I dag har jeg en liten godbit å dele med dere. Vi i designteamet til Mo Manning har nemlig fått æren av å leke oss med noen av Mos gummistempler – laget av Penny Black. Dette er 40-367, hun kommer med et tekststempel (One can never have too much cupcake!), men jeg har ikke brukt teksten denne gangen. Hun fås også som digitalstempel fra Mos egen side, der heter hun Dee.
Kortet er laget på bestilling til en tiåring som ikke er så begeistret for rosa. Jeg fikk spørsmål fra bestiller (bestemoren til bursdagsbarnet) om jeg ikke kunne lage et lilla kort. Som sagt, så gjort. Papirene kommer fra Ska vi ta en Fika?-serien til Maja Design, og jeg har brukt arkene Chaite og Blommar på bordet. Selve formen på kortet er stanset ut med den tredje største dieen i XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate, og jeg har brukt en av de mindre diesene i det samme settet til det blomstrede arket. Jeg har pyntet med blomster fra Wild Orchid Crafts og North Star Design, og lagt til bling fra Kort & Godt i midten på den lilla sweetheartblomsten. Både hovedpanelet med motivet og det blomstrede panelet er satt på basen med 3D-puter, og jeg har lagt litt osteklut under det blomstrete mønsterarket for å få litt liv. Blonden er kjøpt i Tyrkia, og jeg har tredd et 1/2″ lilla satengbånd fra Papertrey Ink gjennom blonden. Teksten kommer fra Bursdag-platen til Norsk Stempelblad AS, og er stemplet med Memento Sweet Plum blekk. Jeg har stanset den ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success og satt på en pebble med litt glitter i på toppen.
Morellen, tallene og vingene har fått et lag med Wink of Stella glitterpensel, og morellen, tallene og de bittesmå klistremerkebokstavene fra Kaisercraft har fått et lag med Glossy Accents, så de skinner ekstra mye.
Innsidene er ganske enkle, jeg har stemplet en bursdagstekst fra North Star Design og kantstemplet med diverse stempler fra Kort & Godt og Stempelglede.
Baksiden. Også her har jeg brukt en tekst fra NSD og kantstempler fra Stempelglede og Kort & Godt. Jeg har pyntet veldig enkelt med sweetheartblomster fra WOC og kamilleblomster fra NSD. På alle blomstene har jeg fjernet knoppen i midten og erstattet den med bling fra Kort & Godt.
Kortet sammen med konvolutten jeg la det i. Jeg stemplet en bursdagststekst fra 26B-platen til Norsk Stempelblad AS rett på konvolutten med Memento Sweet Plum, og det er det hele.
Jeg gjorde det enkelt. Kortet måler 4 1/2 x 6″ og basen er svart kartong fra Simon Says Stamp. Jeg har klinet og klæsjet(!) med Distress Paint (Broken China, Salty Ocean, Chipped Sapphire, Mowed Lawn, Peeled Pain, Forest Moss, Picket Fence og Black Soot) på Rustic Cream kartong fra Papertrey Ink (ikke at man klarer å se fargen på kartongen under all malingen likevel). Det ferdigmalte panelet ble skjært til så det passet kortbasen min, og jeg har pyntet med en klokke jeg har stanset ut av seks lag svart kartong som jeg har lagt Crackle Accents oppå.
Det er onsdag og
Motivet er printet ut på X-Press It og fargelagt med Copics. På toppen av glasuren har jeg lagt et lag med Wink of Stella, og som strøssel har jeg satt på bittesmå hvite perler fra Kort & Godt.
Jeg har brukt rosa Dotted Swiss kartong fra Bazzill og mønsterark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. 1908, 1909 og 1910 er rosa og grå ark som passer fint til fargene jeg har brukt på den lille hamsteren og glasuren på cupcaken. Jeg har stemplet et bittelite stempel fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS med Soft Granite blekk fra Hero Arts, klippet ut og limt på toppen av glasuren med 3D-puter.
Kortet har jeg pyntet lett med diverse blomster fra diverse produsenter. Noe er fra Wild Orchid Crafts, noe er fra North Star Design og den store hvite er fra Papirloftet. Den hadde egentlig burgunderrøde knopper i midten, men de passet jo ikke, så jeg rev dem ut og erstatted dem med gammelrosa pyntebær fra Kort & Godt.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Jeg stanset ut en kakeserviett av vanlig, tynt kopipapir med English Tea Party-dieen til Cheery Lynn. Jeg har kantstemplet poststempler fra Kort & Godt, Magnolia og Marianne Design med Soft Granite blekk og sydd rundt kantene på panelene.
På baksiden har jeg også pyntet lett med noen blomster, og brukt en punch fra EK Success på grønne resteark fra Lantliv og Sofiero-kolleksjonene. Teksten kommer fra Livet-platen til Norsk Stempelblad AS og de små sommerfuglene kommer fra Inkido.
Jeg stanset ut bannere med den største dieen i Notched Star Banner-settet til Papertrey Ink av noen gamle 6×6″-ark fra Minnenas Ateljé-serien til Pion Design (Rosa fjäril & Bokstäver, Ros & Rosenhav og Små blad & rosa ornament er arkene jeg har brukt). Jeg stemplet en tekst fra
Jeg kan ikke dy meg, men må alltid gjøre noe med baksiden av prosjektene mine også. Det ene bokmerket fikk kun et mønsterark bak, mens det andre fikk et monogram i tillegg, stanset ut fra mønsterarket med en liten kvadratdie fra Lifestyle Crafts.
Det er onsdag, og min dag på
Med 1st of March, 8th of April og 10th of April-arkene fra Vintage Spring Basics-serien til Maja Design ble det litt lilla til slutt likevel, og de to små tekstene fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS er stemplet rett på det ene lilla mønsterarket og stanset ut med en Project Life-die fra Becky Higgins. Jeg har satt på en lilla knapp fra Papertrey Ink og knytt en sløyfe med hvit scrapper’s floss.
De små sommerfuglene er stanset ut med en punch fra Martha Stewart, og jeg har limt på bling fra Kort & Godt i midten av hver sommerfugl.
På innsiden har jeg gjort det enkelt, og kun stemplet et bursdagsstempel fra North Star Design. Kakeserviettene har jeg stanset ut med en die fra Cheery Lynn.
På et kort med mange sommerfugler syns jeg denne teksten fra Livet-platen til Norsk Stempelblad AS passer veldig fint. Og det er faktisk hele kortet.
Det er onsdag og
Jeg har brukt
Bak det rosa mønsterarket har jeg lagt osteklut for å lage litt liv i kortet, og selve mønsterarket er satt på lav 3D-teip. Bak hovedpanelet har jeg skjært ut en del av det ene mønsterarket (den lille gule kanten som vises utenfor motivet) og det doble panelet er limt på resten av kortet med 3D-puter. Jeg har stemplet poststempler fra en haug med produsenter (M-123 og M-150 fra Kort & Godt, New York-stempler fra Magnolia, Oslo-stempel fra Marianne Design og Sonoma County-stempel fra Basic Grey) med Hero Arts Soft Granite blekk og et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS på en bit av mønsterarket fra Maja Design og stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success og satte på en pebble med litt glitter i.
Når kortet ligger flatt ser man litt mer av dimensjonen som faktisk er i kortet. Ettallet er stanset ut med en av talldiesene i By the Numbers-settet til Papertrey Ink. Jeg har stanset ut tallet fire ganger i hvit kartong og lagt oppå hverandre, med det øverste laget stanset ut av mønsterarket fra Maja Design. Jeg har lagt Wink of Stella på toppen, og så et tykt lag med Glossy Accents på toppen. Øyet til hesten har også fått Glossy Accents. Sommerfuglene har også fått et lag med Wink of Stella og er brettet på midten for å lage dimensjon. Den rosa blonden som ligger nederst kommer fra Kort & Godt.
På baksiden har jeg brukt de samme stemplene langs kanten og teksten jeg har stemplet er fra Kort & Godt.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt. I tillegg til fargene over har jeg brukt RV97, som er en farge jeg har laget selv.
Det er onsdag og
Jeg har maskert sammen
Kortet er ganske stort, det måler 7 x 4 1/4″ og motivet dekker hele fronten. Vingene er dekket med et strøk Wink of Stella, men det vises ikke på bildet. Kortbasen er laget av Aqua Mist kartong fra Papertrey Ink, som matcher den turkise fargen jeg har brukt på motivet.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på motivet mitt.
Det er onsdag, og tidligere har det betydd at jeg har hatt et prosjekt for Mo’s Clubhouse å vise frem. Nå er det imidlertid et nytt år, og Mo har slått sammen Mo’s Clubhouse-teamet med Mo’s Dream Team, så nå er vi ett stort designteam, et skikkelig Dream Team. Onsdag er likevel min dag, og i dag har jeg dette bestillingskortet til en elektriker på lager.
Jeg fant ut at
Jeg fikk beskjed om at han liker farger og at kortet skulle ha masse stæsj. Å stæsje herrekort er ikke så lett, man kan ikke lesse på med blomster og sommerfugler, men tannhjul, knapper og metall fungerer alltid. Jeg har faktisk brukt Play Time-kolleksjonen til Pion Design på dette kortet, det gikk utover Tags, Flower, Boys, Cut out sheet, Clothes og Rose Frame 6×6″-arkene til dette kortet – et herlig sammensurium av sterke primærfarger (og grønt).
Innsidene er relativt like som forsiden, jeg har stemplet et stempel fra Til mannen-platen til Norsk Stempelblad AS med Papertrey Ink Blueberry Sky blekk. Den andre innsiden er nesten helt lik, med et likt skrivefelt med den samme blå bilen.
På baksiden har jeg også brukt panelet med bilen, bare i liten utgave. Her har jeg brukt et annet stempel fra den samme stempelplaten som på innsiden, og jeg har også stemplet et bursdagsoppskriftsstempel fra North Star Design med fire forskjellige blekkfarger (Memento Dandelion, Bamboo Leaves og Lady Bug, i tillegg til Papertrey Ink Blueberry Sky).
I dag er dagen – den tjuefjerde desemberdagen og julaften. Alle små (og kanskje også store?) gleder seg til julemiddag og gaveåpning i kveld, men først har jeg årets siste julekort å vise frem.
Lili of the Valley-stemplene mine tar jeg ikke frem så altfor ofte, så jeg fant ut at dette koselige trekløveret med en hund som forstemme i koret og lykt bak var perfekt for anledningen. Fargene roper vel heller ikke meg, men poenget var at dette skulle bli skikkelig julete, og folk flest (bare ikke jeg) forbinder jo rødt og grønt med jul, så da ble det det.
Jeg har benyttet meg av noen gamle julekolleksjoner fra Maja Design, jeg har brukt tre ark fra Julen är här-kolleksjonen, og det røde arket er faktisk så gammelt at det er fra Gammaldags Jul-serien. Jeg har pyntet lett med diecuts og utstansede grener, i tillegg til røde pyntebær fra Magnolia, pyntegrener med hvite perler (som jeg har klippet fra hverandre) fra Kort & Godt og noen røde julebjeller av ukjent opphav. De to stempeltekstene jeg har brukt på forsiden kommer fra Norsk Stempelblad AS.
En ekstra titt på motivet Carol Singing. Jeg har som vanlig fargelagt med Copics, men jeg har også gjort et par andre småting. Bakken har fått et lag med distressglitter (distressglitter syns veldig dårlig på bilder), hele bakgrunnen er airbrushet med B91, lampeglasset har fått et tykt lag med Glossy Accents og blomsten på lua til den ene jenta har fått tre bittesmå perler fra Kort & Godt. I tillegg har jeg brukt Copic Opaque White for å lage masse snøfnugg tett i tett.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Her er kun en tekst fra Norsk Stempelblad AS og en klynge med perler på diecuts og grener. Den andre innsiden har plass til å skrive på og er helt lik, bortsett fra at klyngen er nede i det høyre hjørnet.
Baksiden. Nok et stempel fra Norsk Stempelblad AS og et par klynger med bær. Sånn sett syns jeg julekort er vanskeligere å lage enn andre kort – spesielt når de skal være røde. Blomster går ikke, jeg tror jeg er allergisk mot å putte blomster på julekort. Snøfnugg funker ikke like bra på røde julekort som på blå, men bær duger!
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på motivet mitt. B91 er kun brukt til airbrushing.




