Det er alltid gøy å lage kort litt utenom det vanlige, og dagens kort er et eksempel på det. Det ser ganske vanlig ut ved første øyekast, men synet kan bedra. Kortet er publisert i oktobernummeret av Ett trykk og er også mitt inspirasjon på Dream Team-bloggen til Mo Manning i dag. Jeg har jo brukt fryktelig søte (går det an å si fryktelig søt?) Giggling Snowman.
It’s always fun to make cards that are a little out of the ordinary, and my card today is an example of that. It looks pretty plain at first glance, but looks can be deceiving. The card is published in the October issue of Ett trykk, and happens to also be my contribution today on Mo Manning’s Dream Team blog. I’ve used the awfully cute (can you really say awfully cute?) Giggling Snowman.
Kortet er et tag slider-kort. Den lille biten med blonde som stikker opp med bjellene på det første bildet drar man i, og vips, så får man dette. Tagen er nemlig festet i et slags staffeli som motivet er satt på. Kult, ikke sant?
The card is a tag slider card. You pull on the little bit of lace sticking up with the bells on the first photo, and voila, you get this. The tag is attached to a kind of easel with the image. Cool, right?
Den søte snømannen er fargelagt med Copicfarger som matcher mønsterarkene fra Maja Design. Jeg har stemplet diverse tekster fra Norsk Stempelblad AS og pyntet veldig enkelt med noen perler. Snøen er snow paint jeg har malt på med pensel.
The cute snowman is colored with Copics that match the Maja Design patterned papers I used. I stamped a bunch of different Norsk Stempelblad AS sentiments on the card and embellished just a tiny bit with come pearls. I painted the snow paint on with a brush.
Følgende Copics er brukt på motivet/I’ve used the following Copics on the image:
Snø/Snow: BG70 B000, 0000, blender.
Himmel/Sky: B00, 000, 0000.
Gulrot/Carrot: YR68, 27, 15.
Kinn/Cheeks: R20, blender.
Lue/Hat: T5, 3, 1 0.
Skjerf/Scarf: E07, R29, 27, 14.
Tags: Copic, Mo’s Digital Pencil, NSB, Maja Design, K&G, Spellbinders, Cheery Lynn, Becky Higgins Project Life, EK Success, Making Memories, Hemptique.
Arkene kommer fra Pion Design og det gjør også den røde kartongen jeg har stanset ut. Jeg har også stanset ut noen snøfnugg, som egentlig er alt jeg har pyntet med i tillegg til hjertene, som også kommer fra et av mønsterarkene i den samme serien som jeg har brukt på resten av esken.
Denne gangen har jeg brukt
Kortet skal sendes i posten, så jeg har prøvd å unngå å bruke for mange elementer som bygger. Siden det er et posekort er det jo flatt i utgangspunktet, men noe måtte jeg likevel pynte, så jeg har knytt en blondesløyfe, satt på en diecut og noen blomster. Den største kommer fra Papirloftet, den minste fra Kort & Godt og den i midten fra Wild Orchid Crafts.
Tagen nedi gjorde jeg veldig enkel. Jeg stemplet noen flere hashtagstempler og lagde en pyntebord øverst med en punch fra Martha Stewart.
Baksiden gjorde jeg også veldig enkel, her har jeg brukt en tekst fra Norsk Stempelblad AS som jeg har stemplet og embosset med klart embossingpulver.
Jeg har laget et grønt kort denne gangen. Det er en farge jeg bruker veldig lite, men når Peter Pan er motivet har man liksom ikke noe valg. Arkene kommer fra Fika-kolleksjonen til Maja Design, og jeg har pyntet enkelt med tannhjul fra Wycinanka som jeg har farget grønne med Copics.
Innsidene har jeg gjort veldig enkle. Hashtagstemplene kommer fra North Star Design, de er stemplet med Memento Bamboo Leaves, noen som andregenerasjonsstempling.
Jeg har også brukt noen stjernestempler. De kommer fra Stampers Anonymous.
Baksiden gjorde jeg veldig enkel. En tekst fra North Star Design, stemplet med Cottage Ivy og flere stjerner spredt rundt.

Vi i Ett trykk-teamet ble sponset i fjor av Pion Design og fikk hele Christmas in Norway-kolleksjonen, så det er papirer derfra jeg har brukt til sjokoladehjerteesken min. Jeg fargela
Jeg har laget en pakkelapp til jul med det søte motivet
Jeg syns motivet er så herlig, både med selen og den lille jenta. Jeg har brukt en stensil fra Simon Says Stamp sammen med embossingpaste for å lage snøfnugg og også lagt på snow paint under nederst på tagen som jeg strødde distressglitter over før det tørket. Embossingpasten er blåst opp med varmepistol.
Vi feirer bursdag hos Copic Marker Norge!
Siden vi har femårsjubileum har jeg vært litt nostalgisk og tatt et dypdykk i motivene mine. Dette motivet fra Make It Crafty er et av de eldste (hvis ikke det aller eldste) av digitale stempler jeg har. Jeg hadde bestilling på et åttiårskort, og tenkte at det passet fint. Motivet heter
Jeg er veldig flink til å dykke i restebunken min om dagen, og dette kortet er kun laget av rester. Det føles SÅ godt!!! Her er det Lantliv, Vintage Summer Basics og Vintage Romance (inni og bak) fra Maja Design i skjønn harmoni. Det geniale med Maja Design er at arkene passer hverandre så utrolig godt på tvers av kolleksjoner. Det er ingen som klarer å se at det lyseblå arket og arket med alle blomstene ikke kommer fra samme kolleksjon!
Jeg satte på noen blomster inni også, stanset ut med en die fra Magnolia. I midten av hver blomst har jeg blå bling fra Kort & Godt. Jeg har kantstemplet på panelet med diverse stempler fra Marianne Design, Magnolia, Kort & Godt og Basic Grey, og teksten kommer fra North Star Design, stemplet i fargen Bamboo Leaves fra Memento.
På baksiden har jeg flere kantstempler og en tekst fra Kort & Godt. Det småblomstrete blå og grønne papiret hadde jeg ikke nok av til baksiden, så her ble det en rest av et Vintage Romance-ark istedenfor.
Jeg ville ha farger inni kortet og gråtoner på rammen som skulle utenfor. Som sagt, så gjort, jeg fant frem Copic-tusjene mine og fargela motivet
Jeg la Wink of Stella på alle ballongene og stemplet Gratulererstempelet fra Norsk Stempelblad AS med Papertrey Ink Autumn Rose blekk, som forøvrig er den samme fargen som basen på kortet mitt.
Når du åpner kortet ser du at den kvadratiske rammen er i grått med unntak av teksten, mens resten av motivet er i farger.
Siden innsiden av kortet vises fra utsiden er det jo ikke plass til noen personlig hilsen. Løsningen min ble at kortet brettes fra begge sider, så innsiden av innsiden har plass til hilsen.
Kortet helt åpent. Stempelteksten kommer fra North Star Design og er stemplet med samme blekkfarge som jeg har brukt foran på kortet. Fremdeles er det masse plass til å skrive personlig hilsen på den andre delen av innsiden.
Jeg har brukt et sammensurium av mønsterark på dette kortet. To forskjellige kolleksjoner fra Papirdesign (Skolestart og Forventning), samt ark fra My Mind’s Eye og Chatterbox. Arket fra My Mind’s Eye har jeg brukt til å stanse ut ordet Gratulerer med dies fra Sizzix. Jeg har splættet litt Dylusions Lemon Zest og Black Marble rundt motivet mitt og malt noen finérstjerner fra Studio Calico med Distress Paint i fargen Mustard Seed.
Selve motivet kommer fra Tickled Pink Stamps og er farget med Copics. Jeg har klippet ut noen fotballer fra det ene Papirdesignarket og lagt oppå noen løse snurrer av divine twine fra Whisker Graphics. Her ser man også at kortet er ganske stort, det måler 5 7/8 x 8 7/16″.
Jeg stemplet to tekster fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS. Den ene stemplet jeg med Memento Tuxedo Black på det gule prikkete mønsterarket fra My Mind’s Eye, det andre med VersaMark på Tavle-arket til Papirdesign, som jeg så embosset med hvitt embossingpulver fra Design Objectives.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Et bursdagsstempel fra North Star Design på venstresiden av innsiden, og plass til en personlig hilsen på den høyre siden.
Baksiden pyntet jeg enkelt med fotballer og flere stjerner. Stemplet Magi-stempelet fra Stempelglede på det ene mønsterarket og brukte klistremerkebokstaver fra Bo Bunny til å skrive navnet hans på en stor vimpel jeg stanset ut med den største dieen i Notched Star Banner-settet til Papertrey Ink.
Viser til slutt skissen jeg hadde som utgangspunkt.