Hei og hopp. Satser på at du ikke er sliten etter gårsdagens festivitas, men at du faktisk orker å se på dette kortet. Det er nemlig min dag på Dream Team-bloggen i dag.
It’s Wednesday, which means Dream Team time for me.
Jeg har brukt motivet Prom S til et konfirmasjonskort. Bortsett fra buketten på den venstre hånden hennes syns jeg motivet passet bra til konfirmasjon, så den dekket jeg med en vimpel med navnet på konfirmanten. Enkelt. Kortet er STORT, det måler 5 1/8 x 8 3/8″, og jeg har brukt papirer fra Vintage Garden-serien til Pion Design og laget selve kortet i en ren lag på lag-stil.
I used Prom S for a confirmation card. Aside from the corsage on her left hand I thought the image was perfect for confirmation, so I covered the corsage with a banner with the name of the recipient. Easy. The card is BIG, it measures 5 1/8 by 8 3/8″. I used papers from the Vintage Garden collection by Pion Design for my card and although I have a lot of layers, it’s a pretty clean card.
Med lag på lag og søm med tykk sytråd på alt av paneler ble kortet ganske tykt og fikk mye dimensjon. Den eneste pynten jeg har satt på er sommerfugler klippet ut av et av arkene i serien. Jeg har satt perler i midten av sommerfuglene og dekket vingene med Wink of Stella glitterpensel.
It’s a pretty thick card with lots of dimension because of all the layers and the thick stitching on all the panels. The only embellishments I used are butterflies fussycut from one of the patterned papers. I added pearls to the bodies of the butterflies and covered the wings using a Wink of Stella glitter brush pen.
Som vanlig har jeg brukt mer eller mindre det samme oppsettet som på forsiden. Jeg hadde ikke nok igjen av det lyserosa mønsterarket til å dekke basen min på innsidene, så her ble det en mørkere rosa fra den samme kolleksjonen.
As usual the setup I used on the insides is more or less the same as the one I used on the front. I didn’t have enough left of the pale pink patterned paper to cover my cardbase for the insides, so I went with a darker pink patterned paper from the same collection instead.
Denne teksten fra Norsk Stempelblad AS er så positiv, og helt perfekt til et konfirmasjonkort!
This sentiment from Norsk Stempelblad AS is so uplifting, and perfect for a confirmation card!
Baksiden. Her har jeg pyntet med flere sommerfugler og satt på perler i midten som kropp.
The back of the card. I embellished with more pearly butterflies.
Teksten på baksiden kommer også fra Norsk Stempelblad AS, de har mange fine konfirmasjonstekster på de to konfirmasjonsplatene jeg har brukt til dette kortet.
The sentiment on the back of the card is also from Norsk Stempelblad AS, they have a lot of really nice confirmation sentiments on the two stamp sets I used for this card.
Det er 15. mai i dag og tid for ny utfordring hos CopicMarkerNorge. Hvis du vil se hva utfordringen er, er det bare å hoppe over til
Jeg har laget et staffelikort til et brudepar denne gangen. De nye papirene til Maja Design er sååå fine, og jeg bare måtte bruke dem. ❤
Motivet kommer fra Mo Manning, og jeg maskerte bunnen av kjolen for å lage parketten. Blomstene er en blanding av Kort & Godt og Wild Orchid Crafts. Perlekvistene kommer fra Kort & Godt, det samme gjør den blå blingen jeg har satt i midten av snurreblomstene.
Kortet er laget på bestilling til et par i Nederland, så norske tekster kunne ikke akkurat brukes. Jeg fikk hjelp av de nederlandske jentene i designteamet til Mo Manning til tekstene jeg har brukt. Panelet med teksten er satt på 3D-puter for at staffeliet skal kunne stå oppe. Jeg bestemte meg for å sette på noen blomster på bunnen også, så den er litt pyntet.
Problemet mitt med staffelikort er at de mangler skriveplass. Jeg løste det ved å lage en lomme i staffeliet til en tag som man kan skrive en hilsen på. Vanligvis pleier jeg ikke å bruke strimlene som er nederst på arkene, men her syns jeg det passet perfekt. De små sweetheartblomstene kommer fra North Star Design, og jeg har byttet ut de små gule knoppene med blå bling fra Kort & Godt. Jeg har satt en sirkel av mønsterark på toppen av tagen, og en blå knapp fra Papertrey Ink som pynt, med en liten sløyfe bak.
Med blomstene på fronten blir kortet ganske klumpete og passer ikke akkurat i en konvolutt, så jeg har laget en eske til kortet. Jeg har brukt de samme mønsterarkene og jeg har satt blomstene i en hjerteform med blå bling i blomstene og noen også rett på mønsterarket. Jeg har limt på to fredsduer. De er i finér og kommer fra Prima. Jeg har malt dem hvite med distress paint. Det samme har jeg gjort med skrivemaskinen jeg har satt nede i det høyre hjørnet. I skrivemaskinen har jeg satt en liten papirlapp med bryllupsdatoen skrevet på nederlandsk.
Kortet og esken samlet. Veldig greit når ting matcher, og ikke minst når man har så fantastiske papirer å jobbe med!!!
Det er onsdag, og det betyr én ting – jeg har et nytt Mo Manning-prosjekt å vise frem for
Jeg har laget et kort til niesen min med
Jeg lagde innsidene enkle og stemplet et tekststempel fra North Star Design på den ene innsiden. Den andre innsiden har masse plass til å skrive en personlig hilsen på.
Enda et NSD-stempel på basiden, med noen få bling limt på for pynt.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.




Baksiden fikk et litt enklere oppsett. Mange tannhjul i en slags klase på midten, med et lite kamera stanset ut med en Sizzix-die som pynt på toppen av enda en diecut. På toppen limte jeg den siste resten av Create-sirkelen min. Restene av chipboardbiten med skribbel havnet også på baksiden, i tillegg til et lite finérkamera fra Studio Calico, som jeg tenkte passet fint i tillegg til det andre kameraet.
Vi har ny utfordring i dag på
Siden kortet er så lite (det måler 4 1/4 x 4 1/4″) er det ikke plass til så veldig mye inni, men jeg stanset ut en sirkel av det som var igjen av jordbærarket og en scallopsirkel av det andre som passet fint til pynt inni.
Baksiden har jeg laget veldig enkel. Jeg stemplet en tekst fra Konf02-platen til Norsk Stempelblad AS og satte på flere flytende perler, og det var det hele.
Med tanke på hvor bittelite motivet egentlig er har jeg brukt mange tusjer til fargeleggingen min. Sånn blir det bare noen ganger.
Det er onsdag og
Denne gangen har jeg brukt motivet
Teksten på tagen kommer fra North Star Design. Tagen i seg selv er stanset ut med en die fra Magnolia.
Like innsider som på forsiden. Teksten kommer fra North Star Design, og poststemplene er fra Basic Grey.
Det samme oppsettet har jeg brukt på baksiden av kortet. Her er det Magi-stempelet fra Stempelglede som får være fokus. Jeg er så glad i dette stempelet, og bruker det kjempemye, selv om det er et av de eldste stemplene jeg har.
Jeg valgte å lage et staffelikort denne gangen. Jeg har tatt en dypdykk i gamle ark og fant frem Anno 1939, Minnenas Melodi, Korrespondens og Eviga ögonblick, alle fra Förgät Mig Ej-serien til Pion Design. I tillegg har jeg brukt The Courts fra Romantique-serien til Prima og en liten rest fra et mønsterark fra 3ndypapir. Andre eldgamle ting jeg har brukt er brune fløyelshortensiaer fra Petaloo og en ramme fra Tattered Angels. Den er svertet med Distress Ink Vintage Photo, det samme er alle øvrige kanter, som også er rufset. På stopperpanelet har jeg stemplet et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS og et splashstempel fra Inkido, i tillegg til at jeg har satt på noen frimerker fra Pion-arkene.
Kortet lagt flatt. Her er det lag på lag med papirbiter av forskjellige størrelser, med “hovedbildet” helt øverst.
Jeg syns staffelikort er veldig fint, men et problem er at man aldri får nok plass til personlig hilsen. Det har jeg løst ved å lage en lomme bak selve staffeliet med en tag inni. På tagen er det skriveplass.
Et bursdagskort denne gangen også, sendt i posten til en som hadde bursdag på samme dag som Leon for nøyaktig en uke siden. Motivet er
De fleste av stemplene har jeg bare stemplet på den blå kartongen fra Papertrey Ink med vannmerkepute, men ett av stemplene er stemplet i svart og embosset. Jeg delte det blå panelet mitt i to, proppet begge bitene opp på 3D-teip fra Clas Ohlsson på svart kartong fra PTI og satte på to enamel dots fra Marianne Design. Veldig enkelt.