
I augustnummeret av Ett trykk hadde vi fokus på embossing. Dette var et av mine bidrag til artikkelen, og jeg har gjort en slags omvendt emboss resist. Jeg startet med en bit akvarellark, for denne teknikken er det viktig å bruke ark som tåler masse vann, akvarellark er perfekt. Jeg fuktet hele arket før jeg brukte en pensel til å male på striper med vannfarge. Farge som reagerer med vann etter at fargen har tørket er også viktig. Jeg brukte Dylusions ink spray, men du kan bruke hva som helst som vil reagere med vann etter at det er tørt. Fra nederst til øverst har jeg brukt følgende farger: London Blue, Vibrant Turquoise, Cut Grass, Fresh Lime, Lemon Zest, Pure Sunshine, Squeezed Orange, Bubblegum Pink og Crushed Grape. Da malingen var knusktørr gikk jeg over hele papiret med antistatisk pulver, før jeg stemplet med VersaMark og embosset med gjennomsiktig embossingpulver. Gjennomsiktig embossingpulver er også viktig. Det er nå magien skjer. Bruk en pensel med rent vann til å pensle over hele panelet og legg en bit tørkepapir over. Noe av fargen løftes over til tørkepapiret, mens fargen som er under embossingen fanges. Vips, så har du embossing i mange farger med dusere bakgrunn.
Jeg ville at mesteparten av fokuset på kortet skulle være på teknikken med embossingen, så jeg gjorde resten enkelt. Stanset ut ordet gratulerer i mosegummi og limte på, embosset en tekst fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS med hvitt på svart kartong og limte oppå, og pyntet veldig enkelt med noen raindrops som jeg har hatt liggende i åresvis, men aldri har brukt. Kjekt å ha!
Jeg printet ut 

Vanligvis lager jeg relativt enkle kort, så mange operasjoner med stensiler, maling og uvante måter å gjøre ting på er ikke hverdagskost hos meg. Men jeg har da prøvd, og det er kanskje vel så viktig som noe annet.
Da hele kortet var ferdig sprutet jeg hvit, svart og sølvfarget maling over hele kortet. Spesielt blomstene blir mer livlig av det, men det er jo smådråper over resten av kortet også.
Dette kortet er laget for anledningen og er et enkelt bursdagskort.
Motivet kommer fra Mo Manning og heter Tall Cake. Tekstene kommer fra “Grattis”-platen til Norsk Stempelblad AS. De rosa og turkise enamel dotsene er fra My Mind’s Eye og de hvite har jeg laget selv med Nuvo Crystal Drops fra Tonic Studios. Fargen heter naturlig nok White. Til slutt har jeg knytt fast en liten sløyfe med Divine Twine i fargen Aqua.
Fargene jeg har brukt. I tillegg har jeg brukt R87 og R80 på de rosa lagene på kaken. Det er farger jeg har laget selv.









På kortbasen, som er Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp, har jeg stemplet et confettistempel fra Papertrey Ink med VersaMark og embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Enkelt nok, ikke sant?
Vi i Ett trykk-teamet ble sponset i fjor av Pion Design og fikk hele Christmas in Norway-kolleksjonen, så det er papirer derfra jeg har brukt til sjokoladehjerteesken min. Jeg fargela
Jeg har laget en pakkelapp til jul med det søte motivet
Jeg syns motivet er så herlig, både med selen og den lille jenta. Jeg har brukt en stensil fra Simon Says Stamp sammen med embossingpaste for å lage snøfnugg og også lagt på snow paint under nederst på tagen som jeg strødde distressglitter over før det tørket. Embossingpasten er blåst opp med varmepistol.
Jeg stanset ut dieen i mosegummi, satte den på stempelpressen min og stemplet med VersaMark på et hjørne av en kraftfarget bit kartong. Jeg embosset med hvitt embossingpulver, og gjorde det samme med en stempeltekst fra North Star Design jeg satte i motsatt hjørne.
Jeg svertet hele panelet med hvitt pigmentblekk ved hjelp av mini ink blending tool. Tok litt ekstra i kantene. Jeg satte hele panelet på 3D-puter på en base av samme kartong og la på noen få enkle perler fra Kort & Godt. Inni stemplet jeg et bordstempel fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS og embosset med det samme pulveret som på fronten. Da er det litt mer enn en helt plain bakgrunn på innsiden.
Vi feirer bursdag hos Copic Marker Norge!
Siden vi har femårsjubileum har jeg vært litt nostalgisk og tatt et dypdykk i motivene mine. Dette motivet fra Make It Crafty er et av de eldste (hvis ikke det aller eldste) av digitale stempler jeg har. Jeg hadde bestilling på et åttiårskort, og tenkte at det passet fint. Motivet heter
Jeg er veldig flink til å dykke i restebunken min om dagen, og dette kortet er kun laget av rester. Det føles SÅ godt!!! Her er det Lantliv, Vintage Summer Basics og Vintage Romance (inni og bak) fra Maja Design i skjønn harmoni. Det geniale med Maja Design er at arkene passer hverandre så utrolig godt på tvers av kolleksjoner. Det er ingen som klarer å se at det lyseblå arket og arket med alle blomstene ikke kommer fra samme kolleksjon!
Jeg satte på noen blomster inni også, stanset ut med en die fra Magnolia. I midten av hver blomst har jeg blå bling fra Kort & Godt. Jeg har kantstemplet på panelet med diverse stempler fra Marianne Design, Magnolia, Kort & Godt og Basic Grey, og teksten kommer fra North Star Design, stemplet i fargen Bamboo Leaves fra Memento.
På baksiden har jeg flere kantstempler og en tekst fra Kort & Godt. Det småblomstrete blå og grønne papiret hadde jeg ikke nok av til baksiden, så her ble det en rest av et Vintage Romance-ark istedenfor.