted Citron, Cracked Pistachio, Peacock Feathers og Salty Ocean) på et panel Stamper’s Select White kartong og sprutet litt vann over. Jeg stanset ut den superkule hallo-dieen til Papirdesign flere ganger i den samme hvite kartongen og limte dem på det svertede panelet før jeg limte det til kortbasen min.
Jeg stanset ut et par halloer til i svart kartong og limte dem oppå hverandre for litt dimensjon, med skyggen stanset ut i vellum under. Jeg dekket det svarte først med et strøk Wink of Stella, så et tykt lag Glossy Accents, før jeg limte det hele på den hvite tagen min, som igjen er satt på resten med 3D-teip.
Jeg pyntet det hele veldig enkelt med Juvo Jewel Drops i Fargene Rosewater, Limoncello, Key Lime og Sea Breeze.
Jeg printet ut et blomstermotiv fra Make It Crafty to ganger, en gang i full styrke på X-Press It blending card, og en gang med svakere strek på gul kartong fra Papertrey Ink. Jeg fargela fullstyrkeversjonen med Copics og stanset ut et rimelig stort sirkelhull fra midten av motivet. Jeg gjorde det samme på den gule kartongen. Dermed kunne jeg bruke en bit av hver på hvert kort.
Jeg limte på det ferdig fargelagte panelet mitt på en gul kortbase med 3D-teip på hele baksiden, så det skulle få litt dimensjon. Den utstansede gule sirkelen ble limt rett på kortbasen og danner resten av motivet, selv om det ikke er fargelagt. Jeg stanset ut bokstavene til ordet takk med et Tim Holtz-alfabet fra Sizzix, fire ganger i hvit kartong og ett lag øverst i X-Press It, som jeg fargela med den samme rosakombinasjonen av Copics som jeg brukte på motivet. Jeg limte alle lagene til bokstavene oppå hverandre og limte dem fast midt i sirkelen.
Jeg brukte to plater fra Norsk Stempelblad AS til å lage tekstremsen som er på den svarte kartongen. “du er den du er” kommer fra
Elin gjør ting hun ikke kan. Jeg er vant til å bruke Copic-tusjene mine, men det betyr at fargeblyantene mine blir neglisjert. Det har jeg lyst til å endre på, så jeg fant dem frem for dette motivet og farget i vei. Jeg er fortsatt nybegynner, men øvelse gjør mester.
De rosatonene jeg brukte på blomstene passet perfekt til den rosa kartongen fra Papertrey Ink jeg valgte meg (fargen er Hibiscus Burst), og jeg klippet ut deler av motivet for å skape litt mer liv i både motivet og kortet.
Hele det hvite panelet limte jeg på med masse 3D-teip for dimensjon, og den embossede tekststrimmelen limte jeg på litt lavere 3D-teip. Jeg pyntet kortet relativt enkelt med svarte krystaller fra Papirdesign.
Midten av blomstene har jeg embosset med iriserende embossingpulver fra JudiKins, så de skinner litt.
Jeg startet med å fargelegge alle monstrene flere ganger i no lines-teknikk med Copics. Jeg stemplet alle fem monstrene på én gang i Mistien min, så da alle monstrene var ferdig fargelagt var det lett å stemple øyne og munn på riktig sted med svart blekk.
Da alle monstrene var ferdig fargelagt og stemplet, klippet jeg dem ut for hånd før jeg farget kutteflaten på hver av dem i farge som ble brukt på monsteret.
Det var på tide å lage resten av kortet, og jeg skjærte et panel til 4 1/16 x 5 5/16″, som jeg så stanset ut en sirkel fra langt oppe midt på. Deretter brukte jeg en impression plate for å lage struktur i kartongen. Jeg stemplet en tekst fra monsterplaten rett på kortbasen og limte panelet med sirkelhullet på kortbasen med masse 3D-teip.
Jeg danderte monstrene mine rundt sirkelåpningen og limte dem på med sterkt, flytende lim før jeg la på Glossy Accents på øynene.
Bare for moro skyld stemplet jeg et av monstrene på innsiden med lysegrått blekk fra Papertrey Ink. Fargen heter Soft Stone, og det er samme blekk jeg brukte da jeg stemplet monstrene.
Til slutt en liten oversikt over tusjene jeg har brukt på monstrene mine.
My box is just over 5 x 5″, and about 2 3/4″ tall, meaning there’s lots of room for candy inside – half the fun of Halloween, right? I went with bright, in your face Halloween colors and added a couple of bats to embellish slightly.
A closer look at my image. This was such a joy to color, even in orange with lots of pumpkins. I don’t like the taste of pumpkins, but they’re fun to color, and I feel like I struck gold with my orange combo. Doesn’t really happen a lot, as I’m not usually one to color orange, but I love how they turned out.
I put some diecut letters on the side of the lid and the box itself. I diecut the letters from black craft foam and also from the patterned papers and glued them together. Added a few purple Papirdesign enamel dots as a last touch.
Here are the colors I used for my image. I can’t remember the last time I entered a challenge, so I thought I would join the 100th challenge over at
Flere måter å bruke tråd på var artikkelen, og jeg brukte en liten bit svart sytråd som ballongtråd til ballongen min, som er limt fast i hånden på den ene feststemte kyllingen. Kyllingene, ballongen og teksten kommer alle fra stempelsettet
Jeg stanset ut et vindu i hovedpanelet med en






Siden kortet mitt hadde såpass mange lag kunne det ikke legges i en konvolutt, så jeg lagde en matchende eske til å legge kortet i.
Jeg har brukt de samme elementene fra kortet på esken. Teksten er skrevet ut fra Photoshop med en farge som matchet den rosa laksefargen på mønsterarkene.
Når kortet er lukket ser det ganske lite ut, det måler i underkant av 4×4″. Jeg har pyntet veldig enkelt med blomster og erstattet midten av de rosa blomstene med perler. Teksten har jeg embosset i hvitt.
Når kortet lukkes opp vises det at det ikke er så lite likevel. Flere paneler med plass til litt relativt flat pynt og litt tekst. Jeg har brukt et ark fra Fremtidsdrømmer-serien som kom tidligere i år, jeg syns disse arkene har så fine farger.
Jeg stanset ut Hipp hurra-ovalen to ganger, en gang i hvit kartong og en gang i mønsterarket. Jeg la bokstavene stanset ut av mønsterarket inni kartongovalen som puslespillbrikker.
På to av panelene inni har jeg stemplet tekster. Begge tekstene er stemplet med blekk fra Papertrey Ink som passet fint til resten av kortet. Noen sommerfugler fant jeg også ut at jeg ville stemple på, de passer veldig fint til sommerfuglene jeg har punchet ut og limt på finérsommerfuglene jeg ellers har pyntet med.
Høyresiden av kortet er en lomme med en tag med plass til en liten hilsen. Jeg har stemplet de samme sommerfuglene også her.