Hei og hopp! I augustnummeret av Ett trykk hadde vi en artikkel med fokus på noe vi kalte Jennifer-tips. Jennifer McGuire er en racer på å lage videoer fulle av forskjellige teknikker, og jeg valgte å fargelegge ett motiv som jeg kunne bruke på to kort. Dette er det første kortet.
Jeg printet ut et blomstermotiv fra Make It Crafty to ganger, en gang i full styrke på X-Press It blending card, og en gang med svakere strek på gul kartong fra Papertrey Ink. Jeg fargela fullstyrkeversjonen med Copics og stanset ut et rimelig stort sirkelhull fra midten av motivet. Jeg gjorde det samme på den gule kartongen. Dermed kunne jeg bruke en bit av hver på hvert kort.
Jeg limte på det ferdig fargelagte panelet mitt på en gul kortbase med 3D-teip på hele baksiden, så det skulle få litt dimensjon. Den utstansede gule sirkelen ble limt rett på kortbasen og danner resten av motivet, selv om det ikke er fargelagt. Jeg stanset ut bokstavene til ordet takk med et Tim Holtz-alfabet fra Sizzix, fire ganger i hvit kartong og ett lag øverst i X-Press It, som jeg fargela med den samme rosakombinasjonen av Copics som jeg brukte på motivet. Jeg limte alle lagene til bokstavene oppå hverandre og limte dem fast midt i sirkelen.
Jeg brukte to plater fra Norsk Stempelblad AS til å lage tekstremsen som er på den svarte kartongen. “du er den du er” kommer fra A03-platen, som er full av takketekster, mens “for at” kommer fra A04-platen, som er en venneplate. Tekstene er like store, så det er enkelt å sette dem sammen. Jeg har embosset teksten med hvitt embossingpulver fra Ranger.
Jeg har laget et litt sommerlig og luftig kort denne gangen, og har kombinert et ark fra Dagen er din-serien med et fra Hell og lykke-serien. Jeg er ikke akkurat den som stæsjer mest, så her er det noen diecuts laget med den nye blad-dieen, en peon, to roser og noen perler, i tillegg til en kakeserviett som alt får hvile på. Og det syns jeg egentlig er akkurat passe.
Banneret med teksten er satt på 3D-puter, og under har jeg lagt et lite “rede” av englehår. Siden det er sølvfarget vises det ikke så veldig godt på bildene, men det bidrar til å gjøre kortet mer luftig.
Det er min dag på
Jeg har splattet noen bittesmå dråper turkis, gul og svart Dylusionsmaling over mer eller mindre hele kortet for litt mer interesse enn en heeeelt hvit bakgrunn.
Øverst i det venstre hjørnet har jeg laget en liten cluster med en kakeserviett, noen mønsterark og enamel dots i spreke farger og et stempel fra
Pelskantene på motivet er dekket med hvit flock, og jeg har brukt snow paint for bakken for litt dimensjon. Jeg strødde litt distressglitter på snøen før den var tørr, da sitter den godt fast.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.



















