Fyll julen med glede {Mo’s Clubhouse} {Ett Trykk}

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly front skrått PSDet er onsdag og min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen, det er september, og dagene går fryktelig fort frem til jul. Derfor er det veldig greit å ha noen julekort liggende på lur. Jeg har laget maaange julekort i det siste, jeg har jo hatt nye ark og nye stempler å leke med.

It’s Wednesday and my day on Mo’s Clubhouse blog, it’s September, and the days leading up to Christmas will fly by, which makes having a bunch of Christmas cards already done very handy. I’ve made maaaany Christmas cards as of late, thanks to new papers and new stamps I’ve been lucky enough to play with. 

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly frontFor dagens kort har jeg kombinert Ragged Kelly fra Mo med de grønne og grå arkene fra Christmas in Norway-kolleksjonen til Pion Design og stempler fra to av de nye juleplatene til Norsk Stempelblad som kommer for salg på StempelScrap-messa i KFUM-hallen på Ekeberg i midten av måneden. Motivet er fargelagt med Copics, bakken har fått et tykt lag med snow paint med litt distressglitter på, og motivet har fått snøfnugg laget med Copic Opaque White.

For today’s card I’ve combined Mo’s Ragged Kelly with the green and gray papers from the Christmas in Norway line from Pion Design, and stamps from to of the new Christmas stamp sets Norsk Stempelblad is releasing at the StempelScrap event in Oslo mid September. I’ve colored my image with Copics, added a thick layer of snow paint with a little distress glitter to the ground, and snowflakes using Copic Opaque White for the image. 

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly front detalj NSBFyll julen med glede-stempelet kommer fra miniplaten Julehilsen fra Norsk Stempelblad. Jeg har stemplet teksten med Memento Espresso Truffle på den grønne kartongen fra Pion, stanset ut med en 1″ sirkelpunch fra EK Success og satt på en pebble med litt glitter i.

The sentiment stamp is from a mini stamp set from Norsk Stempelblad. I stamped the sentiment in Memento Espresso Truffle on the green Pion Design cardstock, punched it out using a 1″ EK Success circle punch and added a pebble with a little bit of glitter in it. 

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly tagBak motivet har jeg gjemt en tag (Jolly Tags-die fra Magnolia) i den samme grønne Pion-kartongen, med flere av stemplene fra Julehilsen-platen. Noe av det geniale med stempelplaten er at det er fire tekster som passer perfekt til “juleklem”-stempelet, så man kan velge og vrake hvilken av de fire man vil bruke – eller man kan la juleklem stå alene.

I hid a tag (using the Jolly Tags die from Magnolia) in that same green Pion Design cardstock, with a couple of more stamps from the Christmas greeting stamp set from Norsk Stempelblad. Part of what’s genius with this stamp set is that there are four texts that fit perfectly with the “juleklem” (Christmas hug) stamp, so you can pick and choose which of the four you want to use – or you can leave juleklem as is. 

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly innsiderKortets innsider er i min vanlige stil. Mønsterark i samme oppsett som på forsiden, god plass til personlig hilsen på den høyre siden og tekststempel på den venstre siden.  Her har jeg brukt en av tekstene fra Chalk jul-platen.

I made the insides of the card in my regular style. Patterned paper in the same layout as the front of the card, plenty of room for a personal greeting on the right side and a sentiment stamp on the left side. I’ve used one of the sentiments from the “Chalk jul” stamp set for this one (the sentiment translates to “May the magic of Christmas enchant every home and let the joy last throughout the year”). 

September 2015 - Mo Manning Ragged Kelly baksideBaksiden har et par chipboardsnøfnugg jeg har malt hvite og dekket med distressglitter, i tillegg til et tekststempel fra Chalk jul-platen jeg syns passet bra til. Teksten er jo perfekt når man bruker snøfnugg, og jeg er stor tilhenger av snøfnugg på julekort!

On the back I put a couple of Maya Road chipboard snowflakes. I painted them white and added distress glitter. I stamped a sentiment from the Chalk jul set I thought fit (“Snowflakes are like little kisses from the sky”). The sentiment is perfect when using snowflakes, and I’m a huge fan of snowflakes on Christmas cards! 

Julehilsen miniMini-platen Julehilsen. Jeg elsker denne platen, den har småtekster i perfekte fonter og god jul med liten j. Jeg er ikke noe glad i god jul med stor j, det blir bare helt feil, så liten j er perfekt for språknazier som meg!

Chalk julChalk jul er en 6×8-plate, og for meg som stort sett har motiv på forsiden av kortene mine er tekstene perfekte til innsider og baksider!

Toffifee til Renate

Toffifee Renate 2For ganske nøyaktig et år siden overtok Renate scrappebutikken Hjerteboden. Det er en av favorittbutikkene til både meg og Henrikke, så vi var takknemlige da vi fant ut at ikke bare skulle Hjerteboden overleve, men Hjerteboden var i gode hender! Vi sendte denne lille Toffifee-esken nordover til Vadsø (også kjent som Nordpolen) med en liten hilsen skrevet inni lokket.

Toffifee RenateJeg skal innrømme at jeg scrappet ganske mye annet akkurat da denne ble laget, så det er Henrikke som egentlig fortjener all ære, for det er hun som har gjort jobben med fargelegging, bretting, utstansing og det meste annet på denne. Jeg tror jeg skrev hilsenen inni, men resten er faktisk Henrikke. Jeg viser den likevel her, for om ikke annet er konseptet og ideen resultatet av samarbeid!

Diamantbryllup {Mo’s Clubhouse}

August 2015 - Mo Manning Young Love front skrått PSEn ny onsdag, og min tur på Mo’s Clubhouse-bloggen. Denne gangen viser jeg frem et diamantbryllupskort jeg har laget på bestilling. 60 år er imponerende lenge!

Another Wednesday, and my turn on Mo’s Clubhouse blog. This time I’ve got a diamond anniversary card to show you. 60 years is an impressive amount of time! 

August 2015 - Mo Manning Young Love frontValget mitt denne gangen falt på Young Love-motivet til Mo og ark fra Till Mor-kolleksjonen til Pion Design. Selve formen på kortet er laget med den nest største dieen i XXL Square Frames Frilly #10-settet til GoKreate. Motivet er stanset ut med en sirkeldie fra Lifestyle Crafts, satt på en sirkelmatte av mønsterark og proppet opp med 3D-puter. Jeg har brukt Tremendous Tags-dieen til Papertrey Ink for å stanse ut hjertene, både de tre “store” og alle de bittesmå. Dieen stanser egentlig ut et lite hull øverst til høyre på de store hjertene, men de har jeg stanset ut uten å bruke maskin, så da klarte jeg å unngå hullene. Det er lov å jukse litt.

I chose Young Love this time and papers from the For Mother collection from Pion Design. The shape of the card is made using the second largest die in the GoKreate XXL Square Frames Frilly #10 set. I diecut the image with a Lifestyle Crafts circle die, put in on a circular mat from patterned paper and popped it up on foam dots. I used the Tremendous Tags die from Papertrey to diecut all the heart – the three “large” ones and all the tiny ones. The die diecuts a little hole at the top right of the larger hearts, but I diecut them without using a machine, so I was able to avoid the holes. Cheating is totally allowed! 

August 2015 - Mo Manning Young Love front skråttDet er noe med meg og blomster, jeg bare klarer ikke å la være. Her har jeg brukt en salig blanding. Jeg fant en rosa Prima-blomst som jeg har hatt leeeeeenge som passet perfekt i fargen til det rosa mønsterarket. Jeg har supplert med snurreblomster fra Kort & Godt, noen gamle pyntebær i gammelrosa og creme fra Kort & Godt (de virkelig gamle pyntebærene fra Kort & Godt har en herlig creme-farge, ikke som de nye som har et lite grønnskjær) og minisweetheartblomster og andre blomster fra North Star Design. Jeg har punchet ut bladgrener med en EK Success-punch og limt på en haug med bittesmå perler fra Kaisercraft. Under blomstene har jeg knytt en sløyfe av en bit med blonde jeg hadde liggende.

There’s something about me and flowers, I just can’t help myself. I used a mix of different ones here. I found a pink Prima flower that I’ve had for aaaaaaages that fit the pink in the patterned paper perfectly. I added some flowers and some old pink and creme berry head stamens from Kort & Godt (the really old berry head stamens from Kort & Godt have a beautiful creme color to them, not like the new ones, that are more green-ish) and mini sweetheart blossoms and other flowers from North Star Design. I punched some leafy branches with an EK Success punch and added lots of tiny Kaisercraft pearls. I also added a bow from a piece of lace I had in my stash. 

August 2015 - Mo Manning Young Love innside 1Jeg har brukt de samme arkene inni som utenpå, bare i motsatt oppsett. Basedieen er så stor at du kun får én base av et mønsterark, og siden jeg ikke hadde fire av den stålblå måtte jeg ty til rosa på innsiden. Kjekt med litt variasjon. Arket med blomster er baksiden av stripearket fra forsiden. Jeg har stemplet et hjerte fra Grunge Flourish Hearts-platen til Stempelglede med Soft Granite Shadow ink fra Hero Arts og stemplet et tekststempel fra North Star Design over med Memento Tuxedo Black. Ellers har jeg pyntet med blomster, perler, pyntebær og hjerter også her. De små frimerkene oppe til høyre syns jeg passet fint, datteren (hun som har bestilt kortet) til jubilantene skal nemlig gi kake i gave.

I used the same papers inside as on the outside, just in the opposite layout. The die I used for the base is so large that you only get one base from a sheet of patterned paper, and since I didn’t have four sheets of the steel blue paper, I had to resort to pink on the insides. A little variation never hurt. The paper with the flower pattern is the back of the striped paper from the front. I stamped a heart from Stempelglede’s Grunge Flourish Hearts stamp set using Hero Arts Soft Granite Shadow ink and stamped a North Star Design sentiment on top using Memento Tuxedo Black. I also embellished with flowers, pearls, berry head stamens and hearts. The little postage stamps on the top right were a perfect fit, the couple’s daughter (the one who ordered the card) is giving her parents a cake as a present. 

August 2015 - Mo Manning Young Love innside 2Den andre innsiden med god plass til en personlig hilsen. Frimerkene matcher blomstene i mønsterarket og poststempelet fra Kort & Godt er stemplet med Soft Granite.

The other inside has plenty of space for a personal greeting. The postage stamps match the flowers in the patterned paper, and the Kort & Godt post stamp is stamped in Soft Granite ink. 

August 2015 - Mo Manning Young Love bakside Tom and TillyBaksiden av kortet. Her har jeg brukt Tom and Tilly fra Mo, fargelagt i de samme fargene som motivet på fronten av kortet. Jeg har brukt samme pynt her som på resten av kortet.

The back of the card. I used Mo’s Tom and Tilly here, colored in the same colors as the image on the front of the card. I used the same embellishments on the back as I did for the rest of the card. 

August 2015 - Mo Manning Young Love med konvoluttMed så store kort går det ikke an å putte det i vanlig konvolutt, så jeg lagde min egen av et Bazzill-ark og pyntet konvolutten litt med en hjerteformet kakeserviett, et kakemotiv fra et utklippsark i kolleksjonen en blondesløyfe som matcher sløyfen på kortet og en Prima-blomst til.

With cards this big it’s impossible to put it in a regular envelope, so I made my own using a sheet of Bazzill, and embellished the envelope a little with a heart shaped doily, a cake image from a cut out sheet in the For Mother collection and a lace bow that matches the bow on the card and another Prima flower.August 2015 - Mo Manning Young Love Tom and Tilly CopicsFargene jeg har brukt. Jeg har også brukt BV27, som er en farge jeg har laget selv med blenderrefill, BV29-refill og en tom tusj.

The colors I’ve used. I also used BV27, which is a color I’ve made myself using blender refill, BV29 refill and an empty marker.

Jeg har fått noen spørsmål om hvordan jeg lager disse fasongkortene mine. Det er ikke noe superimponerende måte å gjøre det på, men her kommer en liten gjennomgang likevel.

I’ve received a few questions about how I make these shaped cards. I don’t have a super impressive way to to it, but here’s a little walkthrough anyway. August 2015 - Mo Manning Young Love tut 1

Jeg starter med kartongen jeg skal bruke. Fargen er egentlig ikke så viktig, det aller meste vil dekkes av mønsterark likevel. Denne biten måler 12 x 7″, størrelsen ser du an etter hvilken die du bruker for å lage kortet. Som med alle mine kort lager jeg 1/4″ rygg, så jeg scorer på 5 7/8 og 6 1/8″.

I start with the cardstock I’m going to use. The color doesn’t really matter, most of it will be covered by patterned paper anyway. This piece measures 12 x 7″, I adjust the size according to what die I use to make the card. As with all of my cards I make 1/4″ spine, and score at 5-7/8 and 6-1/8″. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 2Jeg teiper endene av kartongen fast så de ikke sklir og teiper dieen til kartongen så den heller ikke sklir. Jeg har noe av dieen henge utenfor så den ikke kutter tvers gjennom begge lagene og ryggen jeg har laget. Vanligvis henger jeg ganske mye over kanten, så resten av dieen skjærer resten av kartongen, men her henger litt av dieen utenfor på undersiden også.

I tape the ends of the cardstock together so they don’t slide when I diecut, and also tape the die to the cardstock so that doesn’t slide either. I let some of the die hang outside the fold, so it doesn’t cut through both layers and the spine I’ve made. Usually I let quite a bit hang over the edge, so the rest of the die diecuts the rest of the cardstock, but on this card I let some hang out the bottom edge, too. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 3Jeg kjører alt gjennom stansemaskinen min. De store diesene til GoKreate er for store for BigShoten, så her har jeg tatt frem kutteplatene til Grand Caliburen min. Også her lar jeg litt henge utenfor.

I run everything through my diecutting machine. The large GoKreate dies are too large for my BigShot, so I’m using my Grand Calibur for this. I let a little of the card hang outside my sandwich (basically the spine of the card). 

August 2015 - Mo Manning young Love tut 4Øverst, der det ikke blir kuttet, streker jeg opp med en blyant og klipper til med saks. At dette ikke blir perfekt gjør jo ikke noe så lenge jeg dekker over med mønsterark likevel.

At the top, where the die doesn’t cut, I draw lines on the inside of the die and cut with scissors. This doesn’t have to be perfect, it will be covered with patterned paper in the end. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 5Siden jeg bare hadde litt overheng på toppen faller noe av dieen utenfor kartongen på bunnen. Enten kan man la det være, eller så kan man skjøte på kartongen. Vanligvis lar jeg det være, for jeg bruker ofte Maja-ark, som er solide som kartong i seg selv, men akkurat på dette kortet brukte jeg ark fra Pion Design, som er av en tynnere kvalitet, så her ville jeg skjøte på kartongen min.

Because I only had a little bit hanging outside on the top, there’s a little bit of the die at the bottom that falls outside the cardstock. You can either leave it as is, or add a little piece at the bottom to make it seem complete. I usually just let it be, because I often use Maja Design patterned paper, which is pretty thick and sturdy on its own, but on this particular card I used patterned paper from Pion Design, which is of a much thinner quality, so I wanted to add the missing piece to make it sturdier. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 6Med mønsterark som dekker hele kartongen er det ingen som ser skjøten som er under.

When I add patterned paper on top that covers the entire cardstock, no one can see the seam underneath. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 7Jeg stanser ut to like paneler til i mønsterark, og skjærer til på toppen/bunnen av mønsterarkene, så de får plass inni. Det samme gjør jeg med mønsterarket jeg bruker til baksiden.

I diecut two more panels from patterned paper, and cut off the top/bottom off the diecuts, making them fit inside the card. I do the same with the patterned paper I use for the back. 

August 2015 - Mo Manning Young Love tut 8Her er alle fire sidene på kortet dekket med mønsterark, klare til pynting. Håper dette var lettforståelig og at du gir det en sjanse, fasongkort er nemlig ikke så vanskelig.

All four sides of the card covered with patterned paper, ready for embellishing. I hope this was easy to understand and that you give it a shot, shaped cards aren’t that difficult to make! 

Lykke til {Copic Marker Norge}

Sommeren begynner å nærme seg slutten, og vi har en ny utfordring på Copic Marker Norge-bloggen. Løp inn, se hva det er, fargelegg et motiv, putt det på et prosjekt og bli med!!!

CMN69 front

Jeg har brukt et motiv fra Magnolia for anledningen, det er veldig lenge siden sist jeg fargela en Tilda, men her står hun altså med fargeblyanter i hendene! Jeg lagde kortet meget enkelt i A2-størrelse (4 1/4 x 5 1/2″), basen er Hawaiian Shores-kartong fra Papertrey Ink, og jeg har pyntet med en kakeserviett som jeg fikk i en goodie bag på et treff en gang, og noen enamel dots fra My Mind’s Eye (de oransje er fra Oliver-pakken til Lost & Found 3-kolleksjonen, og de andre er Cambridge Court fra Kate & Co.). Den lille teksten kommer fra Småtekster, word window-platen til North Star Design og er stemplet med Memento Rich Cocoa. Banneret Tilda står på er stanset ut med en die fra Papertrey Ink (Notched Star Banner).August 2015 - Magnolia til Tilda med blyanter Copics

Fargene jeg har brukt på Tilda. I tillegg har jeg brukt BG71, som er en farge jeg har laget selv med en tom tusj, BG72-refill og blenderrefill.

Til brudeparet {Mo’s Clubhouse}

August 2015 - Bride and groom front skrått PSDet er onsdag, og min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. Denne gangen har jeg laget et bryllupskort, jeg fikk nemlig en hastebestilling og fikk laget dette på noen timer.

It’s Wednesday, which means it’s my day on Mo’s Cluhouse blog. This time I made a wedding card, I received a rush order and had this all done in a few hours. 

August 2015 - Bride and groom forsideMotivet jeg har brukt er Bride and Groom, farget som vanlig med Copics. Papirene kommer fra Från Mitt Hjärta II-kolleksjonen til Pion Design, jeg har brukt både fullstørrelsesark og 6×6″-ark fra serien. Blomstene jeg har pyntet med er en salig blanding av Papirloftet, Kort & Godt, North Star Design, Papirdesign og Wild Orchid Crafts. På de flate blomstene har jeg fjernet den gule stilken i midten og limt på bling fra Kort & Godt som erstatning. Teksten er et stempel fra Stempelglede, og hjertet er stanset ut med en Spellbinders-die.

I used Bride and Groom and colored my image with Copics, as usual. The patterned papers are from the From My Heart II collection from Pion Design, I used the full sheet and the 6×6″ papers in the collection. I’ve used a mix of flowers from Papirloftet, Kort & Godt, North Star Design, Papirdesign and Wild Orchid Crafts. I removed the yellow buds in the center of the flat flowers and replaced them with Kort & Godt bling. The sentiment is a Stempelglede stamp, diecut with a Spellbinders die. 

August 2015 - Bride and groom innsiderInnsidene har jeg laget veldig enkle. Teksten på venstresiden er fra Stempelglede, og er stemplet på en lomme med plass til penger, etter ønske fra bestiller. Fuglene på grenen på høyresiden er et stempel fra Kort & Godt.

I made the insides very simple. The sentiment on the left is from Stempelglede, stamped on a pocket with room for money on request from the lady who ordered the card. The branch with birds on the right side is a Kort & Godt stamp. 
August 2015 - Bride and groom baksideTo tekster stemplet rett på mønsterark på baksiden, begge tekstene er stempler fra Kort & Godt.

Two sentiment stamps stamped directly onto the patterned paper on the back, both texts are from Kort & Godt. 

Juli 2015 - Mo Manning Bride and Groom CopicsSom vanlig avslutter jeg med fargene jeg har brukt.

As usual I finish with a look at the colors I’ve used. 

Eksplosjonsboks til babygutt {Mo’s Clubhouse}

 

DT-Nina i CopicMarkerNorge har akkurat fått en “liten” gutt (over 4,5 kg er ikke lite) og jeg sendte henne denne lille eksplosjonsboksen med et par hjemmestrikkede babysokker i.

Fellow CopicMarkerNorge DT member Nina just had a “little” boy (just shy of 10 lbs isn’t little), and I sent her this little explosion box with a pair of baby socks that I knit. Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboksMotivet jeg har brukt er Baby and Bunny fra Mo Manning, printet ut i svakt grått og fargelagt med no lines-teknikk med Copics. Boksen er laget med Bazzill, mønsterark fra Vintage Autumn Basics-serien til Maja Design og et utklippsark fra Papirdesign.

I used Mo Manning’s Baby and Bunny for my box, printed in light gray and colored using no lines technique and my trusted Copics. I made the box from Bazzill, patterned paper from the Vintage Autum Basics line from Maja Design and a cut out sheet from Papirdesign. 

Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboks lokkPå lokket er det motivet som får spille hovedrollen, men navnet på den lille gutten under. Velkommen til verden-stempelet fra Stempelglede er stemplet med Memento Summer Sky.

I let the image be the focus on the lid, with the name of the little boy below the image. I stamped the Stempelglede welcome to the world stamp using Memento Summer Sky ink. 

 

Juli 2015 - Baby and bunny eksplosjonsboks åpenInni boksen har jeg lagt et par hjemmestrikkede sokker, som jeg håper den lille gutten får brukt etterhvert som høsten kommer.

I put a pair of self knit socks inside the box, hoping the little boy gets to use them when fall comes around. Juli 2015 - Mo Manning Baby and bunny CopicsJeg avslutter som vanlig med fargene jeg har brukt til motivet mitt.

As usual I finish with the colors I’ve used for my image. 

 

Fly away with me {Mo’s Clubhouse}

Juli 2015 - Mo Manning Airplane front skrått PS

Mo Manning har laget et knippe nye motiver, og jeg snappet opp dette søte flyet.

Mo Manning has released some new images, and I was able to grab this cutie of a plane.

Juli 2015 - Mo Manning Airplane front skråttJeg printet ut motivet mitt med en plan – flyet på himmelen og banner hengende bak. Noen ganger blir kortene ganske like som det man tenker i utgangspunktet, andre ganger blir de helt annerledes. Denne gangen satt planen godt nok til at kortet ble sånn jeg hadde sett det for meg før jeg startet.

I had a plan when I printed my image – the plane high in the sky with a banner attached at the back. Sometimes the cards turn out pretty similar to my plan, other times completely different. This time my plan was good enough to make the final result match my initial concept. 

Juli 2015 - Mo Manning Airplane detalj

Kortene får en litt annen dimensjon når man setter ting på 3D-puter. Jeg brukte kniv og saks for å skjære/klippe rundt motivet, og brukte en svart tusj langs kanten av det utklippede motivet for at det skulle se fint ut fra siden. Skyene har jeg laget med dies fra Papertrey Ink, den blå kartongen kommer også fra PTI og heter Spring Rain.

Mounting different pieces on foam adds a new dimension to cards. I used a knife and scissors fussy cut around the image, and I used a black marker along my cut to make it look nice from the side. I diecut the cloud with dies from Papertrey Ink. The blue card base is also PTI, the color is called Spring Rain. 
Juli 2015 - Mo Manning Airplane glossyJeg la glossy accents på brillene og vinduet, og stemplet hashtagstempelet fra North Star Design på vellum med VersaMark og embosset med hvitt embossingpulver fra Design Objectives og satte det ferdige banneret på 3D-teip fra Kool-tak. Her syns også litt av innsiden. Jeg stanset ut et par ekstra skyer som jeg brukte på innsiden av kortet, det er likevel masse plass til personlig hilsen.

I added glossy accents to the goggles and the windshield, and stamped the North Star Design hashtag sentiment on vellum using VersaMark. I embossed it with white Design Objectives embossing powder, and added the completed banner with some Kool-tak foam tape. In the image above, you can also see a little bit of the inside of the card. I diecut a couple of extra clouds to use on the inside, there’s still plenty of space for a personal greeting. 

Mo Manning Airplane CopicsOversikt over tusjene jeg har brukt.

A look at the markers I’ve used. 

 

På tide å begynne med juleprosjekter?? {CopicMarkerNorge}{North Star Design}

Card holder box forsideHvis jeg skal være ærlig startet jeg faktisk med mine juleprosjekter i januar/februar! Men denne er ny. Det er en eske til å ha julekort i, og er ypperlig å gi bort som en liten gave. Fremgangsmåten for å lage esken finner du på CopicMarkerNorge-bloggen, men jeg har brukt litt andre mål enn Kjersti for å lage min eske. De to kartongbitene som danner utsiden av esken måler 5,5 x 8,5″, begge er scoret på kortsiden på 1″. Esken som skal inni lagde jeg av en kartongbit som målte 12 x 6″, den er scoret på langsiden på 1″ og på kortsiden på 1″, 5,5″, 6,5″ og 11″.

Card holder box motivMotivet jeg har brukt på forsiden er Nisse ved skrivebordet fra North Star Design. Julehilsen-teksten kommer fra denne lille søte stempelplaten, og poststemplene finner du her og her. Alt er stemplet med Memento Espresso Truffle, poststemplene er generasjonsstemplet. Julestjernene kommer fra Papirdesign og var opprinnelig altfor røde for min smak, så jeg airbrushet dem med Copics (E09 og E18), fjernet stilken i midten og satte på perler istedenfor.

Card holder box skrått front
En litt annen vinkel, og her ser man at det ikke er et vanlig kort, men at det er ganske stor plass inni. Det mest utrolige med hele prosjektet er at jeg utelukkende har brukt resteark. Det er Tomten kommer, Änglahälsning, God jul og Bårder fra Väntan på Tomten II-kolleksjonen til Pion som er brukt. Til og med kartongen jeg har brukt er rester. Kraftkartongen som er brukt til å lage selve hylsteret til esken (de to bitene som var 5,5 x 8,5″) er fra Papertrey Ink, mens resten av kartongen er fra Bazzill. PTI-kartongen er tykkere og mer solid enn Bazzill, så den egner seg veldig godt til å lage esker og andre byggeprosjekter av.

Card holder box innsideNår man fjerner klypen som holder esken sammen er det dette man ser. Panelet har jeg stemplet litt i kantene på (det store poststempelet finner du her) og det er plass til å skrive en hilsen til mottakeren av kortesken – evt. stemple en passende tekst. Esken er 4 1/2″ i bredden, så den egner seg ypperlig til A2-kort, som måler 4 1/4″ x 5 1/2″ (må ikke forveksles med A2-ark, som måler 420 x 594 mm).

Card holder box baksidePå baksiden har jeg fortsatt med poststemplene mine, i tillegg til Og vi tenner våre lykter-stempelet og noen utvalgte julestempler fra Hashtags, kreativ lek-platen, stemplet rett på et av mønsterarkene og med en matte bak av Bazzill kraft.

North Star Design Nisse ved skrivebordet CopicsJeg avslutter som vanlig med en oversikt over fargene jeg har brukt på motivet mitt.

Enkelt?

Juli 2015 - Peaches front skrått PSNoen ganger må kort lages i en fei, da er det kjekt med kort som er enkle, men likevel gjør litt ut av seg. Dette er et forsøk på et sånt kort, laget til overraskelsesinnlegget vi hadde for Mo Manning på Mo’s Clubhouse-bloggen i går, da hadde hun nemlig bursdag.

Sometimes, cards need to be made quickly. On such occasions, it’s nice to be able to create cards that are simple that still have a bit of detail. This is an attempt at such a card, made for the birthday surprise blog post we had for Mo Manning on the clubhouse blog yesterday. 

Juli 2015 - Peaches front

Jeg har fargelagt Peaches med Copics og valgt en kombinasjon av turkis og grått på kortet mitt denne gangen. At jeg har brukt ark fra Maja Design kommer vel ikke som noe sjokk, det er arkene 1934, 1935 og 1946 fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen jeg har tatt for meg denne gangen. Selve kortbasen er stanset ut med en die fra Nesting Frames 8-settet til Lifestyle Crafts.

I colored Peaches with Copics, I went for a combination of turquoise and gray this time. It’s no surprise that I went with Maja Design papers. 1934, 1935, and 1946 from the Vintage Summer Basics line are the ones I chose this time. I diecut the cardbase using a Nesting Frames 8 die from Lifestyle Crafts. Juli 2015 - Peaches front skrått

Jeg stanset ut selve motivet med en sirkeldie og satte det på et scalloppanel etter at jeg hadde stemplet poststempler fra Marianne Design litt vilkårlig med Soft Granite-blekk fra Hero Arts. Typisk med mine kort er vel blomster, så jeg fant en haug med hvite roser og roseknopper som jeg ville bruke. Jeg airbrushet noen av dem med BG71 (selvlaget Copic) så fargen skulle matche resten. Til slutt limte jeg på en drøss med perler fra Kaisercraft.

I diecut the image with a circle die and glued it to a scalloped circle after stamping post stamps from Marianne Design here and there with Soft Granite ink from Hero Arts. I tend to use a lot of flowers on my cards, so I found a few white roses and rosebuds that I wanted to use. I airbrushed a few of them using BG71 (color I’ve made myself) so the colors of the flowers would match the rest. Finally, I glued on a bunch of Kaisercraft pearls. Juli 2015 - Mo Manning Peaches front motivDet doble panelet er satt på 3D-puter, og  til høyre i bildet syns også litt av blonden fra Kort & Godt jeg har lagt under.

I popped my double panel up on foam tape, and to the right in the photo you can also see a little bit of the Kort & Godt lace I added underneath the image. 

Juli 2015 - Peaches innsiderInnsidene lagde jeg meget enkle, kun papir og stempler. Det gjorde at jeg kunne kutte ryggen til kortet mitt ned til 1/8″. Oslo-stempelet fra Marianne Design har jeg stemplet med Aqua Mist-blekk fra Papertrey Ink. New York-stempelet fra Magnolia er stemplet med Soft Granite fra HA, og bursdagsteksten, som kommer fra Over Under Easy-settet til Papertrey Ink er stemplet med Memento Tuxedo Black.

I made the insides very simple, just used paper and stamps. As a result I could cut down the spine of the card to 1/8″. I stamped the Oslo stamp (Marianne Design) with Aqua Mist ink from Papertrey Ink, the New York stamp (Magnolia) with Soft Granite from HA, and the birtday sentiment, which is from the Over Under Easy stamp set from Papertrey Ink, in Memento Tuxedo Black. 

Juli 2015 - Peaches baksideBaksiden av kortet. Ballongstempel fra Birthday Style-settet til Papertrey Ink, og Happy Birthday kommer fra den samme stempelplaten som teksten inni kortet.

The back of the card. Balloon stamp from the Birthday Style set from Papertrey Ink. The sentiment is from the same stamp set as the greeting on the inside of the card. 

Juli 2015 - Mo Manning Peaches CopicsEn aldri så liten oversikt over tusjene jeg har brukt, i tillegg til BG71, som jeg har laget selv med tom tusj og refill til blender og BG72.

A quick look at the markers I used, in addition to BG71, which I made myself with an empty marker and various ink for the blender and BG72. 

Easy peasy…{Mo’s Clubhouse}

Juli 2015 - Girl with sign front skrått PSHvilken dag er det i dag? Hvilken dag er det i dag? Er det onsdag? Ja. Er det onsdag? Ja. Det betyr at det er min dag på Mo’s Clubhouse-bloggen. Sommersalget varer fortsatt, så det er bare å løpe i nettbutikken og sikre seg noen godbiter. Det er flere nye herligheter der også, så besøket er absolutt verdt det.

What day is it today? What day is it today? Is it Wednesday? Yes. Is it Wednesday? Yes. (I realize the English translation of this intro doesn’t make much sense, but in Norwegian it’s part of the lyrics to a song everyone in Norway who grew up in the 80s knows every word to). That means it’s my day on Mo’s Clubhouse blog. The summer sale in the store is still going strong, so it’s a good idea to run over to the store to score yourself a few treats. There are several new images in the store, so the visit really is worth it. 

Juli 2015 - Girl with sign frontKortet mitt i dag er et veldig enkelt 4 bar-kort (3 1/2 x 4 7/8″) med Girl with Sign i fokus. 4 bar er en kortstørrelse der kortet mer eller mindre lager seg selv. Siden arealet er så lite er det ikke all verden av plass til pynt, men motivet får spille hovedrolle. Kortformatet er også genialt når du vil bruke smårester av mønsterark som du har liggende.

My card today is a very simple 4 bar card (3 1/2 x 4 7/8″) focusing on Girl with Sign. 4 bar is a card size where the card more or less makes itself. Because the area is so small, there’s not much room for embellishments, keeping the attention on the image. The card size is also handy when you want to use scraps of patterned paper you’ve got lying around. 

Juli 2015 - Girl with sign front skråttJeg har brukt rester fra Vintage Summer Basics-kolleksjonen til Maja Design på dette kortet – arkene 1923, 1911 og 1912. De to sistnevnte har jeg laget bannere av med en Project Life-die. Jeg satte på noen dotter fra Papirdesign på forsiden av kortet, og det er det hele. Selve basen er laget av Autumn Rose-kartong fra Papertrey Ink, og jeg hadde nok igjen av arkene til også å pynte bittelitt på innsiden av kortet, som vises bittelitt helt til høyre i bildet over.

I used scraps from the Vintage Summer Basics line by Maja Design on this card – 1923, 1911, and 1912. I made banners from the latter two using a Project Life die, added a few Papirdesign dots on the front of the card, and that’s it. The base is made from Autumn Rose cardstock from Papertrey Ink, and I had enough left of the Maja Design paper to also decorate a tiny bit on the inside of the card, which can be seen on the right hand side of the image above. 

Juli 2015 - Girl with sign baksideEnkel bakside, med et par dotter til og en liten bit av baksiden av varelinjen på et av arkene. Easy peasy lemon squeezy, som Laura Bassen ville ha sagt.

Simple back, with a couple of more dots and a tiny bit of the back of the strip that you usually cut off the patterned paper. Easy peasy lemon squeezy, as Laura Bassen would say. 

Mo Manning Girl with Sign CopicsTil slutt kommer selvsalgt fargene jeg har brukt. I tillegg har jeg brukt RV97, som er en farge jeg har laget selv med en tom tusj, blenderrefill og refill til RV99.

A look at the colors I’ve used. I also used RV97, which is  a color I’ve made myself with an empty marker, blender refill and RV99 refill. 

Håper alle der ute har en fin dag, og at de som mistet kjære i tragedien for fire år siden tar vare på hverandre så godt de kan og kommer seg gjennom dagen uten at savnet blir for stort.

I hope everyone out there is having a good day, and that those who lost loved ones in the tragedy that took place four years ago take care of each other as best they can and are able to get through the day without feeling too much of a loss.