Gratulerer {Ett Trykk}

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk front skrått bloggI oktobernummeret av Ett Trykk lot vi oss inspirere av Tim Holtz. Jeg har brukt emboss resist-teknikk på bakgrunnen på dette kortet, men jeg har tatt det et steg videre enn bare emboss resist. Jeg har nemlig fjernet embossingen i etterkant. Resultatet er at du får en matt, helt flat bakgrunn istedenfor opphøyde blanke felter, som man får med embossing.

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk bloggJeg har brukt distress ink-fargene milled lavender og dusty concord til bakgrunnen min. Banneret er svertet med milled lavender mens det fremdeles lå i dieen,  og Gratulerer-stempelet fra North Star Design er stemplet med dusty concord. Trikset jeg bruker for å stemple med distress ink på clearstamps er å dytte stempelet i VersaMark-pute før jeg fører på distress ink. Da sitter blekket på stempelet der det skal istedenfor å perle seg, som distress ink vanligvis gjør på clearstamps. Banneret er satt på 3D-puter og jeg har pyntet med diverse blomster og krystalldråper fra Wild Orchid Crafts. Den store rosen var opprinnelig hvit, men med litt distress ink og vann ble den akkurat passe lilla nok til å høre hjemme på kortet.

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk tut 1For å lage bakgrunnen trenger du et bakgrunnsstempel, en stempelpute som egner seg til embossing, embossingpulver og kartongen du skal bruke.

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk tut 2Dekk hele bakgrunnsstempelet med stempelblekk og legg bakgrunnskartongen over. Gni fingrene dine over arket så alt blir svertet. Det er enklere å stemple bakgrunnsstempler på denne måten enn å montere stempelet på en akrylkloss og stemple “rikig vei”.

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk tut 3Strø på embossingpulver, varm opp kartongen til embossingpulveret smelter og svert kartongen med fargene du ønsker.

Ett Trykk 0515 Tim Holtz strykejernteknikk tut 4Legg panelet på et strykebrett mellom to ark med kopipapir. Sett strykejernet på høy varme (jeg satte mitt på bomullsinnstilling og slo av dampfunksjonen). Stryk over kopipapiret, det som skjer er at embossinpulveret smelter på nytt og fester seg til kopipapiret, som på bildet over. Du ender opp med et panel som er helt jevnt uten noe embossing, selv om du har brukt emboss resist på bakgrunnen. Ganske kult, ikke sant?

Nyt juledagene {Ett Trykk}{Mo’s Clubhouse}

Ett Trykk 0515 Julekort etter skisse Mo Manning Giggling Snowman front skrått PSDet er onsdag i dag, og dere vet hva det betyr, det er min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. I dag har jeg et kort med Giggling Snowman, jeg syns virkelig det er den søteste snømannen noensinne, han er så søt. Og selv om han egentlig står der og fniser syns jeg han ser litt sjenert ut, hvilket bare gjør ham enda søtere!!!

Today is Wednesday, and you know what that means – it’s my day on Mo’s Clubhouse blog. Today I’ve got a card featuring Giggling Snowman, I really do think he’s the most adorable snowman ever, he’s so stinkin’ cute!! And even though he’s standing there giggling, I think he looks a little bit shy, which just makes him even cuter!!!

Ett Trykk 0515 Julekort etter skisse Mo Manning Giggling Snowman front bloggKortet er i størrelse A2 (4 1/4 x 5 1/2″) med 1/4″ rygg. Jeg prøvde meg på 1/8″ rygg, for planen var egentlig å ha et veldig enkelt kort uten mange paneler inni, men så forandret planene seg litt underveis, og kortet ble ganske typisk meg likevel. Da var jo 1/8″ rygg altfor lite, så jeg måtte ty til min vanlige 1/4″ rygg! Dette er faktisk et restekort! Bortsett fra den blå kartongen har jeg bare brukt rester. Arket Snöflingor fra Vintertid-serien til Maja Design er så gammelt at det kun er ensidig, og jeg hadde akkurat nok igjen av arket til å dekke forsiden og baksiden på kortet. Ellers har jeg brukt Trivs i kylan og Snön faller fra Vintage Winter-kolleksjonen. Hovedrollen spiller likevel snømannen, farget med Copics og dekket med Stickes Star Dust. Jeg har stemplet noen snøfnugg rundt ham fra North Star Design med Papertrey Ink Spring Rain blekk, og chipboardsnøfnuggene fra Maya Road er malt med hvit distress paint (to strøk) før de er dekket med distressglitter. Nyt juledagene er et stempel fra den nye juleplaten til Norsk Stempelblad, som kom ut på Stempelscrapmessa i høst.

It’s an A2 size card (4 1/4 x 5 1/2″) with 1/4″ spine. I tried doing a 1/8″ spine, because I intended to make a very simple card without a lot of panels inside the card. Then my plans changed while I was working on it, and the card turned out the way my cards usually do – lots of layers. I had to scrap my 1/8″ spine and resort to my regular 1/4″ spine! This is actually a card made from scraps. Aside from the blue cardstock, all I’ve used are scraps. The snowflake paper from Maja Design’s Winter Time collection is so old there’s only pattern on one side, and I had just enough left of it for it to fit the front and back of my card. I’ve also used a couple of papers from the Vintage Winter collection. I still think the snowman is the shining star on this one, colored with Copics and covered with Stickles Star Dust. I stamped some North Star Design snowflakes around him using Papertrey Ink Sprin Rain ink, and painted the Maya Road chipboard snowflakes with two coats of white distress paint, before covering them in distress glitter. The sentiment is a stamp from a new stamp set that Norsk Stempelblad released this fall. 

Ett Trykk 0515 Julekortskisse Mo Manning Giggling Snowman innsiderInnsidene har masse plass til personlig hilsen. Siden kortet er ganske lite har jeg to skrivefelt. Snøfnuggene langs kantene er de samme jeg brukte på forsiden, men her er de stemplet med Blueberry Sky, også det en farge fra PTI.

The insides with plenty of room for a personal greeting. I’ve got two panels for a message because the card is so small. The snowflakes around the edge are the same ones as I used on the front, only stamped in Blueberry Sky ink – also a PTI color. 

Ett Trykk 0515 Julekort etter skisse Mo Manning Giggling Snowman bakside bloggEnkel bakside. Et snømannstempel fra North Star Design stemplet med Papertrey Ink Enchanted Evening og flere stemplede snøfnugg, i tillegg til et chipboardsnøfnugg malt hvitt og dekket med glitter.

Simple back. A sentiment stamp from North Star Design stamped with Papertrey Ink Enchanted Evening ink. Some stamped snowflakes and another chipboard snowflakes painted white and covered with glitter.

Ett Trykk 0515 Julekort etter skisse Mo Manning Giggling Snowman CopicsTil slutt har jeg selvfølgelig en oversikt over tusjene jeg har brukt. Håper du nyter adventstiden!

Finally a look at the colors I’ve used. Hope you enjoy the season! 

Rødt snømannkort

rødt snømannkort skrått frontHusker du dette kortet jeg viste frem for et par uker siden? Her er et nesten helt likt kort, bare i andre farger. Dette kortet er i samme størrelse som det forrige, og jeg har brukt Rustic White og Aqua Mist-kartong fra Papertrey Ink, sammen med en liten bit av arket Julhälsningar fra Vintage Winter-serien til Maja Design.

rødt snømannkort frontSnømannen fra Mo Manning er fargelagt lett med Copics og satt i rammen fra Tattered Angels. Rammen er egentlig kremfarget, men jeg har malt den hvit med distress paint, og når det var tørt dyttet jeg hele rammen i VersaMark-puten min, strødde på sticky embossingpulver, varmet opp og strødde rock candy distressglitter over. Glittereffekten er vanskelig å få med på bilder, men er der irl. Teksten kommer fra en stempelplate fra North Star og er stemplet med fargen Soft Granite fra Hero Arts. Snøfnuggene fra Dutch Doobadoo er egentlig hvite, men jeg har dyttet de i en stempelpute fra Papertrey Ink som matcher fargen til kartongen, og satt på perler fra Kaisercraft i fargen Bliss i midten av hvert snøfnugg.

 

rødt snømannkort innsiderBortsett fra fargene på kartongen har jeg gjort nøyaktig det samme på innsidene av dette kortet som jeg gjorde på innsidene av den blå varianten.

rødt snømannkort baksideBaksiden har fått nok et snøfnugg med perle i midten, og denne teksten fra North Star.

Mo Manning - Snowman CopicsSom vanlig har jeg med oversikt over tusjene jeg har brukt helt til slutt. Veldig få farger denne gangen.

 

Balansekunst {Ett Trykk}{Mo’s Clubhouse}

Ett Trykk 0515 Tim Holtz ink smooshing front skrått PSDagens kort viser kunsten å balansere en veldig høy kake.

Today’s card shows you the art of balancing a very tall cake. 

Ett Trykk 0515 Tim Holtz ink smooshing forside bloggKortet er publisert i oktobernummeret av Ett Trykk og er også på Mo’s Clubhouse-bloggen i dag. Vi i designteamet skulle la oss inspirere av Tim Holtz. Mannen er kjempeflink til å grise med blekk og få ting til å se grungy ut. Jeg hater å få gris på fingrene og er ikke spesielt grungy av meg, så min variant er litt mer fargerik.

The card was published in this year’s October issue of the Norwegian cardmaking magazine Ett Trykk, and is also featured on Mo’s Clubhouse blog today. The DT gals at Ett Trykk have been making projects inspired by Tim Holtz. The man is great at messing around with inks and making things look grungy. I hate getting ink on my fingers and am not particularly grungy, so my version is a little bit more colorful. 

Ett Trykk 0515 Tim Holtz ink smooshing front skrått bloggMotivet Tall Cake fra Mo Manning er fargelagt med Copics på X-Press It og så klippet ut og limt rett på den ink smooshede bakgrunnen. Tekststempelet (som egentlig er to forskjellige stempler, jeg har bedrevet litt stempelmassakre) er embosset i hvitt på Hibiscus Burst-kartong fra Papertrey Ink, som er den samme kartongen som jeg har brukt til basen min. Jeg har satt på noen enamel dots i koordinerende farger, og det er faktisk hele kortet.

I colored Mo Manning’s Tall Cake with Copics on X-Press It blending card, fussy cut with a little bit of a border (a border was the only way not to mess up all that hair) and glued it straight onto my ink smooshed background. I embossed the sentiment (which is technically to separate stamps, I did a little bit of stamp massacring) in white on Papertrey Ink Hibiscus Burst cardstock, which is also the cardstock I used for my card base. I added some enamel dots in coordinating colors, and that’s it. 

Ett Trykk 0515 Tim Holtz ink smooshing bakside bloggPå baksiden har jeg embosset et annet stempel fra det samme stempelsettet fra PTI som de to tekstene på fronten av kortet, og satt på enamel dots i de samme fargene.

On the back I heat embossed another sentiment from the same PTI stamp set as the sentiments I used on the front, and added enamel dots in those same colors.

ink smooshing tut 1Ink smooshing er veldig enkelt, og ikke fullt så sølete som det høres ut som. Hvertfall ikke når jeg gjør det på en litt annen måte enn Tim Holtz. Han bruker jo craft sheet og drar prosjektet gjennom blekket, men jeg bruker en måte hvor man har litt mer kontroll. Både på hvordan det blir seende ut til slutt og på hvor mye blekk som havner på fingrene – der man absolutt ikke vil ha det!

Dette trenger du:

  • en bit akvarellark – jeg har brukt ekstra glatt varmpresset 300 gsm-ark fra Daler Rowney, biten min måler 4,5 x 6″, som er et kvart ark.
  • vannbasert blekk – jeg gikk for Memento Dandelion fra Tsukineko og fargene Aqua Mist, Blueberry Sky og Hibiscus Burst fra Papertrey Ink. Noen blekk egner seg bedre enn andre til denne teknikken. Prøv deg frem med det du har.
  • en misterflaske med vann
  • en bit acetat – jeg har brukt plasten fra en stempelplate
  • en plate til å lime akvarellarket på – når du limer fast hele arket vil det ikke bule og bøye seg så mye på grunn av vannet. Platen min er en 30×30-plate i plexiglass.

Ink smooshing is very easy, and not as messy as it sounds. At least not when I do a little differently from Tim Holtz. He uses a craft sheet, dragging his project through the ink, but I use a different approach where I have a little more control – on how it looks in the end and on how much ink winds up on my fingers – where I absolutely don’t want it! 

You’ll need:

  • a piece of watercolor paper – I used extra smooth hot pressed 140 lb paper from Daler Rowney, my piece measures 4,5 x 6″, which is a quarter of a sheet.
  • waterbased ink – I used Memento Dandelion from Tsukineko, and Aqua Mist, Blueberry Sky and Hibiscus Burst – all three from Papertrey Ink. Some inks work better than others for this technique, I encourage you to try what you may already have.
  • a mister bottle of water
  • a piece of acetate – I used the plastic sheet from a stamp set
  • a board to glue your watercolor paper onto – when you glue the entire piece down it won’t buckle as much because of the water as it would otherwise. Mine is a 12×12″ piece of plexi glass. 

ink smooshing tut 2Gni stempelputen over plastarket og spray et par dæsjer med vann oppå. Press plastarket ned på akvarellarket der du vil at fargen skal være og gni baksiden av plastarket litt med fingrene, så blekket får spredt seg godt. Du kan også løfte opp plastarket og dabbe litt her og der, da får du mer konsentrerte områder med farge.

Rub your stamp pad over the piece of acetate and spritz it a couple of times with water. Press the acetate down onto the watercolor paper where you want the color to be and rub the back of the acetate a little with your fingers, spreading the ink. You can also lift your piece of acetate and do a little dabbing and pouncing here and there, it will give you small pools of more concentrated color.

ink smooshing tut 3La fargen tørke (evt. bruk varmepistol) før du går over til neste farge. Jo tørrere en farge er før du bruker neste farge, jo renere og klarere blir fargene. Her syns det godt at den gule fargen har vært relativt tørr før jeg tok Aqua Mist, mens den ikke hadde tørket ordentlig før jeg tok den blå, så det blir en blanding av Aqua Mist og Blueberry Sky på store deler av der jeg tok på blått. Da alle fargene var tørre kuttet jeg ned panelet mitt til 5 3/8 x 4 1/8″.

Let the color dry (or use a heat gun) before you move on to the next color. The more your color has a chance to dry before you add the next color, the more vibrant the result. In the above photo, you can see that the yellow has had time to dry before I added Aqua Mist, but the Aqua Mist wasn’t quite dry when I added the blue, so there’s a mixture of Aqua Mist and Blueberry Sky on large portions of where I added the blue. When the colors were all dry I cut my piece down to 5 3/8 x 4 1/8″. 

Ett Trykk 0515 Tim Holtz-inspirert Mo Manning Tall Cake CopicsJeg avslutter som vanlig med fargene jeg har brukt på motivet mitt.

As usual I leave you with the colors I used on my image. 

Snømann i blått

blått snømannkort frontNoen ganger lager jeg kort som ikke akkurat er typisk meg. Dette kortet er et godt eksempel på akkurat det. Jeg har printet motivet Snowman fra Mo Manning på Rustic White kartong fra Papertrey Ink og fargelagt med Copics. Kartongen er jo ikke beregnet på Copics, så det er litt vanskelig å blende, men jeg liker det rustikke utseendet på kartongen, så jeg kjører på med Copics likevel.

Blått snømannkort innsiderPå innsidene har jeg stemplet et snøfnuggstempel fra North Star med VersaMark og penslet på Perfect Pearls-pulver over. Det gir et herlig skinnende utseendet, som dessverre er håpløst å få med på et bilde. De lyse stripene på venstresiden av kortet er kun med på bildet fordi solen skinte gjennom lamellene i persiennen da jeg tok bildet for ganske nøyaktig et år siden. Teksten er også fra North Star, stemplet på Soft Stone-kartong fra PTI med Hero Arts Shadow Ink i fargen Soft Granite.

blått snømannkort baksideEnkel bakside med samme kantstempling som på innsidene. Tekststempelet er stemplet med samme farge som teksten på innsiden og fronten av kortet.

Mo Manning - Snowman CopicsEn kjapp titt på fargene som er brukt på motivet. Det er ikke store fargespekteret på dette kortet.

Nissepar {CopicMarkerNorge}{North Star}

Nissepar front skråttDet er knappe to måneder igjen til jul, og hvis du ikke allerede har begynt på julekortene begynner du vel å få dårlig tid? Det kommer vel kanskje ikke som noe sjokk at kortet jeg viser frem i dag hovedsaklig går i blått og hvitt og har papirer fra Maja Design?

Nissepar frontMotivet Hr. og Fru Julenisse kommer fra North Star og er som vanlig med mine motiver farget med Copics. Arkene 12th of December og 15th of December pryder forsiden, det ene stanset ut med Notched Star Banner-die fra Papertrey Ink. Ellers har jeg brukt en kakeserviett, Bazzill Kraft og Classic Smooth White og chipboardsnøfnugg fra Maya Road malt hvite og med glitter på. God Jul kommer fra denne stempelplaten, stempelet er stemplet først, så stanset ut med en 1″ sirkelpunch som jeg har lagt en 1″ pebble med litt glitter oppå. De blå perlene kommer fra Kaisercraft.

Nissepar inniInnsidene har jeg laget meget enkle. Teksten fra North Star er stemplet med Memento Espresso Truffle – og selv om bildet av stempelet i nettbutikken viser en å/og-feil, er ikke den på selve stempelet. Snøkrystallene jeg har stemplet rundt er faktisk i samme farge, men annengangsstemplet.

Nissepar baksideBaksiden har mer av de samme snøkrystallene, og også denne søte teksten i en herlig skrifttype.

CMN NSS Hr og Fru Julenisse CopicsDet er sjelden jeg har fargelagt motiv på mine kort uten at jeg oppgir hvilke farger jeg har brukt, så her kommer de alle sammen.

Et bittelite hus {North Star}

IMG_9858Høst- og vintersesongen er tiden for levende lys, og hvorfor ikke gjøre noe ekstra ut av fyrstikkeskene? Dette søte lille huset er faktisk en fyrstikkeske fra North Star, kledd med mønsterarket 20th of December fra Vintage Frost Basics-kolleksjonen til Maja Design, Bazzill Kraft og Vanilla. Taket er malt med Snow Paint fra Panduro, som jeg har strødd Rock Candy distressglitter over, for å få glittereffekt.

IMG_9852I enden av skuffen har jeg festet en Tim Holtz hitch fastener til håndtak, og på siden av huset har jeg brukt et lite trestempel fra North Star som er fargelagt lett med Copics (YG63, YG61 og blender). Og det er faktisk hele fyrstikkesken.

 

Et kort til jubilanten {North Star Design}

August - Mona 50 front skrått PS

For en god stund tilbake fikk jeg bestilling på et bursdagskort til en dame som blir 50 år i dag. Jeg rotet rundt i gamle ark, og lagde dette kortet, som på de fleste måter er så ulikt meg som det går an å komme.

August - Mona 50 front

Jeg har funnet frem en haug med ark fra Vintage Garden-serien til Pion Design som jeg har brukt på kortet – Garden, Lady, Flax, Cut Out, Borders og Tags, i tillegg til den lille billetten med måneder og datoer, den kommer fra Grandma’s School Book-serien. Alle kanter har blitt behørlig rufset, og jeg har brukt en god blanding av blomster. Den store blomsten kommer fra Papirloftet, pyntegrenene og krølleblomstene kommer fra Kort & Godt, de hvite blomstene kommer fra Wild Orchid Crafts, og den lille cremefargede blomsten med gul knopp kommer fra North Star. Ellers har jeg limt på jump rings fra Tim Holtz for å få med meg datoen, syns det var en fiffig måte å gjøre det på.

August - Mona 50 innside

Stempelet jeg har brukt på innsiden kommer fra North Star Design. Det er egentlig mer tekst på det (du finner det her), men jeg har maskert bort mesteparten for å få plass inni rammen på arket jeg brukte.

August - Mona 50 baksideBaksiden på kortet er egentlig ganske likt fronten, her har jeg stemplet Hurra for deg-stempelet på en tag og ellers pyntet med blomster, sommerfugler og pyntegrener, akkurat som på forsiden.

Søt musikk {Ett Trykk}{Mo’s Clubhouse}

Julehilsen Shall I Play For You front skrått PSDet er onsdag, og det betyr at det er min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. I dag har jeg et kort som var i Julehilsen, som ble sluppet i september.

It’s Wednesday, which means it’s my day on Mo’s Clubhouse blog. Today I have a card that was published in Julehilsen, which hit the shelves in September. 

Julehilsen Shall I Play For You frontSelve kortbasen er stanset ut med den største dieen i settet Nesting Frames 8 fra Lifestyle Crafts. Jeg har stanset ut tallene i bølgepapp fra Inkido med en Sizzix-die. Barkestjernene kommer fra Kort & Godt, og pyntebærene er en blanding av Kort & Godt og Magnolia. Blonden kommer fra Kort & Godt. Jeg har kantstemplet noen stempler fra North Star Design og Kort & Godt og alle kantene er svertet med Hero Arts Wet Cement.

I diecut the cardbase using the larges die in the Nesting Frames 8 die set from Lifestyle Crafts and diecut the numbers from Inkido corrugated cardstock using a Sizzix die. The bark stars are from Kort & Godt and the berry head stamens are a mix of Kort & Godt and Magnolia. The lace is from Kort & Godt. I stamped a couple of stamps from North Star Design and Kort & Godt around the egdes and inked up all the edges with Hero Art Wet Cement ink. 

 

Shall I play for you motivMotivet jeg har brukt denne gangen er Shall I Play For You, fargelagt med no lines-teknikk med Copics. I etterkant har jeg satt på snøfnugg med en hvit Pilot-penn.

The image I used this time is Shall I Play For You, colored with no lines technique using Copics. When the image was all colored up I added snow with a white Pilot pen. 
Shall I Play innsideJeg har brukt et tekststempel fra 21B-platen til Norsk Stempelblad på innsiden, i tillegg til litt kantstempling med stempler fra Kort & Godt og North Star Design.

I used a sentiment from a Norsk Stempelblad stamp set on the inside, in addition to a couple of stamps from Kort & Godt and North Star Design. 

Shall I Play baksideEnda et stempel fra Norsk Stempelblad på baksiden.

Another Norsk Stempelblad sentiment on the back. 

Ett Trykk Julehilsen - Mo Manning Shall I Play For You CopicsTusjene jeg har brukt til slutt, som alltid.

As always, I leave you with the colors I’ve used on the image. 

 

For tidlig for jul? {Mo’s Clubhouse}

Mo Manning Little Elf Finn julekort front skrått PSEr det noengang for tidlig å starte med julekortproduksjonen? Jeg syns egentlig ikke det, og startet i januar.

Is it ever too early to start making Christmas cards? I don’t think so, and started back in January. 

Mo Manning Little Elf Finn julekort forsideDagens kort ble laget i en fei i går, med det herlige Little Elf Finn-motivet fra Mo Manning, fargelagt i blått, som er min favorittfarge til jul. Egentlig ikke bare til jul, når jeg tenker meg litt om. Jeg gjorde det enkelt og stanset ham ut i en sirkel, satte ham på en scallopsirkel med kraftkartong og stemplet et tekststempel fra Julehilsen mini-platen til Norsk Stempelblad. Bakgrunnsarket er et gammelt ark fra Inkido, det heter 24:12 blå. Jeg syns blåfargene var litt for skarpe og mønsteret ble litt travelt for prosjektet mitt, så jeg duset det ned med et lag med utvannet gesso over hele arket. Jeg la Wink of Stella på pelskantene, og på julekulen, la på noen chipboardsnøfnugg som jeg har malt hvite og lagt glitter på og pyntet scallopkantene med lyseblå bling fra Kort & Godt.

Today’s card was made in a rush yesterday, with the lovely Mo Manning Little Elf Finn image colored in blue, which is my favorite color for Christmas. Not just for Christmas now that I think about it. I diecut him using a circle die, added him to a kraft scalloped circle and stamped a Norsk Stempelblad sentimen in the bauble. The patterned paper is an old one from Inkido, it’s called 24:12 blå (blue). I think the blues were a little too bright and the pattern a little busy, so I toned it down a bit using some heavily diluted gesso over the entire sheet. I put some Wink of Stella on the fur trimmings and on the bauble, added some chipboard snowflakes I painted white and added glitter to and embellished the scallop edges with pale blue Kort & Godt bling. 

Mo Manning Little Elf Finn julekort innsiderJeg hadde ikke nok av Inkido-arket til innsider, så der brukte jeg en rest av et Stjernehimmelark fra Papirdesign. Tekststempelet jeg har brukt er et gammelt gummistempel fra Kort & Godt. På skrivefeltet satte jeg et lite snøfnugg, bare for å ha noe pynt der.

I didn’t have enough left of the Inkido paper for insides, so I used a scrap from a starry sky paper from Papirdesign. The sentiment is an old rubber stamp from Kort & Godt. I added a little snowflake on the edge of the panel for the greeting, just to embellish a little.

Mo Manning Little Elf Finn julekort baksideGjorde baksiden lik som forsiden. Tekststempel fra en gammel stempelplate fra Norsk Stempelblad. Grantreet fra Inkido har jeg stemplet med Papertrey Ink Classic Kraft, og på snøen har jeg tatt et lag med Wink of Stella, det syns dessverre ikke på bildet.

The back of the card is almost identical to the front. The sentiment is from an old Norsk Stempelblad stamp set. I stamped the Inkido pine tree using Papertrey Ink Classic Kraft, and added Wink of Stella to the snow on the tree. Unfortunately, it doesn’t show in photos.

Mo Manning Little Elf Finn CopicsOversikten min over tusjene ble litt stor denne gangen, jeg måtte nemlig lage den manuelt. De gjør om på Copic Color-siden der jeg vanligvis lager palettene mine, så det går ikke an å komme inn på siden.

My image of the colors I’ved used is a bit big this time – I had to make it manually. They’re revamping the Copic Color site where I usually make my palettes, so I can’t get on the site.