Da er det plutselig onsdag igjen, og tid for å inspirere på Dream Team-bloggen til Mo Manning.
It’s suddenly Wednesday again, which means it’s my turn to inspire on Mo Manning’s Dream Team blog.
Denne gangen har jeg et taglommestaffelikommodekort å vise frem, laget på DT-helg sammen med Ett trykk-jentene for halvannen uke siden. Jeg har fargelagt Young Love med Copics og kombinert med papirer fra Maja Design.
This time I’ve got a tag pocket easel dresser card to show you, made a week and a half ago, when most of the DT girls at Ett trykk spent a long weekend at Annie’s house. I colored Young Love with Copics and combined it with Maja Design papers.
Jeg syns ikke jeg hadde plass til navn eller tall på forsiden av “kortet” mitt, så jeg stanset ut tall og satte på tagen, så ingen skal glemme hvor gamle jubilantene ble.
I didn’t think I had room for names or numbers on the front of my “card”, so I diecut numbers that I added to the tag.
Noe av det fine med DT-helger er at man kan låne litt utstyr av de andre. Man får brukt ting man ikke har selv, og her har jeg lånt dies fra Elsi og Cathrine, i tillegg til at de store blomstene også kommer fra en av dem.
One of the many great things with DT weekends is that you can borrow some stuff from the other girls and use things you don’t have in your own stash. I borrowed some dies from Elsi and Cathrine to make my card, and the two large flowers are also from one of them.
Artikkelen hadde fokus på akvarell og spray. Jeg har ikke spesielt mange sprayer siden jeg ikke er så veldig glad i gris og søl, men man kan ha det gøy med stempelputer og akvarellark, og det er akkurat det jeg har lekt med. Jeg har nemlig inksmooshet med Spring Rain, Blueberry Sky og Enchanted Evening blekk, alle tre blåfarger fra Papertrey Ink, på 300 g akvarellark fra Daler Rowney.
Da jeg var ferdig med inksmooshingen min og den var knusktørr stemplet jeg en tekst fra Norsk Stempelblad AS med VersaMark og embosset med Frost embossingpulver fra Inkido. Det er et hvitt embossingpulver med masse glitter, så det skinner fint. Jeg sprutet litt Copic Opaque White blandet med vann og litt blandet med vann og Perfect Pearls pulver over hele panelet, limte på noen bittesmå snøfnugg jeg stanset ut med Snow Flurry Punch All Over the Page-punchen (si det ti ganger fort) til Martha Stewart, satte hele panelet på mosegummi for litt dimensjon og limte det på en base av Enchanted Evening kartong. Ferdig.
Kortet er et tag slider-kort. Den lille biten med blonde som stikker opp med bjellene på det første bildet drar man i, og vips, så får man dette. Tagen er nemlig festet i et slags staffeli som motivet er satt på. Kult, ikke sant?
Den søte snømannen er fargelagt med Copicfarger som matcher mønsterarkene fra Maja Design. Jeg har stemplet diverse tekster fra Norsk Stempelblad AS og pyntet veldig enkelt med noen perler. Snøen er snow paint jeg har malt på med pensel.
Følgende Copics er brukt på motivet/I’ve used the following Copics on the image:
I augustnummeret av Ett trykk hadde vi fokus på mixed media-kort. Mixed media er så absolutt ikke meg, jeg hater jo å bli grisete på fingrene, men jeg fikk jo til noen kort. Dette er ett av dem.
Jeg har bygget opp lag på lag med kakeservietter, litt cheesecloth og bølgepapp, før jeg har lagt chipboard på toppen, også malt lilla.
Tekstene kommer fra Norsk Stempelblad AS og tilhører et og samme stempel fra
Arkene kommer fra Pion Design og det gjør også den røde kartongen jeg har stanset ut. Jeg har også stanset ut noen snøfnugg, som egentlig er alt jeg har pyntet med i tillegg til hjertene, som også kommer fra et av mønsterarkene i den samme serien som jeg har brukt på resten av esken.
Denne gangen har jeg brukt
Kortet skal sendes i posten, så jeg har prøvd å unngå å bruke for mange elementer som bygger. Siden det er et posekort er det jo flatt i utgangspunktet, men noe måtte jeg likevel pynte, så jeg har knytt en blondesløyfe, satt på en diecut og noen blomster. Den største kommer fra Papirloftet, den minste fra Kort & Godt og den i midten fra Wild Orchid Crafts.
Tagen nedi gjorde jeg veldig enkel. Jeg stemplet noen flere hashtagstempler og lagde en pyntebord øverst med en punch fra Martha Stewart.
Baksiden gjorde jeg også veldig enkel, her har jeg brukt en tekst fra Norsk Stempelblad AS som jeg har stemplet og embosset med klart embossingpulver.
I dag har jeg nok et eksempel på “Elin gjør ting hun ikke kan”-kort. Mixed media er så absolutt ikke typisk meg, jeg hater jo å grise til fingrene mine. Likevel ble det tre mixed media-kort på meg i augustnummeret av Ett trykk, og dette er kort nummer to. Denne gangen ble det ikke papp som grunnlag for alt griseriet, men et mønsterark fra Bo Bunny.
Jeg har bygget opp kortet for det meste på høyresiden med farget osteklut, en ramme, hjerter fra 3rd Eye malt med de forskjellige fargene, i tillegg til blomster og en stor sommerfugl fra Prima. Blomstene har fått perler i midten.
Til slutt limte jeg på bokstavene, som er klistremerker fra Prima.
Jeg har laget et grønt kort denne gangen. Det er en farge jeg bruker veldig lite, men når Peter Pan er motivet har man liksom ikke noe valg. Arkene kommer fra Fika-kolleksjonen til Maja Design, og jeg har pyntet enkelt med tannhjul fra Wycinanka som jeg har farget grønne med Copics.
Innsidene har jeg gjort veldig enkle. Hashtagstemplene kommer fra North Star Design, de er stemplet med Memento Bamboo Leaves, noen som andregenerasjonsstempling.
Jeg har også brukt noen stjernestempler. De kommer fra Stampers Anonymous.
Baksiden gjorde jeg veldig enkel. En tekst fra North Star Design, stemplet med Cottage Ivy og flere stjerner spredt rundt.

Kortet er i størrelse A2 (4 1/4 x 5 1/2″) og jeg har brukt Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp til basen min. Jeg stemplet et sommerfuglstempel fra en stempelplate fra North Star Design fem ganger over hverandre med VersaMark og embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Når du smelter pulveret blir det gjennomsiktig med kjempemasse glitter. Teksten embosset jeg i hvitt, og jeg brukte en hvit bit Bazzill bak hovedpanelet mitt for å ta igjen det hvite.
Stempelteksten er egentlig på kun én linje, men jeg har klippet stempelet mitt i to (det gråter ikke når man gjør dette, jeg lover), så jeg får flere bruksmuligheter. Her ser du også glitteret på sommerfuglene litt bedre.