Hei og hopp. I dag tror jeg er dagen for det siste julekortet for 2017. CAS, no lines, Maja Design, litt Papirdesign og litt Norsk Stempelblad – en ganske herlig kombinasjon.
Jeg har printet ut motivet fra Kinda Cute by Patricia veldig svakt og fargelagt med no lines-teknikk med Copics. Jeg har satt motivet på et mønsterark fra Maja Design og også satt på en 24-button fra Papirdesign.

Øverst i det venstre hjørnet har jeg laget en bitteliten cluster med en bit av en minikakeserviett, to små bannere jeg har laget av mønsterark og noen dotter fra Papirdesign. God jul er et stempel fra Norsk Stempelblad AS som jeg har stemplet og embosset i hvitt. Nesene til Rudolf og snømannen har fått et tynt lag med Glossy Accents. Glossy Accents tar som kjent litt tid å tørke, men det hadde ikke jeg tid til å vente på, for jeg var litt sent ute og det var ikke lenge til postgang da Glossyen først hadde kommet på. Jeg vet av erfaring at varmepistol og Glossy Accents er en dårlig kombinasjon, men kaldluftsfunksjonen på hårføneren funket supert, og jeg rakk å poste kortet fire minutter før fristen.

Som det forrige hvite julekortet jeg viste er dette i A2-format (4 1/4 x 5 1/2″), og jeg har brukt den samme hvite kartongen med trestruktur fra Simon Says Stamp, og også den samme stensilen som på det første kortet til å lage snøfnuggene i bakgrunnen.
Jeg har stanset ut et banner med en die fra Papertrey Ink som jeg har satt på 3D-puter. Det store snøfnugget er stanset ut flere ganger og limt sammen, med glitter på det øverste laget.
For at bokstavene mine, som også er dekket med glitter, ikke skulle bli usynlige på det store snøfnugget, har jeg limt dem på en diecutsirkel laget av vellum. Vellumsirkelen er limt på snøfnugget med sterkt flytende lim på undersiden av teksten for at limet ikke skal vises gjennom vellumen.
Jeg har svertet bakgrunnen med Distress Ink i forskjellige farger og laget et shakerkort. Jeg har pyntet veldig enkelt med snøfnugg stanset ut med en die fra Marianne Design.
Selve shakerboksen har jeg laget ved å stanse ut flere lag med hvit kartong, så et lag med acetat, og til slutt en diecut laget med en die fra Memory Box dekket med glitter. Glitteret inni shakerboksen er glassglitter fra Melissa Frances.
Motivet Reindeer and Snowman kommer fra Kinda Cute by Patricia, er printet ut veldig svakt og fargelagt med Copics med nolinesteknikk. Jeg har valgt å la motivet dekke mesteparten av fronten av kortet.
Kortet ellers er ganske så enkelt. Jeg har stanset ut en rest av et mønsterark fra en gammel Maja Design kolleksjon (Vintage Winter) med en vimpeldie fra Rayher og embosset en tekst fra Papertrey Ink (fra settet Christmas Poinsettia) med hvitt embossingpulver. Vimpelen er satt på 3D-puter, og jeg har ellers pyntet meget enkelt med noen utstansede snøfnugg og et par bjeller fra Darice.
Det ble mange farger på dette kortet. Jeg har også brukt B90, som jeg har laget selv.
Jeg har brukt
På baksiden har jeg brukt noen rester fra en gammel kolleksjon fra Maja Design. Kransen er stanset ut med en die fra Papirdesign, og stempelet jeg har brukt kommer fra en av de nye platene til Norsk Stempelblad AS som ble lansert i høst, nærmere bestemt B06, som er en plate med mange til/fra-stempler.
Jeg har laget kortet mitt i A2-størrelse (4 1/4 x 5 1/2″), og jeg har brukt hvit kartong med trestruktur fra Simon Says Stamp til alt på kortet bortsett fra biten med vellum. Da får jeg samme hvitfarge på alt. Der du ikke ser trestrukturen har jeg brukt baksiden av kartongen, det er nemlig kun trestruktur på den ene siden.
Jeg har laget snøfnugg på bakgrunnen ved hjelp av en stensil og embossingpaste. Resten av kortet er bygget opp med 3D-elementer. Jeg har laget en slags polaroidramme med en vellumbakke inni, stanset ut med en die fra Lawn Fawn. Kjelken, som er stanset ut med en die fra Papertrey Ink, har jeg satt delvis utenfor rammen for litt interesse og bokstavene er stanset ut med dies fra Scrapmagasinet og dekket med Distressglitter.
Biten med vellum gjør at bokstavene jeg har limt oppå ikke blir borte i alt det hvite, samtidig som den gjør jobben sin med å være bakke for kjelken.

Jeg har brukt blomster fra Petaloo, Wild Orchid Crafts, Kort & Godt Hobby og Papirdesign på fronten, i tillegg til englehår fra Mester Grønn. Teksten kommer fra Papirdesign, og er stemplet rett på mønsterarket.
På innsiden har jeg laget det litt renere og enklere. Her har jeg brukt stempler fra Norsk Stempelblad AS og dies fra KaBoks (tallene) og Papertrey Ink.
Baksiden har jeg laget relativt enkel, men med elementer som bordene fra forsiden. Stempelet her kommer også fra Norsk Stempelblad AS. Ordet DU har jeg stemplet på en mørk bit mønsterark, klippet ut og limt på tagen.


I don’t really make Halloween cards, so I had to think of something else for our Halloween article, and this is what I came up with. It’s a box I made for my niece, for her to put Halloween candy in. She’s a huge fan of purple and lilac, so I made my project a little cute with Mo’s
When you open the lid, there’s plenty of room for candy inside.
I made the bat a couple of years ago using black cardstock. I cut the shape of the bat using scissors, then added a thick layer of Wink of Stella trapped underneath an even thicker coat of Glossy Accents. You can sort of see a little of the sparkle in the photo, but it sparkles a lot more in real life. I added a strip that says “scariest of the night” from a piece of Papirdesgn patterned paper, and that’s actually it for my box.
Jeg har brukt nissestempelet fra Nisse med lykt-platen som hovedfokus på forsiden av kortet mitt. Jeg annengangsstemplet stempelet med Memento Summer Sky og fargela med nolinesteknikk med Copics. Jeg vet ikke helt om jeg vil anbefale annengangsstempling med akkurat det blekket, det ble nesten usynlig. Det er en veldig lys blåfarge i utgangspunktet, så førstegangsstempling hadde sikkert vært bra nok.
Jeg brukte den største dieen i Hipp hurra, oval-settet til å stanse ut motivet, og jeg har også stanset ut ordene god jul og limt på snøen min. For å få litt tykkelse på det hele stanset jeg ordene ut fire ganger i vanlig hvit kartong og limte oppå hverandre, før jeg limte en versjon i glitterkartong på toppen. Sølvfargen på glitterkartongen matcher faktisk sølvfargen på snøfnuggchipboardene ganske bra.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Tekstpanelene er stanset ut med den samme dieen som jeg brukte på nissen, og jeg har stemplet noen snøfnugg i blått for å pynte opp litt.
Flere snøfnugg stemplet i den samme blåfargen på baksiden, og også en tekst som passer bra til snøfnuggtemaet.