Vi er straks i midten av juli, og jeg er på ferie, men det er likevel onsdag og Mo’s Dream Team-tid for meg.
We’re getting close to the middle of July. I’m on vacation, but it’s still Wednesday and Mo’s Dream Team time for me.
Jeg fikk en liten hastebestilling på et god bedringkort for noen uker siden, og dette var det jeg kom opp med. Jeg lagde dette kortet på noen timer, og for meg er det hurtighurtighurtig. Jeg brukte motivet Chocolate Smile og fargela i farger som matcher mønsterarkene fra Maja Design. Selvfølgelig måtte jeg la ungen søle litt sjokolade, og jeg lagde også et sår på det ene kneet.
I received a rush order for a get well card a few weeks ago, and this is what I came up with. I made this entire card in just a few hours, and for me that’s fastfastfast. I used Chocolate Smile and colored it in using colors that match the Maja Design patterned papers I used. I had to let the kid spill a little bit of the chocolate, and I also made a scrape on one of the knees.
Den skjulte tagen bak motivet har en stempeltekst som henger litt sammen med motivet. Sjokolade kurerer vel skrubbsår?
The sentiment on the hidden tag fits my theme and the image nicely. Chocolate does cure scrapes, right?
Hun som bestilte kortet skulle gi bort blomster, så jeg fargela Roses in Vase og satte den ene innsiden.
The woman who ordered the card was going to give away flowers, so I colored in Roses in Vase and put it on one of the insides.
Jeg gjorde baksiden enkel med en fin tekst og noen kantstempler som er generasjonsstemplet.
I made the back simple with a nice sentiment and a few stamps along the edge of my circular panel, second generation stamped for a subtle effect.
I dag har jeg et bursdagskort å vise frem. Det er publisert i juninummeret av Ett trykk, der vi hadde en artikkel med fokus på pynt av alle sidene på et kort. For meg er det helt vanlig, jeg pynter alltid alle sidene på kortene mine, såsant det ikke er clean and simple.
Denne gangen hadde jeg en bestilling på et bursdagskort til en 30-åring. Jeg fikk frie tøyler og fant frem det søte Champagne Fountain-motivet fra Lili of the Valley som jeg fargela med Copics. Jeg har lagt på et strøk med Wink of Stella glitterpensel på selve champagnen, men det syns ikke så godt på bilder. Kortet er stort, det måler 7 1/2 x 5 1/2″, noen ganger er det veldig greit å lage kort med litt andre størrelser enn standard 6×6″-kort.
Jeg har brukt arkene 1909, 1910, 1911 og 1912 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design til dette kortet. Blomstene er en real blanding fra Papirloftet, Kort & Godt, Wild Orchid Crafts og North Star Design. Jeg har bakgrunnsstemplet litt med noen poststempler fra Kort & Godt i Autumn Rose blekk fra Papertreyk Ink, som jeg har andregangsstemplet.
På innsidene har jeg kantstemplet enda mer, og jeg har også stemplet et gammelt bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS på den første innsiden.
På baksiden har jeg pyntet enkelt med noen få blomster og perler, og jeg har stemplet et av mine favorittstempler fra Stempelglede på sirkelen.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til motivet mitt.
Vi har en ny utfordring på
Etter mange kort i en veldig enkel stil fikk jeg lyst til å ta dette kortet i helt motsatt retning, så istedenfor stempelputer og kartong i sterke farger fant jeg frem sarte, rosa papirer fra Pion Design, litt blonder, blomster og en pensel og vann. Jeg har brukt to stempler fra
Gratulerer-stempelet kommer fra den l
Alle bitene med mønsterark (bortsett fra sommerfuglene) er fuktet i kantene med en pensel med vann, og så rullet frem og tilbake med fingrene for at det skal bli litt krøllete og ikke flatt. Et aldeles supert alternativ til rufsing av kanter, som alltid etterlater seg små papirbiter som havner overalt. Dette syns jeg er SÅ mye bedre!
Fire forskjellige Pion-kolleksjoner er brukt på dette kortet: Till Mor, Vintage Garden, Play Time og Grandma’s School Book. Tagen på denne siste siden er satt på 3D-puter oppå blonden, både Carpe diem-billetten og sommerfuglene er limt på med Ranger Multi Medium Matte, og den lille knappen fra Melissa Frances har fått litt Tan scrapper’s floss i hullene og er også limt på med ”m & m & m glue”, som Laura Bassen sier!




Jeg printet ut motivet
Jeg brukte i hovedsak RV60-serien til det rosa bokmerke og V90-serien til det blå. Den blå vasen er B45 og 41. Grønnfargene er YG67, 63 og G24.
Det er onsdag, og det betyr at det er min tur til å inspirere på 
Utfordringen vi har denne gangen er et bingobrettt. Jeg har brukt rekken knapper, diecuts og blonde fra brettet til mitt kort, som er en litt uvanlig og snodig kreasjon. Alle feene er kuttet ut med saks og kniv og limt på kortet.
På alle feene har jeg pyntet med distressglitter på vingene, Wink of Stella glitterpensel på kroner og stjerner og et tykt lag med Glossy Accents på hver av stjernene. Arkene jeg har brukt kommer fra Maja Design. Det turkise er 1943 fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen, og det med de rosa blomstene er a Romantic picnic in the park fra Sofiero-serien. Jeg har pyntet med knapper fra Papertrey Ink, perler fra Kaisercraft og en florlett blonde av ukjent opphav. Navnet og tallene har jeg stanset ut i hvit mosegummi.
Innsidene av kortet lagde jeg veldig enkle. Her har jeg stemplet en tekst fra North Star Design med Aqua Mist blekk fra Papertrey Ink og satt på nok et mosegummi-tall. Det var disse jeg stanset ut først, men de ble så knøttsmå til forsiden min at de ble litt borte. Jeg ville likevel bruke dem siden jeg allerede hadde laget dem, så jeg fant ut at de passet fint til innsiden.
Motivet er en av feene i
Motivet skjærte jeg ut med saks og kniv, jeg syns det da blir mye lettere å plassere det hvor jeg vil på kortet enn når motivet er en del av et panel.
Jeg har brukt motivet
Spesielt på kraft er det kjekt å bruke fargeblyanter over tusjingen. Kraft er et relativt mørkt underlag å fargelegge på, så når blekket fra tusjen trekker seg ned i arket blir mye av intensiteten man vanligvis får med Copics borte. Fargeblyantene legger seg derimot oppå papiret og lysner hele motivet.
Selv om kortet mitt er superenkelt ville jeg ta igjen noe av forsiden inni kortet, så jeg printet den lille larven på innsiden av kortet og fargela ham der også.