På tide å begynne med juleprosjekter?? {CopicMarkerNorge}{North Star Design}

Card holder box forsideHvis jeg skal være ærlig startet jeg faktisk med mine juleprosjekter i januar/februar! Men denne er ny. Det er en eske til å ha julekort i, og er ypperlig å gi bort som en liten gave. Fremgangsmåten for å lage esken finner du på CopicMarkerNorge-bloggen, men jeg har brukt litt andre mål enn Kjersti for å lage min eske. De to kartongbitene som danner utsiden av esken måler 5,5 x 8,5″, begge er scoret på kortsiden på 1″. Esken som skal inni lagde jeg av en kartongbit som målte 12 x 6″, den er scoret på langsiden på 1″ og på kortsiden på 1″, 5,5″, 6,5″ og 11″.

Card holder box motivMotivet jeg har brukt på forsiden er Nisse ved skrivebordet fra North Star Design. Julehilsen-teksten kommer fra denne lille søte stempelplaten, og poststemplene finner du her og her. Alt er stemplet med Memento Espresso Truffle, poststemplene er generasjonsstemplet. Julestjernene kommer fra Papirdesign og var opprinnelig altfor røde for min smak, så jeg airbrushet dem med Copics (E09 og E18), fjernet stilken i midten og satte på perler istedenfor.

Card holder box skrått front
En litt annen vinkel, og her ser man at det ikke er et vanlig kort, men at det er ganske stor plass inni. Det mest utrolige med hele prosjektet er at jeg utelukkende har brukt resteark. Det er Tomten kommer, Änglahälsning, God jul og Bårder fra Väntan på Tomten II-kolleksjonen til Pion som er brukt. Til og med kartongen jeg har brukt er rester. Kraftkartongen som er brukt til å lage selve hylsteret til esken (de to bitene som var 5,5 x 8,5″) er fra Papertrey Ink, mens resten av kartongen er fra Bazzill. PTI-kartongen er tykkere og mer solid enn Bazzill, så den egner seg veldig godt til å lage esker og andre byggeprosjekter av.

Card holder box innsideNår man fjerner klypen som holder esken sammen er det dette man ser. Panelet har jeg stemplet litt i kantene på (det store poststempelet finner du her) og det er plass til å skrive en hilsen til mottakeren av kortesken – evt. stemple en passende tekst. Esken er 4 1/2″ i bredden, så den egner seg ypperlig til A2-kort, som måler 4 1/4″ x 5 1/2″ (må ikke forveksles med A2-ark, som måler 420 x 594 mm).

Card holder box baksidePå baksiden har jeg fortsatt med poststemplene mine, i tillegg til Og vi tenner våre lykter-stempelet og noen utvalgte julestempler fra Hashtags, kreativ lek-platen, stemplet rett på et av mønsterarkene og med en matte bak av Bazzill kraft.

North Star Design Nisse ved skrivebordet CopicsJeg avslutter som vanlig med en oversikt over fargene jeg har brukt på motivet mitt.

Easy peasy…{Mo’s Clubhouse}

Juli 2015 - Girl with sign front skrått PSHvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag? Er det onsdag? Ja. Er det onsdag? Ja. Det betyr at det er min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. Sommersalget varer fortsatt, så det er bare å løpe i nettbutikken og sikre seg noen godbiter. Det er flere nye herligheter der også, så besøket er absolutt verdt det.

What day is it today? What day is it today? Is it Wednesday? Yes. Is it Wednesday? Yes. (I realize the English translation of this intro doesn’t make much sense, but in Norwegian it’s part of the lyrics to a song everyone in Norway who grew up in the 80s knows every word to). That means it’s my day on Mo’s Clubhouse blog. The summer sale in the store is still going strong, so it’s a good idea to run over to the store to score yourself a few treats. There are several new images in the store, so the visit really is worth it. 

Juli 2015 - Girl with sign frontKortet mitt i dag er et veldig enkelt 4 bar-kort (3 1/2 x 4 7/8″) med Girl with Sign i fokus. 4 bar er en kortstørrelse der kortet mer eller mindre lager seg selv. Siden arealet er så lite er det ikke all verden av plass til pynt, men motivet får spille hovedrolle. Kortformatet er også genialt når du vil bruke smårester av mønsterark som du har liggende.

My card today is a very simple 4 bar card (3 1/2 x 4 7/8″) focusing on Girl with Sign. 4 bar is a card size where the card more or less makes itself. Because the area is so small, there’s not much room for embellishments, keeping the attention on the image. The card size is also handy when you want to use scraps of patterned paper you’ve got lying around. 

Juli 2015 - Girl with sign front skråttJeg har brukt rester fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen til Maja Design på dette kortet – arkene 1923, 1911 og 1912. De to sistnevnte har jeg laget bannere av med en Project Life-die. Jeg satte på noen dotter fra Papirdesign på forsiden av kortet, og det er det hele. Selve basen er laget av Autumn Rose-kartong fra Papertrey Ink, og jeg hadde nok igjen av arkene til også å pynte bittelitt på innsiden av kortet, som vises bittelitt helt til høyre i bildet over.

I used scraps from the Vintage Summer Basics line by Maja Design on this card – 1923, 1911, and 1912. I made banners from the latter two using a Project Life die, added a few Papirdesign dots on the front of the card, and that’s it. The base is made from Autumn Rose cardstock from Papertrey Ink, and I had enough left of the Maja Design paper to also decorate a tiny bit on the inside of the card, which can be seen on the right hand side of the image above. 

Juli 2015 - Girl with sign baksideEnkel bakside, med et par dotter til og en liten bit av baksiden av varelinjen på et av arkene. Easy peasy lemon squeezy, som Laura Bassen ville ha sagt.

Simple back, with a couple of more dots and a tiny bit of the back of the strip that you usually cut off the patterned paper. Easy peasy lemon squeezy, as Laura Bassen would say. 

Mo Manning Girl with Sign CopicsTil slutt kommer selvsalgt fargene jeg har brukt. I tillegg har jeg brukt RV97, som er en farge jeg har laget selv med en tom tusj, blenderrefill og refill til RV99.

A look at the colors I’ve used. I also used RV97, which is  a color I’ve made myself with an empty marker, blender refill and RV99 refill. 

Håper alle der ute har en fin dag, og at de som mistet kjære i tragedien for fire år siden tar vare på hverandre så godt de kan og kommer seg gjennom dagen uten at savnet blir for stort.

I hope everyone out there is having a good day, and that those who lost loved ones in the tragedy that took place four years ago take care of each other as best they can and are able to get through the day without feeling too much of a loss. 

Til dåpsbarnet {Mo’s Clubhouse}

Juli 2015 - Christening front skrått PSDet er onsdag og min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. Mo har til og med salg i butikken frem til 25. juli. Bruk koden SUMMERDAYS når du skal betale og du får 20 % på hele bestillingen, hvor genialt er ikke det? 

It’s Wednesday and my turn on Mo’s Cluhouse blog. Mo even has a sale in her store until July 25th. Use the code SUMMERDAYS at checkout and you’ll get 20 % off your entire order, how brilliant is that? 

Juli 2015 - Christening frontDet ble et dåpskort i dag, laget til en liten tulle som døpes om et par uker. Hun ble født tre måneder for tidlig, men er nå hjemme fra sykehuset og klar for dåp! Christening-motivet er akkurat passe søtt og passet perfekt for anledningen. Selvfølgelig er hun fargelagt med Copics, og jeg har som vanlig brukt ark fra Maja Design – denne gangen er det Vintage Summer Basics-kolleksjonen det har gått utover med arkene 1923, 1924, 1911 og 1912. Jeg har pyntet med rosa blomster fra Kort & Godt, hvite roser fra Wild Orchid Crafts, kremfargede blomster fra nettbutikken til North Star Design og rosa krystalldråper fra WOC.

I made a christening card this time, for a little girl whose christening is in a couple of weeks. She was born three months early, but is now home from the hospital, ready for her christening. This image is just sweet enough and perfect for the occasion. She’s colored with Copics (duh!), and as usual I used patterned papers from Maja Design – this time it’s the Vintage Summer Basics collection. I used 1923, 1924, 1911, and 1912. I embellished with pink flowers from Kort & Godt, white roses from Wild Orchid Crafts, creme colored flowers from the North Star Design store and pink crystal drops from WOC. 

Juli 2015 - Christening tagBak motivet har jeg en skjult tag. Stempelet kommer fra NSD og er stemplet med Memento Espresso Truffle. Datoen er laget med hvite klistremerker fra Papirdesign som jeg har farget med en Copic.

Behind the image I added a hidden tag. The sentiment stamp is from NSD, I stamped it with Memento Espresso Truffle ink and added the date with white Papirdesign stickers that I colored with a Copic marker. 

Juli 2015 - Christening innsideSom vanlig har jeg ganske like innsider som fronten. Enda et dåpsstempel fra NSD. Jeg har tatt litt shabby white fran-táge rundt kanten på panelet og gjemt en liten lomme med mer fran-táge bak til penger.

As usual my insides are similar to the front of my card. Another christening stamp from NSD. I added some shabby white fran-táge around the edge of the panel and hid a small pocket sprinkled with fran-táge behind it with room for money.

Juli 2015 - Christening baksideBaksiden. Litt uklart bilde, men det var det eneste jeg tok av baksiden, så det får duge. Teksten her kommer også fra NSD.

The back of my card. The photo is a bit blurry, but it was the only one I took of the back, so it will have to do. The sentiment is from NSD

Mo Manning Christening CopicsTusjene jeg har brukt til motivet mitt. Med et superenkelt motiv blir det få tusjer i bruk.

The markers I used for my image. With a super simple image I don’t use a lot of markers. 

Gavekort {Ett Trykk}{North Star}

Gavekort 01 Gavekort er kjekt å gi bort når man er litt tom for ideer og når det er vanskelig å finne på noe til mottakeren. Det er imidlertid få ting som er så kjedelig å få som gavekort i en plain konvolutt. I forrige nummer av Ett Trykk (som ble publisert 1. juni) ble det vist frem flere kreative prosjekter med gavekort – dette var mitt bidrag. 

Gavekort 02Selve gavekortene har jeg plassert i små esker som jeg har brettet av samme mønsterarket som resten av “holderen”. Jeg har også fylt litt cellofanpapir med Mentos og satt oppi eskene – litt for å få noe annet enn bare gavekortet, og litt for å støtte gavekortene litt der de står i eskene.

Gavekort 04Den ene jeg lagde er veldig langt unna min vanlige greie – hvertfall når det kommer til arkprodusent! Holderen er nemlig laget av arket Adore fra Botanical-serien til Prima (teksten er stemplet på baksiden av mønsterarket), mens hjerteswirlen er stanset ut av arket Snowfall Pear, som er et eldgammelt ark fra Dasher-serien til Basic Grey. Den store rosen jeg har brukt har jeg hatt kjempelenge i stæsjet mitt, den er egentlig ikke en scrappeblomst, men jeg syns den passet bra til mønsterarket (fargen matcher bedre til mønsterarket irl enn på bildet). Hortensiaen jeg har limt på kommer fra Petaloo. Hurra for deg er et stempel fra North Star, stemplet med VersaMark på mønsterarket, embosset med svart super fine detail embossingpulver fra Ranger. Teksten er stanset ut med Labels Trio-die fra Spellbinders, det er den samme dieen jeg har brukt for å lage håndtaket.

Gavekort 03Den andre holderen er laget på nøyaktig samme måte. Her har jeg brukt arkene 1944 og 1945 fra Vintage Summer basics-serien til Maja Design og Black Friars fra Paddington Paper-serien til 7gypsies. Jeg har brukt en stensil fra Dutch Doobadoo og Sorbet (i fargen Frost) fra Art Anthology til å lage hønsenettingen. Litt metallpynt fra Tim Holtz og svart sytråd er all pynten denne holderen fikk. Teksten er stemplet og embosset på samme måte som teksten på den andre holderen, og kommer også fra den samme stempelplaten til North Star.

Blomster, blått og bursdag {Ett Trykk}

blomster frontFor en stund tilbake spurte folkene bak Ett Trykk gjestedesignerne og lesere av bladet om tips til hvordan bruke blomster på kort, siden de hadde fått noen forespørsler på det. Jeg hadde lyst på en liten ekstra utfordring, så jeg fant ut at jeg skulle bli med på blomstermoroa og fikk sammen dette kortet i rekordfart. Kortet sendte jeg til Elizabeth på bursdagen hennes, som var tilbake i mars.

blomster front detaljJeg har brukt arkene 1st of April, 3rd of April, 4th of April og 7th of April fra Vintage Spring Basics-serien til Maja Design for å lage kortet, i tillegg til dies fra GoKreate og Spellbinders. Blomstene er en blanding fra Wild Orchid Crafts, Kort & Godt, Papirloftet og en ukjent thailandsk produsent, og siden Elizabeth er en av jentene på CMN-teamet måtte jeg bare ha med et fargelagt motiv.

blomster motiv Saturated Canary Easter DressValget falt på Easter Dress fra Saturated Canary, et motiv jeg fikk på mail fra Krista Smith for lenge siden, men som jeg ikke har fått brukt tidligere. Så lenge man ikke bruker masse gult syns jeg ikke det blir påskete til slutt likevel.

blomster innsideJeg måtte selvfølgelig putte noen blomster inni også, sammen med sommerfuglstempler og tekststempel fra Kort & Godt.

blomster baksideBaksiden er også pyntet med blomster, et tekststempel fra Stempelglede og flere sommerfugler annengangsstemplet med stempler fra Kort & Godt. All stemplingen, både på utsiden og inni kortet, er gjort med fargen Blueberry Sky fra Papertrey Ink.

Ett Trykk blomster Saturated Canary Easter Dress bursdag Elizabeth CopicsTil slutt har jeg som vanlig med fargene jeg har brukt på motivet mitt. Denne gangen har jeg også brukt fargen B90, som jeg har laget selv med B91-refill, blender-refill og en tom tusj.

Jeg vil ha en blå…. bil?

Bildilla blå skrått front PSI dag har vi en ny utfordring på NSD-bloggen, og her er mitt lille bidrag denne gangen. Bildilla-arket fikk jeg dilla på da det havnet i postkassen i februar en gang, og jeg lagde tre bilkort av arket og brukte opp rubbel og bit på de tre kortene. Det er så gøy å bli inspirert når man ikke venter det!

Bildilla blå front skråJeg har blitt veldig glad i å bruke mønsterarkrester på mine kort, og bortsett fra arket med håndskriften (Sewing Collage fra Alma’s Sewing Room-serien til Pion Design) har jeg kun brukt rester fra Maja Design på dette kortet – 8th of March fra Vintage Spring Basics-serien og 1916 fra Vintage Summer Basics. Tekststempelet kommer fra denne platen og er stemplet i fargen Enchanted Evening fra Papertrey Ink på en liten bit mønsterark jeg har stanset ut med en die fra Labels Trio-settet til Spellbinders.

Bildilla blå innside 1Som vanlig med mine innsider har jeg relativt likt oppsett som på utsiden. Jeg har brukt den samme stempelfargen her, i full styrke på hovedteksten og annengangsstemplet med poststempelet.

Bildilla blå innside 2Panelet til den personlige hilsenen har også fått annengangsstempling på samme måte som siden før. Den lille sirkelen kommer fra utklippsarket og er stanset ut med en die i Nesting Circles-settet til Lifestyle Crafts.

Bildilla blå baksidePå baksiden av kortet har jeg brukt de siste to elementene fra utklippsarket. Jeg har også brukt en strimmel fra bunnen av et av Maja-arkene for å bryte opp litt med alle de kvadratiske elementene som er på baksiden.

kortmekkingFor de som ikke skjønner at det noen ganger tar laaaang tid for meg å mekke kort – her er delene kortet består av. Det tar tid å velge ark og oppsett, og så skal man stemple og kutte til et lite hav av paneler. Og det er jo ikke gjort i en håndvending. Håper alle der ute får en super dag og en super helg!

Jubelbrus! {Ett Trykk}

Ett Trykk fyller 10 år i år, og i den anledningen har designteammedlemmer, tidligere designteammedlemmer og årets gjestedesignere fått æren av å lage hver sin utfordring, basert på artikler skrevet i bladet de siste 10 årene. I dag kommer min utfordring, jeg har latt meg inspirere av en artikkel Elizabeth (som faktisk har bursdag i dag – hurra for deg også) skrev i desemberutgaven fra 2013.

Brett og smett forsideJeg har brukt god, gammel Bazzill Vanilla til basen på kortet mitt, preget og brettet etter tutorialen til Elizabeth og punchet hjørnene og hele kanten rundt med Vintage Lace Punch Around the Page-punchene til Martha Stewart (si det ti ganger fort!). Jeg skar til Bazzill Stonehenge til de grå feltene mine og til matter bak motivet og mønsterarkene fra Ska vi ta en fika?-kolleksjonen til Maja Design. Arkene Söders höjder og Hemgjord saft passet utmerket til druene i motivet mitt og de lilla blomstene jeg har satt på.

Brett og smett motiv tallMotivet kommer fra JustINKlined og heter Wine and Grapes. Jeg har printet det ut i 15% fargestyrke fra Photoshop og fargelagt det med Copics med no-lines-teknikk. Da motivet var ferdig fargelagt la jeg en maske over og airbrushet veldig svakt rundt med B0000. Tallene har jeg stanset ut med Santa’s Workshop-alfabetet til Quickutz av det ene mønsterarket, dekket dem med et tykt lag Glossy accents og limt dem på hovedpanelet foran på kortet. Jeg har fjernet midtstilkene på de lilla sweetheartblomstene fra Wild Orchid Crafts og erstattet dem med perler, jeg syns det ser bedre ut enn den lille gule klumpen som opprinnelig er der! Jeg har også pyntet opp litt ekstra med perler rundt blomstersamlingene mine, en god blanding produsenter med Kaisercraft, Storyteller, Melissa Frances og Papirdesign representert.

Brett og smett innsideInnsiden har jeg laget meget enkelt. Jeg stemplet et bursdagssangstempel fra Stempelglede med Wet Cement blekk fra Hero Arts på Classic White Smooth kartong fra Bazzill og la dobbel matte bak i Stonehenge-kartong og Vanilla.

forside skråKortet mitt spriker litt når det ligger flatt, men jeg syns ikke det gjør noe. Her ser du også at tagen som holder kortet lukket egentlig er et kort i seg selv, med god plass til personlig hilsen inni.

Ett Trykk - JustINKlined - Wine and Grapes - Brett og smett-utfordring CopicsTil slutt viser jeg frem fargene jeg har brukt på motivet mitt. I tillegg til fargene over har jeg brukt V97 og R54, som er farger jeg har laget selv ved hjelp av tomme tusjer og refiller.

Brett og smett gave

Mor har akkurat fylt 60, så hun ble mottaker av kortet. Hun fikk også en miniflaske med rødvin og en hjemmestrikket jakke. Jeg hadde strikket en til meg selv i blågrå og hvit, som hun fikk prøve en gang vi var der på besøk for noen uker siden. “Ja takk, det var fin 60-årsgave”, sa hun, og nevnte at hun hadde lyst på en lik jakke selv, bare i sennepsgul istedenfor blågrå. Hun sa også at hun måtte strikke ferdig genseren hun holdt på med først og at jakke måtte vente, så jeg fant ut at jeg kunne strikke istedenfor. Overraskelsen var stor da hun åpnet pakken sin et par uker senere.

Hvis du går til Ett Trykk-bloggen finner du artikkelen Elizabeth skrev og kan følge malen og lage ditt eget “brett og smett”-kort.

Bildilla {North Star}

Bildilla 1 front skrått PSFor noen uker siden viste jeg et kort uten fargelagt motiv, men med båtmotiv på fronten og maritime mønsterark. I dag har jeg nok et kort uten fargelagt motiv å vise frem. Bildilla-arket til North Star dukket opp i postkassa for en stund siden, og selv om jeg verken hadde bestilt arket eller har spesielt bildilla selv, ble jeg skikkelig inspirert, så jeg endte opp med å lage tre forskjellige kort av arket, og jeg brukte opp rubbel og bit på de tre kortene. Dette er det første.

Bildilla 1 front skråPå mange måter har jeg gått tilbake til min scrappestart på dette kortet. Da jeg begynte å lage kort hadde jeg nemlig farget kartong som base på de fleste kortene mine. Nå går det stort sett i kraft-kartong, men her har jeg altså brukt en grønn Bazzill som jeg dessverre ikke vet navnet på. Den mørke grå kartongen er London Fog, også den fra Bazzill.

Bildilla 1 frontArk fra Pion Design var også en gjenganger da jeg startet med denne hobbyen, og det lysegrønne arket er Images fra Vintage Garden-serien. Kantstempling var også noe jeg gjorde mye av i starten, og her har jeg brukt Splatter, avlang-stempelet fra North Star og Poststempel, kosekroken-stempelet til kantstemplingen min, begge stemplene er annengangsstemplet med fargen Bamboo Leaves fra Memento. Bursdagsstempelet er stemplet med Bamboo Leaves-fargen rett på mønsterarket og lagt på dobbel matte før hele sulamitten er puttet på 3D-puter for dimensjon.

Bildilla 1 front detalj oppeSelve bildet av bilen har jeg gjort litt mer grungy ved å gå over med en pussekloss. Tannhjul og game spinner fra Tim Holtz har blitt behandlet med Distress Paint i fargene Bundled Sage, Broken China og Peeled Paint. De grønne dottene kommer fra Papirdesign. Det samme gjør det mørkegrønne mønsterarket, det heter Jakob og er fra fjorårets vårkolleksjon.

Bildilla 1 innside 1Enkel innside. Hurra for deg VT-stempelet er stemplet som resten, rett på mønsterarket med Bamboo Leaves.

Bildilla 1 innside 2Den andre innsiden er omtrent lik som den første, med masse plass til å skrive en personlig hilsen.

Bildilla 1 baksidePå baksiden av kortet har jeg brukt Oppskrift på Bursdag-stempelet. Jeg har klippet det fra hverandre, så mitt stempel er nå i fem deler, men det gir meg jo bare flere bruksmuligheter! Jeg kan alltids sette stempelet sammen igjen sånn det er ment å være. Sirkelen med Årets mann kommer også fra Bildilla-aket.

Gla’ i deg {CopicMarkerNorge}

Mo Manning Bubbles Girl skrått front PSI dag har vi en ny utfordring hos CopicMarkerNorge. Stikk innom bloggen for å se hva det er og bli med!

We’ve got a new challenge today at CopicMarkerNorge. Stop by the blog to see what the challenge is an join in on the fun. 

Mo Manning Bubbles GirlJeg har laget bursdagskort til den ene niesen min. Hun blir 5 år i juni, men det er alltid kjekt å være litt tidlig ute. Gjengangere på mine kort er ark fra Maja Design og motiv fra Mo Manning, så dette kortet er vel ingen overraskelse fra meg sånn sett.

I’ve made a birthday card for one of my nieces. She turns 5 in June, but it always feels good to finish the card a little early. To staples on my cards are patterned paper by Maja Design and image by Mo Manning, so this card shouldn’t really come as a surprise. 

Mo Manning Bubbles Girl front skrått ståendeJeg har brukt arkene 8th of April, 10th of April, 11th of April og 10th of March fra Vintage Spring Basics-serien, og The elegant Wine house fra Sofiero-kolleksjonen. Jeg har brukt den største dieen i Floral Ovals-settet til Spellbinders på kraftkartongen og klippet ut motivet for hånd for å få ovalen riktig. Det irriterer meg litt at ingen av oval-settene til Spellbinders passer til Floral Ovals-settet…

I’ve used 8th of April, 10th of April, 11th of April, and 10th of March from Maja Design’s Vintage Spring Basics line, and The elegant Wine house from the Sofiero line. I used the largest die in Spellbinders’ Floral Ovals set on my kraft cardstock and cut the panel with the image with scissors to get the oval just right. It kind of bugs me that none of Spellbinders’ regular ovals sets match the Floral Ovals set…

Mo Manning Bubbles Girl front detaljOgså en gjenganger på mine kort: blomser. Her har jeg en blanding av blomster fra Papirdesign og Wild Orchid Crafts. Gla’ i deg er et stempel fra en plate fra North Star, jeg har annengangsstemplet med stempelfargen Plum Pudding fra Papertrey Ink – den matcher det lilla i mønsterarket perfekt ved annengangsstempling! Jeg har stanset ut teksten med den minste dieen i Labels Trio-settet til Spellbinders og proppet det hele opp på to lag med 3D-puter. De små sommerfuglene er chipboard fra Wycinanka.

Another staple on my cards: flowers. This is a mix of flowers from Papirdesign and Wild Orchid Crafts. Gla’ i deg (love you) is a stamp from North Star. I’ve used second generation stamping with Plum Pudding ink from Papertrey Ink – it matches the purple in the patterned paper perfectly. I diecut my sentiment using the smallest die in the Labels Trio die set from Spellbinders and layered up on 3D foam to make the sentiment stand out a little and not drown completely in the flower cluster. The little butterflies are chipoboard pieces from Wycinanka. 

Mo Manning Bubbles Girl innside 1Som vanlig med mine kort har jeg relativt likt oppsett på innsiden som på utsiden, bare litt mindre pyntet. Den første innsiden har fått bursdagssangstempelet til NSD, samt poststempler fra Magnolia, som forøvrig er brukt på de andre tekstpanelene også.

As usual with my cards I have roughly the same layout on the inside as on the outside, just a little less decoration. On the first inside I stamped a birthday song stamp from NSD, as well as post stamps from Magnolia, which I’ve used on the other panels as well. 

Mo Manning Bubbles Girl innside 2Den andre innsiden er litt mer pyntet, med et par roser, noen roseknopper og en bitteliten blomst som jeg tror er fra I am roses, der jeg har byttet ut den gule midten som egentlig er der med en liten lilla bling fra Kort & Godt.

The other inside is a little more decorated, with a couple of roses, a few rosebuds and a tiny little flower that I think comes from I am roses. I removed the yellow center and replaced it with a little purple bling from Kort & Godt. 

Mo Manning Bubbles Girl bakside helPå baksiden har jeg stemplet Magi-stempelet til Stempelglede, det er så fiiiiint, så jeg bruker det masse!!!

On the back I’ve stamped Stempelglede’s Magic stamp. I looooove that stamp, so I use it as much as I can!!

Mo Manning Bubbles Girl Copics - LinneaFargene jeg har brukt på motivet mitt. I tillegg har jeg brukt BV27, som er en farge jeg har laget selv.

The colors I’ve used on my image. I’ve also used BV27, which is a color I’ve created myself.

Jeg har ikke vært med på utfordringer på kjempelenge, men Mo’s Digital Challenge har anything goes med valgfri grønt, så jeg melder meg på der med dette kortet.

I haven’t joined any challenges in ages, but Mo’s Digital Challenge has anything goes with optional green right now, so I’ll join that one with this card.

På bøljan blå {North Star}

Stein 60 skrått front PS

Helt i begynnelsen av februar fikk jeg en koselig telefon fra en dame som ville bestille 60-årskort til sønnen sin, som har bursdag i dag. Han har to store hobbyer: slalåm og seiling. Jeg fikk umiddelbart en idé om å lage et maritimt kort med båtmotiver, og hva er vel bedre egnet enn “Sjøsprøyt”-arket fra NSD?

Stein 60 front

Jeg kombinerte bildene mine (og Ship O’hoy-sirkelen, som også er på det samme arket) med ark fra Skärgårdsliv-serien til Maja Design. De maritime Maja-arkene var jo perfekte for anledningen! Jeg fant litt hyssing jeg kunne bruke som tau, og i stæsjet mitt hadde jeg faktisk også en ankercharm! Flaks!

Stein 60 forside skrå

Kristina lagde en knute på et maritimt prosjekt en gang, så ideen til knuten min kommer faktisk fra henne. Og mens Kristina lagde en åttetallsknute på sin Toffifee-eske har jeg laget en knute jeg ikke kan navnet på engang. Hvertfall ikke på norsk. På engelsk heter den double carrick bend!

Stein 60 innside

På innsiden har jeg stemplet et bursdagsstempel med Memento Espresso Truffle. De to båtsirklene nederst til høyre har jeg stanset ut fra Sjøsprøyt-arket med en sirkeldie fra Lifestyle Crafts.

Stein 60 bakside

På baksiden har jeg også brukt et par bilder fra Sjøsprøyt-arket. Jeg stanset ut en sirkel fra restene etter arket jeg brukte inni og limte på tallene jeg stanset ut i Admiral-kartong fra Bazzill.

Håper alle får en god vårdag i dag.