Vi fortsetter bursdagsfeiringen hos Copic Marker Norge og viser frem utviklingen vår i fargeleggingen. I dag er det min tur. Og av alle ting var det et julekort jeg hadde helt tidligst i bloggen min med fargelegging 1. april 2011. Da blir det naturlig nok et julekort i dag også.
Kortet laget for fem og et halvt år siden ser her annerledes ut i fargene enn det nye kortet, men det er stort sett de samme tusjene som er brukt, utrolig nok. En annen ting enn fargeleggingen som har endret seg er at jeg ikke lenger bruker blomster på julekort, der har jeg utviklet en slags “allergi” og klarer ikke lenger å putte blomster på juleprosjekter. Granbar, kongler og snøfnugg, derimot… ❤
Her er fargene jeg brukte på det første kortet mitt (for ordens skyld kortet til venstre i bildet over).
Det nye kortet er mye sterkere i fargene, har større kontraster, men går fremdeles i blått. Jeg har funnet ut at jeg aldri kommer til å bli lei av blått til jul. Her har også BigShoten min fått kjørt seg skikkelig, jeg har nemlig brukt en hel haug med dies (Lifestyle Crafts, Cheery Lynn og Spellbinders), i tillegg til at jeg har punchet ut en haug med snøfnugg med et par puncher fra Martha Stewart (Aspen Snowflake Punch Around the Page og Snow Flurry Punch All Over the Page). Jeg har pyntet veldig lett med en blonde av ukjent opphav og perler fra Kort & Godt. Snøfnuggene uten perler (stjernene) er dekket med hvit Wink of Stella glitterpensel, selv om det ikke vises så godt på bildet.
Fargene jeg har brukt på det nye kortet mitt. Jeg bruker flere farger til hud enn jeg gjorde i “gamle dager”, og legger stort sett BV31 (ja, du leste riktig) der jeg vil at huden skal være mørkest.
Jeg gjorde innsidene veldig enkle. Tekstfelter stanset ut med en Spellbinders-die som er stemplet med et stempel i Vintage Labels 4-settet til Waltzing Mouse Stamps og noen flere snøfnugg.
Enkelt bak også. Teksten kommer fra Norsk Stempelblad AS.

Jeg har fargelagt
Innsidene har jeg laget enkle. Den lille hvite stripen i midten av bildet er ryggen på kortet. Jeg pleier å lage rygg så kortet ikke skal sprike når det ligger flatt. Rundt kanten på panelene har jeg stemlet stempler fra Stempelglede, Kort & Godt, Marianne Design og Basic Grey med Papertrey Ink Blueberry Sky blekk. Teksten fra North Star Design er stemplet med Enchanted Evening blekk, også det fra PTI.
På baksiden har jeg gjort det enkelt. Jeg har proppet opp det doble tekstpanelet på 3D-puter, pyntet med noen få blomster og stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS.
Det er onsdag, og det betyr
Jeg har fargelagt motivet
Utrolig nok er dette et restekort. Bortsett fra kartongen (Bazzill Java, Vanilla og Classic Smooth White) er alt av papir resteark. Her er det Maja Design, 3ndypapir, Inkido, Fancy Pants og Kreativ Hobby i skjønn harmoni. Jeg har gjort pynten enkel med chipboardsnøfnugg fra Maya Road som jeg har malt hvite og dekket med distressglitter. Teksten fra Norsk Stempelblad AS er stemplet med Papertrey Ink Scarlet Jewel blekk, punchet ut med en 1″ sirkelpunch og dekket med en pebble.
Innsiden har jeg laget veldig enkel. Kun en sirkel med tekst fra North Star Design.
Enkelt bak også, med tekst fra Kort & Godt.
Det er onsdag og min tur på
Jeg har fargelagt motivet
Jeg stanset ut noen bannere av kartongen og satte øverst til venstre på panelet mitt. På det ene har jeg brukt en stripestensil fra Simon Says Stamp til å maskere striper og gnidd en VersaMark-pute over resten for å lage stripene, som jeg så embosset med Hologram embossingpulver fra Inkido. Det er et klart embossingpulver med masse glitter i! Jeg stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS med Hibiscus Burst blekk som jeg satte på det ene banneret mitt, og til slutt pyntet jeg det hele med noen enamel dots fra My Mind’s Eye.
Det er onsdag, og min dag på
Jeg har fargelagt
Den lille “Hurra”-teksten kommer fra et stempelsett fra Norsk Stempelblad AS, annengangsstemplet med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. De små sommerfuglene har jeg punchet ut med en Martha Stewart-punch i både kartongen og det ene mønsterarket. Jeg har brettet vingene på mønsterarksommerfuglene tilbake for at den mørkere kartongen skal vises. Som kropp har jeg brukt bittesmå perler fra Kort & Godt som jeg har limt på med Multi Medium Matte fra Ranger.
Innsidene har mer eller mindre samme oppsett, men jeg har pyntet så det ikke blir helt likt.
Bursdagsteksten kommer fra North Star Design og er stemplet med den samme stempelputen som jeg har brukt ellers. Den eneste forskjellen er at stemplingen her er i full styrke.
Carpe diem-stempelet kommer også fra North Star Design, det er et av stemplene på Lykke-platen. Det er fremdeles den samme stempelputen som er brukt, bare annengangsstemplet igjen.
Flere bannere og sommerfugler på baksiden, og nok en tekst fra North Star Design.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt. Jeg har også brukt R80, som er en farge jeg har laget selv.
Vi har kommet halvveis i august allerede, og det er på tide å begynne med en ny utfordring hos
Kortet jeg har laget denne gangen er av den sommerlige, blomstrete typen. Jeg koste meg med dette Flwers in Vase-motivet fra Mo Manning, som jeg printet ut i 10% opacity fra Photoshop og fargela med no lines-teknikk.
Jeg brukte det samme oppsettet på innsiden av kortet, og stemplet tekstene fra Norsk Stempelblad med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. Noen flere blomster og perler, bare for å pynte opp bittelitt.
Baksiden er også enkel med tekst fra Norsk Stempelblad AS. Her har jeg ikke pyntet med noen blomster, ganske enkelt fordi det skal være lettere å skrive på panelet på innsiden av kortet. Når jeg pynter bak med blomster blir det litt klumpete og ekkelt å skrive inni, så jeg droppet det her.
Det er onsdag i dag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på 
Det onsdag, og det betyr
Selve kortet er stanset ut med en die fra GoKreate, jeg er så glad i disse, de pynter liksom opp helt på egen hånd bare med fasongen. Jeg har lesset på med blomster fra Wild Orchid Crafts, Kort & Godt og North Star Design, sneket inn noen pyntebær fra Kort & Godt og Magnolia og til slutt satt på perler og bling fra Kort & Godt.
Kortet åpnes på midten, jeg ville gjøre det litt annerledes enn standard topp-/sidebrett. Jeg stemplet initialene på brudeparet og stanset dem ut til et hjerte, som jeg airbrushet lyseblått, så dekket med glitterpensel og Glossy Accents. Teksten kommer fra Kort & Godt, stemplet med Papertrey Ink Blueberry Sky.
På innsidene har jeg flere Kort & Godt-stempler, i tillegg til et annet av de fantastiske arkene fra Vintage Romance-serien til Maja Design.
Baksiden gjorde jeg veldig enkel, enda en tekst fra Kort & Godt og noen blomster.
For noen uker siden fikk jeg bestilling på et bursdagskort til en mann som blir 70 år, dyrker grønnsaker og er glad i å grave i jorda.
Som vanlig har jeg fargelagt med Copics. Denne gangen har jeg brukt Vintage Autumn Basics-papirer fra Maja Design og også en kantdie fra Magnolia.
Jeg stanset ut bokstavene i navnet hans og tallene med dies fra Scrapmagasinet og satte det på en billett stanset ut med en Xcut-die. Jeg la noen hvite blomter og en bit twillbånd i en pose med BG75-refill blandet med vann. Da det var tørt hadde jeg bånd og blomster som matchet motivet mitt. Jeg har lagt perler fra FabScraps i midten av noen av blomstene, og jeg har også limt på grønne biter av en grenkvast fra Kort & Godt her og der rundt blomstene.
På innsidene har jeg stemplet noen poststempler langs kantene av tekstpanelene mine med Spring Rain blekk fra Papertrey Ink. Poststemplene er en blanding av Marianne Design og Basic Grey. Teksten, som er fra Norsk Stempelblad AS, er stemplet med Blueberry Sky blekk, også fra PTI.
På baksiden har jeg gjort det samme som inni. Kantstempling med poststempler i lyseblått, og tekst fra Norsk Stempelblad AS stemplet med en mørkere blåfarge.
Vi er straks i midten av juli, og jeg er på ferie, men det er likevel onsdag og
Jeg fikk en liten hastebestilling på et god bedringkort for noen uker siden, og dette var det jeg kom opp med. Jeg lagde dette kortet på noen timer, og for meg er det hurtighurtighurtig. Jeg brukte motivet
Den skjulte tagen bak motivet har en stempeltekst som henger litt sammen med motivet. Sjokolade kurerer vel skrubbsår?
Hun som bestilte kortet skulle gi bort blomster, så jeg fargela
Jeg gjorde baksiden enkel med en fin tekst og noen kantstempler som er generasjonsstemplet.