Det er onsdag, og min dag på Dream Team-bloggen til Mo Manning. Dagens kort er publisert i juninummeret av Ett trykk, der vi hadde en artikkel med fokus på pynt av alle fire sider på et kort. Jeg pynter stort sett alle sidene på kortene mine uansett, så dette var hjemmebane for meg.
It’s Wednesday and my day on Mo Manning’s Dream Team blog. Today’s card was published in the June issue of Ett trykk, which featured an article focusing on decorating all four sides of a card. I usually decorate all the sides of my cards anyway, so this was home turf for me.
Jeg har fargelagt Mummu med Copics og så stanset ut panelet med en ovaldie fra Kort & Godt. Papirene jeg har brukt er Exuberance of flowers in bloom og a Romantic picnic in the Park fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design og Cuddly fra Vintage Baby-kolleksjonen. Bannerne er stempler fra Bitty Banner-settet til Waltzing Mouse Stamps, og jeg har pyntet enkelt med knapper fra Papertrey Ink.
I colored Mummu with Copics and diecut the panel with an oval die from Kort & Godt. The papers I used are Exuberance of flowers in bloom and a Romantic picnis in the Park from the Sofiero collection by Maja Design and Cuddly from the Vintage baby collection. The banners are stamps from the Bitty Banner set from Waltzing Mouse Stamps, and I embellished just a little bit with buttons from Papertrey Ink.
Den lille “Hurra”-teksten kommer fra et stempelsett fra Norsk Stempelblad AS, annengangsstemplet med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. De små sommerfuglene har jeg punchet ut med en Martha Stewart-punch i både kartongen og det ene mønsterarket. Jeg har brettet vingene på mønsterarksommerfuglene tilbake for at den mørkere kartongen skal vises. Som kropp har jeg brukt bittesmå perler fra Kort & Godt som jeg har limt på med Multi Medium Matte fra Ranger.
The little “Hurra” text is from a Norsk Stempelblad AS stamp set, using second generation stamping with Autumn Rose ink from Papertrey Ink. I punched the little butterflies using a Martha Stewart punch in both the cardstock and one of the patterned papers. I folded the wings of the patterned paper butterflies a little bit back to showcase the darker cardstock a little bit. As the bodies I used tiny pearls from Kort & Godt that I glued on using Ranger Multi Medium Matte.
Innsidene har mer eller mindre samme oppsett, men jeg har pyntet så det ikke blir helt likt.
I used more or less the same layout on the insides, but I embellished them in a way to make them a little bit different from eachother.
Bursdagsteksten kommer fra North Star Design og er stemplet med den samme stempelputen som jeg har brukt ellers. Den eneste forskjellen er at stemplingen her er i full styrke.
The birthday sentiment is from North Star Design. I stamped it using the same stamp pad that I used for the rest of the card. The only difference is that the stamping here is the full strength.
Carpe diem-stempelet kommer også fra North Star Design, det er et av stemplene på Lykke-platen. Det er fremdeles den samme stempelputen som er brukt, bare annengangsstemplet igjen.
The Carpe diem stamp is also from North Star Design, still the same ink pad, but using second generation stamping again.
Flere bannere og sommerfugler på baksiden, og nok en tekst fra North Star Design.
More banners and butterflies on the back of the card, and another North Star Design text.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt. Jeg har også brukt R80, som er en farge jeg har laget selv.
As usual I finish with the colors I’ve used for my image. I also used R80, which is a color I’ve made myself.
Vi har kommet halvveis i august allerede, og det er på tide å begynne med en ny utfordring hos
Kortet jeg har laget denne gangen er av den sommerlige, blomstrete typen. Jeg koste meg med dette Flwers in Vase-motivet fra Mo Manning, som jeg printet ut i 10% opacity fra Photoshop og fargela med no lines-teknikk.
Jeg brukte det samme oppsettet på innsiden av kortet, og stemplet tekstene fra Norsk Stempelblad med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. Noen flere blomster og perler, bare for å pynte opp bittelitt.
Baksiden er også enkel med tekst fra Norsk Stempelblad AS. Her har jeg ikke pyntet med noen blomster, ganske enkelt fordi det skal være lettere å skrive på panelet på innsiden av kortet. Når jeg pynter bak med blomster blir det litt klumpete og ekkelt å skrive inni, så jeg droppet det her.
Det er onsdag i dag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på 
Et nytt kort fra meg i dag, publisert i juninummeret av Ett trykk. Jeg har printet ut digitale papirer til dette kortet fra Cathy Zielske og de digitale Seafoam og Midnight-kolleksjonene til Project Life.
Jeg har laget vimpler av alle mønsterarkene og noen har jeg til og med diecuttet med en bannerdie fra Papertrey Ink. Den kutter ut mange småstjerner fra en vimpel, og stjernene har jeg brukt som pynt på kortet. Den lille firkantede tagen nesten helt til høyre er diecuttet med Tiny Tags-dieen til Papertrey Ink, og stjernen jeg har limt på den er stanset ut med en die fra Kort & Godt. Jeg har satt maljer i alle bannerne og trædd natural twine gjennom dem. Jeg har også satt på en tretag fra Søstrene Grene og to treklyper fra Kort & Godt som en siste liten pynt.Teksten fra Grattisplaten til Norsk Stempelblad AS er stemplet med Soft Granite blekk fra Hero Arts.
Det onsdag, og det betyr
Selve kortet er stanset ut med en die fra GoKreate, jeg er så glad i disse, de pynter liksom opp helt på egen hånd bare med fasongen. Jeg har lesset på med blomster fra Wild Orchid Crafts, Kort & Godt og North Star Design, sneket inn noen pyntebær fra Kort & Godt og Magnolia og til slutt satt på perler og bling fra Kort & Godt.
Kortet åpnes på midten, jeg ville gjøre det litt annerledes enn standard topp-/sidebrett. Jeg stemplet initialene på brudeparet og stanset dem ut til et hjerte, som jeg airbrushet lyseblått, så dekket med glitterpensel og Glossy Accents. Teksten kommer fra Kort & Godt, stemplet med Papertrey Ink Blueberry Sky.
På innsidene har jeg flere Kort & Godt-stempler, i tillegg til et annet av de fantastiske arkene fra Vintage Romance-serien til Maja Design.
Baksiden gjorde jeg veldig enkel, enda en tekst fra Kort & Godt og noen blomster.
For noen uker siden fikk jeg bestilling på et bursdagskort til en mann som blir 70 år, dyrker grønnsaker og er glad i å grave i jorda.
Som vanlig har jeg fargelagt med Copics. Denne gangen har jeg brukt Vintage Autumn Basics-papirer fra Maja Design og også en kantdie fra Magnolia.
Jeg stanset ut bokstavene i navnet hans og tallene med dies fra Scrapmagasinet og satte det på en billett stanset ut med en Xcut-die. Jeg la noen hvite blomter og en bit twillbånd i en pose med BG75-refill blandet med vann. Da det var tørt hadde jeg bånd og blomster som matchet motivet mitt. Jeg har lagt perler fra FabScraps i midten av noen av blomstene, og jeg har også limt på grønne biter av en grenkvast fra Kort & Godt her og der rundt blomstene.
På innsidene har jeg stemplet noen poststempler langs kantene av tekstpanelene mine med Spring Rain blekk fra Papertrey Ink. Poststemplene er en blanding av Marianne Design og Basic Grey. Teksten, som er fra Norsk Stempelblad AS, er stemplet med Blueberry Sky blekk, også fra PTI.
På baksiden har jeg gjort det samme som inni. Kantstempling med poststempler i lyseblått, og tekst fra Norsk Stempelblad AS stemplet med en mørkere blåfarge.
Kortskissen i juninummeret av Ett trykk var for bursdagskort til barn. Da jeg så skissen fikk jeg med en gang en klar idé over hva jeg ville gjøre. Jeg visste at ballongene fra PTI ville gjøre susen på et barnekort. Det største problemet mitt var egentlig å bestemme meg for hva slags farger jeg skulle lage kortet i. Jeg vurderte rosa, men jeg hadde allerede laget et rosa kort til juninummeret, og et turkist, så valget falt på blått. Enkelt, genialt til guttekort og veldig, veldig meg!
Det ble et liggende kort i A2-format, hovedsaklig med produkter fra Papertrey Ink. Kortets base er Spring Rain kartong, jeg har brukt ballong- og skydies fra PTI, stempelputer fra PTI (Spring Rain, Blueberry Sky og Enchanted Evening), et ballongstempel fra PTI og knapper fra PTI (Spring Rain). Tekststempelet kommer fra Norsk Stempelblad AS, enamel dotsene fra Marianne Design og den hvite scrapper’s flossen fra Karen Foster Design.
Jeg har stemplet og stanset ut ballongene mine i de forskjellige blåfargene, og også stanset ut en ballong fra basen, som da ble vinduet på shakerpanelet mitt. Noen av ballongene er limt rett på basen, noen med lave 3D-puter og de siste med høyere 3D-puter. Skyene er limt på med multi medium matte, og jeg har limt enamel dots oppå for at det flytende limet ikke skal vises gjennom vellumen. Siden hele fronten er et shakerpanel er hele sulamitten satt på et dobbelt lag med 3D-puter (med enkelt lag ville ikke knappene ha beveget seg), og for å skjule 3D-putene har jeg skjært smale strimler av kartong som jeg har lagt mellom hovedpanelet og basen bak. Det samme har jeg gjort inni selve shakerballongen. Der har det et dobbelt bruksområde – 3D-putene syns ikke og knappene slipper å feste seg fast i sidene på 3D-putene, men rister fritt rundt. Det er små detaljer som skjuling av 3D-puter som jeg syns noen ganger utgjør hele forskjellen på et enkelt kort – det er jo ikke meningen at man skal se hvordan kortet er bygd opp.
Jeg fikk en bestilling på et kort til en liten gutt for en stund siden, og
Jeg har brukt mønsterark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. Jeg stanset ut navnet til gutten med bokstavdies fra Scrapmagasinet.
Jeg har også brukt en Magnoliadie til å lage stjernekanten, og jeg brukte den samme dien til å stanse ut stjernene i mønsterarket, som jeg limte på sammen med finérstjerner fra Studio Calico.
På den første innsiden har jeg stemplet tekster fra North Star Design, og stjernene, som er andregangsstemplet, er også fra NSD.
Den andre innsiden har jeg også stemplet stjerner på. Har satt på et banner også her.
På baksiden har jeg stemplet et vaskelappstempel, som jeg faktisk har sydd på og rufset bittelitt i kantene. Her har jeg også pyntet med noen finérstjerner og flere stjerner fra mønsterarket.

I Helt enkelt-artikkelen skal det jo være enkelt, så jeg fant en impression plate fra Papertrey Ink og kjørte den gjennom Big Shoten med kartong fra samme produsent (Aqua Mist). Tallene er stanset ut i filt (også den fra PTI), og for at filten skulle beholde fasongen limte jeg den på kartong i samme farge. Til slutt stemplet jeg en liten tekst fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS med Aqua Mist blekk (PTI) på Vintage Cream kartong (også PTI). Jeg lagde den lille teksten min til en liten vimpel, limte den på filten og limte på tre løse bling, som faktisk kommer fra en bukse – som scrapper må man ta vare på alt mulig rart!
Denne gangen er det et matchendesett med en bok og en eventyrsjokolade pakket pent inn i en liten eske. Mine nieser og nevø (link til Leon har fått slike bøker til bursdagen sin før de begynner på skolen, og siden lille Linnea fylte seks år for noen uker siden måtte hun også få. Hun begynner jo på skolen til høsten.
Linnea er veldig glad i rosa, så jeg måtte selvfølgelig lage rosa bok til henne. Jeg har malt den stive pappen og spiralen på boken med distress paint og kledd boken med et mønsterark fra Mina Vänner-serien til Maja Design. Bokstavene er stanset ut i et ark fra den samme serien, og jeg har proppet de opp på mosegummi, så de står litt ut fra selve bokpermen.
Jeg har pyntet veldig enkelt. Hvite perler fra Kort & Godt i midten av hver blomst på mønsterarket, og noen sweetheartblomster fra Wild Orchid Crafts og North Star Design med rosa perle fra Staz i midten av hver. Jeg har knytt fast forskjellige bånd og blonder i spiralen og satt en liten rosa gråblyant i toppen av spiralen.
Esken jeg lagde har akkurat god nok plass til en eventyrsjokolade og en pengeseddel. Jeg har stemplet to tekster fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS, én gang med VersaMark og embosset hvitt, og en gang med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. Banneret er stanset ut med en Project Life-die, og jeg har satt et banner av rosa kartong bak for å få litt kontraster.