I juninummeret av Ett trykk hadde vi fokus på bryllupskort i sesongartikkelen. Sommeren er jo høysesong for bryllup, men ett av mine bryllupskort til artikkelen var faktisk med snøfnugg og vintermotiv. Det ble nemlig laget til et par som giftet seg i desember i fjor.
Jeg brukte herlige vinterbruk fra Pion Design på kortet mitt, og krøllet kantene på mønsterarkene for å få det litt mer shabby. Jeg bygde opp alle panelene dobbelt med to matter med kartong bak hver mønsterarkbit og brukte et bilde fra et utklippsark som motiv.

En kakeserviett og litt blonde myker opp uttrykket fra alle rektanglene litt, og snøfnuggene understreker at dette er et vinterkort. De er forøvrig malt hvite og så dekket med glitter. Perlene fra Kaisercraft er i en farge som matcher mønsterarkene, og tekstene fra Norsk Stempelblad AS er satt på tvers av kortet for å få et lite brudd i alle de vertikale panelene. Bølgepappen understreker kraftfargen på basen og bidrar samtidig til å skape litt interesse og dybde.



Selve formen på kortet er stanset ut med en die fra XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate. Jeg har pyntet med blomster fra Wild Orchid Crafts og North Star Design, samt bling fra Kort & Godt, både løs og i midten av de minste blomstene.
Bak motivet skjuler det seg en gjemt tag, stanset ut med en die fra Magnolia. Jeg har stemplet en tekst fra en stempelplate fra Norsk Stempelblad AS med Memento Espresso Truffle blekk. Sløyfen er laget av seam binding farget med Distress Ink i farger som matchet det røde mønsterarket. Knappen er fra Melissa Frances.
Som vanlig når jeg lager kort med GoKreate-dies har jeg byttet om på oppsettet av mønsterark på innsiden av kortet. Ved å gjøre det på denne måten går det akkurat med to mønsterark til et kort. Dieen er for stor til at man får fire paneler ut av ett mønsterark, men hvis man stanser ut i motsatte hjørner går det akkurat til at man får et kvadrat igjen som man kan bruke på innsidene. Teksten her kommer også fra Norsk Stempelblad AS.
På dette kortet har jeg brukt analoge farger. Analoge farger er farger (gjerne tre) som ligger ved siden av hverandre på fargehjulet. De skaper ofte veldig rolige og balanserte design og er enkle å jobbe med.
Jeg startet med å blende tre farger distress ink på hvit kartong. Med stick-it på baksiden stanset jeg ut stjernedieen fra Papirdesign og gjorde mitt beste for at bitene ikke skulle komme helt fra hverandre når jeg tok bitene ut av dieen. Jeg stanset også ut en i hvit med stick-it bak og en i hovedkartongen som hele stjernepuslespillet mitt skulle plasseres i.
Med alle bitene satt sammen til et slags bilde svertet jeg kantene på hovedpanelet lett med distress ink og satte det på lave 3D-puter på en hvit base. Jeg stemplet en enkel tekst med VersaMark og distress ink på et banner og satte på noen enamel dots. De pynter opp og drar samtidig øyet til teksten, en ganske effektiv måte å lage fokus på på et kort som er ganske enkelt.
Jeg har brukt mønsterark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design, og papirposen min er en kraftfarget liten papirpose med plass til en tag nedi.
Tagen har jeg stanset ut med en die fra Magnolia, og stemplet med stempler fra A04-platen til Norsk Stempelblad AS. De små hjertene kommer fra midten av sommerfuglene, som er stanset ut med en die fra Papertrey Ink. Båndet, knappen og blekket jeg har brukt til å stemple teksten er også fra PTI.
Papirene er fuktet i kantene og krøllet for litt dimensjon, og jeg har også splattet litt hvit maling på kortet for litt mer liv.
Kortet mitt er digert, ene og alene fordi teksten var så bred. Akkurat den fonten var den jeg syns passet best til roboten min, så da ble resten av kortet (selv om det er uhyre enkelt) basert på det.
Mønsterarket og chipboardelementene kommer alle fra Kaisercraft. Teksten fra Norsk Stempelblad AS er embosset i hvitt, og på det hvite panelet har jeg sprutet bittesmå dråper med Dylusions i fargene Squeezed Orange, Fresh Lime og Black Marble.
Ny onsdag, og det betyr 

Jeg har brukt de samme mønsterarkene som på forsiden inni kortet, bare i motsatt rekkefølge. Også her har jeg brukt et stempel fra B02-platen til NSB stemplet med samme farge blekk som på forsiden.
Dagens kort er et veldig enkelt et. I aprilnummeret av Ett trykk hadde vi fokus på guttekort, og dette er et av mine bidrag.
Jeg har fordelt forskjellige farger Dylusions-maling (Lemon Zest, Fresh Lime, Cut Grass og Vibrant Turquoise) på en våt engangsklut fra Jordan. Engangskluten er så lagt flat på hvit kartong, før fargen i kluten er presset ned i det hvite arket med en bonefolder.
Som en siste lille finish sprutet jeg bittesmå dråper svart Dylusionspray over hele bakgrunnen min med en nesten helt tørr pensel. Stemplet en tekst og satte på litt Divine twine som pynt.
Det er onsdag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på
Bak motivet på forsiden har jeg gjemt en tag som jeg har stemplet en tekst fra Julehilsen-platen til Norsk Stempelblad på. I tagen har jeg festet et bånd og en bjelle som lager herlig julelyd.
Når kortet er oppreist kan man se litt av innsiden. Jeg hadde to ferdige paneler i full størrelse som jeg hadde planlagt til et kort for lenge siden, men ikke brukt, og nå bød sjansen seg, så da var det bare å kjøre på.
Jeg har brukt mer eller mindre det samme oppsettet på innsidene mine, her har jeg stemplet et gammelt NSB-stempel på et panel jeg har stanset ut med en ny die fra Papirdesign.
Jeg har gjort det enkelt på baksiden og bare satt på en tag på de andre lagene mine med mønsterark.


