30-årskort

Jeg har fått bestilling på et bursdagskort til en barnehageansatt som blir 30 år og liker masse stæsj. Jeg stæsjer vanligvis ikke kortene mine så mye, men denne gangen hadde jeg jo ikke noe valg, så jeg kjørte på med både dies, pyntebær, perler og masse blomster!!

I’ve received an order for a birthday card for someone turning 30. She works at a kindergarten and likes a lot of stuff!! I don’t usually put this much stuff on my cards, but this time I felt like I had no choice, so I went ahead with dies, flower berries, pearls and lots of flowers!!

Jeg har brukt de nydelige arkene “1911” og “1912” fra Maja Designs Vintage Summer Basics-kolleksjon. Arkene har blitt stemplet med diverse stempler fra Stempelglede, Inkido og Kort & Godt.

I’ve used the gorgeous papers “1911” and “1912” from the Vintage Summer Basics collection by Maja Design. I’ve stamped the papers with several stamps by Stempelglede, Inkido and Kort & Godt.

Jeg har brukt min første Prima-blomst!!! Jeg syns blomstene fra Prima er veldig fine, men sliter med å bruke de selv, det går stort sett i roser på mine kort, men her syns jeg den passet inn. De andre blomstene er fra Papirloftet, WOC og Papirdesign, noen har blitt malt litt med Distress Crackle Paint i fargen Picket Fence, mens noen andre har fått litt Stickles Star Dust på seg. Pyntebær og perlegren fra Kort og Godt, dies fra Magnolia.

I’ve used my first Prima flower!!! I think Prima makes beautiful flower, but I struggle to use them myself, my cards are usually full of roses and nothing else, but I think this one fit. The other flowers are a mix from Papirloftet Wild Orchid Crafts and Papirdesign. Some of them have been painted a little with Distress Crackle Paint Picket Fence, while some are coated with Stickles Star Dust. Flower berries and pearl stems by Kort & Godt, dies by Magnolia.

Motivet er Maisie Two Balloons fra LOTV og som alltid er hun fargelagt med Copics, fargene jeg har brukt kommer nederst i innlegget.

The image is Maisie Two Balloons by Lili of the Valley. As always she is colored with Copics, the colors I’ve used are at the bottom of the post.

En skjult tag bak motivet med litt Cream seam binding-bånd, tekststempelet på tagen kommer fra Norsk Stempelblad.

A hidden tag behind the image with a little Cream seam binding ribbon. The text stamp on the tag is by Norsk Stempelblad.

Samme oppsett på innsidene. Bursdagsstempelet kommer fra North Star Stamps. Alle kantene har blitt svertet med Distress Ink Walnut Stain og papiret er revet her og der for litt mer dimensjon.

The same layout on the insides. The birthday stamp is by North Star Stamps. All the edges have been inked with Distress Ink Walnut Stain, the paper is torn here and there for a little more dimension.

“Magi”-stempelet fra Stempelglede får pryde baksiden, sammen med noen øyenstikkere laget med die fra Magnolia.

The “Magic” stamp by Stempelglede gets to decorate the back, along with some dragonflies made with a Magnolia die.

Til slutt som lovet: Copicsene jeg har brukt for å fargelegge motivet med.

At last, as promised: the Copics I’ve used to color my image.

Jeg har ikke vært med på utfordringer på år og dag, men nå fikk jeg lyst til å være med på noen, så melder meg på i følgende utfordringer/I haven’t entered a challenge in ages, but with this card I really felt like joining some, so I’m entering the following challenges with this card: 

2 Sisters Challenge – Challenge #91 – Make it Girlie

Bearly Mine Challenges – Challenge #35 – Dies

Crafty Ann’s Challenge – Challenge #65 – Hide and Seek

Crafty Sentiments – Eyes Down For Bingo (Patterned Paper, Colored Image, Punches or Die Cuts)

Deep Ocean Challenge – Challenge #25 – What a Wonderful Woman

Delightful Challenges – Delightfully Distressing

Ooh La La Creations – #105 – Ribbon or Twine (or both)

Craft Your Days Away – #45 – All Creatures Great and Small  (dragonflies)

Simply Create Too – #13 – Mother’s Day (or feminine)

***

Top 3 at 2 Sisters Challenge

Top 3 at Crafty Sentiments

Top 3 at Deep Ocean Challenge

Hurra for Henrikke!

Henrikke hadde bursdag for et par uker siden, og jeg sendte henne dette kortet i håp om at det skulle nå frem i tide. Kortet kom frem i dag…Tror ikke posten brukte like lang  tid på reisen fra Norge til Australia da jeg bodde der, men bedre sent enn aldri er det visst noe som heter.

Henrikke savner svenskene i Australia.. hovedsakelig Maja Design. På dette kortet har jeg derfor brukt flere av de fine arkene fra Ska vi ta en Fika?-kolleksjonen, nemlig “Sockerkaka”, “Havrerutor” og “Smulpaj m äpplen”. I tillegg til min vanlige Vanilla-farge når det gjelder bazzill har jeg også brukt fargen Jubilee, den matcher det lilla i mønsterarket perfekt!!

Tag skjult bak motivet er noe nytt jeg har begynt med… evt noe jeg har gjort siden jeg begynte å lage kort!! Tagen er laget med en die fra Magnolia, seam bindingen er som vanlig farget med Copics, denne gangen YG67 og YG63, sommerfuglcharmen kommer fra Kort og Godt, og datoen er skrevet med Distress Marker Dusty Concord.

Motivet er Mo Mannings Make a Wish, fargelagt med Copics. Fargene jeg har brukt kan du se nederst i innlegget. Jeg har svertet kantene på motivet med Creamy Brown, og scallopkanten bak har fått liquid pearls på seg. Blomstene er fra Papirdesign.

Tilnærmet likt oppsett på innsidene kommer vel ikke som noe sjokk for de som er vant til å se mine kort. “Klem til deg”-stempelet er fra Stempelglede, og jeg har også brukt “Splash”-stempelet mitt fra Inkido rundt kantene. Distress Marker Dusty Concord har også her blitt brukt til å skrive teksten med. Perlene er fra Kort og Godt, kantdie’en fra Magnolia.

På baksiden har jeg stemplet sommerfuglstempler fra Inkido med distress markers, har brukt Dusty Concord på den ene og Bundled Sage på den andre.

Til slutt fargene jeg har brukt på motivet!! Og Henrikke: gratulerer med overstått!!!!

Pakkelapper! {PhunnyFace}

Jeg har laget pakkelapper!! Det herlige Gløgg-stempelet fra PhunnyFace er perfekt til å lage pakkelapper til jul med. Jeg stemplet opp  motivet flere ganger og fargela i litt forskjellige farger, alle med Copics. Jeg stanset de ut til sirkler med Spellbinder-dies og fant noen mønsterarkrester fra Pion Designs “Väntan på Tomten II”-kolleksjon og Maja Designs “Vintage Winter”-kolleksjon som jeg har brukt som base. Stemplet noen juletekster på der jeg hadde ledig plass og stemplet et Til/Fra-stempel fra Papirdesign på hvit, glatt bazzill og satte på baksiden. Jeg satte inn eyelets og divine twine og vips hadde jeg pakkelapper til jul!! Veldig enkelt og ikke minst gøy!!!
I’ve made gift tags for Christmas! The wonderful “Mulled Wine” stamp by PhunnyFace is perfect for this. I stamped the image several times and colored them in using my Copics. I used a Spellbinder die to turn them into circles and found some left over patterned papers from the “Waiting for Santa II” collection by Pion Design and the “Vintage Winter” collection by Maja Design to use as a base. I stamped some Christmas text stamps where there was room. I made the back really simple by stamping a To/From stamp by Papirdesign on white, smooth Bazzill. I added eyelets and divine twine, and there you have it: gift tags for Christmas! Very easy to do and a lot of fun to make!! 

Nå er det jul igjen

Av en eller annen snodig grunn blir jeg ikke lei av å lage julekort.

Jeg blir heller ikke lei av å lage kort med motiv fra Mo Manning. Denne gangen er det “Little Elf Finn” i kombinasjon med arkene “Vinterlek” og “Julgran” fra Pion Design (Väntan på tomten II). Tekststempelet kommer fra North Star Stamps, bling fra Kort og Godt. Ellers på kortet har jeg maskinsøm og kanter som er rufset og deretter svertet med Vintage Photo.

Motivet er fargelagt med Copics, som vanlig kommer fargene i bunnen av innlegget. Langs kantene på motivet har jeg stemplet deler av 24.12-poststempelet til Inkido med Memento Rich Cocoa.

Har stanset ut deler av Tim Holtz’ Festive Greenery die i coredinations walnut stain og crushed olive. Har gått over disse med sandpapir, det blir en beskjeden pynt på kortet sammen med tre hvite roser fra Kort og Godt og tre hvite snurrer, også de fra Kort og Godt.Nok en gang samme oppsett på innsidene. Stempelet jeg har brukt i kantene er fra Stempelglede stemplet med Creamy Brown, mens tekststempelet (også det fra Stempelglede) er stemplet med Memento Rich Cocoa.

På baksiden har jeg brukt “Gran”-stempel fra Inkido i Creamy brown og også 24.12-poststempelet fra Inkido (Memento Rich Cocoa). Deler av poststempelet er stemplet rundt kanten også.

Som alltid en titt på tusjene jeg har brukt til slutt.

Posekort – Papirdesign

Nok et posekort. Papir fra Papirdesign. Tror dette blir mitt siste posekort på en god stund, nå er jeg LEI!!

Arket jeg har brukt her er fra Papirdesign. Dette posekortet ble litt annerledes enn de andre posekortene jeg har laget i det siste. Her har jeg kun punchet ut noen snøflak i tillegg til de som allerede er på kortet, og satt på blå perler fra Inkido. Trærne er stanset ut med en die fra Magnolia og jeg har lagt på tykt lag med stickles star dust på begge. Banneret er stanset ut med en TH Sizzlitz-die, “Gledelig Jul” er et stempel fra North Star Stamps, stemplet med distressinkpute Stormy Sky.

En ekstra liten titt på trærne, de glitrer MYE!!

Verdens enkleste bakside. Snøflak og perler på mønsterarket, that’s it.

Postkort fra Pion Designs ark “Klippark” fra Väntan på tomten II-kolleksjonen, ellers flere snøflak og perler fra Kaisercraft i tillegg til den velkjente ostekluten bak postkortet.

Kjent bakside?? Tekststempel fra Norsk Stempelblad, snøflakstempler fra Magnolia og sverting av kanter, alt med distressinkpute Stormy Sky.

Jeg lover at dette blir det siste posekortet på en god stund, orker ikke tanken på å lage flere..

God Jul + Pion Design + Mo Manning = sant

Jeg har hatt storproduksjon av kort den siste uken, alle med fargelagte motiver, og alle i forskjellige farger. Gårsdagens innlegg var et kort med min “nye enkle stil”, mens dette her er “god, gammel stil”, hvis noe kan kalles gammelt når man kun har holdt på i litt over et år..

Har brukt de fantastiske papirene fra “Väntan på Tomten II”-kolleksjonen til Pion Design på dette kortet, blir aldri lei de papirene. Den lille rosetten er laget med en TH-die.

“Little Elf Mim” fra Mo Manning er fargelagt med Copics, som vanlig. Julekulen har i tillegg fått et tykt lag med Glossy Accents, bilde av tusjene som er brukt kommer nederst i innlegget. Grenene øverst i venstre hjørne er stanset ut med en die fra Magnolia, mens blomstene er fra Papirdesign og Papirloftet.

Samme oppsett på innsider som på forsiden, som vanlig med god plass til personlig hilsen på høyresiden. Perlene er fra Kaisercraft, stempelet er fra Stempelglede, kakeservietter fra Panduro…

… Og samme oppsett på baksiden. “Gran”-stempelet er fra Inkido, mens “Julepost”-stempelet er fra Papirloftet.

Til slutt Copicsene jeg har brukt til å fargelegge den søte lille alven med.

Deltar i følgende utfordringer med dette kortet:

 * 2 Sisters Challenge – #70: Kids Christmas

* Card Makin’ Mamas – #35: Christmas

Crafting For All Seasons – #16: Christmas cards and projects

Crafts and Me – Christmas

Crafty Boots – Christmas

Delightful Sketches – Anything Goes

Divas by Design – #17: Merry Christmas

* Dream Valley – #22: Christmas

* Gingerloft – #30: Christmas and Winter

* Hooked on Craft – #14: Christmas

Paper Crafting Journey – Christmas

Paper Play – ’11 Week 50: Christmas

* Fairy Fun Fridays – #68: Holly Jolly Christmas (no red or green)

Raise the Bar – #86: It’s Beginning to Look a Lot Like Christmas

Stampin’ for the Weekend – #22: Christmas

* Cutie Pie – #7: Use a Sentiment

The Pixie Cottage – #100: Anything Goes Christmas Style

The Sisterhood of Crafters – Christmas (Celebrate the Holidays)

ABC Christmas – Yippee – it’s almost Christmas

Vintage jul

Forrige ukes oppgave i Kort-o-mania på scrapping.no var å lage et kort uten et eneste stempeltrykk!!! Det er litt av en utfordring for meg som bruker stempler til alt. Det var ikke engang lov til å skrive ut tekst fra PC. Her er mitt resultat.

Her har jeg kun brukt mønsterark fra Pion Designs “Väntan på tomten II”-serie. Motivet er fra et utklippsark fra Ladybug and Friends.

Julestjernen jeg har brukt på fronten av dette kortet er fra Papirdesign, men jeg syns den var altfor rød, så den ble farget med E19, da ble den mye finere!!! Det samme gjelder rosene, jeg tror de også er fra Papirdesign. Roseknoppene er jeg ikke sikker på, de var i utgangspunktet hvite, før også de fikk en omgang med E19. Trykknappen som er satt på den lille tagen har jeg drøssevis av, den er egentlig sølvfarget, men med litt Copic ble den “rusten” og passende til kortet. Seam binding i fargen creme med en knapp fra MF og litt hyssing på tagen som er gjemt bak motivet. Ser du nøye nederst kan du kanskje se at jeg har brukt store mengder crackle paint picket fence som jeg har tatt stempelsverte vintage photo på når malingen tørket.

Motivet en ekstra gang. Syns denne lille engelen var fantastisk herlig!!!!

Som vanlig innsider som er noenlunde lik fronten. Her klarte jeg ikke å la være å bruke stempler… Har brukt Inkidos “Splash”-stempel rundt kantene på panelene, samt tekststempel fra Norsk Stempelblad.

Baksiden lik som resten. Har brukt “Splash”-stempelet her også, i tillegg til et englestempel fra Stempelglede. Fant ut at jeg like godt kunne bruke engel bak når jeg allerede hadde en engel foran. Perlene jeg har brukt er fra Kaisercraft.

Gratulerer med dagen!

Et bursdagskort har blitt til i dag midt i julekortproduksjonen. Skulle i familiebursdag til niesen min på 7, så da var det bare å bytte ut julearkene med noe i rosa..

“Little ballerina” fra Lili of the Valley har blitt brukt i kombinasjon med papirer fra Inkidos “Forever”-serie (Pink Music og Green Newspaper), samt rosa og grønn kartong, blomster fra Papirdesign, WOC og Kort og Godt. Hug snug farget med R85, 83 og 81, så dusjet med blender og krøllet og krøllet og rullet som en ball.. Perlen på sløyfen er fra Kort og Godt. Hello Kitty-charmen (jeg er ingen Hello Kitty-fan, har nevnt det før i forbindelse med bursdagskort til søsteren til bursdagsbarnet, kortet finner du her). Dies fra Magnolia og Spellbinders, samt klistremerkebokstaver fra MM.

Som du kanskje ser av dette bildet er kortet supertykt!!! Ikke nødvendigvis fordi det er så mange lag, men jeg har de samme blomstene på alle sidene som jeg har på fronten, og de bygger endel, så da blir resultatet et kort som er noen cm tykt.. Ikke akkurat uvanlig med mine kort..

En ny titt på fronten.. Hjertene på bøylen til ballerinaen har fått en stickles-behandling (Star Dust), mens den rosa kartongen har fått Liquid pearls i White Opal.

Motivet er fargelagt med følgende farger:

Hud: E11, 00, 000, 0000 og R20

Kjole/ballettsk/bøyle: R89, 85, 83, 81

Hår: E31, Y21, YR20

“Strømper”: E31, 30, W0

Underlag: E31, 30

Prikker rundt motivet: R81, E30, W1, 0, 00

Innsidene har samme oppsett (jeg ser at jeg har glemt å sverte noen kanter, men kortet er allerede avlevert mottaker, så det er litt for sent å endre på det). På venstre innside har jeg stemplet teksten til “Hurra for deg”, stempelet er fra Stempelglede. Har også brukt Inkidos “Splash”-stempel med Distress ink “Spun Sugar” og “Victorian Velvet”, det samme har jeg gjort på høyresiden, der teksten er min egen.

Baksiden er også stemplet med stempel fra Stempelglede, syns denne teksten er så fin at jeg bruker den der jeg kan.

Til slutt et bilde med tagen som ligger skjult på baksiden av motivet ute på luftetur. Stempelet her er også fra Stempelglede, Inkidos “Splash”-stempel er også brukt…

Jeg ble plukket ut til kreativ sjel på scrapping.no med dette kortet.

Nederlandsk jul med Maja Design – del 3

Her kommer siste del i min julekortproduksjon til Nederland. Kort 1 og 2 finner du her og her.

Som på de andre Nederlandskortene er papirene og motivet “Charlie med klapp” fra Maja Designs “Vintage Winter”-kolleksjon. Her er ingen paneler verken sydd eller rufset, men de er alle svertet med distress ink vintage photo. Når jeg sier at ingen paneler er rufset er det en sannhet med pluttifikasjoner (evt. modifikasjoner), jeg har brukt “Yasmin”-metoden med å legge neglen under arket og dra, så HELT flatt er ikke kortet.. Blomster fra Papirdesign, Kort og Godt og WOC. De røde blomstene var etter min mening altfor røde, så jeg har farget de med E19 i tillegg, da ble de så fine atte!!! Den hvite perlegrenen kommer fra Kort og Godt, mens perlene er fra Inkido. Swirlen er en Magnolia Doohickey-die.

“Charlie” er fargelagt med Copics, hovedsaklig E40-serien og T6, E19 og E07 til det røde. Prikkekanten rundt er laget med W-er (husker ikke hvilke i farten, denne ble hurtigfarget på samme måte som snømannen og Ella på de andre Nederlandkortene), tror jeg også har brukt E40 og E0000 til denne skyggingen.. Øynene er hvertfall fargelagt med B93, det har jeg ikke glemt… På huden har jeg brukt E11, E00, E0000 og R20. Det er vanskelig å farge hudfarge uten E000. Korken på min E000 hadde en bitteliten sprekk innvendig, så hele tusjen tørket ut og ble håpløs å bruke. Jeg har imidlertid vært i godtebutikken og kjøpt meg ny, så nå kan hudfarge farges på vanlig vis igjen..

En ekstra liten titt på blomsterstæsjet mitt..

Nok en gang veldig enkle innsider, og ja, de ligner mistenkelig på innsidene fra kortet med snømannen.. De skal jo ikke sendes til samme person disse kortene, så jeg lar det gå.

Nok en gang en veldig enkel bakside med de samme panelene som er brukt på resten av kortet.. Dett var dett for masseproduksjon av kort til Nederland, da er det bare å sette i gang med neste prosjekt. Ha en riktig kreativ lørdag!!

Lilla jul

Neida, blir fremdeles ikke lei jul.. Denne ukens oppgave i Kort-o-mania på scrapping.no var å lage et julekort. Men det skulle ikke være hvilket som helst julekort, det skulle være lilla!!! Her er mitt bidrag.

Prøver fremdeles å komme meg litt ut av Magnoliaboblen min (selv om det er en veldig koselig boble å bo i), derfor fant jeg frem dette søte Sarah Kay-stempelet som jeg kjøpte i sommer (!), men ikke har fått brukt før nå. Noe av grunnen kan vel være at jeg ikke visste hvor det lå, måtte lete litt før jeg fant det.

Hadde først planer om å bruke de fantastiske lilla julearkene til Magnolia på dette kortet, men jeg hadde allerede brukt de til staffelioppgaven for et par uker siden, og fant ut at det var best med noe annet. Maja Designs “Ska vi ta en Fika?”-kolleksjon har mange fine ark, og endel av dem er lilla, så jeg har derfor brukt “Plommonkaka” og “Våffla m björnbärssylt”, mønsterark med mange søte små hjerter må jo passe fint til jul??

Motivet er som alltid fargelagt med Copics, bilde av fargene jeg har brukt finner du nederst i dette innlegget. Nattkjolen har jeg jukset litt med. RV90-serien passer perfekt til Magnolias lilla juleark, som jeg hadde planer om å bruke, men når jeg endte opp med Maja-papirer gikk jeg over med V90-serien når hun egentlig var ferdig fargelagt. V90-serien passer veldig bra til arkene fra Maja. Nå ble det en eller annen mellomting med dette kortet, men det får duge, fargene på blomstene matcher heller ikke helt perfekt..

Blomstene er en blanding fra Papirdesign, Kort og Godt og Wild Orchid Crafts. Pyntegrenen med perler er fra Kort og Godt, det samme gjelder pyntebærene og perlene jeg har brukt. Har også brukt Liquid Pearls i fargene “Opal White” og “Lavender Lace”. De fleste blomstene har også blitt pyntet litt med Stickles Star Dust. Hjørnene (litt diffust på dette bildet fordi jeg har fokusert på blomstene) har fått litt snøeffekt med Liquid Appliqué som ble lagt på i tykke lag og tørket natten over, før de fikk kjørt seg med varmepistolen.

Flere blomster!!! Har virkelig lesset på på dette kortet.

Har zoomet litt inn på tagen jeg har satt bak motivet (har glemt å ta bilde av den ute, men det er ikke mer spennende enn at det er stemplet “I den søte juletid” på den), den har fått litt silkebånd, litt Scrapper’s Floss fra Karen Foster og en hjertecharm fra Kort og Godt festet i jump rings fra Tim Holtz. Stempelet nede i venstre hjørnet kommer fra Ladybug and Friends, syns det er så genialt med sånne småtekster som man får plass til “overalt”, så jeg har endel av disse, både til jul og til andre anledninger.

I sterk motsetning til fronten på dette kortet har jeg gjort innsidene veldig enkle. Kakeservietter fra LYB, en swirl-die fra Magnolia og litt Liquid Appliqué er alt. Stempelet på venstresiden er fra North Star Stamps, har brukt platen med disse småstemplene kjempemasse i høst. På høyresiden er det god plass til en personlig hilsen.

Baksiden har jeg også gjort veldig enkel. Pepperkakestempelet er fra Ladybug and Friends. Det er noe med fonten og de små tilleggsordene på dette stempelet som er herlig. Atsjo! liksom, hvem i all verden kommer på å putte det i et stempel? Genialt!! Men jeg oppdaget til min store forskrekkelse en trykkleif. Det heter da meierismør, ikke meierissmør!!! Jeg hater skrivefeil og gramatikkfeil på stempler, og er derfor veldig forsiktig når jeg kjøper tekststempler (jeg har sett MANGE og/å-feil som ødelegger stemplene helt), men denne har gått meg hus forbi.. Jaja, man kan kanskje ikke få med seg alt..

Til slutt, som lovet; bilde av Copicsene jeg har brukt. Det er MANGE på dette motivet, i hovedsak fordi motivet er veldig detaljert, men også fordi jeg ombestemte meg ang. lillafarge etter at motivet var ferdig fargelagt (ikke veldig smart, jeg innrømmer det). Plutselig hadde jeg brukt fire tusjer mer enn nødvendig, jeg har ikke engang fått plass til alle i litersmålet mitt, stakkars V91 måtte ligge på utsiden.