Det er onsdag og min dag på DT-bloggen til Mo Manning. Det er 1. juni og offisielt sommer. Hva er da bedre enn å vise frem et ordentlig sommerlig prosjekt? Jeg har lagd en pakkelapp med juletema. Det passer vel fint i juni?
It’s Wednesday and my day on Mo Manning’s DT blog. It’s June 1st and officially summer. What’s better than showing you a super summery project? I’ve made a gift tag for Christmas. That’s appropriate for June?
Jeg har brukt Little Elf Pipa på pakkelappen min. Hun er fargelagt med Copics (for halvannet år siden, så jeg husker ikke fargene, men vet at B90-serien, E40-serien og W-fargene er hovedfargene jeg har brukt) og klippet ut og limt på tagen. Selve tagen er svertet litt i kanten med Blueberry Sky og lengre inn med Spring Rain, begge blekk fra Papertrey Ink. Jeg brukte en stensil fra Simon Says Stamp til å lage snøfnugg med Art Anthology Sorbet i fargen Frost. Farget litt seam binding med B95 og B91 og lagde en sløyfe. Knøyt fast to bjeller i sløyfen og lot den lille jenta henge fra en snor.
I used Little Elf Pipa on my gift tag. She’s colored with Copics (about a year and a half ago, so I don’t remember the exact colors. But I do know that the B90s, E40s and Ws are my main colors), fussy cut and glued to the tag. The tag itself is ink blended around the edgdes with Blueberry Sky, and Spring Rain further in, both are inks from Papertrey Ink. I used a Simon Says Stamp stensil to make snow with some Art Anthology Sorbet in the Frost color. Using B95 and B91 I colored some seam binding ribbon and tied a bow. I added two bells to the bow and let the little girl hang from a little piece of string.
Dagens kort er et superenkelt et laget for årets aprilnummer av Ett trykk, der vi hadde fokus på kort i Clean and simple-stilen. Relativt vanlig for mine clean and simple-kort er at jeg holder meg til A2-formatet, og det har jeg gjort denne gangen også.
Jeg har brukt Rangers mini ink blending tool med blekkfargene Aqua Mist og Limeade Ice fra Papertrey Ink på hvit bakgrunn. Når man ikke starter i kantene, men bruker ink blending fra midten av arket er det viktig å ta seg god tid og bygge opp farge. Harde kanter er det siste man vil ha, så til å begynne med er det så vidt jeg i det hele tatt har noe farge på svampen. Da jeg var ferdig med svertingen min sprutet jeg bittesmå dråper med vann på bakgrunnen for å skape litt liv.
Basen min denne gang er Soft Stone kartong fra Papertrey Ink. Jeg har stemplet 
Dagens kort er publisert i årets aprilnummer av Ett trykk. I hvert nummer fokuserer vi i designteamet på én stilart, og i aprilutgaven var det clean and simple.
Jeg har stemplet et bursdagslys fra stempelsettet Birthday Style fra Papertrey Ink i forskjellige farger i en slags regnbuerekkefølge på Stamper’s Select White kartong fra Papertrey Ink. Blekkfargene jeg har brukt er Audrey Blue, Apple Green, Sunshine, Orange Peel, Doll Pink og Island Blue, alle fra Simon Says Stamp. Flammen er stemplet med Sunshine på alle lysene, og jeg har lagt et strøk med Wink of Stella på flammene.
Jeg maskerte og stemplet opp mesteparten av et bursdagsstempel fra Definisjoner-platen til Norsk Stempelblad AS med VersaMark-blekk på True Black kartong fra Papertrey Ink og embosset med hvitt. Jeg skjærte teksten i strimler og limte dem på med lav 3D-teip fra Clas Ohlsson. Det hvite panelet er limt på en base av Audrey Blue kartong fra Simon Says Stamp. Og det er hele kortet. Enkelt!
Jeg har ikke brukt det andre stempelet fra venstre, og ikke de bittesmå blomstene som svever heller, men alle de andre er brukt. Det lengst til venstre er generasjonsstemplet på bakgrunnen med Papertrey Ink Limeade Ice. De andre tre er stemplet oppå med et mylder av rosa stempelputer og grønne distresstusjer.
Jeg har prøvd å holde meg til de mørkeste fargene lengst til venstre i motivet og jobbet meg bortover mot høyre med lysere og lysere farger. De store blomstene er stemplet med flere forskjellige rosafarger, med den mørkeste fargen i bunnen og den lyseste øverst. Til slutt har jeg stemplet
Hei og hopp. Satser på at du ikke er sliten etter gårsdagens festivitas, men at du faktisk orker å se på dette kortet. Det er nemlig min dag på
Jeg har brukt motivet
Med lag på lag og søm med tykk sytråd på alt av paneler ble kortet ganske tykt og fikk mye dimensjon. Den eneste pynten jeg har satt på er sommerfugler klippet ut av et av arkene i serien. Jeg har satt perler i midten av sommerfuglene og dekket vingene med Wink of Stella glitterpensel.
Som vanlig har jeg brukt mer eller mindre det samme oppsettet som på forsiden. Jeg hadde ikke nok igjen av det lyserosa mønsterarket til å dekke basen min på innsidene, så her ble det en mørkere rosa fra den samme kolleksjonen.
Denne teksten fra Norsk Stempelblad AS er så positiv, og helt perfekt til et konfirmasjonkort!
Baksiden. Her har jeg pyntet med flere sommerfugler og satt på perler i midten som kropp.
Teksten på baksiden kommer også fra Norsk Stempelblad AS, de har mange fine konfirmasjonstekster på de to konfirmasjonsplatene jeg har brukt til dette kortet.
Det er 15. mai i dag og tid for ny utfordring hos CopicMarkerNorge. Hvis du vil se hva utfordringen er, er det bare å hoppe over til
Jeg har laget et staffelikort til et brudepar denne gangen. De nye papirene til Maja Design er sååå fine, og jeg bare måtte bruke dem. ❤
Motivet kommer fra Mo Manning, og jeg maskerte bunnen av kjolen for å lage parketten. Blomstene er en blanding av Kort & Godt og Wild Orchid Crafts. Perlekvistene kommer fra Kort & Godt, det samme gjør den blå blingen jeg har satt i midten av snurreblomstene.
Kortet er laget på bestilling til et par i Nederland, så norske tekster kunne ikke akkurat brukes. Jeg fikk hjelp av de nederlandske jentene i designteamet til Mo Manning til tekstene jeg har brukt. Panelet med teksten er satt på 3D-puter for at staffeliet skal kunne stå oppe. Jeg bestemte meg for å sette på noen blomster på bunnen også, så den er litt pyntet.
Problemet mitt med staffelikort er at de mangler skriveplass. Jeg løste det ved å lage en lomme i staffeliet til en tag som man kan skrive en hilsen på. Vanligvis pleier jeg ikke å bruke strimlene som er nederst på arkene, men her syns jeg det passet perfekt. De små sweetheartblomstene kommer fra North Star Design, og jeg har byttet ut de små gule knoppene med blå bling fra Kort & Godt. Jeg har satt en sirkel av mønsterark på toppen av tagen, og en blå knapp fra Papertrey Ink som pynt, med en liten sløyfe bak.
Med blomstene på fronten blir kortet ganske klumpete og passer ikke akkurat i en konvolutt, så jeg har laget en eske til kortet. Jeg har brukt de samme mønsterarkene og jeg har satt blomstene i en hjerteform med blå bling i blomstene og noen også rett på mønsterarket. Jeg har limt på to fredsduer. De er i finér og kommer fra Prima. Jeg har malt dem hvite med distress paint. Det samme har jeg gjort med skrivemaskinen jeg har satt nede i det høyre hjørnet. I skrivemaskinen har jeg satt en liten papirlapp med bryllupsdatoen skrevet på nederlandsk.
Kortet og esken samlet. Veldig greit når ting matcher, og ikke minst når man har så fantastiske papirer å jobbe med!!!
Det er onsdag, og det betyr én ting – jeg har et nytt Mo Manning-prosjekt å vise frem for
Jeg har laget et kort til niesen min med
Jeg lagde innsidene enkle og stemplet et tekststempel fra North Star Design på den ene innsiden. Den andre innsiden har masse plass til å skrive en personlig hilsen på.
Enda et NSD-stempel på basiden, med noen få bling limt på for pynt.
Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.
Jeg har tatt et dypdykk i papirene mine for denne lille greia – jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle den, det er jo ingen eske, men det er hvertfall ikke et kort. I den lille lomma er det plass til et gavekort eller en liten sjokolade, jeg tror muligens at det er plass til en eventyrsjokolade, uten at jeg har testet. Jeg har brukt arket Lila prick fra Sågan om våren-kolleksjonen til Pion Design for denne lille… 3D-dingsen (vet fremdeles ikke helt hva jeg skal kalle det). Jeg har gjort det veldig enkelt og pyntet med lilla og hvite blomster fra Wild Orchid Crafts, grønne blader (også fra WOC) og en lilla pyntestråsnurr (ordforrådet mitt er tydeligvis litt i ulage i dag). Jeg har limt på en liten stripe med en tekst stemplet fra 




Baksiden fikk et litt enklere oppsett. Mange tannhjul i en slags klase på midten, med et lite kamera stanset ut med en Sizzix-die som pynt på toppen av enda en diecut. På toppen limte jeg den siste resten av Create-sirkelen min. Restene av chipboardbiten med skribbel havnet også på baksiden, i tillegg til et lite finérkamera fra Studio Calico, som jeg tenkte passet fint i tillegg til det andre kameraet.