Det onsdag, og det betyr Mo Manning-bidrag for meg. Dagens kort er et bryllupskort laget på bestilling, og jeg har brukt det nydelige Bride and Groom-motivet.
It’s Wednesday, which means another Mo Manning contribution from me. Today’s card was made to order, and I’ve used the beautiful Bride and Groom image.
Selve kortet er stanset ut med en die fra GoKreate, jeg er så glad i disse, de pynter liksom opp helt på egen hånd bare med fasongen. Jeg har lesset på med blomster fra Wild Orchid Crafts, Kort & Godt og North Star Design, sneket inn noen pyntebær fra Kort & Godt og Magnolia og til slutt satt på perler og bling fra Kort & Godt.
The card is diecut using a GoKreate die. I love these, they make the card extra special all on their own just because of their shape. I added lots of flowers from Wild Orchid Crafts, Kort & Godt, and North Star Design. I also snuck in some berry head stamens from Kort & Godt and Magnolia and added Kort & Godt pearls and bling at the end.
Kortet åpnes på midten, jeg ville gjøre det litt annerledes enn standard topp-/sidebrett. Jeg stemplet initialene på brudeparet og stanset dem ut til et hjerte, som jeg airbrushet lyseblått, så dekket med glitterpensel og Glossy Accents. Teksten kommer fra Kort & Godt, stemplet med Papertrey Ink Blueberry Sky.
The card opens in the center, I wanted to do things a little differently than the standard top/side fold. I stamped the couple’s initials and diecut a heart. I airbrushed it in light blue and then covered it with Wink of Stella and Glossy Accents. I stamped the Kort & Godt sentiment using Papertrey Ink Blueberry Sky ink.
På innsidene har jeg flere Kort & Godt-stempler, i tillegg til et annet av de fantastiske arkene fra Vintage Romance-serien til Maja Design.
I stamped several more Kort & Godt stamps on the insides, and also used another one of those amazing Vintage Romance papers by Maja Design.
Baksiden gjorde jeg veldig enkel, enda en tekst fra Kort & Godt og noen blomster.
I made the back very simple – another Kort & Godt sentiment and a few flowers.
For noen uker siden fikk jeg bestilling på et bursdagskort til en mann som blir 70 år, dyrker grønnsaker og er glad i å grave i jorda.
Som vanlig har jeg fargelagt med Copics. Denne gangen har jeg brukt Vintage Autumn Basics-papirer fra Maja Design og også en kantdie fra Magnolia.
Jeg stanset ut bokstavene i navnet hans og tallene med dies fra Scrapmagasinet og satte det på en billett stanset ut med en Xcut-die. Jeg la noen hvite blomter og en bit twillbånd i en pose med BG75-refill blandet med vann. Da det var tørt hadde jeg bånd og blomster som matchet motivet mitt. Jeg har lagt perler fra FabScraps i midten av noen av blomstene, og jeg har også limt på grønne biter av en grenkvast fra Kort & Godt her og der rundt blomstene.
På innsidene har jeg stemplet noen poststempler langs kantene av tekstpanelene mine med Spring Rain blekk fra Papertrey Ink. Poststemplene er en blanding av Marianne Design og Basic Grey. Teksten, som er fra Norsk Stempelblad AS, er stemplet med Blueberry Sky blekk, også fra PTI.
På baksiden har jeg gjort det samme som inni. Kantstempling med poststempler i lyseblått, og tekst fra Norsk Stempelblad AS stemplet med en mørkere blåfarge.
I dag har jeg et bursdagskort å vise frem. Det er publisert i juninummeret av Ett trykk, der vi hadde en artikkel med fokus på pynt av alle sidene på et kort. For meg er det helt vanlig, jeg pynter alltid alle sidene på kortene mine, såsant det ikke er clean and simple.
Denne gangen hadde jeg en bestilling på et bursdagskort til en 30-åring. Jeg fikk frie tøyler og fant frem det søte Champagne Fountain-motivet fra Lili of the Valley som jeg fargela med Copics. Jeg har lagt på et strøk med Wink of Stella glitterpensel på selve champagnen, men det syns ikke så godt på bilder. Kortet er stort, det måler 7 1/2 x 5 1/2″, noen ganger er det veldig greit å lage kort med litt andre størrelser enn standard 6×6″-kort.
Jeg har brukt arkene 1909, 1910, 1911 og 1912 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design til dette kortet. Blomstene er en real blanding fra Papirloftet, Kort & Godt, Wild Orchid Crafts og North Star Design. Jeg har bakgrunnsstemplet litt med noen poststempler fra Kort & Godt i Autumn Rose blekk fra Papertreyk Ink, som jeg har andregangsstemplet.
På innsidene har jeg kantstemplet enda mer, og jeg har også stemplet et gammelt bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS på den første innsiden.
På baksiden har jeg pyntet enkelt med noen få blomster og perler, og jeg har stemplet et av mine favorittstempler fra Stempelglede på sirkelen.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt.




Utfordringen vi har denne gangen er et bingobrettt. Jeg har brukt rekken knapper, diecuts og blonde fra brettet til mitt kort, som er en litt uvanlig og snodig kreasjon. Alle feene er kuttet ut med saks og kniv og limt på kortet.
På alle feene har jeg pyntet med distressglitter på vingene, Wink of Stella glitterpensel på kroner og stjerner og et tykt lag med Glossy Accents på hver av stjernene. Arkene jeg har brukt kommer fra Maja Design. Det turkise er 1943 fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen, og det med de rosa blomstene er a Romantic picnic in the park fra Sofiero-serien. Jeg har pyntet med knapper fra Papertrey Ink, perler fra Kaisercraft og en florlett blonde av ukjent opphav. Navnet og tallene har jeg stanset ut i hvit mosegummi.
Innsidene av kortet lagde jeg veldig enkle. Her har jeg stemplet en tekst fra North Star Design med Aqua Mist blekk fra Papertrey Ink og satt på nok et mosegummi-tall. Det var disse jeg stanset ut først, men de ble så knøttsmå til forsiden min at de ble litt borte. Jeg ville likevel bruke dem siden jeg allerede hadde laget dem, så jeg fant ut at de passet fint til innsiden.
Motivet er en av feene i
Motivet skjærte jeg ut med saks og kniv, jeg syns det da blir mye lettere å plassere det hvor jeg vil på kortet enn når motivet er en del av et panel.
Jeg har brukt motivet
Spesielt på kraft er det kjekt å bruke fargeblyanter over tusjingen. Kraft er et relativt mørkt underlag å fargelegge på, så når blekket fra tusjen trekker seg ned i arket blir mye av intensiteten man vanligvis får med Copics borte. Fargeblyantene legger seg derimot oppå papiret og lysner hele motivet.
Selv om kortet mitt er superenkelt ville jeg ta igjen noe av forsiden inni kortet, så jeg printet den lille larven på innsiden av kortet og fargela ham der også.
Dagens kort er et superenkelt et laget for årets aprilnummer av Ett trykk, der vi hadde fokus på kort i Clean and simple-stilen. Relativt vanlig for mine clean and simple-kort er at jeg holder meg til A2-formatet, og det har jeg gjort denne gangen også.
Jeg har brukt Rangers mini ink blending tool med blekkfargene Aqua Mist og Limeade Ice fra Papertrey Ink på hvit bakgrunn. Når man ikke starter i kantene, men bruker ink blending fra midten av arket er det viktig å ta seg god tid og bygge opp farge. Harde kanter er det siste man vil ha, så til å begynne med er det så vidt jeg i det hele tatt har noe farge på svampen. Da jeg var ferdig med svertingen min sprutet jeg bittesmå dråper med vann på bakgrunnen for å skape litt liv.
Basen min denne gang er Soft Stone kartong fra Papertrey Ink. Jeg har stemplet
Jeg har ikke brukt det andre stempelet fra venstre, og ikke de bittesmå blomstene som svever heller, men alle de andre er brukt. Det lengst til venstre er generasjonsstemplet på bakgrunnen med Papertrey Ink Limeade Ice. De andre tre er stemplet oppå med et mylder av rosa stempelputer og grønne distresstusjer.
Jeg har prøvd å holde meg til de mørkeste fargene lengst til venstre i motivet og jobbet meg bortover mot høyre med lysere og lysere farger. De store blomstene er stemplet med flere forskjellige rosafarger, med den mørkeste fargen i bunnen og den lyseste øverst. Til slutt har jeg stemplet
Hei og hopp. Satser på at du ikke er sliten etter gårsdagens festivitas, men at du faktisk orker å se på dette kortet. Det er nemlig min dag på
Jeg har brukt motivet
Med lag på lag og søm med tykk sytråd på alt av paneler ble kortet ganske tykt og fikk mye dimensjon. Den eneste pynten jeg har satt på er sommerfugler klippet ut av et av arkene i serien. Jeg har satt perler i midten av sommerfuglene og dekket vingene med Wink of Stella glitterpensel.
Som vanlig har jeg brukt mer eller mindre det samme oppsettet som på forsiden. Jeg hadde ikke nok igjen av det lyserosa mønsterarket til å dekke basen min på innsidene, så her ble det en mørkere rosa fra den samme kolleksjonen.
Denne teksten fra Norsk Stempelblad AS er så positiv, og helt perfekt til et konfirmasjonkort!
Baksiden. Her har jeg pyntet med flere sommerfugler og satt på perler i midten som kropp.
Teksten på baksiden kommer også fra Norsk Stempelblad AS, de har mange fine konfirmasjonstekster på de to konfirmasjonsplatene jeg har brukt til dette kortet.