Til konfirmanten {Mo’s Dream Team}

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie forside skrått PSHei og hopp. Satser på at du ikke er sliten etter gårsdagens festivitas, men at du faktisk orker å se på dette kortet. Det er nemlig min dag på Dream Team-bloggen i dag.

It’s Wednesday, which means Dream Team time for me. 

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie frontJeg har brukt motivet Prom S til et konfirmasjonskort. Bortsett fra buketten på den venstre hånden hennes syns jeg motivet passet bra til konfirmasjon, så den dekket jeg med en vimpel med navnet på konfirmanten. Enkelt. Kortet er STORT, det måler 5 1/8 x 8 3/8″, og jeg har brukt papirer fra Vintage Garden-serien til Pion Design og laget selve kortet i en ren lag på lag-stil.

I used Prom S for a confirmation card. Aside from the corsage on her left hand I thought the image was perfect for confirmation, so I covered the corsage with a banner with the name of the recipient. Easy. The card is BIG, it measures 5 1/8 by 8 3/8″. I used papers from the Vintage Garden collection by Pion Design for my card and although I have a lot of layers, it’s a pretty clean card. 

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie forside skråttMed lag på lag og søm med tykk sytråd på alt av paneler ble kortet ganske tykt og fikk mye dimensjon. Den eneste pynten jeg har satt på er sommerfugler klippet ut av et av arkene i serien. Jeg har satt perler i midten av sommerfuglene og dekket vingene med Wink of Stella glitterpensel.

It’s a pretty thick card with lots of dimension because of all the layers and the thick stitching on all the panels. The only embellishments I used are butterflies fussycut from one of the patterned papers. I added pearls to the bodies of the butterflies and covered the wings using a Wink of Stella glitter brush pen. 

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie innsiderSom vanlig har jeg brukt mer eller mindre det samme oppsettet som på forsiden. Jeg hadde ikke nok igjen av det lyserosa mønsterarket til å dekke basen min på innsidene, så her ble det en mørkere rosa fra den samme kolleksjonen.

As usual the setup I used on the insides is more or less the same as the one I used on the front. I didn’t have enough left of the pale pink patterned paper to cover my cardbase for the insides, so I went with a darker pink patterned paper from the same collection instead. 

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie innside 1Denne teksten fra Norsk Stempelblad AS er så positiv, og helt perfekt til et konfirmasjonkort!

This sentiment from Norsk Stempelblad AS is so uplifting, and perfect for a confirmation card!

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie baksideBaksiden. Her har jeg pyntet med flere sommerfugler og satt på perler i midten som kropp.

The back of the card. I embellished with more pearly butterflies. 

Mo Manning Prom S konfirmasjon Cecilie bakside 2Teksten på baksiden kommer også fra Norsk Stempelblad AS, de har mange fine konfirmasjonstekster på de to konfirmasjonsplatene jeg har brukt til dette kortet.

The sentiment on the back of the card is also from Norsk Stempelblad AS, they have a lot of really nice confirmation sentiments on the two stamp sets I used for this card. 

Til brudeparet {CopicMarkerNorge}

Det er 15. mai i dag og tid for ny utfordring hos CopicMarkerNorge. Hvis du vil se hva utfordringen er, er det bare å hoppe over til CMN-bloggen.

CMN 5-16 front Mo Manning Bride and GroomJeg har laget et staffelikort til et brudepar denne gangen. De nye papirene til Maja Design er sååå fine, og jeg bare måtte bruke dem. ❤

CMN 5-16 motiv Mo Manning Bride and GroomMotivet kommer fra Mo Manning, og jeg maskerte bunnen av kjolen for å lage parketten. Blomstene er en blanding av Kort & Godt og Wild Orchid Crafts. Perlekvistene kommer fra Kort & Godt, det samme gjør den blå blingen jeg har satt i midten av snurreblomstene.

CMN 5-16 stopperpanelKortet er laget på bestilling til et par i Nederland, så norske tekster kunne ikke akkurat brukes. Jeg fikk hjelp av de nederlandske jentene i designteamet til Mo Manning til tekstene jeg har brukt. Panelet med teksten er satt på 3D-puter for at staffeliet skal kunne stå oppe. Jeg bestemte meg for å sette på noen blomster på bunnen også, så den er litt pyntet.

CMN 5-16 taglommeProblemet mitt med staffelikort er at de mangler skriveplass. Jeg løste det ved å lage en lomme i staffeliet til en tag som man kan skrive en hilsen på. Vanligvis pleier jeg ikke å bruke strimlene som er nederst på arkene, men her syns jeg det passet perfekt. De små sweetheartblomstene kommer fra North Star Design, og jeg har byttet ut de små gule knoppene med blå bling fra Kort & Godt. Jeg har satt en sirkel av mønsterark på toppen av tagen, og en blå knapp fra Papertrey Ink som pynt, med en liten sløyfe bak.

CMN 5-16 eskeMed blomstene på fronten blir kortet ganske klumpete og passer ikke akkurat i en konvolutt, så jeg har laget en eske til kortet. Jeg har brukt de samme mønsterarkene og jeg har satt blomstene i en hjerteform med blå bling i blomstene og noen også rett på mønsterarket. Jeg har limt på to fredsduer. De er i finér og kommer fra Prima. Jeg har malt dem hvite med distress paint. Det samme har jeg gjort med skrivemaskinen jeg har satt nede i det høyre hjørnet. I skrivemaskinen har jeg satt en liten papirlapp med bryllupsdatoen skrevet på nederlandsk.

CMN 5-16 eske og kort Mo Manning Bride and GroomKortet og esken samlet. Veldig greit når ting matcher, og ikke minst når man har så fantastiske papirer å jobbe med!!!

 

Lett å lage {Ett trykk}{Mo’s Dream Team}

Bursdagskort Sara Mo Manning little Gini front skrått PSDet er onsdag, og det betyr én ting – jeg har et nytt Mo Manning-prosjekt å vise frem for Mo’s Dream Team. Dagens kort er publisert i aprilnummeret av Ett trykk i en artikkel med fokus på hele kortlagingsprosessen fra start til slutt.

It’s Wednesday, which means one thing – I have a new Mo Manning project to show you as part of Mo’s Dream Team. Today’s card was published in the April issue of Ett trykk in an article focusing on my entire cardmaking process from start to finish. 

Bursdagskort Sara Mo Manning Little Gini frontJeg har laget et kort til niesen min med Little Gini i fokus og blå mønsterark fra Maja Design. Som vanlig er hun fargelagt med Copics. Jeg har kantstemplet rundt henne med stempler fra Marianne Design og Basic Grey med Blueberry Sky blekk fra Papertrey Ink. Jeg har brukt hvite klistremerkebokstaver fra Papirdesign som jeg har farget blå med en Copic-tusj til navnet. Jeg har pyntet med blomster, pyntebær, perler og bling fra Papirloftet, Magnolia, Wild Orchid Crafts og North Star Design.

I made a card for my niece, using Little Gini as my focal point and blue patterned papers by Maja Design. As usual she’s colored with Copics. I stamped around the edges using Marianne Design and Basic Grey stamps using Papertrey Ink Blueberry Sky ink. I used white letter stickers from Papirdesign that I colored with a blue Copic marker for my niece’s name. I embellished with flowers, berry head stamens, pearls and bling from Papirloftet, Magnolia, Wild Orchid Crafts, and North Star Design. 

Bursdagskort Sara Mo Manning Little Gini innsideJeg lagde innsidene enkle og stemplet et tekststempel fra North Star Design på den ene innsiden. Den andre innsiden har masse plass til å skrive en personlig hilsen på.

I made the insides simple and stamped a North Star Design sentiment on one of the insides. On the other inside there’s plenty of space to write on. 

Bursdagskort Sara Mo Manning Little Gini baksideEnda et NSD-stempel på basiden, med noen få bling limt på for pynt.

Another NSD stamp on the back of the card, with just a few stones for embellishment. 

Mo Manning Little Gini bursdagskort Sara CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.

As usual I finish with the colors I used.

Til konfirmanten {Ett trykk}

Det er mai og konfirmasjonstid. Dagens kort er derfor, naturlig nok, et konfirmasjonskort til en gutt som konfirmeres i dag. Kortet er publisert i aprilnummeret av Ett trykk, der oppgaven var så enkel (og så vanskelig) som konfirmasjonskort – basert på en skisse.

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias front skrått

Jeg lagde et veldig stort kort denne gangen, det måler faktisk hele 6 ¼ x 9”! Jeg har brukt en base av Bazzill Kraft som jeg måtte skjøte for at kortet skulle bli bredt nok med ¼” rygg. Jeg har hovedsaklig brukt papirer fra Periphery-serien til Basic Grey (Syrah, Cabernet, Sauvignon og Meritage) og ett ark fra Skate Shoppe-serien (Dill). Jeg har rufset og svertet kanter etter alle kunstens regler og også brukt masse papp, bølgepapp og gamle boksider, i tillegg til at jeg har stæsjet utrolig mye, for å være et konfirmasjonskort til gutt. Da jeg fikk bestillingen på kortet fikk jeg frie tøyler, og konfirmanten vil visst bli kunster når han blir stor, så chipboardsirkelene med ordet Create fra ScrapMatrix som jeg har hatt liggende lenge ble malt svart med Distress Paint fra Ranger. Det samme ble hønsenettingen og skribbelbiten jeg har lagt under motivet, som er Little Victorian Steampunk Eric, fra Tickled Pink Stamps.

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias front

Det er mye som foregår på kortet, og jeg har vært generøs med finérstjerner fra Studio Calico. Ordet dream kommer også derfra, limt på en knapp fra stæsjet mitt som jeg har lagd rusten med Distress embossingpulver i fargen Vintage Photo. Under knappen er det litt svart sytråd som bare ligger ”i en haug”, som igjen er limt oppå en liten bit filmrull fra Tim Holtz. Nedenfor der igjen ligger en klokkediecut laget av tykk papp og mønsterark med Weathered Clock-dieen til Sizzix, og enda lengre ned ligger boksider og mønsterark. Her er det virkelig lag på lag!

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias innsider

Når jeg først har utstyret fremme til gris og søl (som jeg i utgangspunktet ikke liker, jeg hater å få det på fingrene og takler ikke engangshansker) tar jeg den helt ut og kjører på med mye av det samme på innsidene. Her har jeg brukt tannhjul, både i papp dekket med mønsterark og i bølgepapp jeg har malt svart.

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias innside venstre

Hanging sign er et diesett fra Sizzix jeg ikke bruker mye, men akkurat her syns jeg det passet. Teksten jeg har stemplet rett på mønsterarket kommer fra En liten hilsen-platen til Stempelglede. Selve skiltet har jeg hengt fast i kulelenke som også har fått litt svartmaling, og jeg har strødd rundt med stjerner også her.  Noen klaser med svarte glassperler fra Panduro har jg også lag her og der.

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias innside høyre

På den høyre innsiden er det plass til å skrive en personlig hilsen på den store tagen. Jeg har sydd den fast i mønsterarket bak med svart sytråd, og helt på toppen, bak tagen, har jeg lagt en kraftfarget papirpose som det er plass til sedler i. Her har jeg også plassert et Tickled Pink-motiv – denne gangen er det Lil Lad Eric, fargelagt i de samme fargene som motivet på forsiden og skjært og klippet ut med kniv og saks.

Ett trykk 0216 kortskissen konfirmasjon Tobias baksideBaksiden fikk et litt enklere oppsett. Mange tannhjul i en slags klase på midten, med et lite kamera stanset ut med en Sizzix-die som pynt på toppen av enda en diecut. På toppen limte jeg den siste resten av Create-sirkelen min. Restene av chipboardbiten med skribbel havnet også på baksiden, i tillegg til et lite finérkamera fra Studio Calico, som jeg tenkte passet fint i tillegg til det andre kameraet.

Konfirmasjonskort Tobias Lil Lad Eric Little Victorian Steampunk Eric

Jeg avslutter med fargene jeg har brukt til motivene mine. B60 er kun brukt til brilleglassene til motivet inni kortet og er ikke brukt på det andre motivet.

Et minikort {CopicMarkerNorge}

CMN76 frontVi har ny utfordring i dag på CopicMarkerNorge. Stikk innom bloggen for å se hva det er, lag noe fint og bli med på moroa. Denne gangen har jeg laget et minikort. Jeg har maskert sammen tre småmotiver fra Magnolia som jeg har fargelagt. For å dra jordbærtemaet fra motivet videre har jeg funnet frem Smultron-arket fra Blomstertid-kolleksjonen til Maja Design. Det røde arket er Passion fra Du och Jag-serien. Jeg stemplet en tekst fra Norsk Stempelblad AS, brukte glitterpensel på champagnen i glasset, noen flytende perler her og der på resten av motivet, og vips, så var kortet ferdig.

CMN76 innsideSiden kortet er så lite (det måler 4 1/4 x 4 1/4″) er det ikke plass til så veldig mye inni, men jeg stanset ut en sirkel av det som var igjen av jordbærarket og en scallopsirkel av det andre som passet fint til pynt inni.

CMN76 baksideBaksiden har jeg laget veldig enkel. Jeg stemplet en tekst fra Konf02-platen til Norsk Stempelblad AS og satte på flere flytende perler, og det var det hele.

April - Copic Marker Norge utfordring #76Med tanke på hvor bittelite motivet egentlig er har jeg brukt mange tusjer til fargeleggingen min. Sånn blir det bare noen ganger.

Litt sommerlig {Mo’s Dream Team}

Mo Manning Strawberry Girl front skrått PSDet er onsdag og Dream Team-tid.

It’s Wednesday and Dream Team time for me. 

Mo Manning Strawberry Girl frontDenne gangen har jeg brukt motivet Strawberry Girl. Jeg lengter litt mot sommeren kan man kanskje si. Jeg har brukt arkene På Picknick og Smultron fra Blomstertid-kolleksjonen til Maja Design, og tagen har jeg satt en jordbærcharm i. Noen få blomster fra Kort & Godt og Wild Orchid Crafts får være pynt, i tillegg til pyntebær fra Magnolia og løs bling og perler fra Kort & Godt. Tekststempelet kommer fra Norsk Stempelblad AS, stemplet med Lady Bug blekk fra Memento.

This time I went for Strawberry Girl. I’m looking forward to summer. I used really old patterned papers from Maja Design with a bit of a summer theme, and added a strawberry charm to the tag I tucked behind the image. A few Kort & Godt and Wild Orchid Crafts flowers, berry head stamens by Magnolia and bling and pearls from Kort & Godt all serve as embellishments. The sentiment is a stamp from Norsk Stempelblad AS, stamped with Memento Lady Bug ink. 

Mo Manning Strawberry Girl tagTeksten på tagen kommer fra North Star Design. Tagen i seg selv er stanset ut med en die fra Magnolia.

The sentiment on the tag is a North Star Design stamp, and the tag itself is diecut using a Magnolia die. 

Mo Manning Strawberry Girl innsiderLike innsider som på forsiden. Teksten kommer fra North Star Design, og poststemplene er fra Basic Grey.

The insides look pretty similar to the front. Another North Star Design sentiment, with a few post stamps from Basic Grey second generation stamped on the edges of the circles. 

Mo Manning Strawberry Girl baksideDet samme oppsettet har jeg brukt på baksiden av kortet. Her er det Magi-stempelet fra Stempelglede som får være fokus. Jeg er så glad i dette stempelet, og bruker det kjempemye, selv om det er et av de eldste stemplene jeg har.

The same look on the back of the card. I’ve used a stamp from Stempelglede, I really love this stamp. It’s one of the oldest stamps I have, but it’s still one of the ones I use the most. 

Snøball i 42 varmegrader? {Ett trykk}

Dagens kort er vel omtrent like sjeldent som en snøball i 42 varmegrader, jeg har nemlig laget et vintagekort!! En av fordelene med å være i designteamet til Ett trykk er at man får utfordret seg i stilarter man vanligvis ikke lager kort i. For min del er vintage en av dem.

ET0116temaJeg valgte å lage et staffelikort denne gangen. Jeg har tatt en dypdykk i gamle ark og fant frem Anno 1939, Minnenas Melodi, Korrespondens og Eviga ögonblick, alle fra Förgät Mig Ej-serien til Pion Design. I tillegg har jeg brukt The Courts fra Romantique-serien til Prima og en liten rest fra et mønsterark fra 3ndypapir. Andre eldgamle ting jeg har brukt er brune fløyelshortensiaer fra Petaloo og en ramme fra Tattered Angels. Den er svertet med Distress Ink Vintage Photo, det samme er alle øvrige kanter, som også er rufset. På stopperpanelet har jeg stemplet et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS og et splashstempel fra Inkido, i tillegg til at jeg har satt på noen frimerker fra Pion-arkene.

ET0116 tema liggendeKortet lagt flatt. Her er det lag på lag med papirbiter av forskjellige størrelser, med “hovedbildet” helt øverst.

ET0116 tema tagJeg syns staffelikort er veldig fint, men et problem er at man aldri får nok plass til personlig hilsen. Det har jeg løst ved å lage en lomme bak selve staffeliet med en tag inni. På tagen er det skriveplass.

Gavetårn {Mo’s Dream Team}

Jeg har laget veldig mange enkle kort i det siste, og her kommer enda et som føyer seg fint inn i den rekken og er også mitt bidrag for i dag til Mo’s Dream Team-bloggen.

I’ve made many simple cards lately, and here’s another one. It also happens to be my contribution for today over on Mo’s Dream Team blog.  

Bronte wants it now frontEt bursdagskort denne gangen også, sendt i posten til en som hadde bursdag på samme dag som Leon for nøyaktig en uke siden. Motivet er Bronte wants it now og er som vanlig farget med Copics, hele panelet med motivet er satt på en base av Autumn Rose kartong fra Papertrey Ink, og jeg har brukt noen rester fra Vintage Autumn Basics og Vintage Summer Basics-seriene til Maja Design. Tekstene kommer fra Norsk Stempelblad AS og til slutt har jeg pyntet med hvite halvperler fra Kort & Godt.

A birthday card this time too, mailed to someone whose birthday was on the same day as Leon exactly one week ago. The image is Bronte wants it now, and is colored with Copics. I put the entire panel with the image on a cardbase made from Papertrey Ink Autumn Rose cardstock, and I used some scraps from the Vintage Autumn Basics and Vintage Summer Basics collection from Maja Design. The sentiments are from Norsk Stempelblad AS and I embellished with white flatback pearls from Kort & Godt. 

Superenkelt {Ett trykk}

Jeg koser meg på påskeferie i fjellet, langt fra både PC og mobildekning, men jeg har likevel et lite prosjekt å vise frem. Dagens kort var mitt februarbidrag i Helt enkelt-oppgaven vi i designteamet får i hvert nummer, der vi fokuserer på én type pynt. Poenget er at det skal være enkelt. I februarnummeret var fokuset på tekst, og jeg har brukt alle stemplene på Til mannen-platen fra Norsk Stempelblad AS.

ET0116heltenkelt front skråttDe fleste av stemplene har jeg bare stemplet på den blå kartongen fra Papertrey Ink med vannmerkepute, men ett av stemplene er stemplet i svart og embosset. Jeg delte det blå panelet mitt i to, proppet begge bitene opp på 3D-teip fra Clas Ohlsson på svart kartong fra PTI og satte på to enamel dots fra Marianne Design. Veldig enkelt.

Hipp hipp hurra for Leon {Mo’s Dream Team}

En søndag for nøyaktig åtte år siden ble min nevø født. Lille Leon så ut som en gammel mann, han var blå i huden og skrukkete. Skrukkene er borte og huden hans har den fantastiske egenskapen som gjør at han blir knallbrun selv uten å være i sola. Heldiggrisen, jeg vil bytte!

On a Sunday night, exactly eight years ago today, my nephew was born. Little Leon looked like an old man, his skin blue and wrinkly. The wrinkles are gone and his skin has the delightful ability that makes him really tanned even if he doesn’t go in the sun. Lucky guy, I want to trade! 

Mo Manning Wishing for snow boy forside

Jeg har laget et bursdagskort for anledningen, og selv om vi er på påskeferie på hytta med (det jeg antar når jeg skriver dette mange dager i forveien i Oslo, ca 35 mil unna hytta) masse snø syns jeg dette Wishing for snow boy-motivet fra Mo Manning var perfekt for anledningen. Jeg farget motivet med Copics, la en stensil over og brukte embossing paste for å få effekten av snøvær. Jeg limte motivet rett på en kartongbase, stemplet en tekst og embosset den, limte den på med 3D-puter og satte på noen enamel dots for enkel pynt.

I made a birthday card for the occasion, and although we’re on Easter vacation at our cabin with (this is an assumption, seeing as I’m writing this blog entry days in advance in Oslo, about 350 kilometers from the cabin) plenty of snow I think this Wishing for snow boy image from Mo Manning was perfect for the occasion. I colored my image using Copics, put a stencil on top and used embossing paste to create the effect of snow. I glued my image straight to my cardbase, stamped a sentiment and embossed it. Finally, I glued it on using foam dots and added a few enamel dots to embellish a little.