En søt liten sel til jul {Mo’s Dream Team}

Det er onsdag og min tur til å inspirere på Dream Team-bloggen til Mo Manning. Jeg er midt i forberedelser til helgens StempelScrapmesse, så dagens prosjekt blir et enkelt et.

It’s Wednesday and my turn to inspire on Mo Manning’s Dream Team blog. I’m in the middle of prepping for a scrap fair this weekend, which means my project for today is a simple one. 

mo-manning-seasons-greetings-2016-pakkelappJeg har laget en pakkelapp til jul med det søte motivet Season’s Greetings 2016. Og motivet er mer eller mindre hele tagen. Jeg har laget en sløyfe i toppen og knytt fast en hvit bjelle.

I’ve made a gift tag for Christmas with the adorable Season’s Greetings 2016 image. And the image is more or less the entire tag. I made a bow in the top and added a white bell. 

mo-manning-seasons-greetings-2016-pakkelapp-skrattJeg syns motivet er så herlig, både med selen og den lille jenta. Jeg har brukt en stensil fra Simon Says Stamp sammen med embossingpaste for å lage snøfnugg og også lagt på snow paint under nederst på tagen som jeg strødde distressglitter over før det tørket. Embossingpasten er blåst opp med varmepistol.

I think the image is really cute with the seal and the little girl. Using a Simon Says Stamp stencil, I added embossing paste as snowflakes. I also added snow paint to the bottom of the tag and sprinkled distress glitter on top before the snow paint dried. I used my heat gun to puff up the embossing paste. 

Fotballgal? {Ett trykk}

Skisseoppgaven i augustnummeret av Ett trykk var en enkel en – til ungdom. Jeg har jukset litt, jeg har riktignok fulgt skissen og laget et litt røft kort, men det var 60-årskort til onkelen min – ikke lenger noen ungdom altså. Han er LSK-fan, så kortet ble i gult og svart.
ET0416 Kortskissen front liggende skråttJeg har brukt et sammensurium av mønsterark på dette kortet. To forskjellige kolleksjoner fra Papirdesign (Skolestart og Forventning), samt ark fra My Mind’s Eye og Chatterbox. Arket fra My Mind’s Eye har jeg brukt til å stanse ut ordet Gratulerer med dies fra Sizzix. Jeg har splættet litt Dylusions Lemon Zest og Black Marble rundt motivet mitt og malt noen finérstjerner fra Studio Calico med Distress Paint i fargen Mustard Seed.

ET0416 Kortskissen frontSelve motivet kommer fra Tickled Pink Stamps og er farget med Copics. Jeg har klippet ut noen fotballer fra det ene Papirdesignarket og lagt oppå noen løse snurrer av divine twine fra Whisker Graphics. Her ser man også at kortet er ganske stort, det måler 5 7/8 x 8 7/16″.

ET0416 Kortskissen front skrått detaljJeg stemplet to tekster fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS. Den ene stemplet jeg med Memento Tuxedo Black på det gule prikkete mønsterarket fra My Mind’s Eye, det andre med VersaMark på Tavle-arket til Papirdesign, som jeg så embosset med hvitt embossingpulver fra Design Objectives.

ET0416 Kortskissen innsiderInnsidene lagde jeg veldig enkle. Et bursdagsstempel fra North Star Design på venstresiden av innsiden, og plass til en personlig hilsen på den høyre siden.

ET0416 Kortskissen baksideBaksiden pyntet jeg enkelt med fotballer og flere stjerner. Stemplet Magi-stempelet fra Stempelglede på det ene mønsterarket og brukte klistremerkebokstaver fra Bo Bunny til å skrive navnet hans på en stor vimpel jeg stanset ut med den største dieen i Notched Star Banner-settet til Papertrey Ink.

skisseViser til slutt skissen jeg hadde som utgangspunkt.

Et lite taglommestaffelikommodekort {Ett trykk}{North Star Design}

Dagens kort er publisert i augustnummeret av Ett trykk. I hvert nummer av bladet har vi en mal som hele teamet lager noe til, og malen for august var et staffelikort på en kommode, med en eske til å legge herligheten oppi. Men så er det noe som trigger en slags refleks i meg hver gang det er snakk om kombinasjonen av staffelikort og kommode, så jeg bare måtte lage et taglommestaffelikommodekort. Som sagt, så gjort. Taglommestaffelikommodekortet passer også ypperlig til utfordringen vi starter hos North Star Design i dag, vi vil nemlig se tekst som hovedmotiv.

ET0416 En mal taglommestaffelikommodekort Cecilie

Jeg har laget mange taglommestaffelikommodekort siden mitt første i begynnelsen av 2012. Denne gangen er det mye mindre enn mine vanlige størrelser (dette måler 3x3x1” flatt) og jeg har heller ikke sydd lommen min, noe jeg alltid har gjort ellers. Jeg har brukt Natural og Juicy Plum kartong fra Bazzill og 6×6”-ark fra Alma’s Sewing Room-kolleksjonen til Pion Design denne gangen. Formen på staffeliet er laget med Nesting Frames 8-die fra Lifestyle Crafts, og jeg har stanset ut konfimantens navn med bokstavdies fra Sizzix. Håndtaket på skuffen er en hitch Fastener fra Tim Holtz, perlene som holder staffeliet oppe kommer fra FabScraps og jeg har brukt en liten bit blonde og scrapper’s floss til å dra i tagen. Konfirmantstempelet er dette fra North Star Design, stemplet med Memento Tuxedo Black.

 

Et bittelite kaketårn {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Det er onsdag, og min tur på Dream Team-bloggen til Mo Manning. Dagens kort er publisert i augustnummeret av Ett trykk, i en artikkel der jeg viser hvordan jeg lager disse fasongkortene doble og med rygg.

It’s Wednesday and my turn on Mo’s Dream Team blog. My card for today was published in the August issue of Ett trykk, in an article showing how to make these double shaped cards with a spine.

ET0416 Hvordan brukes Mo Manning Tall Cake frontJeg har fargelagt Tall Cake, stanset ut motivet til en sirkel og satt det på en sirkulær matte av kartong fra Bazzill i fargen Admiral. Jeg har brukt XXL Square Frames Frilly #10-dies fra GoKreate til å lage fasongen på kortet mitt. Mønsterarkvalget falt som vanlig på Maja Design, denne gangen er det arkene No XXII og XX fra Vintage Autumn Basics-serien som er brukt. Kortet er bygget opp lag på lag, og jeg har sneket inn osteklut, blonde og to forskjellige bånd i tillegg til en haug med forskjellige blomster, noen crystal drops, litt bling og pyntebær.

I colored Tall Cake, diecut the image to a circle and added it to a circle mat made from Bazzill Admiral. I used XXL Square Frames Frilly #10 dies to make my card. My choice for patterned paper was Maja Design, no shock there. This time I went for No. XXII and No. XX from the Vintage Autumn Basics collection. The card is made with lots of layers, and I snuck in cheesecloth, lace and two different ribbons in addition to a bunch of different flowers, some crystal drops, bling and berry head stamens.

ET0416 Hvordan brukes Mo Manning Tall Cake innsiderInnsidene har jeg laget enkle. Den lille hvite stripen i midten av bildet er ryggen på kortet. Jeg pleier å lage rygg så kortet ikke skal sprike når det ligger flatt. Rundt kanten på panelene har jeg stemlet stempler fra Stempelglede, Kort & Godt, Marianne Design og Basic Grey med Papertrey Ink Blueberry Sky blekk. Teksten fra North Star Design er stemplet med Enchanted Evening blekk, også det fra PTI.

I made the insides simple. The little white strip in the middle of the photo is the spine of the card. I usually make my cards with a spine, so the card doesn’t look like a hungry crocodile when it’s closed. I stamped a few different stamps from Stempelglede, Kort & Godt, Marianne Design, and Basic Grey using Papertrey Ink Blueberry Sky ink. i stamped the North Star Design sentiment using Enchanted Evening ink, also from PTI.

ET0416 Hvordan brukes Mo Manning Tall Cake baksidePå baksiden har jeg gjort det enkelt. Jeg har proppet opp det doble tekstpanelet på 3D-puter, pyntet med noen få blomster og stemplet tekst fra Norsk Stempelblad AS.

Simple on the back, too. I put my double panel on some foam dots, embellished with a few flowers and stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment.

Fargene jeg har brukt på motivet mitt denne gangen er som følger/The colors I’ve used on my image are as follows:

Hud/Skin: BV31, E13, 00, 000, 93.

Bakke/Ground: T5, 3, 1, 0, blender.

Himmel/Sky: BG90, B000, 0000, blender.

Hår/Hair: E35, 53, 31.

Kjole/Dress: BV29, 25, 23, 20, B21, 20 (laget selv med B21-refill og blender/made myself using B21 various ink and blender various ink)

Kake/Cake: E31, 30, blender.

Gul glasur/Yellow frosting: Y13, 000, blender.

Rosa glasur/Pink frosting: R32, 00, blender.

Blå glasur/Blue frosting: B23, 21, blender.

Forkle og hatt/Apron and hat: T1, 0, blender.

Enkelt? {Ett trykk}

I Ett trykk har vi en artikkel i hver utgave der vi fokuserer på enkle kort. I augustnummeret hadde vi vindu som tema. Vi skulle dermed lage et enkelt kort der vi hadde et vindu på forsiden av kortet som viste innsiden. Enkelt nok, ikke sant?

ET0416 Helt enkelt front skrått vindu åpentJeg fikk ideen med en gang jeg så oppgaven om å klippe eller skjære ut innsiden på en av rammene i Flower Frames-kolleksjonen til Pion Design, for så å stemple en fin tekst som vises gjennom vinduet. Jeg bladde gjennom arkene mine og fant frem Blå pensé i 6×6″ fra Till mor-kolleksjonen istedenfor. Arket har et hjerte på midten, og siden jeg er fryktelig svak for blått falt valget på akkurat dette arket. Det passer jo ypperlig at jeg har en tekst med hjerte som er akkurat passe stor til å passe inni rammen også. Det som var minst enkelt med dette kortet var vel å lime på perlene rundt kanten. Poenget med disse “Helt enkelt”-kortene er jo at de skal være raske å lage, men når man limer på en og en perle tar det litt tid.

ET0416 Helt enkelt innsidePanelet jeg har stemplet teksten på er faktisk en tag fra Tagsarket i serien. De andre panelene har jeg fuktet lett i kantene, så krøllet lett.

ET0416 Helt enkelt innside åpen tagSiden innsiden av kortet vises fra utsiden er det ikke plass til noen synlig skriveplass på innsiden av kortet. Det har jeg løst ved å lage tagen dobbelt, så den kan åpnes. Jeg har lagt skjulte paneler mellom arkene, så tagen holder seg lukket. Jeg har stemplet et stempel fra Stempelglede med Soft Granite blekk fra Hero Arts for å pynte opp bittelitt. ET0416 Helt enkelt baksideJeg måtte jo finne på noe på baksiden og stemplet en tekst fra den ene konfirmasjonsplaten til Norsk Stempelblad AS på et hjerte jeg stanset ut med en Spellbindersdie. Satte det hele på 3D-puter for å få litt dimensjon og det var det hele.

Å la sommeren gå… {Mo’s Dream Team}

Det er onsdag, og det betyr Dream Team-tid for meg. Det er offisielt den siste dagen av sommeren i dag, i morgen er det høst. Hva er mer naturlig når sommeren er over enn å hoppe rett over til jul? Det er nemlig det jeg har gjort.

It’s Wednesday, which means Dream Team time for me. Today’s officially the last day of summer, fall is coming tomorrow. What’s more natural at the end of summer than skipping straight to Christmas? That’s what I’ve done. 

Mo Manning Sharing a Song forsideJeg har fargelagt motivet Sharing a Song med Copics og embosset med shabby white embossingpulver fra Stampendous, før jeg har lagt snow paint på bakken.

I’ve colored Sharing a Song with Copics, before embossing with Stampendous shabby white embossing powder. When I was done I put snow paint on the ground. 

Mo Manning Sharing a Song forside skråttUtrolig nok er dette et restekort. Bortsett fra kartongen (Bazzill Java, Vanilla og Classic Smooth White) er alt av papir resteark. Her er det Maja Design, 3ndypapir, Inkido, Fancy Pants og Kreativ Hobby i skjønn harmoni. Jeg har gjort pynten enkel med chipboardsnøfnugg fra Maya Road som jeg har malt hvite og dekket med distressglitter. Teksten fra Norsk Stempelblad AS er stemplet med Papertrey Ink Scarlet Jewel blekk, punchet ut med en 1″ sirkelpunch og dekket med en pebble.

Amazingly enough, this card is made from scraps. Aside from the cardstock (Bazzill Java, Vanilla and Classic Smooth White), every bit of paper is from my scrap pile. Maja Design, 3ndypapir, Inkido, Fancy Pants, and Kreativ Hobby are working together in harmony. I kept the embellishments simple with Maya Road chipboard snowflakes that I painted white and added distress glitter to. I stamped the Norsk Stempelblad AS sentiment using Papertrey Ink Scarlet Jewel ink, punched a 1″ circle and covered it with a pebble. 

Mo Manning Sharing a Song innsideInnsiden har jeg laget veldig enkel. Kun en sirkel med tekst fra North Star Design.

I made the inside very simple. Just a circle with a North Star Design sentiment. 

Mo Manning Sharing a Song baksideEnkelt bak også, med tekst fra Kort & Godt.

Simple on the back, too, with a Kort & Godt sentiment. 

 

Vil du på kurs? {Ett trykk}

Jeg sitter og jobber med oppgavene mine til desembernummeret av Ett trykk, men en pause er på sin plass for å nevne at jeg holder kurs i taglommestaffelikommodekort på årets StempelScrapmesse i Exporama-hallen på Hellerudsletta. Kurset varer 1,5 time lørdag 24. september klokken 15.00 og koster kr 200,-. De andre jentene i designteamet holder også kurs, gå inn på Ett trykk-bloggen for mer informasjon og påmelding. Håper vi sees!

La det swinge {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu front skrått psDet er onsdag, og min dag på Dream Team-bloggen til Mo Manning. Dagens kort er publisert i juninummeret av Ett trykk, der vi hadde en artikkel med fokus på pynt av alle fire sider på et kort. Jeg pynter stort sett alle sidene på kortene mine uansett, så dette var hjemmebane for meg.

It’s Wednesday and my day on Mo Manning’s Dream Team blog. Today’s card was published in the June issue of Ett trykk, which featured an article focusing on decorating all four sides of a card. I usually decorate all the sides of my cards anyway, so this was home turf for me. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu forsideJeg har fargelagt Mummu med Copics og så stanset ut panelet med en ovaldie fra Kort & Godt. Papirene jeg har brukt er Exuberance of flowers in bloom og a Romantic picnic in the Park fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design og Cuddly fra Vintage Baby-kolleksjonen. Bannerne er stempler fra Bitty Banner-settet til Waltzing Mouse Stamps, og jeg har pyntet enkelt med knapper fra Papertrey Ink.

I colored Mummu with Copics and diecut the panel with an oval die from Kort & Godt. The papers I used are Exuberance of flowers in bloom and a Romantic picnis in the Park from the Sofiero collection by Maja Design and Cuddly from the Vintage baby collection. The banners are stamps from the Bitty Banner set from Waltzing Mouse Stamps, and I embellished just a little bit with buttons from Papertrey Ink. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu forside detaljDen lille “Hurra”-teksten kommer fra et stempelsett fra Norsk Stempelblad AS, annengangsstemplet med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. De små sommerfuglene har jeg punchet ut med en Martha Stewart-punch i både kartongen og det ene mønsterarket. Jeg har brettet vingene på mønsterarksommerfuglene tilbake for at den mørkere kartongen skal vises. Som kropp har jeg brukt bittesmå perler fra Kort & Godt som jeg har limt på med Multi Medium Matte fra Ranger.

The little “Hurra” text is from a Norsk Stempelblad AS stamp set, using second generation stamping with Autumn Rose ink from Papertrey Ink. I punched the little butterflies using a Martha Stewart punch in both the cardstock and one of the patterned papers. I folded the wings of the patterned paper butterflies a little bit back to showcase the darker cardstock a little bit. As the bodies I used tiny pearls from Kort & Godt that I glued on using Ranger Multi Medium Matte. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu innsiderInnsidene har mer eller mindre samme oppsett, men jeg har pyntet så det ikke blir helt likt.

I used more or less the same layout on the insides, but I embellished them in a way to make them a little bit different from eachother. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu innside1 detaljBursdagsteksten kommer fra North Star Design og er stemplet med den samme stempelputen som jeg har brukt ellers. Den eneste forskjellen er at stemplingen her er i full styrke.

The birthday sentiment is from North Star Design. I stamped it using the same stamp pad that I used for the rest of the card. The only difference is that the stamping here is the full strength. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu innside detaljCarpe diem-stempelet kommer også fra North Star Design, det er et av stemplene på Lykke-platen. Det er fremdeles den samme stempelputen som er brukt, bare annengangsstemplet igjen.

The Carpe diem stamp is also from North Star Design, still the same ink pad, but using second generation stamping again. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu baksideFlere bannere og sommerfugler på baksiden, og nok en tekst fra North Star Design.

More banners and butterflies on the back of the card, and another North Star Design text. 

Bestillingskort Jorunn 70 år Mo Manning Mummu CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt. Jeg har også brukt R80, som er en farge jeg har laget selv.

As usual I finish with the colors I’ve used for my image. I also used R80, which is a color I’ve made myself. 

Sommer sommer sommer {CopicMarkerNorge}

Vi har kommet halvveis i august allerede, og det er på tide å begynne med en ny utfordring hos Copic Marker Norge. Vi tar en litt myk start på årets andre halvdel og kjører Alt er lov. Lag noe der du har fargelagt med Copics og bli med på moroa.

CMN august 2016 Mo Manning Flowers in Vase frontKortet jeg har laget denne gangen er av den sommerlige, blomstrete typen. Jeg koste meg med dette Flwers in Vase-motivet fra Mo Manning, som jeg printet ut i 10% opacity fra Photoshop og fargela med no lines-teknikk.

CMN august 2016 Mo Manning Flowers in Vase innsideJeg brukte det samme oppsettet på innsiden av kortet, og stemplet tekstene fra Norsk Stempelblad med Autumn Rose blekk fra Papertrey Ink. Noen flere blomster og perler, bare for å pynte opp bittelitt.

CMN august 2016 Mo Manning Flowers in Vase baksideBaksiden er også enkel med tekst fra Norsk Stempelblad AS. Her har jeg ikke pyntet med noen blomster, ganske enkelt fordi det skal være lettere å skrive på panelet på innsiden av kortet. Når jeg pynter bak med blomster blir det litt klumpete og ekkelt å skrive inni, så jeg droppet det her.

Vimpler {Ett trykk}

Scrappet stil ET0316 02 front skråttEt nytt kort fra meg i dag, publisert i juninummeret av Ett trykk. Jeg har printet ut digitale papirer til dette kortet fra Cathy Zielske og de digitale Seafoam og Midnight-kolleksjonene til Project Life.

Scrappet stil ET0316 02 frontJeg har laget vimpler av alle mønsterarkene og noen har jeg til og med diecuttet med en bannerdie fra Papertrey Ink. Den kutter ut mange småstjerner fra en vimpel, og stjernene har jeg brukt som pynt på kortet. Den lille firkantede tagen nesten helt til høyre er diecuttet med Tiny Tags-dieen til Papertrey Ink, og stjernen jeg har limt på den er stanset ut med en die fra Kort & Godt. Jeg har satt maljer i alle bannerne og trædd natural twine gjennom dem. Jeg har også satt på en tretag fra Søstrene Grene og to treklyper fra Kort & Godt som en siste liten pynt.Teksten fra Grattisplaten til Norsk Stempelblad AS er stemplet med Soft Granite blekk fra Hero Arts.