Hooray! {Mo’s Dream Team}

Hi! It’s Wednesday, which means one thing around here: time for another Mo make. I’ve got sooo many wonderful Mo images that I haven’t yet had a chance to use. I’ve decided to remedy that, and first up is Aislinn (yes, I’m going alphabetically, saves me the trouble of having to choose). She’s from the 6 Baby Fairies set. I think it looks like she’s flying, so I’ve made a very simple scene drawing in some clouds around her with my Copics.

I used a word die from Kort & Godt on the bottom of my colored piece, diecut it a second time in craft foam, and glued the two diecuts in place, making sure to keep the center pieces of the Rs and the A, so I could pop them back in.

The card is a standard top folding A2 card made from Papertrey Ink Stamper’s Select White cardstock. It’s my favorite white cardstock of all the different ones I have tried. It’s bright white, heavy weight and folds beautifully. What more could a girl ask for?

I stamped and white heat embossed part of a Norsk Stempelblad AS sentiment on a small strip of X-Press It. Before stamping, I colored my strip with one of the pink markers from my image, so my pinks would match. I finished the card off with a few white crystals from Papirdesign.

Summer’s finally here {Mo’s Dream Team}

Hi. Another Wednesday, and another Mo day for me. Today I’ve got a bright, cheerful, summery card featuring Angelina’s Balloons. Winter lasted forever this year, so I’m very excited about the fact that summer finally seems to have arrived. In fact, there were still a couple of patches of snow on the ground on Sunday, and last night my home town of Oslo was one of the warmest cities worldwide I have listed on my weather app on my phone. The only place that was warmer was New York City. This was around 11 pm CEST, which is only 5 pm in New York, so no wonder it was warmer there.

Back to the card. I colored up my image with Copics and added some grass and a few freehand flowers to ground her. I added tons of Glossy Accents to the balloons, making them super shiny.

I like making my cards simple, so I put her on a standard A2 sized card base made from Raspberry Fizz cardstock from Papertrey Ink, before adding a scrap of a tiny Doodlebug doily, a couple of strips of patterned paper from Maja Design and Papirdesign diecut with dies from My Favorite Things and a couple of tiny staples.

The sentiment is from a stamp set from Norsk Stempelblad AS, stamped with Memento Tuxedo Black. I added a couple of enamel dots, the pink ones are from Papirdesign, the teal from My Mind’s Eye. I added some divine twine and tied it in a bow as my last finishing touch. And that’s my card for today.

Til brudeparet {Papirdesign}

Hei og hopp! Her i Oslo hoppet vi glatt over våren og gikk rett fra vinter til sommer. Sommeren er høysesong for bryllup, og jeg fikk bestilling på et bryllupskort som skulle være uten farger. Bruden vil visst aller helst ha svart brudekjole, så det er litt utenom det vanlige, kan man si. Jeg valgte å lage et relativt enkelt kort med ark fra den nye bryllupsserien til Papirdesign – Bryllupsfest heter den.

Arket Til lykke, grå er ganske mørkt, noe som passer bruden fint, i tillegg til at det gir litt kontraster til den hvite kortbasen og de andre mønsterarkene, som er mye lysere. Sirkelen med teksten stanset jeg ut fra et av utklippsarkene i serien. På kransen har jeg limt krystaller over bærene som er printet i papiret.

Jeg har pyntet veldig enkelt med en peon og noen roser, i tillegg til et par roseknopper. Hjertet har jeg dekket først med glitterpensel, så med Glossy Accents.

Innsidene har jeg laget med det samme oppsettet. Jeg stanset ut en bit av utklippsarket til en pengelomme med en die fra gavekortdiesettet og lagde et relativt stort skrivefelt på den andre innsiden.

Det samme oppsettet også på baksiden. Her har jeg også brukt glitterpenselen min på champagnen i glassene, men det vises ikke så godt på bilder.

Kortet er ikke veldig stort (det måler 4 1/8 x 6 1/8″), men det er relativt tykt. I tillegg til ryggen som alene er 1/4″, er elementer både foran og bak på kortet satt på 3D-puter og 3D-teip, i tillegg til at blomstene bygger en del. Derfor tenkte jeg at det var på sin plass å lage en matchende konvolutt. Jeg tok et av de andre arkene i serien som jeg lagde selve konvolutten av, og pyntet den enkelt med en hjertediecut av det grå arket med prikkene. Jeg skrev ut navn og dato og satte på, og pyntet meget enkelt med en peon og noen krystaller, for å gjenta noen av pynteelementene fra selve kortet.

Papirdesignrodukter brukt:

Ark:

Bryllupsfest – Til de nygifte PD18446

Bryllupsfest – Til lykke, grå PD18448

Bryllupsfest – Skål for brudeparet PD18450

Bryllupsfest – Brudeferd PD18452

Bryllupsfest – Eventyrbryllup PD18455

Dies:

Hjerte 1 PD17231

Gavekort PD18399

Blomster:

Peon, grå Nr. 65

Roser, hvit

Roser, grå 1,2 cm Nr. 57

Roseknopper, hvit 0,7 cm Nr. 15

Annet:

Kakeserviett 10 cm Nr. 816

Krystaller, sort Nr. 870

Jeg håper du ble litt inspirert hvis du har bryllupskort som skal lages, selv om dette var av det litt utradisjonelle slaget med tanke på farger (eller mangel på farger).

Kreativ klem fra Elin

Stemplet bakgrunn {Ett trykk}

Hei og hopp! I februarnummeret av Ett trykk hadde vi stempling av bakgrunner som tema i Flere måter-artikkelen. Jeg brukte et chevronstempel fra Papirdesign som jeg stemplet flere ganger på skrått på en bit med hvit kartong i tre forskjellige farger (Distress Oxide Peacock Feathers, Salty Ocean og Twisted Citron).

Jeg skjærte panelet mitt på skrått og limte en par strimler svart kartong bak for litt kontrast. Jeg satte det hele på en hvit kortbase og sprutet på svart distress paint tynnet ut med litt vann, før jeg embosset en tekst i hvitt på svart kartong som jeg limte på kortet med 3D-puter. Noen dotter fra Papirdesign i farge som matchet den ene stempelfargen min ble brukt som pynt.

Washi washi washi {Ett trykk}

Hei og hopp! I dag har jeg et enkelt kort å vise frem, laget for Helt enkelt-artikkelen til Ett trykk i februar. Temaet var washi. Greit nok det, men jeg har ikke mengder med washi, det er ikke noe jeg bruker. Løsningen for meg var å lage min egen.

Jeg tok Tim Holtz tissue wrap som jeg skjærte i strimler på 1/2″, kjørte gjennom klistremerkemaskinen min og fargela med Copics. Vips, så hadde jeg washi.

Jeg kjørte hvit kartong gjennom BigShot-maskinen min med en impression plate fra Papertrey Ink, da ble det hvite panelet mitt debosset og så med en gang litt mer spennende ut enn vanlig flat, hvit kartong. Jeg la på tre strimler med min hjemmelagde washi, stemplet et stempel fra Norsk Stempelblad AS med Distress Oxide Fossilized Amber, stanset det ut til en sirkel, stanset ut en gul scallopsirkel som jeg monterte teksten på og proppet det hele opp. Det hvite panelet satte jeg på en gul kortbase av kartong fra Papertrey Ink og pyntet enkelt med noen enamel dots fra My Mind’s Eye.

Litt magi {Ett trykk}

Hei og hopp og god fredag! I dag har jeg enda et kort fra Inspirert av-artikkelen i februarnummeret av Ett trykk. Fortsatt er det Laura Bassen som er inspirasjonskilden min.

Laura er veldig flink til å ha elementer som stikker ut fra “hull” på kortene sine, og det er det jeg har gjort her.

Jeg har svertet Distress Oxide Ink på bakgrunnen min (Salty Ocean, Cracked Pistachio og Twisted Citron bak den gule dragen, Cracked Pistachio, Twisted Citron og Fossilized Amber bak den rosa drgen og Fossilized Amber og Picked Raspberry bak den blå dragen). Tanken var å ha kalde farger bak motiver i varme farger og motsatt, samtidig som jeg ville at det skulle se ut som om overgangene var naturlige fra den ene sirkelen til den neste.

Hele det hvite panelet på fronten er satt på 3D-puter, alle dragene, som er fra Magical Dragons-settet til My Favorite Things er fargelagt med Copics, klippet ut og satt på 3D-puter. Jeg har laget øynene ekstra skinnende og svarte med en Glaze-penn og alle vingene har fått et strøk med Wink of Stella glitterpensel, det syns såvidt på den rosa vingen på bildet, men vises bedre i virkeligheten. Til slutt har jeg satt på en tekst fra Papertrey Ink embossed i hvitt på svart kartong.

Mer regnbue {Ett trykk}

Hei og hopp! Vi har kommet fire dager inn i mars, som er den store bursdagsmåneden i vår familie. Både pappa og lillesøs har bursdag i dag, hipp hurra! Hva er da bedre enn et nytt bursdagskort? Dette kortet er ganske likt kortet jeg delte for tre dager siden, men det er noen vesentlige forskjeller.

Som det forrige kortet er dette inspirert av Laura Bassen og laget til Inspirert av-artikkelen vi har i Ett trykk i hele 2018. Laura er sabla god på regnbuer og sverting, men hun er også rå på white space og å proppe opp elementer, og det er det jeg har forsøkt her. Her har jeg svertet med Distress Oxide (Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron, Fossilized Amber), sprutet på litt vann for å få hvite flekker og stanset ut det svertede panelet med en die fra Memory Box. Jeg har laget kortet som et shakerkort der HELE frontpanelet er proppet opp fra kortbasen, så kanten på shakerpanelet går i flukt med resten av fronten. Til slutt har jeg satt på en tekststrimmel med lave 3D-puter. Selve teksten er et stempel fra Papertrey Ink, stemplet og embosset i hvitt på svart kartong, også en Laura-spesialitet.

Glad regnbue

Hei og hopp! Håper du har en bra uke! I dag har jeg et enkelt, fargerikt shakerkort å vise frem. I hvert nummer av Ett trykk i år skal vi i designteamet la oss inspirere av en scrapper hver, og lage to prosjekter inspirert av denne scrapperen. I februarbladet valgte jeg Laura Bassen. Hun er mitt store scrappeidol – kortene hennes er alltid iøynefallende uansett om hun lager de klassisk og elegant eller litt mer barnslig og humoristisk. Hun sniker stort sett alltid inn hele regnbuen om hun kan, og på toppen av det hele har hun en fantastisk personlighet. Selvfølgelig er hun mitt scrappeidol! Vi skulle lage to kort hver, men jeg endte opp med å lage tre – to av dem like, men ulike. Det er et av disse kortene jeg har i dag, og det kortet som ikke ble med i bladet.

Hi, everyone! Hope you’re having a great week! Today, I have a simple, colorful shaker card to share. In each edition of the Norwegian cardmaking magazine Ett trykk this year, each member of the design team chooses one other papercrafter to be inspired by for a new article (aptly titled “Inspired by”). For the February magazine I chose Laura Bassen. She’s my cardmaking idol – her cards are always eye catching, whether it’s a classic, elegant one, or if it’s more childlike and playful. She tends to sneak in the entire rainbow on her cards whenever she can, and to top it off she’s got an amazing personality. No wonder she’s my cardmaking idol! We were supposed to make two cards each, but I wound up making three – two of them the same, but still different. This card is one of those two, and the one card not published in the magazine. 

Laura er dronningen av sverting, så jeg har svertet forskjellige farger Distress Oxide på bakgrunnen min (Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron og Fossilized Amber), og så sprutet vann over for å få de hvite flekkene. Jeg har stanset ut en bursdagsramme fra Memory Box som jeg har lagd til en shakerboks som jeg har fylt med paljetter.

Laura is the queen of ink blending, so I ink blended different colors of Distress Oxide on my background (Picked Raspberry, Salty Ocean, Peacock Feathers, Cracked Pistachio, Twisted Citron, and Fossilized Amber), and then flicked on some water to get the white spots. I diecut a birthday frame using a Memory Box die and turned my frame into a shaker that I filled with sequins. 

Jeg syns jeg måtte ha bittelitt pynt, og Laura bruker mye Jewel Drops, så jeg syns det var den siste lille finishen jeg trengte. Jeg har brukt Jewel Drops i forskjellige farger på de forskjellige delene av panelet mitt, så de skal fremheve fargen bak (Limoncello på det gule, Pale Periwinkle på det lilla, Key Lime på det grønne, Sea Breeze på det turkise, Rosewater på det rosa og Grey Mist på det blå).

I felt like I needed to embellish just a tiny bit. Laura uses Jewel Drops a lot, so I thought that was the final touch I needed. I used Jewel Drops in different colors on the different areas of my background, to enhance the colors (Limoncello on the yellow, Pale Periwinkle on the purple, Key Lime on the green, Sea Breeze on the turquoise, Rosewater on the pink, and Grey Mist on the blue). 

A chemist in the making {Mo’s Dream Team}

Hi, and welcome. It’s Wednesday, which means it’s my turn to try to inspire you over at Mo’s Dream Team blog. My card for today features the brand new image Teen Genius. It exists in several versions, mine is a straight haired boy.

I’m planning on giving this card to my nephew. He turns ten in March, and he loves doing experiments, so I think the image is perfect.

I colored my image with Copics and added Glossy Accents to his glasses, the test tube and the laboratory flask.

I cut my panel down slightly and glued it to a topfolding note card made from Papertrey Ink Limeade Ice cardstock. I stamped some bubbles using the same color ink (the bubbles are really confetti from a birthday stamp set from PTI), and a banner with a Norsk Stempeblad AS sentiment on some foam adhesive. Behind the banner I put a tiny bit of a digital piece of paper from Cathy Zielske, and finished off my card with a few Papirdesign enamel dots.

En mann i sin beste alder {Ett trykk}

Hei og hopp! Håper du har en god helg. I dag tenkte jeg at jeg skulle vise frem et kort som sto i oktobernummeret (2017) av Ett trykk. Vi hadde en artikkel med fokus på herrekort, og siden jeg hadde en bestilling på et bursdagskort slo jeg to fluer i en smekk.

Jeg har brukt papirer fra Play Time-kolleksjonen til Pion Design på kortet mitt. Det er en kolleksjon med ark med barnetema, men jeg syns de passet fint til en 60-åring også. Motivet aner jeg ikke helt hvor kommer fra, men det er fargelagt med Copics. Jeg fikk beskjed om at mottaker av kortet hadde god sans for humor, så jeg syns motivet passet bra.

Jeg har pyntet kortet mitt med “herrepynt” – denne gangen ble det tannhjul og knapper. Knapper er aldri feil. Tannhjulene er stanset ut i flere lag hvit kartong med et lag med mønsterpapir på toppen. Jeg har også brukt et relativt tykt lag med Crackle Accents på tannhjulene for ekstra effekt, selv om det ikke syns så veldig godt på bildene.

På innsiden av kortet måtte jeg jukse litt, jeg hadde nemlig ikke nok av mønsterarkene fra forsiden til å bruke på innsiden også, så her har jeg brukt mønsterark fra Maja Design. De er heldigvis blå og grønne de også, så kortet blir helhetlig likevel. Tekststempelet kommer fra den samme stempelplaten som stempelet på forsiden, som er Til mannen-platen fra Norsk Stempelblad AS.

På baksiden har jeg også brukt et stempel fra den samme platen som ellers på kortet, stemplet med Papertrey Ink Enchanted Evening blekk, som er den samme stempelputen jeg har brukt på alle tekstene.