Rosa til Tove

Tove front skrått PSSelv om vi begynner å nærme oss jul går det an å lage prosjekter som ikke har noe som helst med jul å gjøre. Det er dagens prosjekt, som er et bursdagskort til Tove.

Tove frontKortet er laget med Nesting Frames-die fra Lifestyle Crafts, arkene 1923, 1924 og 1899 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design og 7th of May fra Vintage Spring Basics-serien til Maja Design. Motivet Baby Fairy Purl fra Mo Manning er fargelagt med Copics. Blomstene er fra Wild Orchid Crafts og perlene er fra Staz.

Tove skråttBak motivet har jeg satt en kakeserviett jeg har stanset ut med en die fra Cheery Lynn, som er satt på kortet med 3D-puter. Tekststrimlene er stemplet med stempler fra Papirdesign.

Tove innsideMeget enkle innsider. Her har jegkun stemplet et bursdagsstempel fra Kort & Godt.

Tove baksideBaksiden er også enkel. Nok et K&G-stempel og flere av de rosa perlene fra Staz.

Tove Mo Manning Baby Fairy Purl CopicsFargene jeg har brukt på motivet mitt. Jeg har også brukt R87, somer en farge jeg har laget selv.

Hipp hipp hipp hurra

Renate forsideRenate har akkurat hatt bursdag, og hva er vel bedre til en lillaglad scrapper enn et lilla kort? Siden hun bor på Nordpolen lagde jeg også et par lilla sokker av alpakka- og merinoull.

Renate motiv Mo Manning Baby Fairy PurlMotivet denne gangen er fra Mo Manning, ikke akkurat uvanlig for mine kort. Baby Fairy Purl er fargelagt med Copics. Vingene har jeg dekket med glitter fra Doodlebug.

Renate innsideKortet ble veldig enkelt inni. Kun bursdagssangmotivet fra North Star Stamps pryder innsiden, i tillegg til “Hemma hos mig” og “En kopp te”-arkene fra Maja Design.

Renate baksidePå baksiden stemplet jeg “Magi”-stempelet til Stempelglede, og jeg har brukt flere blomster fra Wild Orchid Crafts og lilla perler fra Storyteller.

Renate Mo Manning Baby Fairy Purl CopicsFargene jeg brukte på motivet..

Juletrehogst {Ett Trykk}

kort 02 frontI dag har jeg et nytt julekort å vise frem som ble publisert i fjorårets desembernummer av Ett Trykk. Dette kortet er veldig typisk meg, med typisk oppsett, lag på lag og fargelegging. Og jeg må innrømme at jeg har blitt en fan av røde og grå julekort! Fröjdefull Jul-serien til Maja Design gjør at disse fargene er en drøm å jobbe med, her har jeg brukt arkene Virkad strumpa, Ringdans og Julbukett, i tillegg til grå og hvit Bazzill (Stonehenge og White OP). Jeg har også brukt hvit bølgepapp fra Inkido. Snøfnuggene er en blanding av chipboard fra Maya Road og grungeboard fra Tim Holtz stanset ut med dies fra Sizzix (TH mini snowflakes), malt med hvit distress paint og snow paint fra Pandurokort 02 front motiv og tagMotivet jeg har brukt er Tilda in the Forest og kommer fra Magnolia. Hun er stemplet på X-Press It blending card med Memento Espresso Truffle, fargelagt med Copics og stanset ut med den største die’en i Floral Ovals-settet til Spellbinders. På bakken har jeg lagt litt rock candy distress glitter for snø. Jeg har stanset ut en tag med en die fra Magnolia (Tilda Tag), og stemplet på et stempel fra North Star Stamps med Memento Espresso Truffle. Jeg har også stemplet “Nordpolen”-stempelet mitt fra Kort & Godt på tagen og festet seam binding fargelagt med Copics i enden, med en perle fra Kort & Godt limt på knuten på sløyfen.

kort 02 innsiderLikt oppsett på innsidene. Tekststempelet her er et gammelt gummistempel fra Kort & Godt, og jeg har stanset ut to små trær i grunge paper med en liten die fra Tim Holtz (Mini Pine Tree & Holly Set), malt dem med hvit distress ink, snow paint og også strødd rock candy distress glitter over. Snøfnugget på venstre innside er fra Melissa Frances.

kort 02 innside detaljPå den andre innsiden har jeg stanset ut et reinsdyr i grunge paper med en die fra Memory Box (Leaping Deer), svertet hele reinsdyret med distress ink vintage photo og embosset med distresspulver i samme farge.

kort 02 baksidePå baksiden har jeg satt på et reinsdyr til, laget på samme måte som reinsdyret på innsiden, men stanset ut med TH reindeer flight-die fra Sizzix. Reinsdyret har fått en bjelle fra Panduro rundt halsen som lager en herlig lyd, og jeg har også stanset ut et tre med TH Pine Tree-die og malt med hvit distress paint og snow paint, før jeg har strødd over distress glitter rock candy, akkurat som på innsiden. Snø under treet og reinsdyret har jeg også laget med snow paint som jeg har strødd rock candy distress glitter over.

kort 02 bakside skråttHer syns bittelitt av glittereffekten på treet. Den syns mye bedre i virkeligheten, men det er vanskelig å ta bilde av glitter!

Magnolia - Tilda in the forest - julekort ET desember 2013 CopicsTil slutt, som vanlig: fargene jeg har brukt på motivet mitt!

Blå jul {CopicMarkerNorge}

I dag er det team 2 sin tur til å inspirere til den blå juleutfordringen vi har gående nå på CopicMarkerNorge.

blå tag CMNJeg har laget en tag denne gangen, av Stamper’s Select White kartong fra Papertrey Ink og Tag & Bookplates-dieen til Tim Holtz. Tagen har jeg svertet svakt i kantene med blekkfargene Blueberry Sky og Spring Rain fra PTI. Jeg brukte Falling Snow-stensilen til Simon Says Stamp sammen med embossing paste fra Wendy Vecchi for å lage snøfnuggene mine.

Mo Manning - Christmas Fairy HollyMotivet er Christmas Fairy Holly fra Mo Manning. Hun er printet ut ganske liten og fargelagt med Copics, selvfølgelig. Snøkulen hun holder i hånden har fått et tykt lag med glossy accents, og vingene har jeg klippet vekk, printet ut på nytt på vellum, fargelagt bittelitt på baksiden, klippet ut fra resten av motivet og limt det bak, så hun har fått gjennomsiktige vinger!! Hele jenta er proppet opp på litt 3D-puter for dimensjon, og hun står i snø laget med snow paint fra Panduro.

blå tag sløyfedetaljTo sløyfer pryder toppen av tagen, én laget i bånd fra PTI i fargen Blueberry Sky, den andre laget av hvit seam binding farget med blå Copics og blender. To hvite julebjeller henger fra den ene sløyfen og avslutter hele tagen.

Mo Manning Christmas Fairy Holly CMN Copics

I tillegg til fargene over har jeg brukt B40 og B30, som er farger jeg har laget selv. Håper alle som stikker innom får en herlig lørdag, og det er fremdeles masser av tid til å bli med på utfordringen vår. Sleng deg med da vel!

Lyst på kake?

Lisbet front skrått PSI dag har Lisbet, “sjefen” vår på scrapping.no, bursdag. og alle bursdagsbarn fortjener kort, så dette ble sendt til henne.

Lisbet frontKortet har jeg laget med en GoKreate-die (Half XXL Square Frames Frilly #6-settet) og arkene Marzipanbakelse og Ingefärspäron fra Ska vi ta en Fika?-kolleksjonen til Maja Design. Jeg har lånt motivet “Sprinkled With Sugar” (Lili of the Valley) fra Henrikke da hun var på besøk i begynnelsen av september. Blomstene kommer alle fra Wild Orchid Crafts, de grønne perlene er fra Kaisercraft og kakeservietten er fra Royal Lace.

Lisbet tagPå tagen skjult bak motivet har jeg stemplet to forskjellige stempler fra Kort & Godt. “Gratulerer” kommer fra S-206 og “med dagen” kommer fra M-121. All stemplingen på kortet er gjort med Memento Espresso Truffle.

Lisbet innside 1Hurra for deg-sangen fra North Star Stamps passer perfekt til den første innsiden.

Lisbet innside 2Den andre innsiden har masse plass til å skrive en personlig hilsen på, i tillegg til tall jeg har stanset ut av bølgepapp med Wordplay-dieen til Tim Holtz.

Lisbet baksideBaksiden av kortet har jeg laget enkel. Et tekststempel fra Kort & Godt (S-206) og de samme lagene med papir som jeg har brukt på de andre sidene av kortet.

Lisbet bursdag Lili of the Valley Sprinkled With Sugar CopicsSom vanlig: fargene jeg har brukt på motivet mitt helt til slutt.

Let your dreams take flight

Ingvild forside skrått PSI dag har jeg et bursdagskort å vise frem med et drømmende motiv på forsiden. Lag på lag, fargelagt motiv og en haug med blomster er på en måte mitt varemerke.

Ingvild forsideJeg har brukt arkene 1935, 1933 og 1899 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design. Blomstene har jeg dekket med glitter fra Doodlebug, og jeg airbrushet de fargede blomstene på forhånd for å få riktig fargenyanse på dem.

Ingvild bursdag innsiderInnsidene har jeg laget veldig enkelt, kun mønsterark og tekstpaneler. På venstresiden stemplet jeg bursdagssangen fra North Star Stamps, og på høyresiden har jeg masse plass til en personlig hilsen.

Ingvild baksidePå baksiden av kortet har jeg stemplet Magi-stempelet fra Stempelglede med Memento Espresso Truffle og satt på noen blomster med glitter.

bursdag Ingvild Mo Manning Dream G CopicsTil slutt: en titt på fargene jeg har brukt på motivet mitt. Jeg har også brukt B80, som er en farge jeg har laget selv.

Julekurv {Ett Trykk}

julekurv front skråttDenne julekurven var et av mine bidrag som gjesteartist i fjorårets desembernummer av Ett Trykk. Kurven måler 6x6x11″ uten håndtaket og er bygget opp i bazzill kraft og Vanilla med Julen är här-ark fra Maja Design (Den perfekta granen, Klippark bokstäver, Julefrid, Muntert). I den ene langveggen har jeg satt inn et vindu av en eldgammel gelatinplate (vi snakker kanskje 60-70-tallet her!), i gamle dager fantes visstnok lange gelatinplater, og denne passet perfekt!

julekurv vindussideBlomstene har jeg laget med en Spellbinders-die (Layered Poinsettia), bladene er stanset ut med die fra Papertrey Ink (Christmas Poinsettia) og kvistene under er stanset ut med en MS-punch. Perler fra Melissa Frances er brukt til midten av julestjernene. Jeg har også brukt Spellbinders Petite Ovals og Petite Scalloped Ovals til å stanse ut paneler i Bazzill Kraft og Bazzill Brown, og stemplet et lite tekststempel fra Norsk Stempelblad med Memento Rich Cocoa.

julekurv baksidePå den andre langveggen har jeg ikke noe vindu, så der har jeg satt flere julestjerner og en større oval med tekst. Stempelet er også her fra Norsk Stempelblad og er stemplet med Memento Rich Cocoa på White Classic Smooth kartong fra Bazzill.

julekurv motiv lokkPå det ene lokket har jeg satt på et motiv fra Penny Black (Holly Concert), stemplet med Memento Rich Cocoa på X-Press It blending card og fargelagt med Copics. Hvilke farger jeg brukte husker jeg ikke, for jeg glemte faktisk å skrive det ned (det skjer ikke ofte, men er irriterende likevel)! Et lite tekststempel fra Ladybug & Friends er satt på i tillegg.

julekurv lokk med tekstPå det andre lokket har jeg stemplet et gammelt gummistempel fra Kort & Godt som også er satt på en oval med scallopkant bak på 3D-puter.

Bake kake søte

Merete forside skrått PSEt bursdagskort i dag, med en drøss med små søte mus som baker bursdagskake.

Merete forsideSelve fasongen på kortet er laget med en GoKreate-die (Half XXL Square Frames Frilly #6-settet) og arkene Favoriter, Blommor på bordet og Marzipanbakelse fra Ska vi ta en fika?-kolleksjonen til Maja Design.

Merete motiv Lili of the Valley Cake ShopJeg har pyntet kortet med blomster fra Wild Orchid Crafts, perler fra Kaisercraft (grønne) og Storyteller (hvite) og hjerteswirls laget med en Magnolia-die. Motivet “Cake Shop” fra Lili of the Valley har jeg lånt av Henrikke og fargelagt med Copics.

Merete tagSom vanlig med mine kort har jeg skjult en tag bak motivet. Teksten fra Stempelglede har jeg stemplet med Memento Espresso Truffle. I tagen har jeg festet en farget seam binding-sløyfe med litt May Arts natural twine og en hvit knapp fra Melissa Frances.

Merete innsideJeg har brukt et tekststempel fra Stempelglede på innsiden av kortet også, til og med den grønne snirkelstempelkanten min er laget med Stempelglede-stempel og stempelfargen Bamboo Leaves fra Memento.

Merete baksideEnkel bakside med et Magi-stempel stemplet med Memento Espresso Truffle og kantstempling gjort med Memento Bamboo Leaves.

Merete Lili of the Valley Cake Shop CopicsTil slutt: fargene jeg har brukt på motivet jeg har fargelagt.

Pynte til jul {Ett Trykk}

kort 01 frontJeg var gjesteartist i fjorårets desembernummer av Ett Trykk og dette var et av kortene jeg bidro med. Hovedfokuset på kortet er disse to søte feene fra Mo Manning som er klare til å pynte til jul, skrevet ut fra PS og fargelagt med Copics. Kortet ble stort, det måler 8 1/4 x 5 3/4″, men da fikk jeg plass til fine mønsterark fra Fröjdefull Jul-kolleksjonen til Maja Design (Julbukett, Broderad duk, Hemgjort pynt). Julelenken jenta holder i har to strøk med en Spica glitterpenn, som gir en herlig diskrét glittereffekt. Deler av vingene har også fått litt løsglitter fra Doodlebug, limt på med glossy accents.

I was the featured guest artist in last year’s December issue of the Norwegian card making magazine Ett Trykk. This is one of the cards I contributed with. These two cute fairies from Mo Manning are my main focus for this card, ready to decorate for Christmas. I put the images together, printed the combined image from PS, and colored with Copics. The card is quite large, it measures 8 1/4 x 5 3/4″ and I added lovely patterned paper from an old paper line by Maja Design. I added two layers of a Spica glitter pen on the chain of baubles the girl is holding, adding a subtle sparkle. I also added some Doodlebug sugar coating glitter on parts of the wings with glossy accents.

kort 01 tag uteBak motivet har jeg gjemt en tag, stanset ut med en Sizzix-die. Rundt kantene har jeg svertet Classic Kraft blekk fra Papertrey Ink, og jeg har også stemplet et stempel fra Kort & Godt med samme farge. Jeg har farget hvit seam binding med Copics, laget en sløyfe og festet den i tagen med en bit scrapper’s floss fra Karen Foster og en Classic Kraft knapp fra Papertrey Ink.

I hid a tag behind my image, diecut with a Sizzix die. I added Classic Kraft ink from Papertrey Ink around the edges, and stamped a sentiment from Kort & Godt with the same color. I colored white seam binding with Copics, tied it into a bow and secured it to the tag using a piece of Karen Foster scrapper’s floss and a Papertrey Ink Classic Kraft button.

kort 01 innsiderSom vanlig med mine kort: omtrent samme oppsett på innsidene som på forsiden. Alle paneler er sydd, svertet og revet, og jeg har brukt det samme blekket her som på utsiden. Stempelet jeg har brukt er et gammelt gummistempel fra Kort & Godt.

As usual with my cards: roughly the same layout on the insides as the front. I’ve sewn, inked and torn all the panels, and I’ve used the same ink here as I used on the front. The stamp is a really old rubber stamp from Kort & Godt.

kort 01 detalj inni  01Jeg har brukt Poinsettia-dies fra Magnolia til å lage en julestjerne, og festet en pyntebrad fra Storyteller i midten. Under julestjernen har jeg satt noen kvister, stanset ut med en punch fra Martha Stewart.

I’ve used Magnolia Poinsettia dies to make a poinsettia, and added a decorative brad from Storyteller in the center. Underneath the poinsettia I added some branches I made with a Martha Stewart punch.

kort 01 detalj inni 02Jeg har også satt på noen striper fra bunnen av arket. Vanligvis klarer jeg ikke å bruke de stripene, men akkurat på dette kortet syns jeg de passer inn!

I also added a few strips from the bottom of the patterned paper. I’m usually unable to use those little strips on the bottom, but on this card I thought they fit!

kort 01 baksideBaksiden er også veldig enkelt laget. Jeg har stemplet noen grantrær fra Inkido og et tekststempel fra North Star Stamps som en siste liten finish på kortet.

Simple back. I stamped some Inkido pine trees and a North Star Stamps sentiment as my last little finish.

Mo Manning Winter Fairy Pyry - Winter Fairy Manty gjesteartist Ett Trykk CopicsTil slutt: fargene jeg har brukt på motivet mitt, det ble mange denne gangen!

At last: the colors I used on my image, it’s kind of a lot this time!

The winner of my giveaway on the Copic Marker Norge 3 year anniversary blog hop is Lucy Patrick! Congratulations! Lucy, if you email me your full mailing address at elin.venge[at]gmail.com, I will make sure to send you your prize as soon as possible! 

Arbeidsnisse {North Star Stamps}



Nisse ved skrivebord front skråttDet er bare å innse det. Vi er i oktober, det er høst, og julen kommer fryktelig fort! Jeg har laget et meget enkelt julekort med et av de nye julemotivene fra North Star Stamps.

Nisse ved skrivebord front rettKortet måler 5×7″ og er sånn sett ganske stort. Som base har jeg brukt Rustic White kartong fra Papertrey Ink, men den er dekket helt på fronten av kortet med et ark fra Maja Design (15th of December fra Vintage Frost Basics-serien). De små bitene med mønsterark kommer fra Julen är här-serien, også den fra Maja Design (arkene Dekorera og Den perfekta klappen). Tekststempelet oppe til venstre kommer fra denne platen fra North Star Stamps, som er min desiderte julefavoritt av alle stempelplater, den tas frem hvert år og brukes flittig.

Nisse ved skrivebord motivTeksten jeg har brukt på papirrullen kommer fra denne lille platen, der hvert stempel er akkurat passe stort nok til å passe med word window-punchen fra Stampin’ Up, evt. dies som er like store. Motivet “Nisse ved skrivebordet” er nytt av året, og virkelig en fryd å fargelegge. Jeg er ingen nisseperson, men denne nissen er så koselig at til og med jeg falt for den!

Nisse ved skrivebord baksideSiden forsiden av kortet ble veldig enkel, ble baksiden det også. Her er det kun et tekststempel Jan Tore har diktet som jeg har stemplet rett på kartongen. Enkelt og greit.

North Star Stamps - Nisse ved skrivebord CopicsTil slutt en titt på fargene jeg har brukt på motivet mitt. Ikke veldig mange denne gangen, men så er også motivet veldig enkelt å fargelegge, og egner seg like bra til nybegynnere som til mer erfarne fargeleggere.