I dag har jeg en liten godbit å dele med dere. Vi i designteamet til Mo Manning har nemlig fått æren av å leke oss med noen av Mos gummistempler – laget av Penny Black. Dette er 40-367, hun kommer med et tekststempel (One can never have too much cupcake!), men jeg har ikke brukt teksten denne gangen. Hun fås også som digitalstempel fra Mos egen side, der heter hun Dee.
Kortet er laget på bestilling til en tiåring som ikke er så begeistret for rosa. Jeg fikk spørsmål fra bestiller (bestemoren til bursdagsbarnet) om jeg ikke kunne lage et lilla kort. Som sagt, så gjort. Papirene kommer fra Ska vi ta en Fika?-serien til Maja Design, og jeg har brukt arkene Chaite og Blommar på bordet. Selve formen på kortet er stanset ut med den tredje største dieen i XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate, og jeg har brukt en av de mindre diesene i det samme settet til det blomstrede arket. Jeg har pyntet med blomster fra Wild Orchid Crafts og North Star Design, og lagt til bling fra Kort & Godt i midten på den lilla sweetheartblomsten. Både hovedpanelet med motivet og det blomstrede panelet er satt på basen med 3D-puter, og jeg har lagt litt osteklut under det blomstrete mønsterarket for å få litt liv. Blonden er kjøpt i Tyrkia, og jeg har tredd et 1/2″ lilla satengbånd fra Papertrey Ink gjennom blonden. Teksten kommer fra Bursdag-platen til Norsk Stempelblad AS, og er stemplet med Memento Sweet Plum blekk. Jeg har stanset den ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success og satt på en pebble med litt glitter i på toppen.
Morellen, tallene og vingene har fått et lag med Wink of Stella glitterpensel, og morellen, tallene og de bittesmå klistremerkebokstavene fra Kaisercraft har fått et lag med Glossy Accents, så de skinner ekstra mye.
Innsidene er ganske enkle, jeg har stemplet en bursdagstekst fra North Star Design og kantstemplet med diverse stempler fra Kort & Godt og Stempelglede.
Baksiden. Også her har jeg brukt en tekst fra NSD og kantstempler fra Stempelglede og Kort & Godt. Jeg har pyntet veldig enkelt med sweetheartblomster fra WOC og kamilleblomster fra NSD. På alle blomstene har jeg fjernet knoppen i midten og erstattet den med bling fra Kort & Godt.
Kortet sammen med konvolutten jeg la det i. Jeg stemplet en bursdagststekst fra 26B-platen til Norsk Stempelblad AS rett på konvolutten med Memento Sweet Plum, og det er det hele.
Det er onsdag og
Motivet er printet ut på X-Press It og fargelagt med Copics. På toppen av glasuren har jeg lagt et lag med Wink of Stella, og som strøssel har jeg satt på bittesmå hvite perler fra Kort & Godt.
Jeg har brukt rosa Dotted Swiss kartong fra Bazzill og mønsterark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. 1908, 1909 og 1910 er rosa og grå ark som passer fint til fargene jeg har brukt på den lille hamsteren og glasuren på cupcaken. Jeg har stemplet et bittelite stempel fra Grattis-platen til Norsk Stempelblad AS med Soft Granite blekk fra Hero Arts, klippet ut og limt på toppen av glasuren med 3D-puter.
Kortet har jeg pyntet lett med diverse blomster fra diverse produsenter. Noe er fra Wild Orchid Crafts, noe er fra North Star Design og den store hvite er fra Papirloftet. Den hadde egentlig burgunderrøde knopper i midten, men de passet jo ikke, så jeg rev dem ut og erstatted dem med gammelrosa pyntebær fra Kort & Godt.
Innsidene lagde jeg veldig enkle. Jeg stanset ut en kakeserviett av vanlig, tynt kopipapir med English Tea Party-dieen til Cheery Lynn. Jeg har kantstemplet poststempler fra Kort & Godt, Magnolia og Marianne Design med Soft Granite blekk og sydd rundt kantene på panelene.
På baksiden har jeg også pyntet lett med noen blomster, og brukt en punch fra EK Success på grønne resteark fra Lantliv og Sofiero-kolleksjonene. Teksten kommer fra Livet-platen til Norsk Stempelblad AS og de små sommerfuglene kommer fra Inkido.
Det er onsdag, og det betyr at det er min dag på Mo Manning-bloggen. Denne gangen har jeg et staffelikort med en liten surpomp!
Staffelikort er fine, men de mangler skriveplass. Jeg løser ofte det ved å lage en lomme til en tag bak selve staffeliet. Her er det plass til å skrive på det blå mønsterarket, og jeg har knytt fast litt Divine Twine i fargen Blueberry for at tagen skal være lett å få tak i der den ligger i lommen.
Vi har en ny utfordring på
Jeg har fargelagt søte Maisie Two Balloons fra Lili of The Valley i lillatoner på mitt kort. Hun er stemplet med Memento Espresso Truffle på Perfect Colouring Paper og stanset ut med en die fra Spellbinders. Bakgrunnen er generasjonsstemplet med Memento Sweet Plum med stempler fra North Star Design og Marianne Design. Teksten fra Norsk Stempelblad AS i ballongen er også stemplet med Memento Sweet Plum, men i full styrke.
Selve formen på kortet er laget med den største dieen i Nesting Frames 8-settet til Lifestyle Crafts. Kakeservietten er stanset ut med English Tea Party-dieen til Cheery Lynn. Jeg har ikke brukt kakeserviett på innsidene og baksiden, for etter å ha plukket ut alle de små bitene i hullene på én kakeserviett var jeg litt lei, så jeg gadd rett og slett ikke å stanse den ut tre ganger til, for så å plukke ut bortimot enda 1200 småbiter med papir. Jeg har brukt en die fra Magnolia bak blomstene mine, som alle kommer fra Wild Orchid Craft, og en scallopoval bak motivet og satt på 3D-puter. Blingen jeg har satt i sweetheartblomstene kommer fra Kort & Godt.
Innsidene har jeg gjort veldig enkle, og her har jeg kantstemplet med poststempler fra North Star Design og stemplet hovedteksten fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS.
Baksiden har jeg gjort ganske enkel, noen flere blomster fra WOC med den samme blingen som på forsiden, og mer av den samme kantstemplingen som jeg har gjort foran og inni. Her har jeg også brukt noen små sommerfugler fra Kort & Godt og stemplet en tekst fra Livet-platen til Norsk Stempelblad AS.
Det er onsdag, og min dag på
Med 1st of March, 8th of April og 10th of April-arkene fra Vintage Spring Basics-serien til Maja Design ble det litt lilla til slutt likevel, og de to små tekstene fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad AS er stemplet rett på det ene lilla mønsterarket og stanset ut med en Project Life-die fra Becky Higgins. Jeg har satt på en lilla knapp fra Papertrey Ink og knytt en sløyfe med hvit scrapper’s floss.
De små sommerfuglene er stanset ut med en punch fra Martha Stewart, og jeg har limt på bling fra Kort & Godt i midten av hver sommerfugl.
På innsiden har jeg gjort det enkelt, og kun stemplet et bursdagsstempel fra North Star Design. Kakeserviettene har jeg stanset ut med en die fra Cheery Lynn.
På et kort med mange sommerfugler syns jeg denne teksten fra Livet-platen til Norsk Stempelblad AS passer veldig fint. Og det er faktisk hele kortet.
Det er onsdag og
Jeg har brukt
Bak det rosa mønsterarket har jeg lagt osteklut for å lage litt liv i kortet, og selve mønsterarket er satt på lav 3D-teip. Bak hovedpanelet har jeg skjært ut en del av det ene mønsterarket (den lille gule kanten som vises utenfor motivet) og det doble panelet er limt på resten av kortet med 3D-puter. Jeg har stemplet poststempler fra en haug med produsenter (M-123 og M-150 fra Kort & Godt, New York-stempler fra Magnolia, Oslo-stempel fra Marianne Design og Sonoma County-stempel fra Basic Grey) med Hero Arts Soft Granite blekk og et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS på en bit av mønsterarket fra Maja Design og stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success og satte på en pebble med litt glitter i.
Når kortet ligger flatt ser man litt mer av dimensjonen som faktisk er i kortet. Ettallet er stanset ut med en av talldiesene i By the Numbers-settet til Papertrey Ink. Jeg har stanset ut tallet fire ganger i hvit kartong og lagt oppå hverandre, med det øverste laget stanset ut av mønsterarket fra Maja Design. Jeg har lagt Wink of Stella på toppen, og så et tykt lag med Glossy Accents på toppen. Øyet til hesten har også fått Glossy Accents. Sommerfuglene har også fått et lag med Wink of Stella og er brettet på midten for å lage dimensjon. Den rosa blonden som ligger nederst kommer fra Kort & Godt.
På baksiden har jeg brukt de samme stemplene langs kanten og teksten jeg har stemplet er fra Kort & Godt.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt. I tillegg til fargene over har jeg brukt RV97, som er en farge jeg har laget selv.
Det er onsdag og
Jeg har maskert sammen
Kortet er ganske stort, det måler 7 x 4 1/4″ og motivet dekker hele fronten. Vingene er dekket med et strøk Wink of Stella, men det vises ikke på bildet. Kortbasen er laget av Aqua Mist kartong fra Papertrey Ink, som matcher den turkise fargen jeg har brukt på motivet.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt på motivet mitt.
Det er onsdag, og det er
Jeg er fremdeles i restemodus når jeg lager kortene mine, så her har jeg brukt rester fra Vintage Frost Basics-serien til Maja Design. Jeg har sydd rundt kantene på alle panelene mine, stanset ut kanten øverst på panelet bak snømannen med en punch fra Martha Stewart og strødde snøfnugg utover fronten. Jeg har limt på småperler fra Kort & Godt på alle snøfnuggene og stemplet et lite tekststempel fra Norsk Stempelblad AS som jeg har lagt under hovedpanelet.
På innsiden har jeg pyntet enkelt med flere snøfnugg med perler, og satt på Gratulerer med dagen-diecuts jeg har stanset ut i den samme kartongfargen som på kortbasen med en die fra Rox Stamps.
Baksiden er også enkel, jeg har stemplet en bursdagstekst fra North Star Design og pyntet med de samme snøfnuggene. Har satt på noen turkise blingstener fra Kort & Godt som en siste liten pynt.
Vi har en ny utfordring hos CopicMarkerNorge i dag, stikk over i
For to dager siden viste jeg frem et enkelt bursdagskort med
Innsidene er veldig enkle. Her har jeg stemplet en tekst fra
På baksiden har jeg også stemplet en tekst fra Livet-platen. Her har jeg også brukt en bit av 1925-arket i Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. Det turkise mønsterarket fra Inkido var nemlig ikke stort nok til å dekke panelet mitt, så Maja-stripen har en dobbel funksjon i og med at den skjuler glippen på mønsterarket som er under. Og hadde ikke jeg skrevet det her hadde ingen noengang visst det 😉
Et av de nye stemplene til Mo Manning er
Motivet har jeg farget med Copics og jeg har brukt resteark fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design bak som en slags ramme. Veldig enkelt i A2-format. Jeg satte på et par enamel dots (de rosa er fra My Mind’s Eye og de grå fra Papirdesign). Kortbasen (selv om den ikke vises) er i Soft Stone kartong fra Papertrey Ink, og nederst på kanten inni kortet har jeg limt på en bord jeg har stanset ut med en Magnolia-die (Old Swedish Lace) i det rutete mønsterarket, og så har jeg satt på noen bittesmå perler fra Kort & Godt til slutt.