Tagkort

Tilbake fra ferie, så da blir det forhåpentligvis litt kortere tid mellom blogginnleggene fremover.

Yasmine hadde gått tom for farge på en av Copic-tusjene sine for en stund tilbake, og istedenfor å bestille refill i godtebutikken når man ikke skal ha noe annet og likevel må betale 69 kroner for porto lurte hun på om jeg ikke kunne kjøpe en refill en gang jeg var innom, siden jeg til stadighet tar meg småturer til Bikuben likevel. Med refillen som ble sendt nordover fulgte også et kort, jeg kunne jo ikke BARE sende en refill i en konvolutt, måtte gjøre litt ekstra ut av det hele.

Back from vacation, hoping that my updates will be more frequent for a while.

Yasmine was running low on one of her Copics a while back. Instead of ordering Various Ink from the candy store when that was all she needed, she asked me if I could buy one for her the next time I stopped by Bikuben, saving her a ton in postage. Along with the Various Ink I sent further North was this card. I felt I couldn’t JUST send her the Various Ink, I had to go the extra mile.

Hele kortet er kun laget i glatt bazzill, noe i kraft, resten i hvitt. Selve basen på kortet er laget med en die fra TH Alterations (Tag & Bookplates), kortet er brettet før jeg stanset ut tagen så tagen ble dobbel. I tillegg har jeg stanset ut to tager til med samme die som jeg har limt på forsiden og baksiden av kortet. Disse har fått en herlig behandling med Inkssentials Ink Refresher-teknikken som Tim Holtz viste frem på demo på Bikuben i slutten av februar. Hele tagen ble sprayet med Ink Refresher før jeg gned det hele godt inn med en finger, krøllet papiret ordentlig godt i hånden min og rettet det ut igjen. Ink blending tool med fargen Weathered Wood ble påført hele tagen og fargen kommer tydelig frem i sprekkene som oppsto.

Kraft-tagen er stemplet med et tekststempel fra TH i Archival i fargen Coffee før jeg har stemplet et trestempel fra TH (Wallpaper and wood) med vannmerkepute og klarembosset. Seam binding festet med scrapper’s floss fra Karen Foster (farget med distresspute weathered wood for anledningen). Har sydd et korssting i kanten av tagen med det som var til overs av flossen. “Skiltet” er også laget med den samme die’en som den store tagen, teksten inni fra NSS er stemplet med Archival Coffee før jeg har gått over hele med ink blending tool med weathered wood. Brune halvperler brukt som fester til skiltet. Hele forsiden ble så sprayet med Perfect Pearls Mist, men jeg ville ikke ha den shimmer-effekten oppå trestrukturen, så jeg tok litt vann på en finger for å gni det av. Resultatet ble at kraftkartongen fliset seg opp pga all fuktigheten, men det gjør det jo enda mer ekte og treaktig, og det syns jeg var litt kult, så det fikk være!!

The entire card is made solely from smooth Bazzill, some kraft, the rest white. The base is made with a TH Alterations die (Tag & Bookplates), the card was folded before i put it through the machine so the tag would be double. I’ve also diecut two tags with the same die that I’ve glued to the front and back of the card. These have gotten a wonderful treatment with the Inkssentials Ink Refresher technique that Tim Holtz demoed at Bikuben at the end of February. I sprayed the entire tag with Ink Refresher before I rubbed it in with my finger, curled the paper up in my hand and straightened it back out. I used an in blending tool with the color Weathered Wood all over the tag, the color is very apparent in the small cracks in the paper.

I’ve stamped the kraft tag with a text stamp from TH in Archival Coffee before I’ve stamped a tree stamp from TH (Wallpaper and wood) with a watermark pad and then clear embossed it. Seam binding attached with scrapper’s floss from Karen Foster (colored with distress ink Weathered Wood for the occasion). I’ve sewn a cross stitch at the edge of the tag with what was left over of the floss. The “sign” has also been made with the same die as the big tag, I’ve stamped the text from NSS with Archival Coffee before I’ve gone over the whole thing with ink blending tool with Weathered Wood. Brown pearls used to attach the sign. I sprayed the entire front with Perfect Pearls Mist, but I didn’t want the shimmery effect on top of the wood structure on the kraft, so I took some water on a finger and rubbed it off. The paper started to peel because of the moisture, it looks even more authentic and wooden like this, I like it!!! 

Innsidene på selve kortet. Flere stempler fra TH, stort sett fra Attic Treasures-platen her, noen stemplet med distressputer og klarembosset (kantene), noen stemplet med distress markers (sommerfuglene), noe stemplet med vannmerkepute og embosset med hvitt (lommen) og noe stemplet med vannmerkepute og klarembosset (kraft-tagen). Alle kanter er svertet med Weathered wood, i tillegg til at de er rufset.

The insides of the card itself. More TH stamps, mostly from the Attic Treasures set, some stamped with distress pads and clear embossed (the edges), some stamped with distress markers (butterflies), some stamped with a watermark pad and embossed with white (the pocket) and some stamped with a watermark pad and clear embossed (the kraft tag). All the edges are inked with Weathered Wood in addition to being distressed.

Yasmine har flere ganger kommentert de bittesmå tagene jeg ofte bruker på mine kort, så jeg la noen i en lomme på innsiden av kortet og håper hun kan bruke de på et vis!!

Yasmine has made several comments on the tiny tags I often use on my cards, I put some in a pocket on the inside of the card and hope that she can find a use for them!!

På baksiden har jeg brukt samme “Ink Refresher-krølleteknikken” (heretter omdøpt til IRK-teknikken) som på forsiden, men jeg har stemplet sommerfuglene først, i de fire forskjellige blåfargene som finnes i distress markers (husker ikke navnene i farten) og en brunfarge. Trykkene blir ikke så skarpe når man gnir Ink Refresher utover arket, men det behøves heller ikke, de er fine når de er litt diffuse også syns jeg. Ink blending tool med weathered wood har også blitt gnidd godt utover her, før hele baksiden har blitt sprayet med Perfect Pearls Mist. Og det er i grunnen hele kortet!

On the back I’ve used the same Ink Refresher curling technique (from now on known as the IRC methoc) as on the front, only I’ve stamped the butterflies first in the four different blues that the distress markers come in (don’t remember the names right now) and a brown. The images aren’t very sharp after rubbing Ink Refresher over the cardstock, but that’s not necessary either, they’re nice when they’re a little blurry like this. I’ve used an ink blending tool with Weathered Wood across the tag before spraying the entire back with Perfect Pearls Mist. And that’s basically it! 

Advertisements

4 thoughts on “Tagkort

  1. Kjempe flott kort. Her fikk jeg noen ideer til mine dies og stempler også. IRK-teknikken er kjempe fin – husker den godt fra demoen 🙂

  2. NYDLIG tag kort. Skikkelig stilig 🙂 Det ser ut som du har brukt Chipped Sapphire, Faded Jeans, Weathered Wood og den siste er jeg litt usikker på syns nesten det ser ut som pumice stone?

  3. Denne er bare så stilig!! Den teknikken ga et fantastisk resultat. Det var riktig stilig med alle TH-stemplene her og der. Og de stingene du har sydd inni tagen var tøff. Tusen takk igjen 🙂 Jeg skal garantert bruke noen av de små tagene du har sendt meg. De kommert på et prosjekt i nær framtid vil jeg tro.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s