Til konfirmanten {CopicMarkerNorge}{North Star}

CMN 66 front skrått PSJeg har laget et kort på bestilling til en jente som konfirmeres i dag. Jeg fikk beskjed om at konfirmanten likte lyseblått, rosa og lilla, og bortsett fra det lyseblå har jeg prøv å innfri. CMN 66 frontJeg valgte å lage et tryllekort denne gangen, og bortsett fra den rosa kartongen har jeg brukt kun resteark på hele kortet. Det føles veldig bra når restehaugen minker, denne gangen gikk det utover Enjoying the lovely fragrance og a Romantic picnic in the Park-arkene fra Sofiero-kolleksjonen til Maja Design, og Söders höjder fra Ska vi ta en Fika?-kolleksjonen, også fra Maja Design!! Jeg har brukt motivet Malin, stemplet med Memento Espresso Truffle og fargelagt med Copics. Jeg har kantstemplet Poststempelstriper og Kosekroken-stempelet med Memento Sweet Plum for at hovedpanelet ikke skulle bli så tomt rundt selve motivet. Noen få blomster og blomsterbær har jeg også sneket inn.

CMN 66 innside 1På den første innsiden har jeg stemplet et tekststempel fra Kort & Godt og limt på noen bittesmå blomster fra Prima med rosa bling fra Kort & Godt i midten.

CMN 66 pengelommePå den andre innsiden lagde jeg en enkel pengelomme som jeg stemplet et konfirmantstempel på. Det store rosa panelet bak seddelen fungerer som skrivefelt til personlig hilsen til konfirmanten.

CMN 66 baksideBaksiden lagde jeg veldig enkel, med et tekststempel fra Stempelglede

CMN #66 NSD Malin CopicsTil slutt, som vanlig, fargene jeg har brukt på motivet mitt.

God helg!

Rødt bilkort {North Star}

Bildilla rød front skrå PSHusker du dette grønne bilkortet jeg publiserte for en stund tilbake med Bildilla-arket fra North Star? Eller dette blå, med biler fra det samme arket? Vel, her kommer det siste bilkortet i rekka. I rødt denne gangen.

Bildilla rød front skråBasen på kortet mitt har jeg laget av Raven-kartong fra Bazzill og Fired Brick-kartong fra Coredinations, jeg hadde nemlig ikke rød Bazzill som matchet bilen på bildene. Arket med all teksten på er 1891 fra Vintage Summer Basics-serien til Maja Design, og det litt mer grungy mønsterarket er Ah, Whatever fra Domestic Goddess-kolleksjonen til 7Dots Studio.

Bildilla rød frontFor å få plass til begge bildene av bilene på fronten av kortet må de overlappes litt. Jeg har beholdt litt av det hvite utenfor selve bildet og bruker det som en ramme i tillegg til matten jeg har lagt bak av rød Coredinationskartong. Metallpynten har blitt rød på teksten ved hjelp av hvit distress paint og Dylusions-spray i fargen Postbox Red.

Bildilla rød innside 1Som vanlig har jeg ganske like innsider som utsiden på mine kort. Her har jeg kun stemplet et bursdagsstempel med Memento Lady Bug og satt på en sirkel med en bil – også den kommer fra utklippsarket.

Bildilla rød innside 2Den andre innsiden har plass til personlig hilsen og nok en sirkel fra utklippsarket.

Bildilla rød baksideBaksiden. Enda et bursdagsstempel stemplet med samme farge som tidligere. Bilen er stanset ut med en Sizzix-die.  Jeg limte den røde Coredinationskartongen oppå en bit grungeboard før jeg kjørte sandwichen gjennom BigShot-maskinen min. Jeg stemplet et tekststempel oppå og embosset med  svart super fine detail embossingpulver fra Ranger. Den siste finishen med et par røde enamel dots knytter baksiden til forsiden av kortet.

Bildilla {North Star}

Bildilla 1 front skrått PSFor noen uker siden viste jeg et kort uten fargelagt motiv, men med båtmotiv på fronten og maritime mønsterark. I dag har jeg nok et kort uten fargelagt motiv å vise frem. Bildilla-arket til North Star dukket opp i postkassa for en stund siden, og selv om jeg verken hadde bestilt arket eller har spesielt bildilla selv, ble jeg skikkelig inspirert, så jeg endte opp med å lage tre forskjellige kort av arket, og jeg brukte opp rubbel og bit på de tre kortene. Dette er det første.

Bildilla 1 front skråPå mange måter har jeg gått tilbake til min scrappestart på dette kortet. Da jeg begynte å lage kort hadde jeg nemlig farget kartong som base på de fleste kortene mine. Nå går det stort sett i kraft-kartong, men her har jeg altså brukt en grønn Bazzill som jeg dessverre ikke vet navnet på. Den mørke grå kartongen er London Fog, også den fra Bazzill.

Bildilla 1 frontArk fra Pion Design var også en gjenganger da jeg startet med denne hobbyen, og det lysegrønne arket er Images fra Vintage Garden-serien. Kantstempling var også noe jeg gjorde mye av i starten, og her har jeg brukt Splatter, avlang-stempelet fra North Star og Poststempel, kosekroken-stempelet til kantstemplingen min, begge stemplene er annengangsstemplet med fargen Bamboo Leaves fra Memento. Bursdagsstempelet er stemplet med Bamboo Leaves-fargen rett på mønsterarket og lagt på dobbel matte før hele sulamitten er puttet på 3D-puter for dimensjon.

Bildilla 1 front detalj oppeSelve bildet av bilen har jeg gjort litt mer grungy ved å gå over med en pussekloss. Tannhjul og game spinner fra Tim Holtz har blitt behandlet med Distress Paint i fargene Bundled Sage, Broken China og Peeled Paint. De grønne dottene kommer fra Papirdesign. Det samme gjør det mørkegrønne mønsterarket, det heter Jakob og er fra fjorårets vårkolleksjon.

Bildilla 1 innside 1Enkel innside. Hurra for deg VT-stempelet er stemplet som resten, rett på mønsterarket med Bamboo Leaves.

Bildilla 1 innside 2Den andre innsiden er omtrent lik som den første, med masse plass til å skrive en personlig hilsen.

Bildilla 1 baksidePå baksiden av kortet har jeg brukt Oppskrift på Bursdag-stempelet. Jeg har klippet det fra hverandre, så mitt stempel er nå i fem deler, men det gir meg jo bare flere bruksmuligheter! Jeg kan alltids sette stempelet sammen igjen sånn det er ment å være. Sirkelen med Årets mann kommer også fra Bildilla-aket.

Hipp hurra {Ett Trykk}

GD2015_ElinHVenge_0115_01cMars er den store bursdagsmåneden i vår familie, og dette kortet fikk min søster i forrige uke, da hun hadde bursdag. Kortet er ganske stort, det måler 7 x 5″ og er publisert i årets februarnummer av Ett Trykk.

GD2015_ElinHVenge_0115_01aArkene jeg har brukt kommer fra Maja Design. Jeg har hovedsaklig brukt Coffee in the Arbour-serien i 6×6″, men jeg har også brukt arket Enjoying the lovely fragrance fra Sofiero-kolleksjonen. Hurra for deg er et stempel fra stempelplaten fra North Star som har det herlige navnet “Småtekster, Word Window Punch div.“. Det er småtekster som er små nok til å kunne stanset ut med Word Window-punchen til Stampin’Up!. Jeg har ikke den punchen, men Spellbinders sitt sett med dies som heter “Labels Trio” som jeg har, som gjør samme nytten. Nå har det seg sånn at jeg av og til føler for å bedrive litt stempelmassakre. Jeg klipper rett og slett stemplene mine fra hverandre. Hurra for deg er jo egentlig en linje, men for å få plass på en 1″ sirkel delte jeg det i to. Klippingen skader ikke stempelet, det gråter ikke (hvertfall ikke høyt nok til at jeg hører det), og jeg kan alltids bruke de to delene ved siden av hverandre som det opprinnelig var ment. Ja, jeg kunne ha maskert og stemplet to ganger, men det er enklere å klippe, for da kan alt stemples på én gang. Jeg har forresten stemplet med Distress Ink (Victorian Velvet) for å få fargen jeg ville. Distress Ink og clearstamps går dårlig sammen, men et lite triks er å først ta VersaMark på stempelet, så distress ink. Og så stempler du som du ellers ville ha gjort.

GD2015_ElinHVenge_0115_01bMotivet jeg har brukt kommer fra Lili of the Valley og heter Birthday Balloons. Det er stemplet på X-Press It med Memento Espresso Truffle og fargelagt med Copics. Enkelte steder på motivet har jeg lagt på Star Dust Stickles for litt glittereffekt.

GD2015_ElinHVenge_0115_01dBursdagssangstempelet fra North Star pryder den ene innsiden, stemplet med VersaMark og distress ink på Classic Smooth White kartong fra Bazzill. De løse blingstenene jeg har satt på kommer fra Kort & Godt, limt på med Multi medium matte fra Ranger.

GD2015_ElinHVenge_0115_01eBaksiden har Hipp, hipp Hurra!-stempel, også det fra North Star, og stemplet på samme måte som de andre tekststemplene.

Lili of the Valley - Birthday Balloons Copics - Anette 32Jeg avslutter som vanlig med fargene jeg har brukt på motivet mitt.

 

Tidlig ute!

Godt nyttår!

Min nevø blir 7 år i slutten av mars, og jeg har allerede laget bursdagskort til ham. Noen ganger er det veldig deilig å være tidlig ute. Det skal sies at kortet ble laget for to dager siden da Henrikke også skulle scrappe, så det ble et virtuelt lite scrappetreff. Det er alltid like koselig, med meldinger og bilder sendt frem og tilbake. Likevel var jeg effektiv nok til å klare å bli ferdig med kortet mitt.

Davey Doodlebuns front

Jeg ringte faktisk til søsteren min og snakket med nevøen min. Jeg spurte ham om hvilke farger han hadde lyst på til kortet sitt, og da han svarte grønt og gult var jeg litt i villrede. Det er ikke akkurat farger jeg bruker så mye av, men jeg måtte jo gjøre et forsøk. Motivet mitt heter Davey Doodlebuns og er et gratismotiv fra JustINKlined. Nevøen min liker å spille spill på PlayStation, så jeg fant ut at motivet var midt i blinken til ham. Brilleglassene og TV-skjermen har fått et lag med glossy accents oppå den svake blåfargen jeg har farget under. Tusjene mine ville ikke oppføre seg ordentlig da jeg skulle farge TV-benken, så den ble litt rar, men sånn blir det bare noen ganger.

Davey Doodlebuns front skrått

Ellers har jeg laget kortet meget enkelt. Et grønt mønsterark fra Papirdesign (Jacob fra Forventning-serien) og et gult et fra Chatterbox (Eclectique Sunny), et tekststempel fra Kort & Godt (M-121) stemplet med Memento Tuxedo Black og noen enamel dots fra My Minds Eye (fra Remarkable og Boy Crazy-seriene).
Davey Doodlebuns baksideBaksiden meget enkelt laget. Et tekststempel fra North Star Design stemplet med Tuxedo Black på en bit av det gule mønsterarket og et par enamel dots som avslutning. Kortbasen min er laget i Rustic White kartong fra Papertrey Ink.

JustINKlined - Davey Doodlebuns Copics

Fargene jeg har brukt på motivet mitt. Det største problemet med motiver man ikke har sett flere ganger før er at man ikke alltid vet hvilke felter som er hva. Det resulterte i at jeg klarte å fargelegge det ene øyet hans med hudfarge. Da var blenderen god å ha, den visket bort all hudfargen så øyet ble hvitt!

Å lifte seg selv {Ett Trykk}

For ca to år siden lagde jeg dette enkle, blå julekortet. Kortet ble laget til en Kort-o-mania-oppgave på scrapping.no: clean & simple julekort. Jeg fikk mange fine tilbakemeldinger på kortet, og vant faktisk også KOM-runden med mitt enkle, blå kort.Julehefte blålift rett fremDa jeg fikk oppgaven om å lage røde clean & simple julekort til årets julehefte for Ett Trykk tenkte jeg umiddelbart på mitt blå kort, og at det lett kunne gjøres om til et rødt. Som sagt så gjort. Jeg måtte lage en ny mal til “julekulen” min, for den jeg brukte for to år siden har på mystisk vis forsvunnet, men fremgangsmåten er nøyaktig den samme som den gang. Jeg har brukt en die fra Let It Snowflake-settet til My Favorite Things til å stanse ut et snøfnugg av Stamper’s Select White kartong fra Papertrey Ink. Jeg har farget hele kartongbiten med distress ink festive berries og embosset med klart embossingpuler. Dette har jeg gjort et par ganger for å få den ordentlig skinnende effekten. Jeg brukte min hjemmelagde julekulemal til å skjære ut julekulen min, som jeg har stemplet et bakgrunnsstempel fra Inkido på (Old Loveletter) med samme distress ink og embosset også denne.

Julehefte blåliftBasen på kortet er liggende denne gangen, det blå kortet lagde jeg stående. Teksten er et stempel fra Christmas Poinsettia-settet til Papertrey Ink, stemplet med festive berries og embosset. Jeg stanset ut mange hvite grener med en grenpunch fra Martha Stewart og limte dem på kortet tett i tett så de skulle se ut som en lang gren. Julekulen min limte jeg på med 3D-teip og til slutt satte jeg en bling fra Panduro midt i snøfnugget og lagde en hvit silkesløyfe som jeg festet øverst på kulen.  Hvis du ser inni kortet (til høyre i bildet) har jeg debosset et snøfnugg med den samme die’en som jeg brukte til å stanse ut snøfnugget mitt med. Det gir innsiden en veldig diskret form for pynt.

Julehefte blålift baksideOg som seg hør og bør med kort som skalvære enkle gjorde jeg baksiden også enkel. Snøfnugget som er debosset på innsiden går gjennom kartongen, så på baksiden blir det embosset. Ved siden av snøfnugget har jeg stemplet et tekststempel fra In the Meadow-settet til Papertrey Ink med distress ink festive berries og varmeembosset med klart embossingpulver. Og det er faktisk hele kortet – rødt og enkelt!

God jul!

Julefe {Ett Trykk}

rødt C&S julekort Mo Manning Winter Fairy Holly skrått PSNå begynner det virkelig å nærme seg jul, bare ti dager igjen!!! Dette kortet var et av mine bidrag i årets julehefte for Ett Trykk. Jeg fikk beskjed om å lage røde clean & simple kort, og dette vil jeg påstå er et rødt clean & simple-kort.

Julehefte_ElinH.Venge_bidrag1Selv med clean & simple-kort kunne jeg ikke holde meg unna tusjene mine, så jeg har fargelagt Christmas Fairy Holly fra Mo Manning på Rustic White kartong fra Papertrey Ink. Bakken og vingene har jeg dekket med distress glitter rock candy, og snøkulen har fått et tykt lag glossy accents. Teksten kommer fra Gode gamle juletekster CS-platen til North Star Stamps. Det er et av mine desiderte favorittstempelsett med juletekster og jeg tar det frem år etter år etter år. Jeg har også festet en knapp fra Papertrey Ink i fargen Classic Kraft med litt hvit hemp fra Hemptique.

rødt C&S julekort Mo Manning Winter Fairy Holly skråttMønsterarkene jeg har brukt kommer fra Vintage Winter-serien til Maja Design, jeg har brukt arkene Julhälsningar og Mysigt inne (6×6″). Og selv om kortet skulle være clean & simple kunne jeg ikke dy meg: jeg liksom pynte innsidene på kortene mine uansett.

Mo Manning - Christmas Fairy Holly - ET julehefte 2014 CopicsTil slutt: en titt på tusjene jeg har brukt på julefeen min. Håper alle som er innom og leser har tid til å kose seg litt nå før jul og ikke bare stresser.

Sjokolade til jul? {Ett Trykk}

Anthon Berg topp skråDenne saken ser muligens kjent ut. Det var et av mine bidrag som gjesteartist i fjorårets desembernummer av Ett Trykk. Det er en pyntet Anthon Berg-eske, og den måler 7 1/4 x 1 7/8 x 3 7/8″. På en måte er denne esken veldig meg (den er jo tross alt blå), men godt spredt pynt er ikke et typisk trekk ved mine prosjekter. Å stifte fast blonder med småstifter, for eksempel, er noe jeg vanligvis ikke gjør. Det er gøy å gjøre noe annerledes innimellom.

Anthon Berg toppEsken er laget med Bazzill Kraft og Vanilla, i tillegg til ark fra Vintage Winter-kolleksjonen til Maja Design. Arkene Trivs i kylan og Luften är krispig er arkene jeg har brukt. Jeg har også brukt kraftfarget bølgepapp fra Inkido, som jeg har malt med Distress Paint og Distress Crackle Paint, begge i fargen Picket Fence. Kantene på bølgepappen er svertet med distress ink walnut stain, og kantene på mønsterarkene er rufset med edge distresser og også svertet med walnut stain. Stjernene, både i wood veneer og av kartong, er også svertet med walnut stain, det samme gjelder chipboarsnøfnuggene fra Dusty Attic.

Anthon Berg motiv og julestøvMotivet jeg har brukt heter Post og er et av Christmas Bunnies-stemplene til Lili of the Valley.  Det er stemplet med Memento Espresso Truffle og fargelagt med Copics. Hvilke farger jeg har brukt ser du i bunnen av innlegget. Jeg har også brukt noen stempler som jeg har kantstemplet på motivet og rundt omkring på de forskjellige stjernene som er spredt rundt på esken (Inkido – Post Card, Magnolia – New York, Kort & Godt – “Nordpolen” poststempel (S-196), Marianne Design – CS0879). Jeg har lagt litt crushed velvet fra Doodlebug i en liten flaske fra Tim Holtz og skrevet “Julestøv” med en distress marker (Walnut Stain) på baksiden av en bit Bazzill Vanilla, svertet kantene og limt den på flasken. Jeg har også limt noen små perler fra Kaisercraft og Storyteller på flasken, surret litt jute string fra May Arts rundt flasken og laget en sløyfe. Jeg har også lagt fint glitter fra Doodlebug under brevsekken til kaninen, og på kanten og dusken på luen hans. Chipboardsnøfnugg fra Dusty Attic har jeg malt med hvit distress paint og svertet i kantene med walnut stain før jeg har limt dem på.

Anthon Berg sideSidene av esken har også en del detaljer. Kartongstjernene er stanset ut med Stars Five-dies fra Spellbinders, bortsett fra dealler minste, som er stanset ut med en punch. De andre stjernene er wood veneer fra Studio Calico og er malt hvite med distress paint før de er svertet i kantene. I tillegg til perlene fra Kaisercraft og Storyteller har jeg også satt på noen liquid pearls i fargen White Opal. Jeg har stemplet små juletekster fra Norsk Stempelblad med Memento Espresso Truffle på Vanilla-kartong og surret stripene rundt mini spools fra Maya Road.

Anthon Berg detalj tagsEsken delvis åpen. Jeg har stanset ut noen tags i kraft med Tiny Tags die fra Papertrey Ink og stemplet noen tekster fra Norsk Stempelblad på de små tagene. Noen småstumper med Blueberry divine twine er festet i tagene for at de skal kunne dras ut fra under motivet.

Anthon Berg undersideUndersiden prydes av flere diecuts i kartong, med svak poststempling på de minste stjernene og hovedhilsenen fra Kort & Godt stemplet med Memento Espresso Truffle.

LOTV - Christmas Bunnies - Post - CopicsTil slutt: Fargene jeg har brukt på motivet mitt. Jeg har også brukt B90, som er en farge jeg har laget selv.

Pakkelapp

pakkelapp Helge hel pakkeJeg lagde noen meget enkle pakkelapper til jul i fjor. Dette er en av dem, på gaven min kjære bror fikk av meg til jul.

pakkelapp Helge

Jeg stanset ut en hvit og en kraftfarget sirkel med en die og stanset ut et tre med In the Meadow-settet til Papertrey Ink av kraft-kartongen. Den hvite kartongen stemplet jeg direkte i VersaMark-puten min, dekket den med sticky embossingpulver, varmet det opp og strødde rock candy distress glitter over. Jeg stemplet et lite tekststempel fra Norsk Stempelblad på kraftkartongen og limte den på den hvite kartongen. Enkelt og greit!

Rød jul? {Ett Trykk}{North Star Stamps}

Julehefte_ElinH.Venge_bidrag3I februar fikk jeg forespørsel om å bidra til årets julehefte for Ett Trykk. Så i år som i fjor var jeg gal og satt på vårparten og mekket julekort for harde livet. I fjor fikk vi skisser å jobbe med til juleheftet, i år sto det to ting i mailen jeg mottok fra Åshild: det skulle være rødt og det skulle være clean & simple. Oooops, to ting som ikke akkurat er helt meg. Rød jul er hvertfall ikke meg, clean & simple er litt bedre. Likevel la jeg hodet i bløt og kom opp med noen kort til slutt.

Kortet er i størrelse A2 (4 ¼ x 5 ½ ”) og basen er laget av Stamper’s Select White kartong fra Papertrey Ink. Jeg har brukt dies fra Papertrey Ink til å lage elementene på kortet mitt. Treet, rådyret og fuglene er alle stanset ut med dies fra In the Meadow-settet, treet i Stamper’s Select White kartong, fuglene i Pure Poppy og rådyret i Dark Chocolate. Treet har jeg dekt med Rock Candy distress glitter for en herlig, diskret glittereffekt. Rammene er skjært ut i Pure Poppy og Classic Kraft kartong. Jeg har stemplet et tekststempel fra Gode gamle juletekster CS-platen til North Star Stamps med Memento Rich Cocoa nederst på den røde rammen.

rødt C&S julekort PTI-dies innsideInnsiden av kortet har enda et mørkebrunt utstanset rådyr fra In the Meadow-settet til PTI og fotsporene fra det tilhørende stempelsettet har jeg stemplet med Memento Rich Cocoa.

rødt C&S julekort PTI-dies bakside

Baksiden er også enkel, jeg har brukt Memento Rich Cocoa også her, bare med Snøen laver ned, vert.-stempelet til North Star Stamps denne gangen.