En liten eske til småstæsj {Ett trykk}

I årets februarnummer av Ett trykk viste vi i designteamet frem små esker/kurver man enkelt kan lage til oppbevaring av Washi. Jeg bruker ikke akkurat mengder av washi og har kun fem ruller, så jeg bruker min til små glasskrukker som jeg oppbevarer løse halvperler i (og én rull med washi).

ET0116malSelve kurven har jeg brettet av Lavender Moon kartong fra Papertrey Ink, og jeg har dekket utsiden med 3rd of May-arket fra Vintage Spring Basics-serien til Maja Design. Jeg har pyntet med en button fra Papirdesign og hvite perler på 2,5 mm fra Kort & Godt. Og det er faktisk hele kurven.

Til en herremann {Ett trykk}

I dag har jeg et meget enkelt kort å vise frem. Det står på trykk i årets februarnummer av Ett trykk. Kriteriene: herrekort etter skisse. ET0116skisseJeg gjorde det enkelt. Kortet måler 4 1/2 x 6″ og basen er svart kartong fra Simon Says Stamp. Jeg har klinet og klæsjet(!) med Distress Paint (Broken China, Salty Ocean, Chipped Sapphire, Mowed Lawn, Peeled Pain, Forest Moss, Picket Fence og Black Soot) på Rustic Cream kartong fra Papertrey Ink (ikke at man klarer å se fargen på kartongen under all malingen likevel). Det ferdigmalte panelet ble skjært til så det passet kortbasen min, og jeg har pyntet med en klokke jeg har stanset ut av seks lag svart kartong som jeg har lagt Crackle Accents oppå.

Jeg stemplet et tekststempel fra Til mannen-platen til Norsk Stempelblad AS med VersaMark på vellum og embosset med svart superfine detail embossingpulver fra Ranger. Til slutt satte jeg på noen dotter (de mørkeblå og grønne kommer fra Papirdesign, og de andre er fra My Mind’s Eye.

Stjerner i øya {Mo’s Dream Team}

Gratulererkort Two Will front skrått PSDet er onsdag, og det betyr at det er min dag på Mo Manning-bloggen. Denne gangen har jeg et staffelikort med en liten surpomp!

It’s Wednesday, which means it’s my turn on Mo’s Dream Team blog. This time I’ve got an easel card with a real grump! 

Gratulererkort Two Will frontTwo Will har ligget ferdig fargelagt i en skuff ganske lenge, og kortet var påbegynt på et treff for noen år siden. Det grønne mønsterarket kom i goodiebagen på treffet og var allerede montert på basen da jeg fant det frem fra skuffen. Resten har jeg riktignok gjort nå, og måten jeg fargelegger på har endret seg mye, så jeg har tatt frem tusjene og gått kjapt over motivet for å få frem litt mer kontraster enn den bleke gutten som lå forglemt i skuffen hadde. Jeg fant frem rester fra ark fra Papirdesign og Maja Design som jeg har brukt til de resterende panelene. Arket fra Papirdesign stanset jeg også ut stjerner i, og jeg stemplet et stjernestempel fra Tim Holtz på mønsterarket fra Maja Design med Enchanted Evening blekk fra Papertrey Ink for å få litt mer liv i kortet og spinne videre på stjernetemaet.

Two Will has been laying all colored up in a drawer for a while, and I actually started this card at a crop a few years ago. The green patterned paper was in the goodie bag, and already glued to the cardbase when I fished it out of my drawer. I did the rest now, though, and the way I color has changed a lot, so I took my markers out and quickly went over the image to get a little more contrast going than what I initially had on the pale boy all forgotten in that drawer. I found some Papirdesign and Maja Design Scraps that I used for the rest of the panels. I diecut some stars from the Papirdesign paper and stamped a Tim Holtz star stamp on the Maja Design patterned paper using Papertrey Ink Enchanted Evening ink to spruce it up a bit and keep going with the stars. 
Gratulererkort Two Will innside
Staffelikort er fine, men de mangler skriveplass. Jeg løser ofte det ved å lage en lomme til en tag bak selve staffeliet. Her er det plass til å skrive på det blå mønsterarket, og jeg har knytt fast litt Divine Twine i fargen Blueberry for at tagen skal være lett å få tak i der den ligger i lommen.

Easel cards are nice, but they lack space for a greeting. I usually make a pocket behind the easel with room for a tag. On this one I can write my greeting on the blue patterned paper, and I tied a little Blueberry Divine Twine to the tag, making it easier to get a hold of in the pocket. 

Helt til verdensrommet! {Mo’s Dream Team}

Bursdagskort Linnea Mo Manning Space Walk skrått front PSEt av de nye stemplene til Mo Manning er Space Walk. Da jeg så det fant jeg ut at jeg bare MÅTTE lage et bursdagskort til niesen min. Hun blir seks år i juni, så jeg er tidlig ute denne gangen, men det føles bra. Når hun ser noe nytt sier hun “Den er ny. Men ikke helt til verdensrommet ny!”, så jeg ville ha med det på kortet og skrev det om litt så det passet.

One of Mo Manning’s new images is Space Walk. When I saw it I knew I just HAD TO make a birthday card for my niece. She turns six in June, so I’m super early making my card in January, but I must admit it feels good. When she sees something new she says “It’s new. But not all the way to space new!”, so I wanted her little saying on the card and rewrote it a little so it fit. 

Bursdagskort Linnea Mo Manning Space WalkMotivet har jeg farget med Copics og jeg har brukt resteark fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design bak som en slags ramme. Veldig enkelt i A2-format. Jeg satte på et par enamel dots (de rosa er fra My Mind’s Eye og de grå fra Papirdesign). Kortbasen (selv om den ikke vises) er i Soft Stone kartong fra Papertrey Ink, og nederst på kanten inni kortet har jeg limt på en bord jeg har stanset ut med en Magnolia-die (Old Swedish Lace) i det rutete mønsterarket, og så har jeg satt på noen bittesmå perler fra Kort & Godt til slutt.

I colored the image with Copics and used leftover patterned paper from the Sofiero collection from Maja Design as some sort of frame behind it. Very simple A2 card. I added a couple of enamel dots (the pink ones are from My Mind’s Eye and the gray ones from Papirdesign. The card base (albeit not visible in the photo) is Soft Stone cardstock from Papertrey Ink. At the bottom on the inside I glued on a border I diecut from the patterned paper with a Magnolia die (Old Swedish Lace), and I added a few tiny pearls from Kort & Godt. 

Januar - Mo's Dream Team Linnea Copics

Som vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt. Jeg har også brukt R54 og R52, som er farger jeg har laget selv.

As usual I finish with the colors I’ve used. I’ve also used R54 and R52, which are colors I’ve made myself. 

Overraskelse! {Mo’s Clubhouse}

Mo Manning Monkey Tricks front skrått PSI dag er det min tur til å inspirere på Mo’s Clubhouse-bloggen, og jeg har laget dette enkle kortet for anledningen. Kortet ble laget til en god venninne, og inni har jeg blant annet skrevet “Til en apekatt fra en annen”. Jeg bare måtte!!

Today it’s my turn to inspire on Mo’s Clubhouse blog, and I’ve made this simple card for the occasion. I sent it to a good friend, and on the inside I wrote (among other things) “To one monkey from another.” I just had to!!

Mo Manning Monkey Tricks frontJeg har brukt det utrolig søte Monkey Tricks-motivet som jeg selvfølgelig har farget med Copics. Kortet er i en litt snodig størrelse, 4 1/4 x 4 1/2″, men det var det som passet best til motivet, så da ble det sånn. Jeg har brukt Papertrey Ink Aqua Mist kartong (man kan se litt av kartongen på innsiden av kortet til venstre i bildet) til base, og jeg har brukt den samme fargen i stempelsverte til teksten, som er et stempel fra Hilsninger-platen til Norsk Stempelblad. Jeg har pyntet enkelt med papirer fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design (Enjoying the lovely fragrance og a Romantic picnic in the Park) og et par enamel dots. Den rosa er fra Papirdesign, og den andre kommer fra My Mind’s Eye (Find Your Wings and Fly – Sky’s the Limit).

I used the adorable Monkey Tricks image and colored it with Copics. The card size is a bit odd, 4 1/4 by 4 1/2″, but that’s what fit my image the best, so that’s just how it is. I used Papertrey Ink Aqua Mist cardstock (you can see a little of the cardstock on the inside of the card to the left in the photo) for the card base, and I used ink in the same color for the sentiment, which is from a Norsk Stempelblad stamp set. I decorated simply with papers from Maja Design’s Sofiero collection (Enjoying the lovely fragrance and a Romantic picnic in the Park) and a couple of enamel dots. The pink one is from Papirdesign, and the other from My Mind’s Eye (Find Your Wings and Fly – Sky’s the Limit). 

Mo Manning Monkey Tricks baksideInnsiden har kun en personlig hilsen, så den dropper jeg bilde av, men på baksiden har jeg stemplet et stempel fra Livet-platen til Norsk Stempelblad, selvfølgelig med Aqua Mist-blekk fra Papertrey Ink så det skal matche kartongen.

On the inside of the card there’s nothing but my personal greeting, so I’ll skip that, but on the back of the card I stamped another Norsk Stempelblad stamp, with Aqua Mist ink, of course, I want things to match! 

Mo Manning Monkey Tricks CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt til å fargelegge motivet mitt.

As usual I leave you with the colors I used to color my image. 

For tidlig for jul? {Mo’s Clubhouse}

Mo Manning Little Elf Finn julekort front skrått PSEr det noengang for tidlig å starte med julekortproduksjonen? Jeg syns egentlig ikke det, og startet i januar.

Is it ever too early to start making Christmas cards? I don’t think so, and started back in January. 

Mo Manning Little Elf Finn julekort forsideDagens kort ble laget i en fei i går, med det herlige Little Elf Finn-motivet fra Mo Manning, fargelagt i blått, som er min favorittfarge til jul. Egentlig ikke bare til jul, når jeg tenker meg litt om. Jeg gjorde det enkelt og stanset ham ut i en sirkel, satte ham på en scallopsirkel med kraftkartong og stemplet et tekststempel fra Julehilsen mini-platen til Norsk Stempelblad. Bakgrunnsarket er et gammelt ark fra Inkido, det heter 24:12 blå. Jeg syns blåfargene var litt for skarpe og mønsteret ble litt travelt for prosjektet mitt, så jeg duset det ned med et lag med utvannet gesso over hele arket. Jeg la Wink of Stella på pelskantene, og på julekulen, la på noen chipboardsnøfnugg som jeg har malt hvite og lagt glitter på og pyntet scallopkantene med lyseblå bling fra Kort & Godt.

Today’s card was made in a rush yesterday, with the lovely Mo Manning Little Elf Finn image colored in blue, which is my favorite color for Christmas. Not just for Christmas now that I think about it. I diecut him using a circle die, added him to a kraft scalloped circle and stamped a Norsk Stempelblad sentimen in the bauble. The patterned paper is an old one from Inkido, it’s called 24:12 blå (blue). I think the blues were a little too bright and the pattern a little busy, so I toned it down a bit using some heavily diluted gesso over the entire sheet. I put some Wink of Stella on the fur trimmings and on the bauble, added some chipboard snowflakes I painted white and added glitter to and embellished the scallop edges with pale blue Kort & Godt bling. 

Mo Manning Little Elf Finn julekort innsiderJeg hadde ikke nok av Inkido-arket til innsider, så der brukte jeg en rest av et Stjernehimmelark fra Papirdesign. Tekststempelet jeg har brukt er et gammelt gummistempel fra Kort & Godt. På skrivefeltet satte jeg et lite snøfnugg, bare for å ha noe pynt der.

I didn’t have enough left of the Inkido paper for insides, so I used a scrap from a starry sky paper from Papirdesign. The sentiment is an old rubber stamp from Kort & Godt. I added a little snowflake on the edge of the panel for the greeting, just to embellish a little.

Mo Manning Little Elf Finn julekort baksideGjorde baksiden lik som forsiden. Tekststempel fra en gammel stempelplate fra Norsk Stempelblad. Grantreet fra Inkido har jeg stemplet med Papertrey Ink Classic Kraft, og på snøen har jeg tatt et lag med Wink of Stella, det syns dessverre ikke på bildet.

The back of the card is almost identical to the front. The sentiment is from an old Norsk Stempelblad stamp set. I stamped the Inkido pine tree using Papertrey Ink Classic Kraft, and added Wink of Stella to the snow on the tree. Unfortunately, it doesn’t show in photos.

Mo Manning Little Elf Finn CopicsOversikten min over tusjene ble litt stor denne gangen, jeg måtte nemlig lage den manuelt. De gjør om på Copic Color-siden der jeg vanligvis lager palettene mine, så det går ikke an å komme inn på siden.

My image of the colors I’ved used is a bit big this time – I had to make it manually. They’re revamping the Copic Color site where I usually make my palettes, so I can’t get on the site.

Verdens beste venn {Ett Trykk}{Mo’s Clubhouse}{CopicMarkerNorge}

En av mine oppgaver i augustnummeret av Ett Trykk var å lage et kort etter en skisse. Åshild sine skisser er ganske enkle i utførelsen, så jeg får liksom ikke til å lage superstæsjede kort når jeg skal følge dem. Skissen inneholdt tre sirkler, et tekstfelt og ikke så veldig mye mer. Min løsning ble et fargelagt motiv med de tre sirklene i farger og alt utenfor sirklene i svart/hvitt. Teksten min satte jeg i en av sirklene, som jeg gjorde om til et shakerfelt med glassperler i.

One of my assignments in the August issue of the Norwegian card making magazine Ett Trykk was a sketch. Åshild’s sketches are fairly simple, so I can’t for the life of me make cards with a lot of embellishments when creating from her sketches. The sketch had three circles, a place for a sentiment, and not much else. My solution is a colored imaged with the three circles in color, and everything outside the circles in black and white. I stamped my sentiment inside one of the circles, which I turned into a shaker area with glass beads inside.

Mo Manning Peaches Bubbles Girl prøve

Jeg har satt sammen motivene Bubbles Girl og Peaches fra Mo Manning i PS – Peaches har jeg i tillegg speilvendt. Det sammensatte motivet har jeg printet ut på X-Press It og fargelagt med Copics. Jeg har stanset ut to sirkler med to dies fra Lifestyle Crafts – en sirkel i Winter Wisteria fra Papertrey Ink, den andre sirkelen er i fargen Autumn Rose, også PTI. Hist og her har jeg satt på dotter og enamel dots fra Papirdesign og My Mind’s Eye i farger som matcher motivet.

I merged the images Bubbles Girl and Peaches from Mo Manning in PS – I flipped Peaches to a mirror image. I printed my merged image to X-Press It and colored with Copics. I diecut two circles using two dies from Lifestyle Crafts – one circle in Winter Wisteria cardstock from Papertrey Ink, the other circle in Autumn Rose cardstock, also from PTI. Added dots from Papirdesign and enamel dots from My Mind’s Eye here and there in colors that match my image.

Mo Manning Peaches bubbles Girl front skrått
Shakerfeltet mitt er også laget med kartong fra PTI, har brukt Smokey Shadow, som er en mørk grå farge (det er samme farge som basen min), for å ta igjen det svart/hvite temaet jeg har gående. Glassperlene inni er nesten like gamle som meg, min bestemor kjøpte dem på Libris på Åndalsnes i 1985!!! Noen av perlene er limt fast i X-Press It-arket med multi medium matte, men de fleste er løse. Tekststempelet inni kommer fra S-238-platen til Kort & Godt!

I also made my shaker with Papertrey Ink cardstock. I’ve used Smokey Shadow, which is a dark gray color (the same color as my card base), to reinforce the black and white theme I’ve got going. The glass beads inside are almost as old as I am, my grandma bought them at a bookstore at Åndalsnes in 1985!!! I glued some of the beads to my paper using multi medium matte from Ranger, but most of them shake freely. The sentiment stamp is from the S-238 stamp set from Kort & Godt.

Mo Manning Peaches Bubbles Girl - Ett Trykk 0415 - CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt. Veldig mange denne gangen, og jeg har også brukt R87, som er en farge jeg har laget selv med R89-refill, blenderrefill og en tom tusj.

As usual I end my post with the colors I’ve used. I used a LOT this time, and I also used R87, which is a color I’ve made myself using R89 refill, blender refill and an empty marker.

Et lite eventyr {Mo’s Clubhouse}

Ny onsdag, og nytt innlegg fra meg på Mo’s Clubhouse-bloggen.

Another Wednesday means another entry from me on Mo’s Clubhouse blogAugust 2015 - Chocolate Heart esker begge rettDenne gangen har jeg fargelagt det søte Chocolate Heart-motivet og laget små esker med plass til en eventyrsjokolade inni. Kjekke, små takkegaver. Og veldig greie å bruke rester til!

This time I colored the adorable Chocolate Heart image and made little boxes with room for a tiny little chocolate bar inside. Nice, little thank you gift. And great for using scraps! 

August 2015 - Chocolate Heart esker beggeJeg har brukt ark fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. På den til venstre har jeg også brukt litt av Coffee in the Arbour-kolleksjonen inni esken. Jeg har stemplet et hashtagstempel fra North Star Design og satt på noen perler, og det er det hele.

I used papers from the Vintage Summer Basics line from Maja Design. On the one on the left I also used a little bit of the Coffee in the Arbour line inside. I stamped a North Star Design hashtag stamp and added some pearls, that it. 

August 2015 - Chocolate Heart esker begge inniPå innsidene har jeg skrevet teksten min i lokket og stemplet med sjokoladestempler fra Kort & Godt direkte på mønsterarkene, jeg har brukt Memento Espresso Truffle på den turkise og Papertrey Ink Autumn Rose på den rosa.

I wrote my greeting inside the lids and stamped Kort & Godt chocolate sentiments directly on the patterned papers using Memento Espresso Truffle on the turquoise and Papertrey Ink Autumn Rose on the pink. 

August 2015 - Chocolate Heart esker begge undersideUndersidene er også enkle. Tekststempler fra Kort & Godt på en scallopsirkel.

They’re pretty simple on the back, too. Text from Kort & Godt on scallop circles.

August 2015 - Mo Manning Chocolate Heart Henrikke CopicsCopics brukt til den rosa sjokoladeesken.

The Copics I used for the pink chocolate.

August 2015 - Mo Manning Chocolate Heart Gerd CopicsCopics brukt til den turkise sjokoladeesken.

The Copics I used for the turquoise chocolate. 

Til brudeparet {Mo’s Clubhouse}

August 2015 - Bride and groom front skrått PSDet er onsdag, og min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. Denne gangen har jeg laget et bryllupskort, jeg fikk nemlig en hastebestilling og fikk laget dette på noen timer.

It’s Wednesday, which means it’s my day on Mo’s Cluhouse blog. This time I made a wedding card, I received a rush order and had this all done in a few hours. 

August 2015 - Bride and groom forsideMotivet jeg har brukt er Bride and Groom, farget som vanlig med Copics. Papirene kommer fra Från Mitt Hjärta II-kolleksjonen til Pion Design, jeg har brukt både fullstørrelsesark og 6×6″-ark fra serien. Blomstene jeg har pyntet med er en salig blanding av Papirloftet, Kort & Godt, North Star Design, Papirdesign og Wild Orchid Crafts. På de flate blomstene har jeg fjernet den gule stilken i midten og limt på bling fra Kort & Godt som erstatning. Teksten er et stempel fra Stempelglede, og hjertet er stanset ut med en Spellbinders-die.

I used Bride and Groom and colored my image with Copics, as usual. The patterned papers are from the From My Heart II collection from Pion Design, I used the full sheet and the 6×6″ papers in the collection. I’ve used a mix of flowers from Papirloftet, Kort & Godt, North Star Design, Papirdesign and Wild Orchid Crafts. I removed the yellow buds in the center of the flat flowers and replaced them with Kort & Godt bling. The sentiment is a Stempelglede stamp, diecut with a Spellbinders die. 

August 2015 - Bride and groom innsiderInnsidene har jeg laget veldig enkle. Teksten på venstresiden er fra Stempelglede, og er stemplet på en lomme med plass til penger, etter ønske fra bestiller. Fuglene på grenen på høyresiden er et stempel fra Kort & Godt.

I made the insides very simple. The sentiment on the left is from Stempelglede, stamped on a pocket with room for money on request from the lady who ordered the card. The branch with birds on the right side is a Kort & Godt stamp. 
August 2015 - Bride and groom baksideTo tekster stemplet rett på mønsterark på baksiden, begge tekstene er stempler fra Kort & Godt.

Two sentiment stamps stamped directly onto the patterned paper on the back, both texts are from Kort & Godt. 

Juli 2015 - Mo Manning Bride and Groom CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.

As usual I finish with a look at the colors I’ve used. 

Eksplosjonsboks til babygutt {Mo’s Clubhouse}

 

DT-Nina i CopicMarkerNorge har akkurat fått en “liten” gutt (over 4,5 kg er ikke lite) og jeg sendte henne denne lille eksplosjonsboksen med et par hjemmestrikkede babysokker i.

Fellow CopicMarkerNorge DT member Nina just had a “little” boy (just shy of 10 lbs isn’t little), and I sent her this little explosion box with a pair of baby socks that I knit. Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboksMotivet jeg har brukt er Baby and Bunny fra Mo Manning, printet ut i svakt grått og fargelagt med no lines-teknikk med Copics. Boksen er laget med Bazzill, mønsterark fra Vintage Autumn Basics-serien til Maja Design og et utklippsark fra Papirdesign.

I used Mo Manning’s Baby and Bunny for my box, printed in light gray and colored using no lines technique and my trusted Copics. I made the box from Bazzill, patterned paper from the Vintage Autum Basics line from Maja Design and a cut out sheet from Papirdesign. 

Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboks lokkPå lokket er det motivet som får spille hovedrollen, men navnet på den lille gutten under. Velkommen til verden-stempelet fra Stempelglede er stemplet med Memento Summer Sky.

I let the image be the focus on the lid, with the name of the little boy below the image. I stamped the Stempelglede welcome to the world stamp using Memento Summer Sky ink. 

 

Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboks åpenInni boksen har jeg lagt et par hjemmestrikkede sokker, som jeg håper den lille gutten får brukt etterhvert som høsten kommer.

I put a pair of self knit socks inside the box, hoping the little boy gets to use them when fall comes around. Juli 2015 - Mo Manning Baby and bunny CopicsJeg avslutter som vanlig med fargene jeg har brukt til motivet mitt.

As usual I finish with the colors I’ve used for my image.