I dag har jeg et enkelt kort å vise frem. Vi som er i designteamet til Mo Manning har fått gummistempler fra Penny Black å leke med, og i dag har jeg brukt 40-370 carrot collector, som også finnes som digitalt stempel i nettbutikken til Mo, der heter hun Carolina.
Today I have a simple card to show you. All the girls in Mo Manning’s design team received rubber stamps from Penny Black to play with, and today I’ve used 40-370 carrot collector, that you can also find in the digital version in Mo’s store, she’s called Carolina.

Jeg stemplet den søte jenta med Memento London Fog på Perfect Colouring Paper. Jeg brukte generasjonsstempling, så linjene ble svake nok til at jeg kunne bruke no lines-teknikken med tusjene mine. Da jeg var ferdig med fargeleggingen min fant jeg frem kniv og saks og klippet ut hele motivet. Det er ganske detaljert, så det tok litt tid, men definitivt verdt det!
I stamped the cute girl using Memento London Fog on Perfect Colouring Paper. I used second generation stamping, making the lines pale enough for me to use the no lines technique with my Copics. When my coloring was done, I took out a pair of scissors and a craft knife and went to town. It’s a pretty detailed image, so it took a while, but it was definitely worth it!

Jeg fant en rest av et mønsterark fra Sofiero-serien til Maja Design og satte det hele på en kortbase av Hibiscus Burst kartong fra Papertrey Ink. Et par runder rundt mønsterarket med litt Cotton Candy Divine Twine og en tekst fra Norsk Stempelblad AS stemplet med Memento Tuxedo Black er siste finish på kortet.
I found a scrap of a patterned paper from the Sofiero collection by Maja Design and put the whole piece on a cardbase made from Hibiscus Burst cardstock by Papertrey Ink. I thread a little bit of Cotton Candy Divine Twine around the patterned paper and stamped a Norsk Stempelblad AS sentiment using Memento Tuxedo Black.



Det er onsdag og
Jeg har fargelagt motivet med Copics, stemplet teksten fra North Star Design med Memento Tuxedo Black, satte alt på en base med Schoolhouse Red kartong fra Simon Says Stamp og lagt på perler fra Kort & Godt. Til slutt la jeg på Wink of Stella, men den gjorde at det hvite på kjærligheten ble grårosa. Jeg burde ha tatt den først på det “hvite”, så det røde, ikke over hele kjærligheten på en gang. Da vet jeg i det minste det til neste gang.
Basen min er laget med en die fra XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate, stanset ut i et mønsterark fra Pion Design. Alle arkene jeg har brukt på kortet er faktisk fra Minnenas Ateljé-kolleksjonen til Pion: Ros & Rosenhav 6×6″, Små blad & Rosa ornament 6×6″, Rosa fjäril & bokstaver 6×6″, Rosenhav, Rose og Rosa ornament har jeg brukt. I tillegg har jeg brukt Bazzill Natural for at det hele skal henge sammen, selv om den ikke vises. De fleste av blomstene er laget av mønsterarkene med to dies fra Marianne Design, og jeg har fuktet arkene før jeg krøllet sammen rosene, da er det nemlig mye lettere å forme dem. Teksten fra
På den ene innsiden har jeg et
På den andre innsiden syns tørrembossingen på bladene litt bedre. Her ser man også de søte små sommerfuglene fra Wycinanka. De er knøttsmå, men det er likevel plass til et par bittesmå perler fra Kort & Godt på hver sommerfugl.
Baksiden. Enda en tekst fra North Star Design på panel stanset ut med French Pastry-dieen til Marianne Design. Her har jeg også brukt en annen die fra Marianne Design som jeg har lagt under blomstene mine. Den store hvite blomsten hadde opprinnelig røde knopper i midten, de har jeg erstattet med cremefargede pyntebær fra Kort & Godt, som passer kortet uendelig mye bedre (det er det samme jeg har gjort med de store blomstene på forsiden av kortet). Den store perlen i midten av snurreblomsten kommer fra Melissa Frances.
Det er onsdag og
Jeg syns dette motivet var så søtt, og det er jo perfekt til å putte på et kort til noen som fortjener litt ekstra.
Vi har ny utfordring i dag på
Siden kortet er så lite (det måler 4 1/4 x 4 1/4″) er det ikke plass til så veldig mye inni, men jeg stanset ut en sirkel av det som var igjen av jordbærarket og en scallopsirkel av det andre som passet fint til pynt inni.
Baksiden har jeg laget veldig enkel. Jeg stemplet en tekst fra Konf02-platen til Norsk Stempelblad AS og satte på flere flytende perler, og det var det hele.
Med tanke på hvor bittelite motivet egentlig er har jeg brukt mange tusjer til fargeleggingen min. Sånn blir det bare noen ganger.
Det er onsdag og
Denne gangen har jeg brukt motivet
Teksten på tagen kommer fra North Star Design. Tagen i seg selv er stanset ut med en die fra Magnolia.
Like innsider som på forsiden. Teksten kommer fra North Star Design, og poststemplene er fra Basic Grey.
Det samme oppsettet har jeg brukt på baksiden av kortet. Her er det Magi-stempelet fra Stempelglede som får være fokus. Jeg er så glad i dette stempelet, og bruker det kjempemye, selv om det er et av de eldste stemplene jeg har.
Jeg valgte å lage et staffelikort denne gangen. Jeg har tatt en dypdykk i gamle ark og fant frem Anno 1939, Minnenas Melodi, Korrespondens og Eviga ögonblick, alle fra Förgät Mig Ej-serien til Pion Design. I tillegg har jeg brukt The Courts fra Romantique-serien til Prima og en liten rest fra et mønsterark fra 3ndypapir. Andre eldgamle ting jeg har brukt er brune fløyelshortensiaer fra Petaloo og en ramme fra Tattered Angels. Den er svertet med Distress Ink Vintage Photo, det samme er alle øvrige kanter, som også er rufset. På stopperpanelet har jeg stemplet et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad AS og et splashstempel fra Inkido, i tillegg til at jeg har satt på noen frimerker fra Pion-arkene.
Kortet lagt flatt. Her er det lag på lag med papirbiter av forskjellige størrelser, med “hovedbildet” helt øverst.
Jeg syns staffelikort er veldig fint, men et problem er at man aldri får nok plass til personlig hilsen. Det har jeg løst ved å lage en lomme bak selve staffeliet med en tag inni. På tagen er det skriveplass.
Denne gangen har jeg laget et superenkelt kort. Jeg har fargelagt
Fargene jeg har brukt til motivet mitt. Jeg har også brukt R80, som er en farge jeg har laget selv.
