I dag har jeg noe så uvanlig å vise frem som et prosjekt som ikke er laget til en eneste DT-oppgave. Tror det er det eneste jeg har laget i år som ikke har vært DT-prosjekt på et eller annet vis. Jeg har vært effektiv i år og har laget over 70 kort og også noen bretteprosjekter og PL-sider, så det er helt utrolig at alt annet har vært DT-oppgaver.
Denne gangen er det et matchendesett med en bok og en eventyrsjokolade pakket pent inn i en liten eske. Mine nieser og nevø (link til Leon har fått slike bøker til bursdagen sin før de begynner på skolen, og siden lille Linnea fylte seks år for noen uker siden måtte hun også få. Hun begynner jo på skolen til høsten.
Linnea er veldig glad i rosa, så jeg måtte selvfølgelig lage rosa bok til henne. Jeg har malt den stive pappen og spiralen på boken med distress paint og kledd boken med et mønsterark fra Mina Vänner-serien til Maja Design. Bokstavene er stanset ut i et ark fra den samme serien, og jeg har proppet de opp på mosegummi, så de står litt ut fra selve bokpermen.
Jeg har pyntet veldig enkelt. Hvite perler fra Kort & Godt i midten av hver blomst på mønsterarket, og noen sweetheartblomster fra Wild Orchid Crafts og North Star Design med rosa perle fra Staz i midten av hver. Jeg har knytt fast forskjellige bånd og blonder i spiralen og satt en liten rosa gråblyant i toppen av spiralen.
Esken jeg lagde har akkurat god nok plass til en eventyrsjokolade og en pengeseddel. Jeg har stemplet to tekster fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS, én gang med VersaMark og embosset hvitt, og en gang med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. Banneret er stanset ut med en Project Life-die, og jeg har satt et banner av rosa kartong bak for å få litt kontraster.
Vi er straks i midten av juli, og jeg er på ferie, men det er likevel onsdag og
Jeg fikk en liten hastebestilling på et god bedringkort for noen uker siden, og dette var det jeg kom opp med. Jeg lagde dette kortet på noen timer, og for meg er det hurtighurtighurtig. Jeg brukte motivet
Den skjulte tagen bak motivet har en stempeltekst som henger litt sammen med motivet. Sjokolade kurerer vel skrubbsår?
Hun som bestilte kortet skulle gi bort blomster, så jeg fargela
Jeg gjorde baksiden enkel med en fin tekst og noen kantstempler som er generasjonsstemplet.
I dag har jeg et bursdagskort å vise frem. Det er publisert i juninummeret av Ett trykk, der vi hadde en artikkel med fokus på pynt av alle sidene på et kort. For meg er det helt vanlig, jeg pynter alltid alle sidene på kortene mine, såsant det ikke er clean and simple.
Denne gangen hadde jeg en bestilling på et bursdagskort til en 30-åring. Jeg fikk frie tøyler og fant frem det søte Champagne Fountain-motivet fra Lili of the Valley som jeg fargela med Copics. Jeg har lagt på et strøk med Wink of Stella glitterpensel på selve champagnen, men det syns ikke så godt på bilder. Kortet er stort, det måler 7 1/2 x 5 1/2″, noen ganger er det veldig greit å lage kort med litt andre størrelser enn standard 6×6″-kort.
Jeg har brukt arkene 1909, 1910, 1911 og 1912 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design til dette kortet. Blomstene er en real blanding fra Papirloftet, Kort & Godt, Wild Orchid Crafts og North Star Design. Jeg har bakgrunnsstemplet litt med noen poststempler fra Kort & Godt i Autumn Rose blekk fra Papertreyk Ink, som jeg har andregangsstemplet.
På innsidene har jeg kantstemplet enda mer, og jeg har også stemplet et gammelt bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS på den første innsiden.
På baksiden har jeg pyntet enkelt med noen få blomster og perler, og jeg har stemplet et av mine favorittstempler fra Stempelglede på sirkelen.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt.
Vi har en ny utfordring på
Etter mange kort i en veldig enkel stil fikk jeg lyst til å ta dette kortet i helt motsatt retning, så istedenfor stempelputer og kartong i sterke farger fant jeg frem sarte, rosa papirer fra Pion Design, litt blonder, blomster og en pensel og vann. Jeg har brukt to stempler fra
Gratulerer-stempelet kommer fra den l
Alle bitene med mønsterark (bortsett fra sommerfuglene) er fuktet i kantene med en pensel med vann, og så rullet frem og tilbake med fingrene for at det skal bli litt krøllete og ikke flatt. Et aldeles supert alternativ til rufsing av kanter, som alltid etterlater seg små papirbiter som havner overalt. Dette syns jeg er SÅ mye bedre!
Fire forskjellige Pion-kolleksjoner er brukt på dette kortet: Till Mor, Vintage Garden, Play Time og Grandma’s School Book. Tagen på denne siste siden er satt på 3D-puter oppå blonden, både Carpe diem-billetten og sommerfuglene er limt på med Ranger Multi Medium Matte, og den lille knappen fra Melissa Frances har fått litt Tan scrapper’s floss i hullene og er også limt på med ”m & m & m glue”, som Laura Bassen sier!




Jeg printet ut motivet
Jeg brukte i hovedsak RV60-serien til det rosa bokmerke og V90-serien til det blå. Den blå vasen er B45 og 41. Grønnfargene er YG67, 63 og G24.
Det er onsdag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på 
Utfordringen vi har denne gangen er et bingobrettt. Jeg har brukt rekken knapper, diecuts og blonde fra brettet til mitt kort, som er en litt uvanlig og snodig kreasjon. Alle feene er kuttet ut med saks og kniv og limt på kortet.
På alle feene har jeg pyntet med distressglitter på vingene, Wink of Stella glitterpensel på kroner og stjerner og et tykt lag med Glossy Accents på hver av stjernene. Arkene jeg har brukt kommer fra Maja Design. Det turkise er 1943 fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen, og det med de rosa blomstene er a Romantic picnic in the park fra Sofiero-serien. Jeg har pyntet med knapper fra Papertrey Ink, perler fra Kaisercraft og en florlett blonde av ukjent opphav. Navnet og tallene har jeg stanset ut i hvit mosegummi.
Innsidene av kortet lagde jeg veldig enkle. Her har jeg stemplet en tekst fra North Star Design med Aqua Mist blekk fra Papertrey Ink og satt på nok et mosegummi-tall. Det var disse jeg stanset ut først, men de ble så knøttsmå til forsiden min at de ble litt borte. Jeg ville likevel bruke dem siden jeg allerede hadde laget dem, så jeg fant ut at de passet fint til innsiden.
Motivet er en av feene i
Motivet skjærte jeg ut med saks og kniv, jeg syns det da blir mye lettere å plassere det hvor jeg vil på kortet enn når motivet er en del av et panel.